![]() |
Likaullah: Allah’A Kavuşmak |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Likaullah: Allah’A KavuşmakKur'an'da iki alandaki insan tavrına özellikle dikkat çekilir: Birisi, insanın dünya hayatı ile alakasıdır ![]() Diğeri de, bu dünyadan sonra insanın Allah Teala ile yeniden buluşmaya olan inancı ya da inançsızlığıdır ![]() Kur'an, hem insanın bu iki temayülünün birbiriyle bağlantılı olduğunu bildirir, hem de, bu iki temayülün bir kişilik tarzı oluşturduğuna dikkat çeker ![]() Kur'an, ısrarla insan zihninde şu soruların netleşmesini ister: 1 ![]() 2 ![]() Gene Kur'an'a göre dünya ile ilişki söz konusu olduğunda iki insan tipi çıkar karşımıza: 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Kur'an'a baktığımızda, bir de 'Likaullah' kavramı ile bağlantılı kişilik tipi çizildiğini görmekteyiz ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() Kur'an'da 'dünya' ve 'likaullah' değerlendirmeleri de bir arada yapılır ve bu çerçevede şöyle iki insan tipi ortaya çıkar: 'Dünya hayatına razı ve onunla mutmain olan, buna karşılık Allah'la buluşmayı ümit etmeyen insan ![]() ![]() Demek ki dünya ile ahiret değerlendirmesi içiçe bir değerlendirme, ve demek ki, insanın Allah'ın huzuruna çıkma inancı ile dünya hayatını nasıl tanzim edeceği meselesi içiçe bir mesele ![]() İnsanın bütün macerasının bu dünyada olup bittiğine inanıldığı zaman ortaya çıkacak ilk sonuç, keyfi bir hayattır ![]() ![]() ![]() Tabii, hemen bunun peşinden gelecek olan ise, sorumluluğun nasıl belirleneceğidir ![]() Yeryüzünde bir tek insan olsa, belki dünyayı gerçekten keyfe ma yeşa kullanabilir ve hiç kimse ile de çatışması söz konusu olmaz ![]() Ama dünyada başka insanlar da var ve bunların hepsinin dünyayı aynı biçimde keyfi olarak kullandığı düşünüldüğünde insanların birbirinin alanına müdahale etmesi ve bundan dolayı çatışmaların çıkması kaçınılmaz ![]() Bu da şu soruyu getirir: Dünya düzeni gücü gücü yetene düzeni mi olmalı ve güçlü olan sorumluluktan kurtulabilmeli mi? Yoksa insanda, hayatının bütün dönemlerinde her şeyden kurdetli bir Varlığa karşı sorumluluk hissi mi bulunmalı? 'Her şey dünyada olup bitenden ibaret' dediğinizde, asılnda bir anlamda dünyanın gücü gücü yetene düzeni içinde yaşamasını ve en güçlü olanın sorumluluktan kurtulabilmesini kabul etmek gerekiyor ![]() Bunun ise, tam da 'İnsan insanın kurdudur' felsefesi istikametinde kanlı bir kaosla sonuçlanacağı muhakkak ![]() Burada ayrıca, 'Her şey dünya' denildiğinde insanın temel sorularının, yani 'Nerden geldik, nereye gidiyoruz? ' sorularının da görmezden gelindiğini, daha önemlisi insanın varoluşunun anlamının ıskalandığını belirtmek gerekiyor ![]() Kur'an diyor ki: -Kendi kendine varolmadı insan ![]() -İnsan yaratıldı ![]() -Gelişini de kendisi belirlemiyor insanın, gidişini de, dünyada kalış süresini de ![]() ![]() ![]() -Bir Yaratıcı var ![]() -İnsanın yaratılış hikmeti var ![]() -İnsan, Yatarıcı'ya bakacak ve yaratılışın hikmetini anlamaya çalışacak ![]() -Bunun için bilgiler göndermiş Yaratan ![]() ![]() -Dünya geçici ![]() ![]() Kimileri itiraz ediyor: -Kemiklerimiz toz olduktan sonra bile yeniden yaratılacak mıyız? Nasıl bir araya getirilir toz zerreleri? Kur'an'da cevap veriliyor: -Allah, insanı ilk önce nasıl hiç yokken yarattı ise, ikinci defa da yaratabilir ![]() ![]() Parmak uçları ![]() ![]() ![]() Hiçbir insanda birbirine benzemeyen, yani milyarlarca çeşitlenen parmak uçları ![]() ![]() ![]() Bir damlacık suya insanın kemiklerini, ellerini, ayaklarını, gözlerini, beynini, dilini, dudaklarını sığdıran Kudret neden yeniden yaratışa güç yetiremesin? Kendi kudretinle kıyaslama Yaratıcıyı! Sen insansın ve kendini ne kadar muktedir görürsen gör, sonunda serapa aczden ibaretsin ![]() ![]() ![]() Beyninde bir damar kopsa bambaşka bir varlığa dönüşüyorsun ![]() ![]() ![]() Hafızan silinse evladını, ananı, babanı tanımıyorsun ![]() Her şeyin, her şeyin seni Yaratan'ın lütfuna bağlı ![]() Ve Yaratan'ın kudreti sonsuz ![]() Öyleyse kulak ver O'nun mesajına ![]() ![]() ![]() O (celle celalühu) diyor ki: -Bir gün Bizim'le buluşacaksın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Evet, işte böyle bir çağrı ile karşı karşıya insan ![]() ![]() ![]() Likaullah! Allah ile buluşma anı ![]() ![]() ![]() ![]() Buna inandıysan, yüreğin bu imanla itmi'nana erdiyse, o zaman, senin için yeni bir 'Dünya' başlamış demektir ![]() ![]() Dünyayı ve kendi hayatını, Rabbin huzuruna çıkacak arı - durulukta kılmaktır artık görev ![]() Rabbin huzurunda en azından savunulabilecek bir hayat dosyası oluşturmaktır; daha güzeli, 'Rabbin rızasına kavuşmak'la, yüz ağartacak bir dosyadır, insanın yüreğini sevinçle, sürurla dolduracak bir dosyadır ![]() Hani, ifade yerindeyse, o çağrıyı duyabilecek bir 'Dünya' götürmektir Huzur'a: -Dünya sınavını verdin, kulluk sınavı idi o, o sınavı verdin, öyleyse kullarımın arasında yerini al ve gir cennetime ![]() ![]() ![]() 'Likaullah - Allah ile buluşma', bir derin şuur halidir ki, insanın her davranışının damarında dolaşır ![]() ![]() İslam'ın temel iman esaslarından biri olan 'Ahiret inancı', bir 'Likaullah' inancıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ahmet TAŞGETİREN |
![]() |
![]() |
|