|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
adalet, bakanliği, ceza, ile, infaz, kontrolörleri, kurumlari, tutukevleri, yönetmeliği |
![]() |
Adalet Bakanliği Ceza İnfaz Kurumlari İle Tutukevleri Kontrolörleri Yönetmeliği |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Adalet Bakanliği Ceza İnfaz Kurumlari İle Tutukevleri Kontrolörleri YönetmeliğiADALET BAKANLIĞI CEZA İNFAZ KURUMLARI İLE TUTUKEVLERİ KONTROLÖRLERİ YÖNETMELİĞİ ADALET BAKANLIĞI CEZA İNFAZ KURUMLARI İLE TUTUKEVLERİ KONTROLÖRLERİ YÖNETMELİĞİ Adalet Bakanlığı Ceza İnfaz Kurumları İle Tutukevleri Kontrolörleri Yönetmeliği (1) Adalet Bakanlığından Resmi Gazete Tarihi : 01/11/1997 Resmi Gazete Sayısı : 23157 BİRİNCİ BÖLÜM : GENEL ESASLAR Amaç ve Kapsam Madde 1 - Bu Yönetmelik, Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Kontrolörlerinin, mesleğe giriş, atanma, yeterlik sınavları, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma esas ve usullerini düzenler ![]() Hukuki Dayanak Madde 2 - Bu Yönetmelik, 29/3/1984 tarihli ve 2992 sayılı Adalet Bakanlığı'nın Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun'un değişik 36'ncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır ![]() Tanımlar Madde 3 - Bu Yönetmelikte geçen deyimlerden; Bakanlık : Adalet Bakanlığını, Bakan : Adalet Bakanını, Genel Müdürlük : Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğünü, Genel Müdür : Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürünü, Başkanlık : Kontrolörler Kurulu Başkanlığını, Başkan : Kontrolörler Kurulu Başkanını, Başkan Yardımcısı: Kontrolörler Kurulu Başkan Yardımcısını, Kontrolör : Kontrolörler Kurulu Başkanını, Başkan Yardımcısını, Başkontrolörleri, Kontrolörleri ve Stajyer Kontrolörleri, Grup Başkanı : Grup halinde yapılan denetimlerde en kıdemli kontrolörü, Büro : Kontrolörler Kurulu Başkanlığı Bürosunu, Yönetmelik : Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İşyurtlarının İdare Muhasebe ve İhale Yönetmeliğini, ifade eder ![]() Kuruluş ve Bağlılık Madde 4- Kontrolörler denetimlerini Bakanlık adına yaparlar ![]() Kontrolörler, görev yönünden doğrudan Başkanlık kanalıyla Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürüne bağlı olup, sevk ve idarelerinden Bakanlık Makamına karşı Genel Müdür sorumludur ![]() Genel Müdür, Kontrolörler Kurulunun yönetim ve çalışmalarını düzenlemek, Genel Müdürlükle koordineyi sağlamak üzere, kıdemli Başkontrolörlerden birini Başkan olarak görevlendirir ![]() Başkan Yardımcısı da, Başkanın önerisi ile Başkontrolörler arasından Genel Müdür tarafından belirlenir ![]() İKİNCİ BÖLÜM : Görev, Yetki ve Sorumluluk Başkanın Görev ve Yetkileri Madde 5- Kontrolörler Kurulu Başkanının görev ve yetkileri şunlardır: a) Kontrolörlerin yıllık çalışma programlarını düzenlemek ve programın uygulanmasını izlemek, b) Kontrolörlere yaptırılması öngörülen denetim, soruşturma, inceleme ve diğer işlere ilişkin görevlerin dağıtımını yapmak ve izlemek, c) Kontrolörlerce soruşturma izni istenen veya el konulan işler konusunda gerekli incelemeleri yapıp Genel Müdüre sunmak ve alınacak talimata göre gereğinin ifasını sağlamak, d) Kontrolörlerce düzenlenen ve Başkanlıkça da uygun görülen raporların ilgili mercilere sevkini temin ve takip etmek, e) Kontrolörlerin meslekte yetiştirilmesini ve verimli bir şekilde çalıştırılmasını sağlamak, f) Kontrolörlerin ilerleme ve yükselmeleri ile ilgili önerilerde bulunmak, g) Bakanlıkça veya Genel Müdür tarafından verilen diğer işleri yapmak, h) Merkezde bulunan Kontrolörleri, gelen-teftiş raporlarını tetkik etmek üzere görevlendirmek ![]() Başkan Yardımcısının Görev ve Yetkileri Madde 6- Başkan Yardımcısı, Başkan tarafından verilen işleri yapmakla ve Başkanın izinli, raporlu veya görevde olmadığı dönemlerde yerine bakmakla görevli ve yetkilidir ![]() Başkan ve Yardımcısının Denetim Görevi Madde 7- Başkan ve Başkan Yardımcısı münavebeli bir şekilde Bakan veya Genel Müdür tarafından denetim veya soruşturma görevi ile her zaman taşraya gönderilebilir ![]() Kontrolörlerin Görev Alanı Madde 8- Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevlerinin yönetimine dair tüm işlem ve uygulamalar ile işyurtlarının denetimi kontrolörlerin görev alanını teşkil eder ![]() Kontrolörler, ceza infaz kurumları ve tutukevleri ile işyurtlarında görevli olup atamaları Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca yapılmış olanları denetleyemezler ![]() Denetim sırasında savcı sınıfından bir görevli hakkında inceleme ve soruşturmayı gerektiren bir halin tespitinde, bununla ilgili evrak tefrik edilerek gereği merciince takdir edilmek üzere Genel Müdürlüğe gönderilir ![]() Kontrolörlerin Görevleri Madde 9- Kontrolörler, Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevleri ile İşyurtlarının; a) Bütün işlemlerinin denetimini yapmak, b) Savcı dışındaki görevliler hakkında hal kağıdı veya gizli rapor tanzim etmek, c) Denetimini yaptığı kurum ve işyurdunun genel yönetim durumu, mevzuatın uygulanması, memur ve halkla münasebetler konularında düşünce ve tavsiyelerini raporla bildirmekle, görevlidir ![]() Kontrolörlerin Yetki ve Sorumlulukları Madde 10- Kontrolörler; a) Gerekli gördükleri her türlü defterlerle, kayıt, belge, evrak ve bilgileri ilgili dairelerden istemek, görmek ve bunların örnekleri ile herhangi bir yolsuzluğun subut delilini teşkil edenlerin de asıllarını almak, (Asılları alınan belgelerin kontrolör tarafından onaylı örneği dairesine verilir ![]() b) Ceza infaz kurumları ve tutukevlerinin; hükümlü ve tutuklu emanet para hesabı, ambar hesabı, cezaevi yapı pulu hesabı, avans para-hesabı, demirbaş hesabının, İşyurtlarının; kasa, banka, ambar, atölye, kantin, çayocağı, tabldot, müessese dışındaki satış mağazaları, mandıra, besihane, fabrikalar, vesair faaliyet konusu işkolları ile demirbaş eşyaların, mevcudunu saymak, işlemlerini incelemek, gerektiğinde tetkikatı sağlıklı bir şekilde yapabilmek için mühür altına almak, c) Görevleri ile ilgili konularda, gerek bulundukları yerlerdeki, gerek bu yerlerin dışındaki resmi ve özel bütün kuruluş, makam ve şahıslarla yazışma yapmak, (Adalet Bakanlığı ve diğer bakanlıkların merkez teşkilâtı birimleri ile yazışmalar Genel Müdürlük aracılığı ile yapılır ![]() d) Suç sayılan eylem ve işlemleri görülenler hakkında inceleme yapmak, 3628 sayılı Kanun hükümleri uyarınca inceleme neticesinde delil veya emare elde ettikleri takdirde Cumhuriyet Başsavcılığına ihbar etmek, yetkilerine sahiptir ![]() Kontrolörlerin Yapamayacakları İşler Madde 11- Kontrolörler; a) Denetimle görevli oldukları kurumlarda görevlilerin yürütme işlemine karışamazlar, b) İnceleme için el koydukları defterler ve kağıtlar üzerinde düzeltme yapamazlar veya yazı yazamazlar, (Belirli bir döneme ait işlemlerin kontrol edildiğini gösteren ve kontrolör tarafından tarih ve imza koymak suretiyle yapılabilecek işaretler bu yasağın dışındadır ![]() c) Denetleyecekleri yerleri ve yapacakları işleri başkalarına bildiremezler, d) Görevlerinden dolayı duydukları ve öğrendikleri gizli hususları açıklayamazlar, e) Görevli bulundukları sırada denetim ve soruşturma ile ilgili memur ve şahıslarla doğrudan doğruya veya dolaylı olarak özel ilişki kuramazlar, görevlilerden hediye kabul edemezler, borç para alamazlar ve alışverişte bulunamazlar, (Beşeri ve sosyal ilişkilerin gerektirdiği hususlar bu yasakların dışındadır ![]() Yardım Zorunluluğu Madde 12- Kontrolörlere görevlerini yaparken Bakanlık teşkilâtı ile ilgili diğer kamu kuruluşları gereken kolaylığı göstermek ve yardımcı olmak zorunluluğundadır ![]() Görevden Uzaklaştırma Madde 13- Kontrolörler denetleme ve soruşturma sırasında zimmet ve ihtilası veya işlemlerinden önemli yolsuzluğu görülen veya görevleriyle ilgili olarak talep ettikleri belge ve defterleri ibraz etmeyen veya görevleri başında kalmasında sakınca bulunan amir ve memurların görevlerinden uzaklaştırılmaları için Genel Müdürlüğe veya Adli Yargı Adalet Komisyonu Başkanlığına teklifte bulunurlar ![]() Kontrolörler Kurulu Bürosu ve Görevleri Madde 14- Kontrolör Kurulu Bürosu, Genel Müdürlükçe Başkana bağlı olarak kurulur ![]() Bu büro; a) Kontrolörlerden gelen rapor, fezleke ve soruşturma belgelerini ilgili merciilere göndermek üzere izlemekle, b) Çalışma ve hakediş belgelerinin zamanında gönderilmesini izlemek ve tahakkuka ilişkin işlemleri yapmakla, c) Büro işlerinin düzenli olarak yürütülmesini sağlamakla, d) Genel Müdür ve Başkan tarafından verilecek diğer işleri yapmakla, görevlidir ![]() Büro amir ve memurları, görevleri dolayısıyla edindikleri bilgileri açıklayamazlar ![]() ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : Kontrolörlüğe Alınmada Usul Yarışma ve Sözlü Sınavı Madde 15- Açıktan ilk defa veya kurum ve sınıf değiştirmek suretiyle stajyer kontrolör olarak atanmak isteyenlerin yazılı ve sözlü sınavları kazanmaları şarttır ![]() Sınava Katılma Şartları Madde 16- Stajyer kontrolörlük sınavına katılabilmek için; a) Devlet Memurları Kanunu'nun 48'inci maddesinde belirtilen nitelikleri taşımak, b) Sınav tarihinde 30 yaşını doldurmamış olmak, c) Hukuk veya hukuk bilgisine programlarında yeterince yer veren siyasal bilimler, idari bilimler, iktisat, maliye ve işletme alanlarında meslek için gerekli kültürü veren en az dört yıllık öğretim yapan yüksek öğretim kurumlarından birini bitirmiş olmak, şarttır ![]() Sınava katılabilmek için Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü'ne, adreslerini belirten müracaat formuyla, bitirdiği okul diploması aslı veya noterlikçe onaylı örneği ya da okul çıkış belgesi ile başvurulur ![]() Sınav Konuları Madde 17- Sınav yazılı ve sözlü olmak üzere iki safhada yapılır ![]() Yazılı sınav; Türkçe, Kompozisyon, Türk İnkılap Tarihi, Anayasa, İdare Hukuku, Ceza Hukuku, Ceza Muhakemeleri Usulü Hukuku, Borçlar Hukuku, Medeni Hukuk, Maliye, Genel İktisat, Ticari Muhasebe ve Maliyet Muhasebesi konularında yapılır ![]() Sözlü sınavda, adayın genel kültürü, fizik ve moral yeteneği, anlama ve anlatım kabiliyeti ile tüm tavır ve hareketleri değerlendirmeye tabi tutulur ![]() Sınav Yerleri Madde 18- Yazılı ve sözlü sınavlar Ankara'da yapılır ![]() Sınavla ilgili bütün işlemler Personel Genel Müdürlüğü'nce yerine getirilir ![]() Gerektiğinde yazılı sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne de yaptırılabilir ![]() Sınav Kurulu Madde 19- Yazılı ve sözlü sınavları yapacak kurul, Müsteşar veya tensip edeceği bir Müsteşar Yardımcısının başkanlığında, Teftiş Kurulu Başkanı, Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürü ile Personel Genel Müdüründen oluşur ![]() Sınavların Duyurulması Madde 20- Sınavların yapılacağı yer, gün ve saat sınav kurulunca tespit edilerek sınav gününden enaz bir ay önce boş kadroların sayısı ve derecesi belirtilmek suretiyle yüksek tirajlı günlük iki gazetede iki kez yayımlanır ![]() Bu ilanlarda, ayrıca başvurunun başlangıç ve bitiş tarihi, başvurulacak merci, sınav yeri ve zamanı, başvuruda bulunacaklarda aranacak şartlar, başvurma formuna eklenecek belgeler ve sınav konuları belirtilir ![]() Yazılı Sınav Sorularının Hazırlanması Madde 21- Yazılı sınav soruları sınav kurulu tarafından konularına göre hazırlanıp imzalandıktan ve sınav süresi belirlendikten sonra mühürlü zarflar içinde, Personel Genel Müdürlüğüne verilir ![]() Yazılı sınavlarda Bakanlıkça verilen kağıtlar kullanılır ![]() Yazılı Sınavların Yapılış Tarzı Madde 22- Yazılı sınavlarda gözetim görevi yapacak yeter sayıda görevli Personel Genel Müdürlüğünce belirlenir ![]() Adaylar, görevlilerce kimlikleri tespit edildikten sonra sınav yerine alınırlar ![]() ![]() Yazılı sınav başlamadan önce sınava katılanlara uymak zorunda oldukları hususlar hatırlatılır ![]() ![]() ![]() Adaylar sınavda istedikleri sayıda sınav kağıdı kullanabilirler ![]() Sınav sonunda; Sınava katılanlar ile sınav kağıtlarının sayısı vesair işlemler bir tutanakla tespit edilir ![]() ![]() ![]() Sınav sorularının çalınmış olduğunun, soru zarflarının veya paketlerinin belirlenen saatten önce açıldığının, soruların yetkili olmayan kişilerce önceden görüldüğünün tespiti veya belirlenen tarihlerde sınav yapılmasının çeşitli sebeplerle imkansızlaştığı hallerde Bakanlıkça sınavlar ertelenebilir veya iptal edilebilir ![]() Yazılı Sınav Kağıtlarının Değerlendirilmesi Madde 23- Yazılı sınav kağıtları 19'uncu maddede sözü edilen sınav kurulunca veya görevlendireceği beş kişilik komisyon tarafından değerlendirilir ![]() Yazılı sınavlarda tam not 100 puandır ![]() Yazılı sınav sorularının ağırlık derecelerine göre puanları, sınav kurulunca değerlendirilir ![]() Yazılı sınavı başarmış sayılabilmek için 100 üzerinden en az 70 puan almış olmak gerekir ![]() Yazılı sınavda başarı gösteremeyenler, en çok iki yazılı sınava daha katılabilirler ![]() Yazılı sınav sonuçları, listelerin asılması suretiyle ilan edilir ve ayrıca ilgilisinin bilinen adresine iadeli taahhütlü olarak bildirilir ![]() Sözlü Sınav Madde 24- Yazılı sınavda başarılı olanlar bir yazı ile sözlü sınava davet edilirler ![]() Sözlü sınav, sınav kurulu veya 23'üncü maddede belirtilen değerlendirme komisyonu tarafından yapılır ![]() Sözlü sınavı başarmış sayılabilmek için en az üç üyenin olumlu oyunun alınması gerekir ![]() Kurul üyeleri oylarını 100 üzerinden değerlendirirler ![]() Üyelerin verdiği not toplamı ortalaması en az 70 puana ulaşanlar başarılı sayılırlar ![]() Sözlü sınavda başarısız sayılanlar bir daha sınavlara alınmazlar ![]() Sınav sonuçları, yazılı ve sözlü notları toplamının ortalamalarını gösterir şekilde sınav kurulu tarafından ilan edilir ve sınava girenlerden kazananlara bir yazı ile bildirilir ![]() Adayların Sıralanması Madde 25- Yazılı ve sözlü sınavı kazananlar boş kadro durumu nazara alınarak, sınav notlarına göre kendi aralarında sıralamaya konulur ![]() ![]() Puan sırasına göre ihtiyaç sayısı kadar atananlardan arta kalanlar müktesep hak iddiasında bulunamazlar ![]() ![]() Stajyer Kontrolörlüğe Atanma Madde 26- Boş kadro sayısınca sınavları asıl olarak kazananlar, başarı listesindeki not sırasına göre; a) Devlet Memurları Kanunu'nun 48'inci maddesinde yazılı nitelikleri taşımak, b) (Değişik bend: 27/03/2007 - 26475S ![]() ![]() ![]() ![]() Her türlü iklim ve yolculuk şartlarına dayanıklı olduğuna ilişkin yazılı beyanda bulunmak, c) Yaptırılacak tahkikata göre göreve engel bir hali olmamak, şartıyla boş kadro adedine göre Personel Genel Müdürlüğü'nün teklifi ve Bakanlık onayı ile stajyer kontrolörlüğe atanırlar ![]() ![]() Bu atama sırasında adaylardan 16'ncı maddede yazılı belgelere ilaveten Cumhuriyet Başsavcılığı'ndan alınacak sabıka kaydı, askerlik terhis veya muafiyet belgesi, ikametgah ilmuhaberi,yetkililerce veya noterce tasdik edilmiş nüfus cüzdanı örneği, 6 adet vesikalık fotoğraf ve mal beyannamesi alınır ![]() Stajyerlik Döneminde Deneme ve Yetiştirme Madde 27- Stajyer kontrolörlüğe atananlar üç yıl süre ile adaylık süresi geçirirler ![]() Stajyer kontrolörlüğe atananlara göreve başladıkları tarihten itibaren 657 sayılı Kanunda düzenlenmiş olan adaylık eğitimine ek olarak (6) ay süre ile Kontrolörler Kurulu Başkanlığı'nca mevzuatla ilgili olarak gerekli eğitim programı uygulanır ![]() ![]() Eğitim programını başarı ile tamamlayan stajyer kontrolörler, bir başkontrolör veya kontrolörün refakatinde stajyerlik sürelerine devam ederler ![]() Stajyerlik döneminde ilk iki yılını tamamlayanlardan, refakatinde çalıştıkları kontrolörlerce haklarında düzenlenecek raporları olumlu olanlara Başkanın teklifi Genel Müdürün onayı ile müstakil denetim görevi verilebilir ![]() Yeterlik Sınavı Madde 28- Stajyer kontrolörlük dönemini başarı ile tamamlayanlar üçüncü yılın sonunda mesleki konularda sözlü olarak bir yeterlik sınavına tabi tutulurlar ![]() Bu Yönetmeliğin 19'uncu maddesinde belirtilen sınav kurulunca, stajyer kontrolörlerin, sınavdaki başarı derecesi, çalışkanlığı, verimliliği, becerisi, tutum ve davranışları, kişiliği değerlendirilerek başarı durumları tespit edilir ![]() 100 puan üzerinden yapılacak değerlendirmede, başarılı olabilmek için en az 70 puan almak gerekir ![]() Adaylık Süresi İçinde Göreve Son Verme Madde 29- Stajyer kontrolörlerden ilk defa Devlet memurluğuna atananların, adaylık süresi içinde hal ve hareketlerinde memuriyetle bağdaşmayacak durumları, göreve devamsızlıkları, bilgi ve iş yapma kabiliyeti bakımından yeterli olmadıkları tespit edilenlerin Genel Müdürlüğün teklifi ve Personel Genel Müdürlüğü'nce alınacak Bakanlık onayı ile 657 sayılı Kanunun 56'ncı maddesi gereğince görevlerine son verilebilir ![]() Önceden asli memurluğa atanmış olup, naklen gelenler de aynı usullerle başka göreve atanabilirler ![]() Stajyerlik Süresi Sonunda Başarısızlık Madde 30- Stajyerlik süresi sonunda yapılan yeterlik sınavında başarı gösteremeyen veya haklı bir sebebe dayanmaksızın bu sınava girmeyen stajyer kontrolörün Genel Müdürlüğün teklifi ve Personel Genel Müdürlüğü'nce alınacak Bakanlık onayı ile görevine son verilebileceği gibi Devlet memuru olmasında herhangi bir sakınca bulunmaması halinde Bakanlık merkez veya taşra teşkilâtında bir göreve de atanabilir ![]() Kontrolörlük ve Başkontrolörlüğe Atanma Madde 31- Yeterlik sınavında başarı gösterenler Personel Genel Müdürlüğü'nün teklifi ve Bakanlık onayı ile kontrolörlüğe atanırlar ![]() Kontrolörlükte stajyerlik dönemi dahil (8) yılını dolduranlar kadro durumu, mesleki bilgisi, çalışması ve başarısı göz önüne alınarak, Başkanın uygun görüşü, Genel Müdürün teklifi ve Bakanlık onayı ile Başkontrolör olarak atanırlar ![]() Kontrolörlükten Başka Göreve Atanma ve Yeniden Kontrolörlüğe Kabul Edilme Madde 32- Kontrolörler kendi istekleri halinde, Genel Müdürlüğün teklifi ve Personel Genel Müdürlüğü'nün alacağı Bakanlık onayı ile kazanılmış hakları saklı kalmak şartıyla merkez veya taşra teşkilâtında başka bir göreve nakledilebilirler ![]() ![]() Kontrolörlerin hal ve hareketlerinde kontrolörlükle bağdaşmayan durumları yapılacak inceleme ve soruşturma sonucunda, tespit edilenlerle, olumsuz sicil alanlar kazanılmış hak aylık dereceleri ile bulundukları kadro derecelerine eşit Bakanlığın merkez veya taşra teşkilâtındaki diğer bir kadroya atanabilirler ![]() Kontrolörlükte Kıdem Madde 33 - Kıdem sırasında esas, yeterlik sınavlarının tarihleri ile bu sınavlarda kazanılan dereceler ve meslekte geçen sürelerdir ![]() DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : Çalışma Usul ve Esasları Yıllık Denetim Programları Madde 34- Yıllık denetim programları Ocak ayında Adalet Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı ile koordineli olarak Başkanlıkça hazırlanarak Genel Müdür tarafından Bakan onayına sunulur ![]() Kurumların en az iki yılda bir denetimi asıldır ![]() ![]() Oturma Merkezleri ve Diğer Mahallerin Denetimleri Madde 35- Yıllık denetim programları; a) Oturma merkezi denetimi, b) Diğer merkezlerin denetimleri, olmak üzere iki kısımda uygulanır ![]() ![]() Denetimin Süre Yönünden Kapsamı Madde 36- Denetim dönemleri; a) Önceki denetimin başladığı tarihten yeni denetimin başladığı tarihe kadar, b) Yeni kurulan kurumlarda kuruluş tarihinden başlayarak denetimin başladığı tarihe kadar, geçen süreleri kapsar ![]() Denetim sırasında sorumluluğu gerektiren bir durum tespit olunduğu ve aynı halin geçmiş yıllara da sirayetinden şüphe edildiği takdirde, yukarıda belirtilen sürelere bağlı kalınmaksızın geçmiş yıllar işlemleri de denetime tabi tutulur ![]() Oturma Merkezi Madde 37- Oturma Merkezi Ankara'dır ![]() Denetim Süreleri Madde 38- Denetim süreleri yıllık programların o yıl içinde bitirilmesini sağlayacak şekilde Genel Müdürlükçe tespit edilir ![]() Kadro ve iş durumunun verdiği imkanlar ölçüsünde, kontrolörlerin gezi süreleri, kontrolörlükte geçen fiili hizmetleri itibariyle en çok; a) Beş yıla kadar olanlarda (beş yıl dahil) 6 ay, b) 6-10 yıl olanlarda 5 ay, c) 11-15 yıl olanlarda 4 ay, d) 15 yıldan daha fazla olanlarda 3 ay, olur ![]() Kontrolörlerin Denetim Yerlerinin Değiştirilmesi Madde 39- Kontrolörlerin denetim yerleri ve denetim süreleri, gerekli görüldüğü hallerde, görevlendirilmelerindeki usule göre her zaman değiştirilebilir ![]() Merkezdeki Çalışmaları Madde 40- Merkezde bulunan kontrolörler, denetim raporlarını incelerler ve tetkik edip eksikliklerini tamamladıktan sonra Başkana sunarlar ![]() ![]() Başkana sunulan raporlar, Başkan tarafından Genel Müdüre arz edilir ![]() Denetim Konuları Madde 41- Denetim konuları; bu Yönetmeliğin 10'uncu maddesinin (b) bendinde sayılan birimlere kanun, kararname, tüzük, yönetmelik ve genelgelerle verilen görevlerle, cezaevi ile işyurdunun amir ve memurlarının iş ve icraatları ve katıldıkları kurul ve komisyonların her türlü karar ve işlemleridir ![]() Grup Denetimlerinin Düzenlenmesi Madde 42- Genel Müdürlük büyük merkezleri grup halinde veya bölümlere ayırmak suretiyle bir ya da birkaç kontrolöre denetletebilir ![]() Görev dağıtımında, kontrolörlerin kıdemi göz önünde bulundurulur ![]() Gruba dahil kontrolörlerden kıdemli olanı, o grubun başı sıfatı ile çalışmaları, iş bölümünü ve programı düzenler ![]() Grup Başkanının Görev ve Yetkileri Madde 43- Grup Başkanı, görevlendirilen grubun temsilcisidir ![]() Bu sıfatla; a) Gruptaki kontrolörlerle sürekli şekilde temas kurar, gerektiğinde toplantılar yaparak çalışmaları düzenler, kanun, kararname, tüzük, yönetmelik ve genelgelerin uygulanmasında ve anlaşılmasında birliği sağlar ![]() b) Kontrolörlerin çalışmalarını, iş bölümü yapılmışsa denetim raporlarının yerinde ve süresinde düzenlenip Başkanlığa ve dolayısıyla Genel Müdürlüğe gönderilmesini takip eder ![]() ![]() Özel Denetim Madde 44- Özel denetimler yıllık normal denetim programları dışında yapılan denetimlerdir ![]() ![]() Bu denetimler Bakanın veya Genel Müdürün re'sen yazılı veya sözlü emri ile yapılır ![]() Özel Denetimin Birimler Yönünden Kapsamı Madde 45- Özel denetim emrinde, denetimi yapılacak birimlerle denetimin konusu açıkça belirtilir ![]() BEŞİNCİ BÖLÜM : Denetime Dair İşlemler İlk İşlemler Madde 46- Kontrolörler denetime başladıkları tarih itibariyle işyurduyla ilgili olarak; kasa, banka, avans, kıymetli evrak, verilen çekler ve ödeme emirleri, kantin, çay ocağı, tabldot gibi birimlere ait mevcudun tespiti ile işe başlarlar ![]() ![]() Tespiti müteakip, kurumda kullanılan hesapların ilgili defterlerinde kayıtlı madde ve mamullerin borç bakiyeleri esas alınmak suretiyle sayımları icra olunur ![]() Atölye sayımlarında, henüz maliyete intikal etmemiş mamuller ile, üretimi tamamlanamamış işler için sarf edilen hammadde ve malzeme de mevcutlara ilave olunur ![]() Kantinin sayımında satışa arz edilen emtia, kantinde tespit olunan satış hasılatı ve diğer çeşitli borçlar hesabında biriken paranın kayıtlara nazaran noksan çıkan emtia tutarını karşılayıp karşılamadığı kontrol edilir ![]() Ambar ve atölyeler mevcudunun tespiti, ambar ve atölye esas defterinde kayıtlı her maddenin borç bakiyesi araştırılmak suretiyle gerçekleştirilir ![]() Kantin, ambar ve atölyelerin sayımları sonunda; mahsus defterde kayıtlı olup, zimmet bakiyesi gösteren maddelerin cinsi, sayımda bulunan miktarı, birim fiyatı ve tutarı ile buna nazaran noksan ve fazlalıkların miktar ve tutarları müfredatlı bir şekilde tutanakla tevsik olunur ![]() ![]() ![]() Maddi duran varlıkların sayımı tasnif defterindeki kayıtlara dayanılarak yapılır ![]() Sayım sonunda kayıtlı maddi duran varlıkların aynen mevcut olup olmadığı araştırılır ![]() ![]() Sayım, tartım ve ölçümlerinde fiili imkansızlık görülen maddelerin mevcudu tercih ve takdir edilecek pratik usullerle tespit olunur ![]() ![]() Sayımlar sonunda karşılaşılan fazla ve noksanların mahiyet ve miktarları nazara alınarak tutanaktan iki örneği işlem yapılmak üzere mahalline bırakılır ![]() ![]() Tazmin ettirilen, yeniden kayda aldırılan ve tashih işlemlerine dair mahsup fişlerinden birer örnek rapora eklenir ![]() Mizan ve bilançolarda görülen bütün hesaplar defterlerine dayanılarak incelenir ![]() ![]() ![]() ![]() Yardımcı defterlerdeki bakiyeler toplamı o hesaba ait mizandaki bakiye ile uygunluk arzetmediğinin görülmesi halinde ilgili hesap işlemi yeniden yekûn alınması, makbuz veya dayanağı evrakın kayıtlarla karşılaştırılması suretiyle tetkik olunup neticesine göre işlem yapılır ![]() Diğer taraftan; -İşyurtlarında çalıştırılan hükümlü ve tutukluların gündeliklerinden tevkif edilen ekmek ve yiyecek bedellerinin ilgili hesaba zamanında aktarılması konusu, -Hükümlü ve tutuklulara meslek öğretilmesi, eğitim, ıslah ve rehabilitasyon çalışmalarına verilen önem, -Muhasebe biriminin faaliyetleri yanında defter ve kayıtların tutulması ve muamelatın yürütülmesi, maliyet, avans, amortisman, ayniyat ve mahsup işlemleri, -Ay ve yıl sonu muameleleri, hesapların kapatılması, gelir tablosu ve bilanço tanzimi, -Alım ve satım ile devir teslim işlemleri, -Toprak, deniz ve hayvan mahsulleriyle ilgili yeni çalışmalar, -Kurumun faaliyet programının tespiti ile işyurdunun idaresi, -Alacakların tahsili, borçların zamanında ödenmesi, -Vergi kanunlarıyla ilgili mükellefiyetlerin yerine getirilip getirilmediği, -Yeni iş kollarının kurulup mevcudun geliştirilmesi, üzerinde durulur ve bu konularda gerekli incelemeler yapılır ![]() Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevlerinin denetiminde; Hükümlü ve Tutuklu Emanet Para Hesabı, Ambar Hesabı, Cezaevi Yapı Pulu Hesabı, Avans Para Hesabının tespit ve sayım işlemleri yapılır ![]() Ayrıca; -Kurum binasının yeri, inşaat şekli, istiabı, disiplin hücrelerinin durumu, -Muhafaza ve aydınlatma tedbirlerinin yeterliliği, haberleşme ve alarm tesisatının durumu, -Koğuşlarda yatma planı bulunup bulunmadığı, koğuşların hangi hükümlüler ve tutuklulara tahsis edildiği, kısmi ve umumi aramalar ile günlük yoklamaların yapılıp yapılmadığı, -Personele ait nöbet çizelgelerinin düzenlenme, tasdik ve tatbikinde mevzuata uyulup uyulmadığı, -Disiplin cezaları verilmişse mahiyeti, infaz edilip edilmediği, kararların kartonlarda saklanıp saklanmadığı, mahsus defterine işlenip işlenmediği, iki denetim tarihi arasında müessif olaylar meydana gelmiş ise sebepleri, yapılan işlemler ile sonuçları, -Gönderilen ve alınan mektuplar, mevkute ve basılı eserlerin Kuruma alınırken kontrole tabi tutulup tutulmadığı, -Görüşlerde mevzuat ve Bakanlık genelgelerine uygun davranılıp davranılmadığı, -Şikayet kutusunun hükümlü ve tutukluların bulundukları bölümlere konulup konulmadığı, -Resmi kimlik kartlarının dağıtılarak hüviyet cüzdanlarının alınıp alınmadığı, -Açılan kurslara katılma ve başarı durumu, ders ve konferansların mahiyet ve yeterliliği, eğitim, öğretim ve psiko-sosyal hizmet programının uygulanma durumu, -Kitaplıktan yararlanma usulleri ile bu konudaki yönetmelik hükümlerinin uygulanması, -Televizyon, radyo gibi iletişim araçlarının temini ve kullanılması usulleri, -Genel bütçeye dahil demirbaş eşyaların mevcudiyeti, kullanılabilirliği veya fazlalığı, -Kırtasiye ve mefruşatın yeterliliği, ihtiyaç duyulanların belirlenmesi, -Hükümlü ve tutuklu defterlerine resim yapıştırılıp yapıştırılmadığı, - Hükümlü ve tutuklulara idarece verilen elbiselerin giydirilip giydirilmediği, şahsi elbiselerin toplanarak depoda muhafaza edilip edilmediği, - Hükümlü ve tutukluların kıymetli eşyalarının korunup korunmadığı, -Sabotajlara ve yangınlara karşı önleme tedbirlerinin durumu, -Kurumda olağanüstü hallerde uygulanacak plan tatbikatının yapılıp yapılmadığı, -Hükümlü müşahadelerinin zamanında yapılıp yapılmadığı, -Emanet paralarının alınma ve dağıtılma usullerine riayet edilip edilmediği ve faizlerinin amaca uygun olarak kullanılıp kullanılmadığı, -Hükümlü ve tutukluların temizlik, traş ve banyo ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmadığı, -Hükümlü ve tutukluların aşı ve muayenelerinin yaptırılıp yaptırılmadığı, -Mutfak teşkilâtı olmayan yerlerde yemeklerin pişirilmesi, likit gaz tüplerinin ve gaz ocaklarının muhafaza yerleri çiğ ve kuru gıda maddeleri ile ekmeğin temin ve dağıtım durumu ile mutfak teşkilâtı olan kurumlarda günlük tabelaların tanziminde titizlik gösterilip gösterilmediği, -Genel bütçeye ait giyecek ve temizlik maddelerinin alım ve dağıtımında mevzuat çerçevesinde davranılıp davranılmadığı, -Hükümlülerin izinlerini düzenleyen esaslara riayet edilip edilmediği, -Bir yıldan ziyade hürriyeti bağlayıcı cezaya mahkum olanlara vasi tayin ettirilip ettirilmediği, -Yiyecek bedellerinin tahsilinde özen gösterilip gösterilmediği, gibi hususlar incelenir, mevcut bütün defter ve kartonlara bakılır ![]() Hükümlü ve tutuklularla konuşulup istekleri tespit edilerek makul olanların icrası yönünde ilgililer uyarılır, gerekirse ilgili birime ulaştırılmak üzere durum Genel Müdürlüğe aksettirilir ![]() Önceki Denetim Sonuçlarının Araştırılması Madde 47- Denetimlerde, önceki denetim sonunda yapılan tenkit ve tavsiyelerin ne ölçüde yerine getirildiği hususları araştırılır ![]() ![]() ![]() ![]() Denetimin Memurun Huzuru İle Yapılması Madde 48- Denetim, hizmet aksatılmaksızın görevlilerin huzuru ile yapılır ![]() ![]() Bu mükellefiyetlerini hiçbir sebeple geciktiremezler ![]() ![]() Denetim Raporunun Düzenlenmesi Madde 49- Kontrolörler raporlarını mahallinde düzenlerler ve Başkanlığa gönderilmek üzere postaya verirler ![]() Denetim raporları 3 nüsha düzenlenir ![]() ![]() Raporların başına "Denetimi Yapan Kontrolör", "Denetim Tarihi", "Önceki Denetimi Yapan Kontrolör ve Denetim Tarihi" yazılır ![]() ![]() Denetim Raporlarına; İşyurdu ile ilgili olarak denetime başlanıldığı tarih itibariyle düzenlettirilecek mizan ile ayrıntılı gelir tablosundan başka, alacaklar, borçlar, sermaye, gelecek yıllarda indirilecek KDV, işkollarının gelir durumlarını, satışların maliyetini, atölye ve işkollarının maliyet durumlarını, bütçe ile tahmin olunup elde edilen gelirlerini gösteren, Denetim devresine ait, yıl sonu bilanço ve mizanları ile ayrıntılı gelir tabloları ve işkollarının gelir durumlarını, satışların maliyetini, atölye ve işkollarının maliyet durumlarını, bütçe ile tahmin olunup elde edilen gelirlerini gösteren, müfredatlı cetvelleri, Cezaevi ile ilgili olarak, iki denetim tarihi arasındaki hükümlü ve tutukluların yaptıkları toplu olayları, tahliye olan hükümlü ve tutuklu sayılarını ve sebeplerini, cezaevine giren hükümlü ve tutuklu adedini, ölen, cezası ertelenen ve firar eden hükümlü ve tutukluları, hükümlü ve tutuklulara verilen izinleri, Denetim tarihi itibariyle de ***** suçlarını, Kurum dışında bulunanları, suç nevilerine göre hükümlü ve tutuklu mevcudunu, gösterir cetveller, alınarak eklenir ![]() Raporlarda; a) Kuruluşların yerleşim, araç, gereç, malzeme ve nakit durumları, b) İşyurtlarının, kuruluş esas ve amaçlarına uygun çalışma gösterip göstermedikleri, faaliyetlerine devamda fayda olup olmadığı ve yeni iş kollarına ihtiyaç duyulup duyulmadığı, c) Verimlilik ve kârlılık durumları, d) Denetleme sırasında tespit olunan noksanlıklar ile kurumun gelişmesi yönünden alınması gereken tedbirleri, e) Cezaevi ve işyurdu kadrolarının mevcut iş hacmi ve yoğunluğuna göre yeterli olup olmadığı, f) 2802 sayılı Kanuna göre atamaları Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu'nca yapılan mümessil savcılar dışındaki personelin mesleki durumları, başarı dereceleri, sosyal yaşayışları, varsa kişisel sorunları, gerçek ve tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşlarıyla olan ilişkileri, belirtilir ![]() Denetim sonunda düzenlenecek üç nüsha tavsiyeler listesi rapora eklenir ![]() ![]() Hal Kağıtları ve Gizli Raporların Düzenlenmesi Madde 50- Tayini Bakanlıkça yapılan memurlar hakkında düzenlenecek hal kağıtları; a) Görevlinin kimliği ve kişisel özellikleri, b) Şahsi ve ailevi durumu, c) Mesleki çalışma ve başarı durumu, d) Sonuç ve kanaat, bölümlerinden oluşur ![]() Tayinleri Adli Yargı Adalet Komisyonlarınca yapılan görevlilerden durumları olumsuz olanlarla, görevlerinde olağanüstü başarı gösterenler hakkında düzenlenecek gizli raporlar da sözü edilen komisyona gönderilir ![]() ALTINCI BÖLÜM : Çeşitli Hükümler Mali Hakların Ödenişi Madde 51- Kontrolörler her türlü özlük hakları, yollukları, posta, telgraf ve diğer taşıma giderlerini her ay başında çekle mal sandıklarından alırlar ![]() ![]() Aylık Cetveller Madde 52- Hesapların ay sonunda kapatılması, aylık çalışma ve haketme cetvellerinin (yolluk bildirimlerinin) en geç sonraki ayın yedinci gününe kadar Başkanlığa gönderilmesi şarttır ![]() Denetim Yerinden Ayrılma Madde 53- Kontrolörler, milli bayramlar ve genel tatillerle hafta tatillerini yol masrafı istememek kaydı ile diledikleri yerlerde geçirebilirler ![]() ![]() Haberleşme Madde 54- Gizli işlerde haberleşme şifre ile, bunların dışında işin aciliyet derecesine göre telgraf ve diğer haberleşme yolları ile yapılır ![]() Kimlik Cüzdanı, Resmi Mühür ve Şifre Anahtarı Madde 55- Kontrolörlere Bakanlık Makamı tarafından imzalanan kontrolörlük sıfat ve yetkisini belirten bir kimlik belgesi ile resmi mühür ve şifre anahtarı, stajyer kontrolörlere ise Genel Müdürce imzalanan bir kimlik belgesi verilir ![]() Kontrolörler bunları başkasının eline geçmeyecek şekilde muhafaza etmek zorundadır ![]() İşe Başlayış ve Ayrılış Bildirimi Madde 56- Kontrolörler merkez dışındaki çalışmalarında göreve başlayış ve ayrılışlarını Başkanlığa bildirirler ![]() Araç ve Gereçler Madde 57- Kontrolörlere imkanlar ölçüsünde yazı makinası, bilgisayar, çanta ve hesap makinası gibi mesleki araç ve gereçler Genel Müdürlükçe sağlanır ![]() Kontrolörler, kendilerine verilen araç ve gereçleri görevleri süresince iyi ve temiz kullanmak, kontrolörlükten ayrıldıklarında geri vermekle yükümlüdürler ![]() Kontrolörlerin Sicil Amirleri Madde 58- Başkan Yardımcısının, başkontrolör ve kontrolörler ile stajyer kontrolörlerin sicil amirleri 1'inci derecede Kontrolörler Kurulu Başkanı, 2'nci derecede Genel Müdür, 3'üncü derecede Müsteşardır ![]() ![]() Kontrolörlerin Yurt Dışına Gönderilmesi Madde 59- Kontrolörlerden Genel Müdürlükçe uygun görülenler araştırma ve inceleme yapmak üzere yurt dışına gönderilebilirler ![]() Kaldırılan Hükümler Madde 60- 27 ![]() ![]() ![]() Yürürlük Madde 61- Bu Yönetmelik Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer ![]() Yürütme Madde 62- Bu Yönetmelik hükümlerini Adalet Bakanı yürütür ![]() KODLAMA SİSTEMİNİN UYGULANMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMA Bilindiği üzere, "Adalet Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı ile Bağlı Kuruluşları Arşiv Yönetmeliği" 22 Mart 1989 tarihli ve 20116 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmak suretiyle yürürlüğe girmiş bulunmaktadır ![]() Bu Yönetmeliğin amacın uygun ve etkili şekilde tatbik edilebilmesini temin İçin, belli bir "Kodlama Sistemi"nin de uygulanmasındaki zaruret aşikardır ![]() Bu itibarla, birim arşivleri ile kurum arşivleri düzeni kurulurken gözönünde tutulacak olan "Kodlama Sistemi"nin, Bakanlığımız ile bağlı kuruluşlarında ve Taşra Teşkilatımızda aynı birlik ve düzen İçinde işletilmesini sağlamak üzere, aşağıdaki "Kodlama Esasları"nın aynen uygulanması gerekmektedir ![]() 1- Adalet Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı ile Bağlı Kuruluşları Arşiv Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde; A) Birim ve kurum arşivleri düzenlenirken ve bu arşivlerle ilgili yazışmalar yapılırken, B) Kurum arşivlerinin, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğüyle, Bakanlığımız vasıtasıyla yapacakları yazışmalarda ve kurum arşivlerinden, söz konusu Genel Müdürlüğe arşiv malzemesi gönderilirken, ilgisine göre ek listelerdeki kod numaraları kullanılacaktır ![]() 2- Bakanlığımız ve bağlı kuruluşları ile taşra teşkilatımıza ait birimler, kendilerine tahsis edilen kurum kod numaraları esas alınmak suretiyle 5 gruba ayrılmış ve sırasıyla bu gruplar Ek-1, 2, 3, 4 ve 5 sayılı listelerde gösterilmiştir ![]() 3- (Ek-6) numaralı liste ise, taşra teşkilatımızda tesis olunan birim ve kurum arşivlerinin bulundukları il ve ilçeler dikkate alınmak suretiyle arşivlerinde kullanılacak kod numaralarını belirtir şekilde düzenlenmiştir ![]() 4- Hizmet üniteleri tarafından kullanılacak olan kod numaraları; A) Kurum kodu, B) Birim kodu, C) Alt birim kodu, D) il kodu, E) ilçe kodu, F) Hizmet birim kodu, şeklinde ve altı grup halinde tasnif edilmiştir ![]() 5- Hizmet üniteleri tarafından kullanılacak olan kod numaraları belirlenirken, kod sütunlarının aşağıda açıklanan özellikleri gözönünde tutulacaktır ![]() A) Kurum kodu: Bu kod numarası, Adalet Bakanlığı Merkez Kuruluşları ile Ceza infaz Kurumları ve Tutukevleri için100; Adli Tıp Kurumu ve bağlı üniteleri için101; il ve ilçe Cumhuriyet Başsavcılıkları ile il ve ilçelerdeki adli yargı mahkemeleri için023; İdari Yargı mahkemeleri için024; Devlet güvenlik mahkemeleri için025 olarak tespit edilmiştir ![]() B) Birim kodu: Bakanlığımız ve bağlı kurumları ile taşra teşkilatımıza ait her bir birim için ayrı birim kod numarası tahsis edilmiş olup, Ek- 1, 2, 3, 4 ve 5 sayılı listelerde bu numaralar ilgili sütununda gösterilmiştir ![]() illerde kurulan fon bürosu müdürlükleri için il kod numarasından önce (F) harfi eklenecektir ![]() C) Alt birim kodu: Alt birim kodları birimlerin alt birimlere bölündüğü kuruluşlarımızda kullanılacaktır ![]() D) il kodu: il kodu, Adalet Bakanlığı merkez kuruluşları ile Merkez Fon Müdürlüğü için kullanılmayacak, buna karşılık, illerdeki Fon büroları, ceza infaz kurumları ve tutukevleri, Adli Tıp Kurumunun bağlı üniteleri, il ve ilçe Cumhuriyet Başsavcılıkları, adli yargı mahkemeleri, İdari Yargı mahkemeleri ve Devlet güvenlik mahkemeleri bakımından bulundukları illere göre (Ek-6) numaralı liste esas alınarak tespite dilecek ve bu numaraların başına (V) harfi ilave edilecektir ![]() E) ilçe kodu: ilçe kodu, Adalet Bakanlığı merkez kuruluşlarında kullanılmayacak, buna karşılık hizmet birimlerimizin ilçelerde kurulmuş olmaları halinde; kod numarası (Ek-6) numaralı liste esas alınarak tespite dilecektir ![]() F) Hizmet birim kodu: Hizmet birim kodları, adli ve İdari Yargı mahkemelerinin iş yoğunluğu dikkate alınarak numaralandırıldığı ve buna göre iş bölümü yapıldığı hallerde kullanılacaktır ![]() ![]() 6- Yukarıda verilen izahat çerçevesinde kodlama sistemine açıklık getirmek üzere aşağıdaki örnekler verilmiştir ![]() [/b] Birim Kodu [/b]Bakanlık Özel Kalemi (100 01) Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu (100 05 03) idari ve Mali işler Dairesi Başkanlığı (Ayniyat Saymanlığı) (100 73 4) Ankara Kapalı Cezaevi (100 V06 1) Keskin Kapalı Cezaevi (100 V06 32 1) Adli Tıp Kurumu ihtisas Daireleri (101 10 01) Adli Tıp Kurumu Ankara şube Müdürlüğü (101 V06 01) Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı (023 V06 00) Ankara 2 ![]() Keskin Cumhuriyet Başsavcılığı(023 V06 32 0) Keskin Sulh Ceza Mahkemesi (023 V06 32 0) Ankara Bölge İdare Mahkemesi (024 V06 01) Ankara 2 ![]() Ankara Devlet Güvenlik Mahkemesi Cumhuriyet Başsavcılığı (025 V06 00) Ankara Devlet Güvenlik Mahkemesi (025 V06 02) (Ek-1) ADALET BAKANLIĞI MERKEZ İLE CEZA iNFAZ KURUMLARI VE TUTUKEVLERİ KODLARI Alt Kurum Birim Birim Kodu KoduKodu [/b] 100 - - Adalet Bakanlığı 01 - Bakanlık Özel Kalemi 02 - Müsteşarlık Özel Kalemi 05 01 Yüksek Hakimler Kurulu 02 Yüksek Savcılar Kurulu 03 Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu 100 10 - Ceza işleri Genel Müdürlüğü 11 - Hukuk işleri Genel Müdürlüğü 12 - Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü 13 - Adli sicil ve istatistik Genel Müdürlüğü 14 - Kanunlar Genel Müdürlüğü 15 - Hakim ve Savcı Adayları Eğitim Merkezi Başkanlığı 39 - Merkez Fon Müdürlüğü 41 - Adalet Meslek Lisesi Müdürlüğü 60 - Teftiş Kurulu Başkanlığı 63 - Basın ve Halkla ilişkiler Müşavirliği 64 - Savunma Sekreterliği 65 - Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı 71 - Personel Genel Müdürlüğü 72 - Eğitim Dairesi Başkanlığı 73, 74 - idari ve Mali işler Dairesi Başkanlığı 731 inşaat Emlak şube Müdürlüğü 2 Daire Müdürlüğü 3 Genel Evrak şube Müdürlüğü 4 Ayniyat Saymanlığı 100 741 Hesaba şube Müdürlüğü 2 Levazım şube Müdürlüğü F il kodu (il Teşkilatı) Fon Bürosu Müdürlükleri V il kodu 1 Kapalı ceza infaz kurumları ve tutukevleri (illerde) V il kodu 2 Yarı açık ceza infaz kurumları (illerde) V il kodu 3 Açık ceza infaz kurumları (illerde) V il kodu 4 Çocuk cezaevleri ve ıslahevleri (illerde) V il kodu ilçe kodu 1Kapalı ceza infaz kurumları ve tutukevleri (ilçelerde) V il kodu ilçe kodu 2Yarışçık ceza infaz kurumları (ilçelerde) V il kodu ilçe kodu 3Açık ceza infaz kurumları (ilçelerde) V il kodu ilçe kodu 4Çocuk cezaevleri ve ıslahevleri (ilçelerde) (Ek-2) ADLİ TIP KURUMU KODLARI Alt Hizmet Kurum Birim Birim Birim Kodu Kodu Kodu Kodu [/b] 101 - - - Adli Tıp Kurumu 01 - - Başkanlık 05 01 - İhtisas Kurulları 02 - 03 - 10 01 - İhtisas Daireleri 02 03 71 - - Personel şube Müdürlüğü 75 - - Döner Sermaye Saymanlığı 64 - - Savunma Sekreterliği V il kodu - - Grup Başkanlıkları V il kodu 1 Şube Müdürlükleri Aynı ilde birden çok şube müdürlükleri varsa hizmet birim olarak bunlar 01-20 arası kodlanacaktır ![]() (Ek-3) İL CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI VE ADLİ YARGI MAHKEMELERİ KODLARI Alt Hizmet Kurum Birim Birim Birim Kodu Kodu Kodu Kodu [/b] 023 V il kodu 00 Cumhuriyet Başsavcılığı 01 Adli Yargı Adalet Komisyonları 02 İcra ve iflas Daireleri 03 Ağır Ceza Mahkemeleri 04 Asliye Ceza Mahkemeleri 05 Sulh Ceza Mahkemeleri 06 Çocuk Mahkemeleri 07 Asliye Hukuk Mahkemeleri 08 Sulh Hukuk Mahkemeleri 09 Ticaret Mahkemeleri İLÇE CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI VE ADLİ YARGI MAHKEMELERİ KODLARI V il ilçe Hizmet 023Kodu Kodu B ![]() [/b] 0 Cumhuriyet Başsavcılıkları 1 Adli Yargı Adalet Komisyonları 2 icra ve iflas Daireleri 3 Ağır Ceza Mahkemeleri 4 Asliye Ceza Mahkemeleri 5 Sulh Ceza Mahkemeleri 6 Çocuk Mahkemeleri 7 Asliye Hukuk Mahkemeleri 8 Sulh Hukuk Mahkemeleri 9 Ticaret Mahkemeleri NOT: illerde aynı tür mahkemeler isimlerine göre 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Örnek : Altındağ 1 ![]() " 2 ![]() Ankara 2 ![]() (Ek-4) İDARİ YARGI MAHKEMELERİ KODLARI Alt Hizmet Kurum Birim Birim Birim Kodu Kodu Kodu Kodu [/b] 024 V il kodu 00 İdari Yargı Adalet Komisyonları 01 Bölge İdare Mahkemeleri 02 idare Mahkemeleri 03 Vergi Mahkemeleri 04 Bakanlıkça Kurulmuş Ticaret sicili Memurlukları (Ek-5) DEVLET GÜVENLİK MAHKEMELERİ KODLARI Alt Kurum Birim Birim Kodu Kodu Kodu 025 V il kodu 00 Devlet Güvenlik Mahkemeleri Cumhuriyet Başsavcılıkları 01 Devlet Güvenlik Mahkemeleri Adalet Komisyonları 02 Devlet Güvenlik Mahkemeleri 01 ADANA 22 Aladağ 24 Ceyhan 26 Feke 28 İmamoğlu 30 Karaisalı 32 Karataş 34 Kozan 36 Pozantı 38 Saimbeyli 40 Tufanbeyli 42 Yumurtalık 02 ADIYAMAN 22 Besni 24 Çelikhan 26 Gerger 28 Gölbaşı 30 Kâhta 32 Samsat 34 Sincik 36 Tut 03 AFYON 22 Başmakçı 24 Bayat 26 Bolvadin 28 Çay 30 Çobanlar 32 Dazkırı 34 Dinar 36 Emirdağ 38 Evciler 40 Hocalar 42 İhsaniye 44 İscehisar 46 Kızılören 48 Sandıklı 50 Sincanlı 52 Sultandağı 54 Şuhut 04 AĞRI 22 Diyadin 24 Doğubeyazıt 26 Eleşkirt 28 Hamur 30 Patnos 32 Taşlıçay 34 Tutak 05 AMASYA 22 Göynücek 24 Gümüşhacıköy 26 Hamamözü 28 Merzifon 30 Suluova 32 Taşova 06 ANKARA 22 Akyurt 24 Ayaş 26 Balâ 28 Beypazarı 30 Çamlıdere 32 Çubuk 34 Elmadağ 36 Evren 40 Gölbaşı 42 Güdül 44 Haymana 46 Kalecik 48 Kazan 50 Kızılcahamam 52 Nallıhan 54 Polatlı 56 Sincan 58 Şereflikoçhisar 07 ANTALYA 22 Akseki 24 Alanya 26 Elmalı 28 Finike 30 Gazipaşa 32 Gündoğmuş 34 İbradı 36 Kale 38 Kaş 40 Kemer 42 Korkuteli 44 Kumluca 46 Manavgat 48 Serik 08 ARTVİN 22 Ardanuç 24 Arhavi 26 Borçka 28 Murgul 30 Hopa 32 Şavşat 34 Yusufeli 09 AYDIN 22 Bozdoğan 24 Buharkent 26 Çine 28 Didim 30 Germencik 32 İncirliova 34 Karacasu 36 Koçarlı 38 Köşk 40 Kuşadası 42 Kuyucak 44 Nazilli 46 Söke 48 Sultanhisar 50 Yenipazar 10 BALIKESİR 22 Ayvalık 24 Balya 26 Bandırma 28 Bigadiç 30 Burhaniye 32 Dursunbey 34 Edremit 36 Erdek 38 Gömeç 40 Gönen 42 Havran 44 İvrindi 46 Kepsut 48 Manyas 50 Marmara 52 Savaştepe 54 Sındırgı 56 Susurluk 11 BİLECİK 22 Bozüyük 24 Gölpazarı 26 İnhisar 28 Osmaneli 30 Pazaryeri 32 Sögüt 34 Yenipazar 12 BİNGÖL 22 Adaklı 24 Genç 26 Karlıova 28 Kiğı 30 Solhan 32 Yayladere 13 BİTLİS 22 Adilcevaz 24 Ahlat 26 Güroymak 28 Hizan 30 Mutki 32 Tatvan 14 BOLU 22 Akçakoca 24 Cumaovası 26 Çilimli 28 Düzce 30 Dörtdivan 32 Gerede 34 Gölyaka 36 Göynük 38 Gümüşova 40 Kıbrıscık 42 Mengen 44 Mudurnu 46 Seben 48 Yeniçağa 50 Yığılca 15 BURDUR 22 Ağlasun 24 Altınyayla 26 Bucak 28 Çavdır 30 Çeltikçi 32 Gölhisar 34 Karamanlı 36 Kemer 38 Tefenni 40 Yeşilova 16 BURSA 22 Büyükorhan 24 Gemlik 26 Gürsu 28 Harmancık 30 İnegöl 32 İznik 34 Karacabey 36 Keles 38 Kestel 40 Mudanya 42 Mustafakemalpaşa 44 Orhaneli 46 Orhangazi 48 Yenişehir 17 ÇANAKKALE 22 Ayvacık 24 Bayramiç 26 Biga 28 Bozcaada 30 Çan 32 Eceabat 34 Ezine 36 Gelibolu 38 Gökçeada 40 Lâpseki 42 Yenice 18 ÇANKIRI 22 Atkaracalar 24 Bayramören 26 Çerkeş 28 Eldivan 30 Eskipazar 32 Ilgaz 34 Kızılırmak 36 Korgun 38 Kurşunlu 40 Orta 42 Şabanözü 44 Yapraklı 19 ÇORUM 22 Alaca 24 Bayat 26 Boğazkale 28 Dodurga 30 İskilip 32 Kargı 34 Laçin 36 Mecitözü 38 Oğuzlar 40 Ortaköy 42 Osmancık 44 Sungurlu 46 Uğurludağ 20 DENİZLİ 22 Acıpayam 24 Akköy 26 Babadağ 28 Baklan 30 Bekilli 32 Beyağaç 34 Bozkurt 36 Buldan 38 Çal 40 Çameli 42 Çardak 44 Çivril 46 Güney 48 Honaz 50 Kale 52 Sarayköy 54 Serinhisar 56 Tavas 21 DİYARBAKIR 22 Bismil 24 Çermik 26 Çınar 28 Çüngüş 30 Dicle 32 Eğil 34 Ergani 36 Hani 38 Hazro 40 Kocaköy 42 Kulp 44 Lice 46 Silvan 22 EDİRNE 22 Enez 24 Havsa 26 İpsala 28 Keşan 30 Lalapaşa 32 Meriç 34 Süloğlu 36 Uzunköprü 23 ELAZIĞ 22 Ağın 24 Alacakaya 26 Arıcak 28 Baskil 30 Karakoçan 32 Keban 34 Kovancılar 36 Maden 38 Palu 40 Sivrice 24 ERZİNCAN 22 Çayırlı 24 İliç 26 Kemah 28 Kemaliye 30 Otlukbeli 32 Refahiye 34 Tercan 36 Üzümlü 25 ERZURUM 22 Aşkale 24 Çat 26 Hınıs 28 Horasan 30 Ilıca 32 İspir 34 Karaçoban 36 Karayazı 38 Köprüköy 40 Narman 42 Oltu 44 Olur 46 Pasinler 48 Pazaryolu 50 Şenkaya 52 Tekman 54 Tortum 56 Uzundere 26 ESKİŞEHİR 22 Alpu 24 Beyli kova 26 Çifteler 28 Günsüzü 30 Han 32 İnönü 34 Mahmudiye 36 Mihalgazi 38 Mihalıççık 40 Sarıcakaya 42 Seyitgazi 44 Sivrihisar 27 GAZİANTEP 22 Araban 24 İslâhiye 26 Karkamış 28 Nizip 30 Nurdağı 32 Oğuzeli 34 Şahinbey 36 Şehitkamil 38 Yavuzeli 28 GİRESUN 22 Alucra 24 Bulancak 26 Çamoluk 28 Çanakçı 30 Dereli 32 Doğankent 34 Espiye 36 Eynesil 38 Görele 40 Güce 42 Keşap 44 Piraziz 46 Şebinkarahisar 48 Tirebolu 50 Yağlıdere 29 GÜMÜŞHANE 22 Kelkit 24 Köse 26 Kürtün 28 Şiran 30 Torul 30 HAKKARİ 22 Çukurca 24 Şemdinli 26 Yüksekova 31 HATAY 22 Altınözü 24 Belen 26 Dörtyol 28 Erzin 30 Hassa 32 İskenderun 34 Kırıkhan 36 Kumlu 38 Reyhanlı 40 Samandağ 42 Yayladağı 32 ISPARTA 22 Aksu 24 Atabey 26 Eğirdir 28 Gelendost 30 Gönen 32 Keçiborlu 34 Senirkent 36 Sütçüler 38 Şarkikaraağaç 40 Uluborlu 42 Yalvaç 44 Yenişarbademli 33 İÇEL 22 Anamur 24 Aydıncık 26 Bozyazı 28 Çamlıyayla 30 Erdemli 32 Gülnar 34 Mut 36 Silifke 38 Tarsus 34 İSTANBUL 22 Adalar 24 Bağcılar 26 Bakırköy 28 Bahçelievler 30 Beykoz 32 Beyoğlu 34 Büyükçekmece 36 Çatalca 38 Eyüp 40 Fatih 42 Gaziosmanpaşa 44 Kadıköy 46 Kartal 48 Küçükçekmece 50 Pendik 52 Sarıyer 54 Silivri 56 Şile 58 Şişli 60 Ümraniye 62 Üsküdar 64 Zeytinburnu 35 İZMİR 22 Aliağa 24 Bayındır 26 Bergama 28 Beydağ 30 Bornova 32 Çeşme 34 Dikili 36 Foça 38 Karaburun 40 Karşıyaka 42 Kemalpaşa 44 Kınık 46 Kiraz 48 Menderes 50 Menemen 52 Ödemiş 54 Seferihisar 56 Selçuk 58 Tire 60 Torbalı 62 Urla 36 KARS 22 Akkaya 24 Arpaçay 26 Digor 28 Kağızman 30 Sarıkamış 32 Selim 34 Susuz 37 KASTAMONU 22 Abana 24 Ağlı 26 Araç 28 Azdavay 30 Bozkurt 32 Cide 34 Çatalzeytin 36 Daday 38 Devrekani 40 Doğanyurt 42 Hanönü 44 İhsangazi 46 İnebolu 48 Küre 50 Pınarbaşı 52 Seydiler 54 Şenpazar 56 Taşköprü 58 Tosya 38 KAYSERİ 22 Akkışla 24 Bünyan 26 Develi 28 Felahiye 30 Hacılar 32 İncesu 34 Pınarbaşı 36 Özvatan 38 Sarıoğlan 40 Sarız 42 Talas 44 Tomarza 46 Yahyalı 48 Yeşilhisar 39 KIRKLARELİ 22 Babaeski 24 Demirköy 26 Kofçaz 28 Lüleburgaz 30 Pehlivanköy 32 Pınarhisar 34 Vize 40 KIRŞEHİR 22 Akçakent 24 Akpınar 26 Boztepe 28 Çiçekdağı 30 Kaman 32 Mucur 41 KOCAELİ 22 Gebze 24 Gölcük 26 Kandıra 28 Karamürsel 30 Körfez 42 KONYA 22 Ahırlı 24 Akören 26 Akşehir 28 Altınekin 30 Beyşehir 32 Bozkır 34 Cihanbeyli 36 Çumra 38 Derbent 40 Derebucak 42 Doğanhisar 44 Emirgazi 46 Ereğli (Konya ) 48 Güneysınır 50 Hadım 52 Halkapınar 54 Hüyük 56 Ilgın 58 Kadınhanı 60 Karapınar 62 Karatay 64 Kulu 66 Sarayönü 68 Seydişehir 70 Taşkent 72 Yunak 43 KÜTAHYA 22 Altıntaş 24 Aslanapa 26 Çavdarhisar 28 Domaniç 30 Dumlupınar 32 Emet 34 Gediz 36 Hisarcık 38 Pazarlar 40 Simav 42 Şaphane 44 Tavşanlı 44 MALATYA 22 Akçadağ 24 Arapkir 26 Arguvan 28 Battalgazi 30 Darende 32 Doğanşehir 34 Doğanyol 36 Hekimhan 38 Kale 40 Kuluncak 42 Pütürge 44 Yazıhan 46 Yeşilyurt 45 MANİSA 22 Ahmetli 24 Akhisar 26 Alaşehir 28 Demirci 30 Gölmarmara 32 Gördes 34 Kırkağaç 36 Köprübaşı 38 Kula 40 Salihli 42 Sarıgöl 44 Saruhanlı 46 Selendi 48 Soma 50 Turgutlu 46 KAHRAMANMARAŞ 22 Afşin 24 Andırın 26 Çağlayancerit 28 Ekinözü 30 Elbistan 32 Göksun 34 Nurhak 36 Pazarcık 38 Türkoğlu 47 MARDİN 22 Dargeçit 24 Derik 26 Kızıltepe 28 Mazıdağı 30 Midyat 32 Nusaybin 34 Ömerli 36 Savur 38 Yeşilli 48 MUĞLA 22 Bodrum 24 Dalaman 26 Datça 28 Fethiye 30 Kavaklıdere 32 Köyceğiz 34 Marmaris 36 Milas 38 Ortaca 40 Ula 42 Yatağan 49 MUŞ 22 Bulanık 24 Hasköy 26 Korkut 28 Malazgirt 30 Varto 50 NEVŞEHİR 22 Acıgöl 24 Avanos 26 Derinkuyu 28 Gülşehir 30 Hacıbektaş 32 Kozaklı 34 Ürgüp 51 NİĞDE 22 Altunhisar 24 Bor 26 Çamardı 28 Çiftlik 30 Ulukışla 52 ORDU 22 Akkuş 24 Aybastı 26 Çamaş 28 Çatalpınar 30 Çaybaşı 32 Fatsa 34 Gölköy 36 Gülyalı 38 Gürgentepe 40 İkizce 42 Kabadüz 44 Kabataş 46 Korgan 48 Kumru 50 Mesudiye 52 Perşembe 54 Ulubey 56 Ünye 53 RİZE 22 Ardeşen 24 Çamlıhemşin 26 Çayeli 28 Derepazarı 30 Fındıklı 32 Güneysu 34 Hemşin 36 İkizdere 38 İyidere 40 Kalkandere 42 Pazar 54 SAKARYA 22 Akyazı 24 Ferizli 26 Geyve 28 Hendek 30 Karapürçek 32 Karasu 34 Kaynarca 36 Kocaali 38 Pamukova 40 Sapanca 42 Söğütlü 44 Taraklı 55 SAMSUN 22 Alaçam 24 Asarcık 26 Ayvacık 28 Bafra 30 Çarşamba 32 Havza 34 Kavak 36 Ladik 38 19 Mayıs 40 Salıpazarı 42 Terme 44 Tekkeköy 46 Yakakent 48 Vezirköprü 56 SİİRT 22 Aydınlar 24 Baykan 26 Eruh 28 Kurtalan 30 Pervari 32 Şirvan 57 SİNOP 22 Ayancık 24 Boyabat 26 Dikmen 28 Durağan 30 Erfelek 32 Gerze 34 Saraydüzü 36 Türkeli 58 SİVAS 22 Akıncılar 24 Altınyayla 26 Divriği 28 Doğanşar 30 Gemerek 32 Gölova 34 Gürün 36 Hafik 38 İmranlı 40 Kangal 42 Koyulhisar 44 Suşehri 46 Şarkışla 48 Ulaş 50 Yıldızeli 52 Zara 59 TEKİRDAĞ 22 Çerkezköy 24 Çorlu 26 Hayrabolu 28 Malkara 30 Marmaraereğlisi 32 Muratlı 34 Saray 36 Şarköy 60 TOKAT 22 Almus 24 Artova 26 Başçiftlik 28 Erbaa 30 Niksar 32 Pazar 34 Reşadiye 36 Sulusaray 38 Turhal 40 Yeşilyurt 42 Zile 61 TRABZON 22 Akçaabat 24 Araklı 26 Arsin 28 Beşikdüzü 30 Çarşıbaşı 32 Çaykara 34 Dernekpazarı 36 Düzköy 38 Hayrat 40 Köprübaşı 42 Maçka 44 Of 46 Sürmene 48 Şalpazarı 50 Tonya 52 Vakfıkebir 54 Yomra 62 TUNCELİ 22 Çemişgezek 24 Hozat 26 Mazgirt 28 Nazımiye 30 Ovacık 32 Pertek 34 Pülümür 63 ŞANLIURFA 22 Akçakale 24 Birecik 26 Bozova 28 Ceylanpınar 30 Halfeti 32 Harran 34 Hilvan 36 Siverek 38 Suruç 40 Viranşehir 64 UŞAK 22 Banaz 24 Eşme 26 Karahallı 28 Sivaslı 30 Ulubey 65 VAN 22 Bahçesaray 24 Başkale 26 Çaldıran 28 Çatak 30 Erciş 32 Gevaş 34 Gülpınar 36 Muradiye 38 Özalp 40 Saray 66 YOZGAT 22 Akdağmadeni 24 Aydıncık 26 Boğazlıyan 28 Çayıralan 30 Çekerek 32 Kadışehri 34 Saraykent 36 Sarıkaya 38 Sorgun 40 Şefaatli 42 Yenifakılı 44 Yerköy 67 ZONGULDAK 22 Alaplı 24 Çaycuma 26 Devrek 28 Ereğli 30 Gökçebey 68 AKSARAY 22 Ağaçören 24 Eskil 26 Gülağaç 28 Güzelyurt 30 Ortaköy 32 Sarıyahşi 69 BAYBURT 22 Aydıntepe 24 Demirözü 70 KARAMAN 22 Ayrancı 24 Başyayla 26 Ermenek 28 Kazımkarabekir 30 Sarıveliler 71 KIRIKKALE 22 Bahşili 24 Balışeyh 26 Çelebi 28 Delice 30 Karakeçili 32 Keskin 34 Sulakyurt 36 Yahşihan 72 BATMAN 22 Beşiri 24 Gercüş 26 Hasankeyf 28 Kozluk 30 Sason 73 ŞIRNAK 22 Beytüşşebab 24 Cizre 26 Güçlükonak 28 İdil 30 Silopi 32 Uludere 74 BARTIN 22 Amasra 24 Kurucaşile 26 Ulus 75 ARDAHAN 22 Çıldır 24 Damal 26 Göle 28 Hanak 30 Posof 76 IĞDIR 22 Aralık 24 Karakoyunlu 26 Tuzluca 77 YALOVA 22 Altınova 24 Armutlu 26 Çınarcık 28 Çiftlikköy 30 Termal 78 KARABÜK 22 Eflani 24 Eskipazar 26 Ovacık 28 Safranbolu 30 Yenice 79 KİLİS 22 Elbeyli 24 Musabeyli 26 Polateli 80 OSMANİYE 22 Bahçe 24 Düziçi 26 Hasanbeyli 28 Kadirli 30 Sumbas 32 Toprakkale Kaynak: mevzuat ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|