Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Siyasal Bilgiler / Hukuk

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
belediye, çalişma, meclisi, yönetmeliği

Belediye Meclisi Çalişma Yönetmeliği

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Belediye Meclisi Çalişma Yönetmeliği




BELEDİYE MECLİSİ ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BELEDİYE MECLİSİ ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği
İçişleri Bakanlığından:
Resmi Gazete Tarihi : 09/10/2005
Resmi Gazete Sayısı : 25961
BİRİNCİ BÖLÜM : Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı; belediye meclisinin çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir
Kapsam
Madde 2 - Bu Yönetmelik belediye meclisinin, meclis başkanlık divanının, meclis ihtisas ve denetim komisyonlarının çalışma usul ve esaslarını kapsar
Dayanak
Madde 3 - Bu Yönetmelik, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 19 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
Madde 4 - Yönetmelikte geçen;
Kanun: 5393 sayılı Belediye Kanunu,
Meclis: Belediye meclisini,
Encümen: Belediye encümenini,
Başkan: Belediye meclisi başkanını,
Başkanlık divanı: Meclis başkanı, meclis birinci ve ikinci başkan vekilleri ile katip üyeleri,
Komisyon: İhtisas komisyonlarını ve denetim komisyonunu,
Dönem: Belediye meclisinin 1 Ocak ile 31 Aralık tarihleri arasını kapsayan bir yıllık çalışma süresini,
Toplantı: Meclisin bir ay içinde yaptığı birleşimlerin tamamını,
Birleşim: Meclisin bir gün içinde yaptığı oturumların tamamını,
Oturum: Bir birleşimin ara ile bölünen kısımlardan her birini,
Salt çoğunluk: Belli sayının yarısından az olmayan çoğunluğu,
Nisbî çoğunluk: Aynı yöndeki oyların, diğer oy topluluklarından fazla olması durumunu,
Nitelikli çoğunluk: Kanunun belli durumlarda aradığı üçte iki veya dörtte üç gibi belirli bir çoğunluğu,
Oybirliği: Meclis toplantısında bütün oyların aynı yönde olması durumunu,
Oyçokluğu: Meclis toplantısında oyların aynı yönde olmaması durumunu
ifade eder
İKİNCİ BÖLÜM : Toplantı Usul ve Esasları
Meclisin ilk toplantısı
Madde 5 - Meclis, mahalli idareler seçim sonuçlarının ilânını takip eden beşinci gün belediye başkanının başkanlığında kendiliğinden toplanır Başkan tarafından meclisin en genç iki üyesi geçici kâtip olarak davet olunur Başkanlıkça yoklama yapılarak salt çoğunluğun mevcut olduğu tespit edildikten sonra meclis, birinci ve ikinci başkan vekillerini, en az iki kâtip üyeyi seçer Kâtip üyeler seçildikten sonra en genç iki üye yerlerini seçilmiş kâtip üyelere bırakırlar
Ayrıca, bu toplantıda encümene üye seçimi, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10000 in üzerindeki belediyelerde plân ve bütçe komisyonuna, imar ve bayındırlık komisyonuna ve diğer komisyonlara gerekirse üye seçimi yapılır
Meclis toplantıları
Madde 6 - Meclis toplantısı her ayın ilk haftası başlatılır ve ara verilmeden tamamlanır Ancak ilk haftanın tamamının resmi tatile rastlaması halinde takip eden ilk çalışma günü toplantı günü olarak belirlenebilir Resmi tatile rastlayan günlerde çalışmaya ara verilebilir
Meclis, toplantıların haftanın hangi günü yapılacağını genel olarak belirleyebileceği gibi, her toplantının sonunda gelecek ay toplantısının hangi gün yapılacağını da kararlaştırabilir Meclisin bu konuda karar almaması halinde toplantı günü başkan tarafından tayin edilir
Büyükşehir belediye meclisi her ayın ikinci haftası toplanır İlçe ve ilk kademe belediye meclisi toplantıları büyükşehir belediye meclisi toplantısından önce bitirilecek şekilde düzenlenir
Meclis, başkanlık divanı, encümen ve denetim komisyonu üyeliği seçiminin yapılacağı, faaliyet raporu, bütçe ve kesin hesabı ile belli bir ayda görüşülmesi zorunlu olan konuların görüşüleceği ayların dışında bir ay tatil kararı alabilir
Toplantı süresi bütçenin görüşüldüğü toplantılarda yirmi, diğer toplantılarda beş günü aşamaz Bu süreler uzatılamayacağı gibi olağanüstü toplantı da yapılamaz
Görüşülecek konu bulunmadığı takdirde meclis gündemsiz olarak toplantıya çağırılır Birleşim açıldıktan sonra üyeler tarafından da gündem konusu önerilmediği takdirde toplantı kapatılır Bu gün için de meclis üyelerine huzur hakkı ödenir
Toplantı yeri
Madde 7 - Meclis toplantıları meclis toplantı salonu olarak belirlenen yerde yapılır Toplantının bu yer dışında yapılmasının zorunlu olduğu durumlarda, toplantı gününden en az üç gün önceden üyelere bildirilmek ve belediye sınırları içerisinde olmak kaydıyla başkanın belirlediği yerde toplantı yapılabilir Bu şekildeki toplantının yeri ve zamanı gündemin duyurulmasındaki usullerle belde halkına duyurulur
Toplantı gündemi ve duyurulması
Madde 8 - Gündem, belediye başkanı tarafından belirlenir ve toplantı günü de belirtilerek üyelere en az üç gün önceden bildirilir Üç günün hesabında duyuru günü ile toplantı günü hesaba katılmaz Meclis üyelerine bildirim, imza karşılığı gündemin teslimi, taahhütlü posta, telefon, faks, belediye web sitesinde yayımlama, elektronik posta gibi ispat edici yöntemlerden biri veya birkaçı kullanılarak yapılır Telefonla bildirimde, bildirimin hangi numaralı telefonla, ne zaman ve kimin tarafından yapıldığı hususunda bildirimi yapan kişi tarafından imzalanmış bir belge düzenlenir
Gündem, çeşitli yollarla halka da duyurulur Bu duyuru, meclis toplantı salonunun girişine ve belediye ilân panosuna veya halkın yoğun olarak bulunduğu ve gelip geçtiği yerlere ilân asılarak; gazete, hoparlör, internet, radyo ve televizyon yayını gibi yöntemlerden biri veya birkaçı kullanılarak yapılır
Meclis toplantılarının ilk gününde belediye başkanı ve üyeler de belediye ait işlerle ilgili konuların gündeme alınmasını önerebilir Öneri, toplantıya katılanların salt çoğunluğunun kabulü ile gündeme alınır
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : Meclis Çalışmaları
Başkanlık divanı
Madde 9 - Meclise, belediye başkanı başkanlık eder Belediye başkanının bulunmadığı durumlarda meclis birinci başkan vekili, onun da olmadığı durumda ikinci başkan vekili meclise başkanlık eder Belediye başkanı toplantının herhangi bir safhasında da yerini meclis başkan vekiline bırakarak toplantıdan ayrılabilir Ancak, yıllık faaliyet raporunun görüşüldüğü oturuma, meclis başkan vekili başkanlık yapar
Meclis birinci ve ikinci başkan vekilinin de bulunmaması durumunda, varsa katip üyeler, yoksa en genç iki meclis üyesi tarafından imzalanmış tutanakla durum tespit edilerek toplantı yapılmaksızın meclis kapatılır
Başkanlık divanında boşalma olması durumunda kalan süreyi tamamlamak üzere yenisi seçilir
Toplantı ve karar yeter sayısı
Madde 10 - Meclis, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır Ancak karar yeter sayısı üye tam sayısının dörtte birinden az olamaz Belediye başkanı, meclis üye tam sayısına dâhildir Oyların eşitliği halinde başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır
Birleşime ilişkin karar tutanakları bir sonraki birleşimden önce üyelere dağıtılır
Meclisin toplanması için gerekli çoğunluğun sağlanamaması veya görüşmeler sırasında başkan veya üyelerden birinin talebi üzerine yapılacak yoklamada karar yeter sayısının bulunmadığının anlaşılması durumunda, meclis başkanı gün ve saatini tayin ederek en geç üç gün içinde toplanmak üzere meclisi tatil eder Bu toplantının günü ve saati üyelere bildirilir ve gündemin duyurulmasındaki usullerle ilân edilir
Gelecek toplantı, üye tam sayısının dörtte birinden az olmayan üye ile yapılabilir Bu toplantıda da yeter sayı bulunamaz ise meclis tatil edilir ve o ay içinde başka bir toplantı çağrısı yapılmaz
Toplantı ve karar yeter sayılarının hesabında kesirli sayılar tam sayıya yükseltilir
Görüşmeler ve yönetim
Madde 11 - Başkanlık divanı yerini aldıktan sonra başkan yoklama yaptırır; toplantı yeter sayısının olduğu anlaşıldığı takdirde birleşimi açar Gündeme geçilmeden bir önceki birleşimde alınan kararlara ilişkin tutanakta maddi hata bulunması durumunda, hata meclis kararı ile düzeltilerek başkanlık divanınca imzalanır
Başkan gündeme geçilmeden önce meclise sunulacak konular varsa bildirir, meclis başkanlığına hitaben verilmiş olan dilekçeleri kabul eder ve meclise sunar
Üyelerin gündem dışı konuşma isteği yazılı olarak başkana bildirilir Söz verip vermemek ve söz verildiğinde süresini ve zamanını belirlemek yetkisi başkana aittir
Gündem konusunda ve usul hakkında leh ve aleyhte olmak üzere birer üyeye söz verilir Yapılacak konuşmalar en fazla on dakika ile sınırlıdır
Daha sonra gündem maddeleri sırası ile okunur ve görüşülür Gündem sırasında değişiklik yapılmasına, başkan veya üyeler tarafından yapılan teklifler üzerine gündeme madde ilave edilmesine meclisçe karar verilir Ancak ilçe ve ilk kademe belediye meclislerinden gelen kararlar ile belediyenin birimlerinden ve bağlı kuruluşlarından gelen talepler toplantı sırasında başkan tarafından gündeme eklenir
Görüşmelerde konuşmak için önceden başkanlıktan söz istenir İhtisas komisyonuna ve siyasi parti gruplarına söz almada öncelik tanınır Siyasi parti gruplarına üye sayısı en çok olandan başlamak suretiyle; üyelere söz isteme sırasına göre söz verilir Bütçe görüşmesinde komisyon raporu okunduktan sonra üyelere söz verilir
Meclisteki konuşmalar başkana hitaben yapılır Başkan her zaman söz hakkına sahiptir
İhtisas komisyonları ve siyasi parti grupları adına yapılacak konuşmalar 20 şer dakika, üyelerin konuşmaları ise 10 dakika ile sınırlıdır Bütçe ve program görüşmelerinde parti grupları için bu süreler iki kat olarak uygulanır Meclis, bu sürelerin değiştirilmesine karar verebilir Görüşmelerin yeterli olduğu meclisçe kabul edildiği takdirde başka üyeye söz verilmez
Meclis toplantıları halka açıktır Meclis başkanı veya üyelerden herhangi birinin gerekçeli teklifi üzerine kapalı oturum yapılmasına karar verilebilir Kapalı oturumda başkan ve üyeler dışında gerektiğinde meclis kararıyla görevli bulundurulabilir
Mecliste düzenin sağlanması
Madde 12 - Meclis başkanı, meclis çalışmalarında düzeni sağlamakla yükümlüdür Meclis görüşmeleri sırasında söz alan üyenin konu dışına çıkması, kişiliğe dokunur söz söylemesi, diğer üyelerin hatibin sözünü kesmesi ve meclisin düzenini bozacak davranışta bulunması yasaktır Buna aykırı davranan üyeler, başkan tarafından uyarılır, buna rağmen davranışlarında ısrar eden üye başkanın talimatıyla görevliler tarafından meclisten çıkarılır
Meclis görüşmeleri sırasında sükûnetin bozulması durumunda başkan tarafından ilgililere ihtarda bulunulur Görüşmelere devam edilemeyeceğinin anlaşılması halinde başkan oturuma ara verebileceği gibi görüşmeleri bir sonraki birleşime erteleyebilir
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : Oylama Usulleri ve Kararlar
Oylama usulleri
Madde 13 - Mecliste oylama usulleri gizli, işaretle ve açık oylama olmak üzere üç türlüdür Üyeler oylarını bizzat kullanırlar Ancak, gizli oy kullanmaya fiziki bakımdan engelli olanlar tayin edecekleri kişiler eliyle oy kullanabilirler
a) Gizli oylama : Meclis üyelerinin oy pusulasına seçeceği kişi veya kişilerin adlarını ya da bir teklif hakkında kabul, çekimser veya ret yazıp, tanıtıcı hiçbir işaret koymadan sandığa atmasıdır
Gizli oylamalarda kullanılacak oy pusulaları zarfla birlikte başkanlıkça mühürlü şekilde düzenlenir Oylama bittikten sonra katip üyeler tarafından sandıktan çıkan zarflar sayılır ve üye sayısından fazla olmadığı tespit edildikten sonra açılır Oy pusulaları sayıldıktan sonra, başkanlık divanı tarafından sonuç açıklanır Oylarda eşitlik halinde oylama bir defa daha tekrarlanır; yine eşitlik olursa meclis başkanınca kuraya başvurulur Kura çekimi, birbirinin aynı olan ve üzerinde adlar yazılı bulunan kağıtlar bir torbaya konularak meclis başkanı tarafından çekilmek suretiyle yapılır Torbadan çekilen isim kazanmış olur
Başkanlık divanı, encümen üyeliği ve denetim komisyonu üyeliği seçimleri gizli oylama ile yapılır Meclis kararı ile başka konularda da gizli oylama yapılabilir
b) İşaretle oylama: Meclis üyesinin elini yukarı kaldırarak veya ayağa kalkarak kabul, çekimser veya ret şeklinde oyunu açıklamasıdır
İşaretle oylamada oyları tespit etmek başkanlık divanına aittir Çoğunluk olup olmadığı hususunda tereddüt olursa, bir defa daha oylama yapılır Tereddüt giderilemediği takdirde ad okunmak suretiyle açık oylamaya başvurulur
c) Açık oylama: Üzerinde üyelerin ad ve soyadları yazılı oy pusulalarının sandığa atılması veya varsa elektronik oylama mekanizmasının çalıştırılması ya da üyelerin adlarının okunması üzerine, adı okunan üyenin ayağa kalkarak kabul, çekimser veya ret demesi suretiyle yapılan oylamadır
Sandık kullanılarak yapılan oylamada, sandık katip üyeler tarafından meclis önünde açılır Oy pusulaları sayılır ve oy çeşitleri tutanağa ayrı ayrı geçirildikten sonra başkanlık divanı tarafından sonuç açıklanır
İşaretle ve açık oylamalarda eşitlik olması halinde, başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır
Mecliste görüşülen konuların kabul veya reddedilmesi
Madde 14 - Mecliste görüşülen konular; mahiyetine göre salt çoğunluk, nisbî çoğunluk, nitelikli çoğunluk, oyçokluğu veya oybirliği ile kabul veya reddedilir
Mecliste bütçe ve kesin hesap tümüyle reddedilemez Ancak, değişiklik yapılmak suretiyle kabul edilebilir
Reddedilen bir konu meclisin aynı toplantısında yeniden gündeme alınıp görüşülmez
Oturuma ara verilmesi ve birleşime son verilmesi
Madde 15 - Oturuma ara ve birleşime son verme yetkisi başkana aittir Oturuma ara verilirken gelecek oturumun saati ile birleşime son verilirken gelecek birleşimin günü ve saati başkan tarafından üyelere duyurulur ve meclis salonunun uygun bir yerine asılır
Tutanak düzenlenmesi ve kararların yazılması
Madde 16 - Meclis görüşmeleri katip üyeler veya divanın sorumluluğundaki görevlilerce tutanağa geçirilir ve başkanlık divanı tarafından imzalanır Toplantılar, meclisin kararıyla sesli veya görüntülü cihazlarla da kaydedilebilir
Kararlar, tutanaklara dayalı olarak yazılır, başkan ve katip üyelerce imzalanır Meclis kararlarına her yıl birden başlamak üzere birbirini izleyen karar numarası verilir Belediye başkanı tarafından geri gönderildiği için yeniden görüşülen kararlara yeniden karar numarası verilir Kararlar, bir sonraki toplantıda üyelere dağıtılır Ayrıca, kararların aslı bir dosyada muhafaza edilir
Kapalı oturumlarda içeri görevli alınmamış ise tutanak ve kararlar katip üyeler tarafından yazılır
Meclis kararlarının kesinleşmesi
Madde 17 - Belediye başkanı hukuka aykırı gördüğü meclis kararlarını büyükşehir belediyelerinde yedi, diğer belediyelerde beş gün içinde gerekçesini de belirterek yeniden görüşülmek üzere meclise geri gönderebilir Meclis üye tam sayısının salt çoğunluğuyla kararında ısrar ederse karar kesinleşir Bu durumda meclis kararının kesinleşme tarihi, ikinci kararın tarihidir Belediye başkanı belirtilen süreyi beklemeksizin meclis kararını mülki idare amirine gönderirse gönderme tarihinde, bu süre zarfında meclise göndermez ve herhangi bir işlem de yapmazsa geri gönderme süresinin sonunda karar kesinleşir
Büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediye meclislerinin bütçe ve imarla ilgili olanlar dışındaki kararları dayanak belgeleriyle birlikte büyükşehir belediye başkanına gönderilir Büyükşehir belediye başkanı hukuka aykırı gördüğü kararları, yedi gün içinde gerekçesini de belirterek yeniden görüşülmek üzere iade edebilir İlçe ve ilk kademe belediye meclisi, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla kararında ısrar ederse karar kesinleşir ve yedi gün içinde büyükşehir belediyesine gönderilir
İlçe ve ilk kademe belediye meclisinin imara ilişkin kararları büyükşehir belediye meclisinde aynen veya değiştirilerek kabul edildikten sonra büyükşehir belediye meclisi kararları olarak kesinleşir
İlçe ve ilk kademe belediye meclisinin bütçeye ilişkin kararları büyükşehir belediye meclisinde kabul edildikten sonra kesinleşir Büyükşehir belediye meclisi ilçe ve ilk kademe belediye bütçelerinde 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununda öngörülenlerin dışında değişiklik yapamaz
Meclis kararlarının kesinleşmesi hususunda Kanunda öngörülen özel hükümler saklıdır
Meclis kararlarının yürürlüğe girmesi
Madde 18 - Meclisin almış olduğu kararların tam metni, kararın kesinleştiği tarihten itibaren en geç yedi gün içinde belediye başkanı tarafından il merkezi belediyeler ile merkez ilçeye bağlı olan belediyelerde valiye, ilçe merkezi ve ilçeye bağlı belediyelerde kaymakama gönderilir ve uygun araçlarla halka duyurulur Vali veya kaymakama gönderilmeyen kararlar yürürlüğe girmez
Meclis kararları iki suret olarak mülki idare amirliğine gönderilir Büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediyelerinin imar ve bütçe dışında kalan meclis kararları büyükşehir belediye başkanına gönderilir
Valilik, kaymakamlık ve büyükşehir belediye başkanlığınca, teslim alınan kararın son sayfasına, karar tarihi, teslim alındığı tarih ve kayıt numarası yazıldıktan sonra kararın bir sureti belediyeye iade edilir Bu şekilde kayıtları tamamlanan karar teslim alan makam tarafından dosyasında saklanır Bu kararları kaydetmek üzere ilgili idareler tarafından bir defter tutulur
BEŞİNCİ BÖLÜM : Seçimler
Başkan vekilleri ve katip üyelerin seçimi
Madde 19 - Meclis, mahalli idareler seçiminden sonraki ilk toplantısında, üyeleri arasından ve gizli oyla meclis birinci ve ikinci başkan vekillerini, ikisi yedek olmak üzere en az dört kâtip üyeyi iki yıl görev yapmak üzere seçer İki yıldan sonra seçilecek başkanlık divanı, yapılacak ilk mahalli idareler seçimlerine kadar görev yapar
Meclis başkanlık divanı seçimi üç gün içinde tamamlanır Başkanlık divanı seçimi bu süre içinde tamamlanmaz ise Kanunun 30 uncu maddesi uyarınca işlem yapılır
Başkan vekilleri ve katip üye seçiminde fazladan isim yazılmış olması halinde oy pusulası geçersiz sayılır
Başkanlık divanında boşalma olması durumunda, yapılacak ilk toplantının ilk birleşiminde, kalan süreyi tamamlamak üzere yenisi seçilir
İki yılın hesabında başkanlık divanının seçildiği ay esas alınır ve ikinci yılın sonunda aynı ayda ikinci dönem başkanlık divanı seçimi yapılır Meclis tatilde ise başkanlık divanı seçimi izleyen ayın toplantısında yapılır
Encümene üye seçimi
Madde 20 - Meclis, mahalli idareler seçiminden sonraki ilk toplantısında, üyeleri arasından gizli oyla Kanunda belirtilen sayıda encümen üyesini seçer Seçilen bu üyeler gelecek yılın aynı ayına kadar görev yapar ve her yıl o ayda encümen seçimleri yenilenir Süresi dolan üyeler yeniden seçilebilir
Encümene üye seçimi nisbî çoğunluk ile yapılır Seçimde oy pusulalarına seçilecek üye sayısından fazla isim yazılması halinde oy pusulası geçersiz sayılır Oylarda eşitlik halinde ad çekmeye başvurulur
Encümenin seçilmiş üyeliklerinde herhangi bir nedenle boşalma olması halinde, meclisin yapılacak ilk toplantısının ilk birleşiminde kalan süreyi tamamlamak üzere yenisi seçilir
İhtisas komisyonlarının oluşumu
Madde 21 - Meclis, görev süresi bir yılı geçmemek üzere, nisbî çoğunlukla en az üç, en çok beş üyeden oluşan ihtisas komisyonları kurabilir Büyükşehir belediyelerinde bu komisyonlar en az beş en çok dokuz üyeden oluşturulur Meclis, komisyonlara üye seçiminden önce kurulacak komisyonu ve üye sayısını belirler İl ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10000 in üzerinde olan belediyelerde plan ve bütçe komisyonu ile imar komisyonunun kurulması zorunludur
Komisyonlar, her siyasî parti grubunun ve bağımsız üyelerin meclisteki üye sayısının meclis üye tam sayısına oranlanması suretiyle oluşturulur İhtisas komisyonlarına siyasi parti grupları aday gösterebileceği gibi, üyeler de o partiden aday olabilir Birden fazla komisyonda görev almak mümkündür
Komisyonların toplam üye sayısının meclis üye tam sayısından fazla olduğu durumlarda komisyona üye veremeyen siyasi partilerin üyeleri ile bağımsız üyeler meclis kararıyla komisyonlarda görev alabilirler
Komisyon üyeliklerinde eksilme olduğu takdirde süreyi tamamlamak üzere yeni üye seçilir Komisyon toplantılarına üst üste üç defa mazeretsiz olarak katılmayan üyenin üyeliği meclis kararı ile düşürülebilir
İmar ve bütçeye ilişkin konular hakkında meclis tarafından karar alınmadan önce ilgili komisyonlarda görüşülmesi zorunludur
İhtisas komisyonları toplantılarını, meclisin toplantı süresinde veya müteakip günlerde yapar İmar ve bayındırlık komisyonu en fazla on iş günü, diğer komisyonlar ise beş iş günü toplanarak kendisine havale edilen işleri sonuçlandırır ve raporunu meclise sunar Rapor Kanunda öngörülen sürenin sonunda meclise sunulmadığı takdirde, konu meclis başkanı tarafından doğrudan gündeme alınır
İhtisas komisyonları toplantılarına Kanunda belirtilen kişi, kurum ve kuruluşların katılımına ilişkin usul ve esaslar hakkında meclis önceden genel bir karar alabileceği gibi herhangi bir komisyon toplantısı için ayrıca bir karar da alabilir Meclisin bir karar almadığı durumlarda komisyon uygun gördüğü takdirde katılım için gerekli tedbirleri alır
Komisyonlar üyeleri arasından bir başkan ve bir başkan vekili seçer İhtisas komisyonları üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır Komisyonlar çalışmalarında uzman kişilerden de yararlanabilir
Komisyon raporları alenîdir, çeşitli yollarla halka duyurulur ve isteyenlere belediye meclisi tarafından belirlenecek bedel karşılığında verilir
Gerektiğinde bir konu meclis başkanınca birden fazla komisyona havale edilebilir
Denetim komisyonunun oluşumu
Madde 22 - İl ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10000'in üzerindeki belediyelerde, her yılın Ocak ayı toplantısında meclis, üyeleri arasından gizli oyla üye sayısı üçten az, beşten çok olmamak üzere bir denetim komisyonu oluşturur
Denetim komisyonu, her siyasî parti grubunun ve bağımsız üyelerin meclisteki üye sayısının meclis üye tam sayısına oranlanması suretiyle oluşur Komisyona üye seçiminde ihtisas komisyonlarına üye seçimindeki usul ve esaslar uygulanır
Denetim komisyonu kendi arasından bir başkan, bir başkan vekili seçer Denetim komisyonu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır
Denetim komisyonu, belediye binası içinde belediye başkanı tarafından belirlenen yerde çalışır ve çalışmalarında uzman kişi ve kuruluşlardan yararlanabileceği gibi kamu kuruluşları personelinden de yararlanabilir Komisyon tarafından istenen bilgi ve belgelerin iade edilmek üzere verilmesi zorunludur
Komisyon, çalışmasını kırk beş işgünü içinde tamamlar ve buna ilişkin raporunu, Mart ayının sonuna kadar meclis başkanlığına sunar Başkan, Nisan ayı meclis toplantısında denetim raporunu okutmak suretiyle meclise bilgi verir
Konusu suç teşkil eden hususlarla ilgili olarak meclis başkanlığı tarafından yetkili mercilere suç duyurusunda bulunulur
Komisyonlarda çalıştırılacak uzman kişiler
Madde 23 - Denetim komisyonu çalışmalarında görevlendirilecek kişilerde aşağıdaki şartlar aranır:
a) Kamu kurum ve kuruluşlarından görevlendirilecek kişilerde; kamu kurum ve kuruluşlarında denetim elemanı veya en az beş yıl kurumlarının gelir, gider veya bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin yürütüldüğü birimde çalışıyor olması gerekir
b) Kamu personeli dışındaki kişilerde; kamu kurum ve kuruluşlarının gelir, gider veya bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin yürütülmesinde en az beş yıl çalışmış olmak ya da maliye, muhasebe, işletme, iktisat, kamu yönetimi veya benzer alanlarda en az lisans düzeyinde eğitim almış ve denetim yapabilecek bilgi ve tecrübeye sahip olması gerekir
Siyasi partilerin genel merkez, il, ilçe ve belde teşkilatlarında halen görevli olan kişiler, denetim komisyonlarında uzman olarak görevlendirilemez
ALTINCI BÖLÜM : Son Hükümler
Yürürlük
Madde 24 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer
Yürütme
Madde 25 - Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür

Kaynak: mevzuatadaletgovtr

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.