![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bunlarin, cali, çevre, değerlendirme, düzenleme, ile, işleri, kanunu, kapsamindaki, kazi, koruma, kültür, muhafaza, nakil, projeleri, restitüsyon, restorasyon, rölöve, sağliklaştirma, sokak, tabiat, uygulamalari, varliklarini, varliklarinin |
![]() |
Kültür Ve Tabiat Varliklarini Koruma Kanunu Kapsamindaki Kültür Varliklarinin Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon Projeleri, Sokak Sağliklaştirma, Çevre Düzenleme Projeleri Ve Bunlarin Uygulamalari İle Değerlendirme, Muhafaza, Nakil İşleri Ve Kazi Çali |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kültür Ve Tabiat Varliklarini Koruma Kanunu Kapsamindaki Kültür Varliklarinin Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon Projeleri, Sokak Sağliklaştirma, Çevre Düzenleme Projeleri Ve Bunlarin Uygulamalari İle Değerlendirme, Muhafaza, Nakil İşleri Ve Kazi ÇaliKÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARINI KORUMA KANUNU KAPSAMINDAKİ KÜLTÜR VARLIKLARININ RÖLÖVE, RESTORASYON, RESTİTÜSYON PROJELERİ, SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMA, ÇEVRE DÜZENLEME PROJELERİ VE BUNLARIN UYGULAMALARI İLE DEĞERLENDİRME, MUHAFAZA, NAKİL İŞLERİ VE KAZI ÇALIŞMALA KÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARINI KORUMA KANUNU KAPSAMINDAKİ KÜLTÜR VARLIKLARININ RÖLÖVE, RESTORASYON, RESTİTÜSYON PROJELERİ, SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMA, ÇEVRE DÜZENLEME PROJELERİ VE BUNLARIN UYGULAMALARI İLE DEĞERLENDİRME, MUHAFAZA, NAKİL İŞLERİ VE KAZI ÇALIŞMALA Kültür Ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu Kapsamındaki Kültür Varlıklarının Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon Projeleri, Sokak Sağlıklaştırma, Çevre Düzenleme Projeleri Ve Bunların Uygulamaları İle Değerlendirme, Muhafaza, Nakil İşleri Ve Kazı Çalışmalarına İlişkin Mal Ve Hizmet Alımlarına Dair Yönetmelik Kültür ve Turizm Bakanlığından Resmi Gazete Tarihi : 18/06/2005 Resmi Gazete Sayısı : 25849 BİRİNCİ BÖLÜM : Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı, korunması gerekli kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon, restorasyon projeleri, sokak sağlıklaştırma, çevre düzenleme projeleri ve bunların uygulamaları ile değerlendirilmesi, muhafaza, nakil işleri ve kazı çalışmalarına yönelik mal ve hizmet alımlarına ilişkin usul ve esasları belirlemektir ![]() Kapsam Madde 2 - Bu Yönetmelik, 21/7/1983 tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamındaki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon, restorasyon projeleri, sokak sağlıklaştırma, çevre düzenleme projeleri ve bunların uygulamaları ile değerlendirme, muhafaza, nakil işleri ve kazı çalışmalarına ilişkin mal ve hizmet alımları ihalelerini kapsar ![]() Dayanak Madde 3 - Bu Yönetmelik, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa 14/7/2004 tarihli ve 5226 sayılı Kanunla eklenen 3 üncü maddesinin (i) bendi ile Geçici 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır ![]() Tanımlar Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen; Kanun: 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununu, İdare: İhaleyi yapan birimi, İhale Yetkilisi: İdarenin, ihale ve harcama yapma yetki ve sorumluluğuna sahip kişi veya kurulları ile usulüne uygun olarak yetki devri yapılmış görevlilerini, Kültür varlığı: Tarih öncesi ve tarihi devirlere ait bilim, kültür, din ve güzel sanatlarla ilgili bulunan veya tarih öncesi ya da tarihi devirlerde sosyal yaşama konu olmuş bilimsel ve kültürel açıdan özgün değer taşıyan yer üstünde, yer altında veya su altındaki bütün taşınır ve taşınmaz varlıkları, Uygulama işleri: 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu'nun 10,12 ve 18 inci maddelerinde tarif edildiği üzere Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurullarınca onaylanmış rölöve, restitüsyon, restorasyon, sokak sağlıklaştırma, çevre düzenleme projeleri doğrultusundaki her türlü inşaat işleri ve bu işler ile ilgili tesisat, imalat, ihzarat, nakliye, tamamlama, onarım, restorasyon, çevre düzenlemesi, sondaj, yıkma, güçlendirme ve montaj işleri ile benzer işleri, Bakım: Kültür varlıklarının korunmasına yönelik sadece yapının yaşamını sürdürmeyi amaçlayan, tasarımda, malzemede, strüktürde, mimari öğelerde değişiklik gerektirmeyen müdahaleleri, Rölöve projesi: Kültür varlıkları ve yakın çevresinin mevcut durumlarının rapor ve ölçekli projesini, Restorasyon projesi: Kültür varlıklarının onarımı, özgün işlevi ve yeni kullanımı için getirilen müdahale biçimlerinin rapor ve projesini, Restitüsyon projesi: Kültür varlıklarının ve yakın çevresinin analizi, benzer yapılarla karşılaştırılması, özgün veya belli bir dönemine ilişkin belgeleri ve çizimleri olan öneri projesini, Çevre düzenleme projesi: Ören yerlerinin arkeolojik potansiyelini koruyacak şekilde, denetimli olarak ziyarete açmak, tanıtımını sağlamak, mevcut kullanım ve dolaşımdan kaynaklanan sorunlarını çözmek, alanın ihtiyaçlarını çağdaş, teknolojik gelişmelerin gerektirdiği donatılarla gidermek amacıyla her ören yerinin kendi özellikleri göz önüne alınarak hazırlanacak 1/500, 1/200 ve 1/100 ölçekli düzenleme projesini, Sokak sağlıklaştırma projesi: 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında belirlenen kentsel sit alanları ve koruma alanlarında, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, koruma bölge kurulu kararları ve koruma amaçlı imar planları veya imar planları doğrultusunda, tescilli ve tescilsiz taşınmaz kültür varlıklarının sokağa bakı veren cepheleri ile birlikte avlu duvarları, müştemilat, çeşme ve benzeri mimari elemanların özgün sokak dokusu ve kentsel mobilya ile birlikte korunması, sağlıklaştırılarak yaşatılması ve çağdaş yaşama katılmasının sağlanmasının yanı sıra sokak dokusunu tanımlayan tüm öğelerin korunması ve belgelenmesine yönelik rölöve, restitüsyon, restorasyon, kentsel tasarım projeleri ile mühendislik dallarında yapılması gereken her türlü projeyi, Değerlendirme: Kültür varlıklarının teşhiri, tanzimi, kullanılması ve bilimsel yöntemlerle tanıtılmasını, Muhafaza: Kültür varlıklarının bulunduğu veya nakledileceği yerde korunmasını, Nakil: 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu'nun 20 nci maddesi uyarınca taşınmaz kültür varlıklarının gerektiğinde sökülerek korunacağı veya sergileneceği yere taşınmasını, Mal: Satın alınan her türlü ihtiyaç maddeleri ile taşınır ve taşınmaz mal ve hakları, Hizmet: Bakım, makine ve ekipmanın bakım ve onarımı, taşıma, haberleşme, sigorta, araştırma ve geliştirme, muhasebe, piyasa araştırması ve anket, danışmanlık, kontrollük, mimarlık ve mühendislik, etüt ve proje, tanıtım, basım ve yayım, toplantı, organizasyon, sergileme, koruma ve güvenlik, temizlik, meslekî eğitim, fotoğraf, film, fikrî ve güzel sanat ve benzeri diğer hizmetleri, İhale: Mal veya hizmet alımları ile uygulama işlerinin istekliler arasından seçilecek birisi üzerine bırakıldığını gösteren ve ihale yetkilisinin onayını müteakip sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan işlemleri, Yaklaşık maliyet: Mal veya hizmet alımları ile uygulama işlerinin ihalesi yapılmadan önce idarece, her türlü fiyat araştırması yapılarak katma değer vergisi hariç olmak üzere öngörülen bedelini, İstekli: Mal veya hizmet alımları ile uygulama işlerinin ihalesine teklif veren gerçek veya tüzel kişiler ile iş ortaklıklarını, Aday: Ön yeterlik için başvuran gerçek veya tüzel kişileri veya bunların oluşturdukları ortak girişimleri, Yüklenici: Üzerine ihale yapılan ve sözleşme imzalanan istekliyi, İhale dokümanı: İhale konusu mal veya hizmet alımları ile uygulama işlerinde; isteklilere talimatları da içeren idari şartnameler ile yaptırılacak işin projesini de kapsayan teknik şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli diğer belge ve bilgileri, Sözleşme: İdare ile yüklenici arasında yapılan yazılı anlaşmayı, ifade eder ![]() İKİNCİ BÖLÜM : Temel İlkeler, İhaleye Katılamayacak Olanlar, Şartname ve Yetkili Kurullar Temel ilkeler Madde 5 - İdare, bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur ![]() Aralarında kabul edilebilir doğal bir bağlantı olmadığı sürece mal alımı, hizmet alımı ve uygulama işleri bir arada ihale edilemez ![]() Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde açık ihale usulü ve belli istekliler arasında ihale usulü temel usullerdir ![]() ![]() Ödeneği bulunmayan hiçbir iş için ihaleye çıkılamaz ![]() İhaleye katılamayacak olanlar Madde 6 - Aşağıdaki sayılanlar doğrudan veya dolaylı veya alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde ihalelere katılamazlar ![]() a) İlgili Kanun hükümleri gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 3713 sayılı *****le Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan ve organize suçlardan dolayı hükümlü bulunanlar ![]() b) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler ![]() c) İhaleyi yapan idarenin ihale yetkilisi kişileri ile bu yetkiye sahip kurullarda görevli kişiler ![]() d)İhaleyi yapan idarenin ihale konusu işle ilgili her türlü ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar ![]() e) (c) ve (d) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri ![]() f) (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilenlerin ortakları ile şirketleri (bu kişilerin yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin %10'undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç) ![]() İhale konusu işin danışmanlık hizmetlerini yapan yükleniciler bu işin ihalesine katılamazlar ![]() ![]() ![]() İhaleyi yapan idare bünyesinde bulunan veya idare ile ilgili her ne amaçla kurulmuş olursa olsun vakıf, dernek, birlik, sandık gibi kuruluşlar ile bu kuruluşların ortak oldukları şirketler bu idarelerin ihalelerine katılamazlar ![]() Bu yasaklara rağmen ihaleye katılan istekliler ihale dışı bırakılarak geçici teminatları gelir kaydedilir ![]() ![]() Şartnameler Madde 7 - İhale konusu mal veya hizmet alımları ile uygulama işlerinin her türlü özelliğini belirten idari ve teknik şartnamelerin idarelerce hazırlanması esastır ![]() ![]() İhale konusu mal veya hizmet alımları ile uygulama işlerinin teknik kriterlerine ihale dokümanının bir parçası olan teknik şartnamelerde yer verilir ![]() ![]() Teknik şartnamelerde, varsa ulusal veya uluslararası teknik standartlara uygunluğu sağlamaya yönelik düzenlemeler de yapılır ![]() ![]() ![]() Ancak, ulusal veya uluslararası teknik standartların bulunmaması veya teknik özelliklerin belirlenmesinin mümkün olmaması hallerinde "veya dengi" ifadesine yer verilmek şartıyla marka veya model belirtilebilir ![]() İdari şartnamelerde genel olarak aşağıdaki hususların da gösterilmesi zorunludur ![]() a) İdarenin adı, adresi, telefon ve faks numarası, b) İşin adı, yeri, niteliği, türü ve miktarı, c) İhale yöntemi, ihale tarih ve saati ile tekliflerin nereye verileceği, d) Teklif geçerlilik süresi, tekliflerin alınması, açılması, değerlendirilmesi ile ihale kararının alınmasından sözleşmenin imzalanmasına kadar uygulanması gereken ve bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar, e) İşin yapılma yeri, teslim etme - teslim alma şekli ve şartları, f) İhaleye girebilme şartları ve ihaleye giremeyecek olanlar, g) İsteklilerde aranacak şartlar, belgeler ve yeterlik kriterleri, h) İşe başlama ve bitirme tarihi, gecikme halinde alınacak cezalar, i) Ödeme yeri ve şartları, j) Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesinde idarenin serbest olduğu, k) Sözleşmenin yapılması ve uygulanması sırasında ödenmesi gereken vergi, resim, harçlarla, sözleşme giderlerinin kimin tarafından ödeneceği, l) Sözleşme konusu işlerin malzeme veya birim fiyatlarındaki değişiklikler nedeniyle eğer ödenecekse fiyat farklarının ne şekilde ödeneceği, m) İhale kararının ihale yetkilisi tarafından onayının veya iptal edildiğinin kaç gün içinde istekliye bildirileceği, n) Teklif ve sözleşme türü, sözleşmenin noter onaylı olup olmayacağı, o) Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları, p) Geçici ve kesin teminata ilişkin şartlar ile belirlenen süre içinde kesin teminatın verilmemesi ve sözleşmenin akdedilmemesi halinde geçici teminatın gelir kaydedileceği, r) Taahhüt konusu işin; önceden öngörülmeyen hallerde sözleşme bedelinin yüzde ellisi kadar artması veya eksilmesi halinde, yüklenici tarafından süre hariç sözleşme fiyatı ve hükümleri çerçevesinde yapılması zorunluluğu, s) Avans verilip verilmeyeceği, verilecekse şartları, miktarı ve geri alma şekli, ş) İhzarat bedelinin verilip verilmeyeceğinin belirtilmesi, verilecekse şartları, t) Geçici ve kesin kabul şartları, u) İhtilafların çözüm şekli ve yeri, v) Şartname eklerinin neler olduğu, y) İhalelerde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile ceza ve ihalelerden yasaklama hükümleri hariç 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerinin uygulanmayıp bu Yönetmelik esaslarının uygulanacağı, z) Şartnameye eklenmesi ihale konusu işin niteliği gereği zorunlu görülen diğer hususlar ![]() İhaleye katılımda yeterlik kuralları Madde 8 - İhaleye katılacak isteklilerden, ekonomik ve mali yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenebilir: a) Ekonomik ve mali yeterliğin belirlenmesi için; 1) Bankalardan veya özel finans kurumlarından temin edilecek isteklinin mali durumu ile ilgili belgeler, 2) İsteklinin, ilgili mevzuatı uyarınca yayımlanması zorunlu olan bilançosu veya bilançosunun gerekli görülen bölümleri, yoksa bunlara eşdeğer belgeleri, 3) İsteklinin iş hacmini gösteren toplam cirosu veya ihale konusu iş ile ilgili taahhüdü altındaki ve bitirdiği iş miktarını gösteren belgeler ![]() b) Mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için; 1) İsteklinin, mevzuatı gereği ilgili odaya kayıtlı olarak faaliyette bulunduğunu ve teklif vermeye yasal olarak yetkili olduğunu kanıtlayan belgeler, 2) İsteklinin ihale konusu iş veya benzer işlerde, mal ve hizmet alımları için son beş yıl içinde, uygulama işleri için ise son on beş yıl içinde kamu veya özel sektörde o işe ait sözleşme bedelinin en az % 70'i oranında gerçekleştirdiği veya %50'si oranında denetlediği veyahut yönettiği idarece kusursuz kabul edilen benzeri işlerle ilgili deneyimini gösteren belgeler, 3) İsteklinin üretim veya imalat kapasitesine, araştırma-geliştirme faaliyetlerine ve kaliteyi sağlamasına yönelik belgeler, 4) İsteklinin organizasyon yapısına ve ihale konusu işi yerine getirmek için yeterli sayıda ve nitelikte personel çalıştırdığına veya çalıştıracağına ilişkin bilgi veya belgeler, 5) İhale konusu hizmet veya uygulama işlerinde isteklinin yönetici kadrosu ile işi yürütecek teknik personelinin eğitimi ve mesleki niteliklerini gösteren belgeler, 6) İhale konusu işin yerine getirilebilmesi için gerekli görülen tesis, makine, teçhizat ve diğer ekipmana ilişkin belgeler, 7) İstekliye doğrudan bağlı olsun veya olmasın, kalite kontrolden sorumlu olan ilgili teknik personel veya teknik kuruluşlara ilişkin belgeler, 8) İhale konusu işin ihale dokümanında belirtilen standartlara uygunluğunu gösteren, uluslar arası kurallara uygun şekilde akredite edilmiş kalite kontrol kuruluşları tarafından verilen sertifikalar, 9) İdarenin talebi halinde doğruluğu teyit edilmek üzere, tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları veya fotoğrafları ![]() İhale konusu işin niteliğine göre yukarıda belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağı, ihale dokümanında ve ihale veya ön yeterliğe ilişkin ilan veya davet belgelerinde belirtilir ![]() Bu Yönetmelik kapsamında yapılan işler nedeniyle verilecek iş deneyim belgeleri 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası hükmüne tabidir ![]() Aşağıda belirtilen durumlardaki istekliler ihale dışı bırakılır: a) İflas eden, tasfiye halinde olan, işleri mahkeme tarafından yürütülen, konkordato ilân eden, işlerini askıya alan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan ![]() b) İflası ilân edilen, zorunlu tasfiye kararı verilen, alacaklılara karşı borçlarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan ![]() c) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olan ![]() d) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş vergi borcu olan ![]() e) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, mesleki faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyen ![]() f) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, ihaleyi yapan idareye yaptığı işler sırasında iş veya meslek ahlakına aykırı faaliyetlerde bulunduğu bu idare tarafından ispat edilen ![]() g) İhale tarihi itibariyle, mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olan ![]() h) Bu maddede belirtilen bilgi ve belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilen ![]() i) 6 ncı maddeye göre ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılan ![]() j) 38 inci maddede belirtilen yasak fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilen ![]() ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : İhale İşlemleri Yaklaşık maliyetin tespiti Madde 9 - Mal veya hizmet alımları ile uygulama işlerinin ihalesi yapılmadan önce idarece, her türlü fiyat araştırması yapılarak katma değer vergisi hariç olmak üzere yaklaşık maliyet belirlenir ![]() ![]() Yaklaşık maliyetin belirlenememesi Madde 10 - İhale konusu işin özgün nitelikte ve karmaşık olması nedeniyle teknik ve mali özellikleri ile yaklaşık maliyetinin gerekli olan netlikte belirlenememesi durumunda, bu durumu gerektiren sebepler bir tutanakla tespit edilir ve ihaleyi yapan idarenin üst yöneticisinin onayı alınmak suretiyle bu Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine göre ihale yapılabilir ![]() Onay belgesi Madde 11 - İhalesi yapılacak her iş için idarelerce bir onay belgesi hazırlanır ![]() ![]() Onay belgesinde ayrıca ihale dokümanının bedelinin ne olacağı gösterilir ![]() ![]() İhale komisyonunun kurulması ve çalışma esasları Madde 12 - İhale yetkilisi, biri başkan olmak üzere, ikisinin ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla, ilgili idare personelinden en az dört kişinin ve muhasebe veya malî işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla kurulacak en az beş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu, yedek üyeler de dahil olmak üzere görevlendirir ![]() İhaleyi yapan idarede yeterli sayı veya nitelikte personel bulunmaması halinde, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerden komisyona üye alınabilir ![]() Gerekli incelemeyi yapmalarını sağlamak amacıyla ihale işlem dosyasının birer örneği, ilân veya daveti izleyen üç gün içinde ihale komisyonu üyelerine verilir ![]() İhale komisyonları eksiksiz olarak toplanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İhale komisyonunca alınan kararlar ve düzenlenen tutanaklar, komisyon başkan ve üyelerinin adları, soyadları ve görev unvanları belirtilerek imzalanır ![]() İhale işlem dosyasının düzenlenmesi Madde 13 - Bu Yönetmelikteki ihale usulleriyle yapılacak işler için bir işlem dosyası düzenlenir ![]() Bu dosyada; yapının mülkiyet durumu, ihale yetkilisinden alınan onay belgesi ve eki yaklaşık maliyete ilişkin hesap cetveli, ihale dokümanı, ilân metinleri, adaylar veya istekliler tarafından sunulan başvurular veya teklifler ve diğer belgeler, ihale komisyonu tutanak ve kararları gibi ihale süreci ile ilgili bütün belgeler bulunur ![]() İhalenin ilanı ve şekli Madde 14 - İşlerin özellik ve niteliklerine göre ihalenin hangi şekil ve yerlerde ilan edileceği tespit edilir ve onay belgesinde belirtilir ![]() Bütün isteklilere tekliflerini hazırlayabilmek için yeterli süre tanınmak suretiyle; a) Yaklaşık maliyeti 250 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() b) Yaklaşık maliyeti; 1- 250 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2- 500 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kamu İhale Bülteninde yayımlanmak suretiyle ilan edilir ![]() Belli istekliler arasında ihale usulü ile gerçekleştirilecek ihalelerde ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda yeterliği belirlenen adaylara ihale gününden yirmibir gün önce davet mektubu gönderilmesi zorunludur ![]() İhaleler ayrıca varsa idarelerin web sayfasında yayınlanmak suretiyle ilan edilir ![]() Yabancı ülkelerde ise; idareler, işin önem ve özelliğine göre bu ilanları yurtdışında çıkan başka gazeteler veya öteki yayın araçları ile de ayrıca yayınlatabilirler ![]() ![]() İlanlarda bulunması zorunlu hususlar Madde 15 - İhale dokümanında belirtilmeyen hususlara ilânlarda yer verilemez ![]() a) İdarenin adı, adresi, telefon ve faks numarası ![]() b) İhale konusu işin adı, niteliği, türü ve miktarı ![]() c) Uygulanacak ihale usulü, ihaleye katılabilme şartları ve istenilen belgelerin neler olduğu ![]() d) İhalenin nerede, hangi tarihte ve saatte yapılacağı ve tekliflerin ihale saatine kadar nereye verileceği ![]() e) İhale dokümanının nerede görüleceği ve bedeli ![]() f) Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesinde idarenin serbest olduğu ![]() g) İhalelerde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile ceza ve ihalelerden yasaklama hükümleri hariç 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerinin uygulanmayıp bu Yönetmelik esaslarının uygulanacağı ![]() h) İhale konusu işe başlama ve işi bitirme tarihi ![]() i) Tekliflerin geçerlilik süresi ![]() j) Teklif ve sözleşme türü ![]() k) Mal alımı ihalelerinde teslim yeri, hizmet alımı ve uygulama işleri ihalelerinde ise işin yapılacağı yer ![]() l) Yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler ![]() m) Teklif edilen bedelin % 3'ünden az olmamak üzere, isteklice belirlenecek tutarda geçici teminat verileceği ![]() İlanın uygun şekilde yapılmaması Madde 16 - Bu Yönetmeliğin 14 ve 15 inci maddelerindeki hükümlere uygun olmayan ilanlar geçersiz sayılır ![]() ![]() Ancak, ilanın 14 ve 15 inci maddelerdeki hükümlere uygun olmadığının anlaşılması durumunda, ilanın yayımlanmasını takip eden yedi gün içinde hatalı hususlar için düzeltme ilanı yapılmak suretiyle ihale gerçekleştirilebilir ![]() İlanın geçersizliğinin ihale yapıldıktan sonra anlaşılması halinde ihale iptal edilir ![]() İhale dokümanında değişiklik yapılması Madde 17 - İlan yapıldıktan sonra ihale dokümanında değişiklik yapılmaması esastır ![]() ![]() İhalenin tatil gününe rastlaması Madde 18 - İhale için tespit olunan tarih, tatil gününe rastlamışsa ihale, tekrar ilana gerek kalmaksızın tatili takip eden ilk iş gününde aynı yer ve saatte yapılır ![]() ![]() Geçici teminat Madde 19 - İsteklilerden teklif edilen bedelin %3 (yüzde üç)'ünden az olmamak üzere isteklilerce belirlenecek tutarda geçici teminat alınır ![]() Teminat olarak kabul edilecek değerler Madde 20 - Geçici veya kesin teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda gösterilmiştir ![]() a) Tedavüldeki Türk Parası, b) Bankalar ve özel finans kurumları tarafından verilen teminat mektupları, c) Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler ![]() İlgili mevzuatına göre Türkiye'de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine, Türkiye'de faaliyette bulunan bankaların veya özel finans kurumlarının düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir ![]() (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir ![]() Teminat mektupları dışındaki teminatlar ihale komisyonlarınca teslim alınamaz ![]() ![]() İhale üzerinde kalan istekli ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye ait teminat mektupları ihaleden sonra saymanlık ya da muhasebe müdürlüklerine teslim edilir ![]() ![]() ![]() Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir ![]() Her ne suretle olursa olsun idarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz ![]() Teminat mektupları Madde 21 - Bu Yönetmelik kapsamında verilecek teminat mektuplarının kapsam ve şeklini tespite Kamu İhale Kurumu yetkilidir ![]() İhale usulleri Madde 22 - Bu Yönetmeliğin 2 nci maddesinde yazılı işlerin ihalelerinde aşağıdaki usullerden biri uygulanır: a) Açık ihale usulü ![]() b) Belli istekliler arasında ihale usulü ![]() c) Pazarlık usulü ![]() İşin özelliğine ve niteliğine göre, ihalede yukarıdaki usullerden hangisinin uygulanacağı bu Yönetmelik hükümlerine uyularak idarece tespit edilir ![]() Kültür Varlıklarının rölöve, restitüsyon restorasyon sokak sağlıklaştırma ve çevre düzenleme projelerine göre yapılacak uygulama işleri her bir kalem iş için birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilebilir ![]() Açık ihale usulü Madde 23 - Bütün isteklilerin teklif verebildiği usuldür ![]() Açık ihale usulünde aşağıdaki esaslar uygulanır: a) Tekliflerin hazırlanması ve sunulması: Teklif mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak istenilen bütün belgeler bir zarfa konulur ![]() ![]() ![]() Teklif mektupları yazılı ve imzalı olarak sunulur ![]() ![]() ![]() Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında idareye verilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() b) Tekliflerin geçerlilik süresi: Tekliflerin geçerlilik süresi ihale dokümanında belirtilir ![]() ![]() c) Tekliflerin alınması ve açılması: Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar idareye verilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() d) Tekliflerin değerlendirilmesi: İhale komisyonunun talebi üzerine idare tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere net olmayan hususlarla ilgili isteklilerden yazılı olarak tekliflerini açıklamalarını isteyebilir ![]() ![]() Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı (c) bendine göre ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En son aşamada, isteklilerin teklif mektubu eki cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı kontrol edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() e) Tekliflerin aynı olması: En düşük fiyatın ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak değerlendirildiği ihalelerde, birden fazla istekli tarafından aynı fiyatın teklif edildiği ve bunların da ekonomik açıdan en avantajlı teklif olduğu anlaşıldığı takdirde, ihale komisyonu bu isteklilerce sunulan iş deneyim belgelerinin tutarlarını değerlendirmek suretiyle ekonomik açıdan en avantajlı teklifi belirler ve ihaleyi sonuçlandırır ![]() ![]() f) Aşırı düşük teklifler: İhale komisyonu verilen teklifleri (d) ve (e) bendine göre değerlendirdikten sonra, diğer tekliflere veya idarenin tespit ettiği yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanları tespit eder ![]() ![]() ![]() ![]() g) Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptali: İdarenin gerekli gördüğü veya ihale dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların bulunduğunun tespit edildiği hallerde ihale saatinden önce ihale iptal edilebilir ![]() Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle ihalenin iptal edildiği isteklilere hemen ilân edilerek duyurulur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İhalenin iptal edilmesi durumunda, iptal nedenleri gözden geçirilerek yeniden ihaleye çıkılabilir ![]() h) İhalenin karara bağlanması ve onaylanması: (e) ve (f) bentlerine göre yapılan değerlendirme sonucunda ihale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılır ![]() ![]() Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece en düşük fiyat esasına göre belirlenmesinin mümkün olmadığı durumlarda; işletme ve bakım maliyeti, maliyet etkinliği, verimlilik, kalite ve teknik değer gibi fiyat dışındaki unsurlar dikkate alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlenir ![]() ![]() ![]() İhale komisyonu gerekçeli kararını belirleyerek, ihale yetkilisinin onayına sunar ![]() ![]() İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder ![]() İhale; kararın onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır ![]() İhale kararları ihale yetkilisince onaylanmadan önce idareler, ihale üzerinde kalan isteklinin 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 58 inci maddesine göre yasaklı olup olmadığını anılan maddeye göre Kamu İhale Kurumuna teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi ihale kararına eklemek zorundadır ![]() Belli istekliler arasında ihale usulü Madde 24 - Belli istekliler arasında ihale usulü, yapılacak ön yeterlik değerlendirilmesi sonucunda idarece davet edilen isteklilerin teklif verebildiği usuldür ![]() Koruma Bölge Kurulları tarafından I inci Grup Yapı olarak tescil edilmiş kültür varlıkları ile I inci ve II nci Derece Arkeolojik Sit alanlarındaki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon, restorasyon projeleri ve bunların uygulamaları ile değerlendirme, muhafaza ve nakil işleri ile kazı çalışmalarına ilişkin mal ve hizmet alımları ihaleleri, en üst ihale yetkilisi onayı alınmak suretiyle bu usule göre yaptırılabilir ![]() Ön yeterliğe katılabilme şartı olarak istenilen bütün belgeler 23 üncü maddenin (a) bendinde belirtilen esas ve usullere uygun olarak idareye sunulur ![]() ![]() ![]() ![]() Ön yeterlik değerlendirmesi sonucu ihaleye katılmaları kararlaştırılan isteklilere davet mektubu ile ihaleye katılabilme şartlarını açıklayan bilgileri göndermek suretiyle duyuruda bulunulur ![]() ![]() Bu usulle yapılan ihalede, 23 üncü maddedeki esaslara uyularak işlemler tamamlanır ![]() Pazarlık usulü Madde 25 - Aşağıda belirtilen hallerde pazarlık usulü ile ihale yapılabilir: a) Açık ihale usulü veya belli istekliler arasında ihale usulü ile yapılan ihale sonucunda teklif çıkmaması ![]() b) Doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen olayların ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması ![]() c) İhale konusu mal veya hizmet alımları ile uygulama işlerinin özgün nitelikte ve karmaşık olması nedeniyle teknik ve mali özelliklerinin gerekli olan netlikte belirlenememesi ![]() d) Yaklaşık maliyeti 100 ![]() ![]() ![]() İlan yapılacak hallerde, ilanda ihale konusu alanda faaliyet gösteren ve idarece yeterliği tespit edilen adaylar ile görüşme yapılacağı belirtilir ![]() ![]() (b) ve (d) bentlerinde belirtilen hallerde ilan yapılması zorunlu değildir ![]() ![]() (a), (c) ve (d) bentlerine göre yapılacak ihalelerde istekliler, öncelikle ihale konusu işin teknik detayları ve gerçekleştirme yöntemleri gibi hususlarda fiyatı içermeyen ilk tekliflerini sunar ![]() ![]() ![]() (a), (b) ve (c) bentlerine göre yapılacak ihalelerde, verilen son teklifler üzerinde fiyat görüşmesi yapılarak ihale sonuçlandırılır ![]() (a), (c) ve (d) bentlerine göre yapılacak ihalelerde teklif veren istekli sayısının ikiden az olması halinde ihale iptal edilir ![]() (d) bendinde belirtilen limite kadar işlerin, uzman ya da sanatkarlar tarafından yapılması gereken hallerde, iş deneyim belgesi, ticaret veya sanayi odası belgesi, diğer meslek odaları belgeleri aranmayabilir ![]() (d) bendi kapsamında yapılan mal alımlarında, malın sözleşme yapma süresi içinde teslim edilmesi ve bunun idarece uygun bulunması halinde, sözleşme yapılması ve kesin teminat alınması zorunlu değildir ![]() Güncelleme Madde 26 - 14 üncü maddede, 25 inci maddenin (d) bendinde ve 27 nci maddenin (d) bendinde söz edilen parasal limitler her yıl ocak ayı sonuna kadar Kültür ve Turizm Bakanlığınca Devlet İstatistik Enstitüsü tarafından yayımlanan bir önceki yılın genel Üretici Fiyatları Endeksi (ÜFE) oranları esas alınarak yayımlanacak bir tebliğ ile güncellenir ![]() Doğrudan temin Madde 27 - Aşağıda belirtilen hallerde ihtiyaçların ilan yapılmaksızın ve teminat alınmaksızın doğrudan temini usulüne başvurulabilir: a) İhtiyacın sadece gerçek veya tüzel tek kişi tarafından karşılanabileceğinin tespit edilmesi ![]() b) Sadece gerçek veya tüzel tek kişinin ihtiyaç ile ilgili özel bir hakka sahip olması ![]() c) Mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve hizmetlerin, asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden alınması ![]() d) Büyükşehir belediye sınırları dahilinde bulunan idarelerin 24 ![]() ![]() ![]() Bu maddeye göre yapılacak alımlarda, ihale komisyonu kurma ve 8 inci maddede sayılan yeterlik kurallarını arama ve sözleşme düzenleme zorunluluğu bulunmaksızın, ihale yetkilisince görevlendirilecek kişi veya kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması yapılarak ihtiyaçlar temin edilir ![]() İhalenin sözleşmeye bağlanması Madde 28 - Yapılan bütün ihaleler bir sözleşmeye bağlanır ![]() ![]() ![]() ![]() İhale dokümanında belirtilen şartlara aykırı sözleşme düzenlenemez ![]() Kesin teminat Madde 29 - Taahhüdün, sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesini sağlamak amacıyla, sözleşme yapılmasından önce yükleniciden ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle % 6 (yüzde altı) oranında kesin teminat alınır ![]() Kesin teminat, taahhüt konusu işin; önceden öngörülmeyen hallerde sözleşme bedelinin yüzde ellisi kadar artması durumunda artan tutar veya fiyat farkı ödenen işlerde fiyat farkı olarak ödenecek tutarla orantılı olarak artırılır ![]() Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu Madde 30 - İstekli, ihale kararının onaylanmasının kendisine bildirilmesinden itibaren 5 (beş) gün içinde kesin teminatı vererek sözleşmeyi imzalamak zorundadır ![]() Bu zorunluluklara uyulmadığı takdirde protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale üzerinde kalan isteklinin geçici teminatı gelir kaydedilir ![]() ![]() ![]() ![]() Sözleşme yapılmasında idarenin görev ve sorumluluğu Madde 31 - İhale kararının kesinleşmesini izleyen 3 (üç) iş günü içinde; tebliğ tarihini izleyen 5 (beş) gün içinde kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu, ihale üzerinde kalan istekliye tebliğ edilir ![]() ![]() ![]() İdare, 30 uncu maddede yazılı süre içinde sözleşme yapılması hususunda kendisine düşen görevleri yapmakla yükümlüdür ![]() ![]() ![]() ![]() Yüklenicinin sebep olduğu fesih hali Madde 32 - Sözleşme yapıldıktan sonra 33 üncü maddede yazılı hükümler dışında yüklenicinin taahhüdünden vazgeçmesi veya sözleşme ve eklerinde belirtilen yükümlülüklerden herhangi birisine uymadığı takdirde, idarece; ihale dokümanında belirtilen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere kendisine ihtarname yazılarak on günlük bir süre verilir ![]() ![]() ![]() Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir ![]() İş miktarının artma veya eksilmesi Madde 33 - Sözleşmenin uygulanması sırasında taahhüt edilen işte; projede, malzemede, detayda, imalat veya imalat miktarlarında öngörülemeyen durumlar nedeniyle zorunlu olarak revizyon yapılması halinde bu değişikliklerle ilgili işin bedelinde artma veya eksilme meydana geldiği takdirde, artışa konu olan işin, sözleşmeye esas proje içinde kalması ve idareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması halinde yüklenici sözleşme bedelinin %50'si (yüzde ellisi) içinde kalan fazlasını veya eksiğini aynı sözleşme hükümleri çerçevesinde yapmaya mecburdur ![]() ![]() ![]() İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir ![]() ![]() Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanma şartları Madde 34 - İdareler; sözleşmenin yürütülmesi sırasında fiyat farkı ödenmesini öngörmeleri halinde; alımın niteliğine göre idari şartname ve sözleşmelerinde fiyat farkı ödemelerinin, 4734 sayılı Kanuna göre ihalesi yapılacak olan alımlar için 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 8 inci maddesi uyarınca Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Fiyat Farkı Hesabında Uygulanacak Esaslar çerçevesinde yapılacağını düzenlerler ![]() Sözleşmenin devri Madde 35 - Sözleşme idarenin uygun görüşü ve en üst ihale yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir ![]() Ancak; işi devir alacaklarda da ilk ihaledeki şartlar aranır ![]() ![]() ![]() Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya mahkumiyeti Madde 36 - Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı cezaya mahkumiyeti hallerinde aşağıdaki hükümler uygulanır: a) Yüklenicinin ölümü halinde, sözleşme feshedilmek suretiyle hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminatları ve varsa diğer alacakları varislerine verilir ![]() ![]() b) Yüklenicinin iflas etmesi halinde, sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir ![]() c) Ağır hastalık, tutukluluk veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti nedeni ile yüklenicinin taahhüdünü yerine getirememesi halinde, bu durumun oluşunu izleyen otuz gün içinde yüklenicinin teklif edeceği ve ilgili idarenin kabul edeceği birinin vekil tayin edilmesi koşuluyla taahhüde devam edilebilir ![]() ![]() ![]() Birden fazla gerçek ve tüzel kişi tarafından birlikte yapılan taahhütlerde, yüklenicilerden birinin ölümü, iflası, tutuklu veya mahkûm olması gibi haller sözleşmenin devamına engel değildir ![]() Birlikte yapılan taahhütlerde yüklenicilerden biri idareye pilot firma olarak bildirilmiş ise, pilot firmanın şahıs veya şirket olmasına göre ölüm, iflas veya dağılma hallerinde sözleşme kendiliğinden sona erer ![]() ![]() ![]() Kesin teminatın geri verilmesi Madde 37 - Taahhüdün sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun biçimde yerine getirildiği ve yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, alınmış olan kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların; a) Uygulama işlerinde; varsa eksik ve kusurların giderilerek geçici kabul tutanağının onaylanmasından sonra yarısı, Sosyal Sigortalar Kurumundan ilişiksiz belgesi getirilmesi ve kesin kabul tutanağının onaylanmasından sonra kalanı, b) Uygulama işleri dışındaki işlerde ise Sosyal Sigortalar Kurumundan ilişiksiz belgesinin getirilmesinden sonra; alınan mal veya yapılan iş için bir garanti süresi öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, yükleniciye iade edilir ![]() İşin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması halinde, Sosyal Sigortalar Kurumundan ilişiksiz belgesi getirilmesi şartı aranmaz ![]() Yasak fiil ve davranışlar Madde 38 - İhalelerde aşağıda belirtilen fiil veya davranışlarda bulunmak yasaktır: a) Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek ![]() b) İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma teklifinde bulunmak veya teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını etkileyecek davranışlarda bulunmak ![]() c) Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek ![]() d) İhalelerde bir istekli tarafından kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten ya da vekaleten birden fazla teklif vermek ![]() e) Yönetmeliğin 6 ncı maddesine göre ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılmak ![]() Bu yasak fiil ve davranışlarda bulunanlar hakkında 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun Dördüncü Kısmında belirtilen hükümler uygulanır ![]() Sözleşmenin uygulanması sırasında yasak fiil ve davranışlarda bulunanlar hakkında 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun Üçüncü Kısmındaki hükümler uygulanır ![]() Muayene ve kabul işlemleri Madde 39 - İhale konusu iş bitirilince muayene ve kabul işlemleri; idarelerce kurulacak en az üç kişilik muayene ve kabul heyetleri tarafından yapılır ![]() Muayene ve kabul işlemleri çıkarılacak şartnamelerdeki hükümler çerçevesinde uygulanacaktır ![]() DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : Arkeolojik Kazılarda Kullanılacak Aletlerin Alınmasında Uygulanacak Esaslar Satın alma veya kiralama Madde 40 - Kültür ve Turizm Bakanlığınca mali destek sağlanan arkeolojik kazı, sondaj veya yüzey araştırmalarında kullanılmak üzere lüzumlu alet, araç ve gereçlerin satın alınması veya kiralanması, kurulacak bir satın alma komisyonunca yapılır ![]() Satın alma komisyonları; kazı başkanının teklifi ve ihale yetkilisinin onayı ile, kazı, sondaj veya yüzey araştırmasını yürüten heyet başkanının heyet üyeleri arasından seçeceği bir üye başkanlığında, Bakanlık temsilcisi ile yine heyet başkanı tarafından seçilen bir mutemet üyeden oluşur ![]() Satın alma veya kiralamalarda, heyet başkanı heyet üyeleri arasından seçeceği bir üyeyi gerçekleştirme memuru olarak görevlendirir ![]() Gerekli görülen alet, araç ve gereçlerin satın alınması veya kiralanması, ihale yetkilisinin onayını müteakip satın alma komisyonunca yapılır ![]() Satın alma komisyonu, ihtiyaç duyulan malzemeyi satın almak veya kiralamak üzere bu işlerle uğraşanlardan teklif alır ![]() ![]() BEŞİNCİ BÖLÜM : Çeşitli ve Son Hükümler Düzenleme yetkisi Madde 41 - Bakanlık Bu Yönetmeliğin uygulamasını sağlamak üzere Maliye Bakanlığı ile Kamu İhale Kurumunun uygun görüşünü alarak her türlü alt düzenlemeyi yapmaya yetkilidir ![]() Hüküm bulunmayan haller Madde 42 - Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile ilgili mevzuat hükümleri uygulanır ![]() Yürürlükten kaldırılan mevzuat Madde 43 - 14/2/1993 tarihli ve 21496 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan "Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Bakım, Onarım, Restorasyon, Değerlendirme, Muhafaza ve Nakil İşleri ile Bu Maksatla Hazırlanacak Projelerin Yapılması ve Arkeolojik Kazılarda Kullanılacak Aletlerin Alımı Hakkında Yönetmelik" yürürlükten kaldırılmıştır ![]() Yürürlük Madde 44 - Sayıştay'ın görüşü alınarak, Maliye Bakanlığı, Kamu İhale Kurumu ve Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer ![]() Yürütme Madde 45 - Bu Yönetmelik hükümlerini Kültür ve Turizm Bakanı yürütür ![]() Kaynak: mevzuat ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|