![]() |
Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler)Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler) İnsanların İslâm’ın dışında tarih boyunca kendi kafalarından uydurdukları bütün dinlerin genel adı, bâtıl dindir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bâtıl dinler, Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Muharref (bozulmuş) dinleri anlatırken, vahye dayalı dinin, birtakım maddecilerin işine mâni olduğu için, onların dini bozduklarını, değişikliğe uğrattıklarını görmüştük ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanlar, zulmün ve sömürünün farkına varıp patlama noktasına geldiklerinde, müstekbirler, insanlara yepyeni hayat şekilleri (dinler) sunmuşlardır ![]() ![]() ![]() Geçmişte olduğu gibi zamanımızda da insanlara yeni yeni dinler (ideolojiler) ileri sürülmüş, bu dinler belirli zamanlarda insanların hayatlarına hâkim olmuştur ![]() ![]() Kuvvetlinin zayıfı ezmesine, sömürmesine dayanan bu uydurma dinler bugün birer birer çökmekte, insanlık, yaratılışına uygun olan dini aramaktadır ![]() ![]() ![]() Bir hayat şekli, bir dünya görüşü, bir yol, bir yaşam tarzı olarak ifade ettiğimiz şeyin en kısa adı “din”dir ![]() ![]() ![]() İslâm’ın hâkim olduğu ülkede, İslâm’ın sosyal ve ekonomik adâleti her şeyi kuşatır ![]() ![]() ![]() Peki, bu eşitlikten, bu adâletten, bu hükümlerden herkes memnun mudur? Elbette ki değildir! Dinî otorite veya siyasî iktidar adına insanları ezmek, insanları sömürmek isteyen müstekbirler, bu durumdan hiç memnun olmazlar ![]() ![]() ![]() İnsanların yaşam şeklini belirleyecek yeni hükümler, yeni kurallar koyup uygulamak! Bu ne demektir? Bu, en açık ifadesiyle, yeni bir din ortaya koymaktır ![]() ![]() Tarihin her döneminde bunun açık örnekleriyle karşılaşıyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat ne gariptir ki, insanlara “din” denilince, her nedense sadece âhiretle ilgili meseleleri dikkate alan, metafizik konularla alâkalı görüşler akla gelmektedir ![]() ![]() ![]() Dolayısıyla, dini olmayan hiç kimse yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler) |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler)Din kavramının dünyadaki pratiğe önem veren bu genel tanımını dikkate alarak bir değerlendirme yapacak olursak;insanların hayat şeklini belirleyen her ideoloji, her izm, her dünya görüşü veya yaşam biçimi, Kur’ân-ı Kerim’e göre birer dindir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nitekim aynı örnek Kur’an-ı Kerim’deki Yusuf (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Allah katında din, hiç şüphesiz ki İslâm’dır ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’ân-ı Kerim’de beyan edilen bu gerçek, insanların İslâm’dan başka dinler üretmeleri, bu dinlere yönelmeleri realitesiyle çatışmaz ![]() ![]() ![]() O halde İslâm yegâne din değil; yegâne hak dindir ![]() ![]() ![]() ![]() Çünkü bilindiği üzere ideolojinin mânâsı, bir yaşam biçimini belirlemeyi amaçlayan ve kendi içinde bağlantısı olan siyasî, iktisadî, sosyal görüşler bütünlüğüdür ![]() ![]() ![]() ![]() Kurtuluşları ancak ve ancak İslâm’da olan insanlara, İslâm’ın karşıtı olarak bir dünya görüşü, bir yaşam tarzı, bir hayat şekli öngören her ideoloji, her izm, İslâm’ın karşısında bâtıl bir dindir ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanın dünyadaki tarihi, Âdem (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bâtıl dinlerin gerçek mimarı, hiç şüphesiz ki şeytandır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meselâ küfrî otoriteler tarafından yönetilen, halkında müslüman olan ülkelerde, tâğutî otoritelerin namazı yasaklamamaları ve bunun da ötesinde bu yönetimlerdeki bazı Firavunların halkın karşısına namaz kılıyormuş görüntüleriyle çıkmaları, aldatılan halkın ülkeyi İslâm, yöneticileri de müslüman kabul etmelerine neden olmaktadır ![]() ![]() Genellikle hak dinin ismini kullanarak veya hak dinle hiçbir çelişkisi yokmuş gibi empoze edilerek yürürlüğe konulan bâtıl dinler, insanların ezilmesine, insanların sömürülmesine neden olmuştur ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler) |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler)Ancak, insanı yaratan Allah, insanları böylesi zulümler, böylesi sömürüler içinde başıboş bırakmamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beşerî doktrinler, ideoloji ve düzenler, aslında İslâm’ı mahkûm etmek için gerekçe olarak gösterdikleri “bağnazlık”ların en ileri türlerini sergilemektedirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sözler, bâtıl adına işlenen cinâyetlerin savunması değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Açıkça anlaşıldığı gibi durum şundan ibârettir: Her bir siyasal, toplumsal, ekonomik düzen, aynı zamanda belli bir hayat görüşünün bir yansıması, bir ifadesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu yorum ve açıklamaların, Kur’ân-ı Kerim’in “din” için getirdiği yoruma aykırı olmadığı, aksine tam uygun olduğu rahatlıkla söylenebilir ![]() ![]() ![]() ![]() Bu âyetlerden ve benzerlerinden açıkça anlaşılmaktadır ki, İslâm’ın dışında başka dinler de vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Dünyada çeşitli din ve mezhep mensupları ve hevâ ve nıhle (fırka, mezhep) sahipleri pek çoktur ![]() ![]() Görüldüğü gibi, her bir dünya, hayat ve kâinat görüşü aynı zamanda bir din olarak değerlendirilmiştir ve böyle değerlendirilmelidir ![]() ![]() Dinin kavranması için şu soruya cevap verilmelidir: Din, her durumda hayat için kaçınılmaz ise, insanlık için nasıl bir din gereklidir? İnsanın belli bir yapısının ve bu yapının gerektirdiği türlü ilişkilerinin sözkonusu olduğu herkes tarafından bilinir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler) |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bâtıl Dinler (Uydurma Dinler)İnsan, tek başına, çevresiyle, hemcinsleriyle herhangi bir ilişkisi bulunmayan, kendi sınırlarını aşmayan bir varlık değildir ![]() ![]() ![]() -Ben neyim? Kimim? Nereden geldim, nereye gidiyorum? Benim bu kâinat içerisindeki yerim neresidir? Bu evren ile ilişkilerimde uymam gereken ilkeler var mıdır? Yoksa istediğim gibi hareket etmekte serbest miyim? Uymam gereken ilkeler varsa, bunlar neler olabilir? Bunları nasıl öğrenebilir ve tesbit edebilirim? Ailemle içinde yaşadığım toplum ve bütün insanlara karşı sorumluluğum nedir? Onlarla ilişkilerimde bağlı kalmam gereken kurallar var mıdır, varsa nelerdir? Ben onlara, onlar da bana karşı bir haksızlık yaparsa, ya da görevlerimizde kusurumuz olursa buna karşı alınacak tedbirler var mıdır, varsa nelerdir, bu tedbirleri kimler alacak? Kısaca, içinde bulunduğumuz her türlü ilişki nasıl ve kim tarafından belirlenecektir? Bu ilişki türüne uygun bir yapılanma nasıl olabilir? Yani, insanın hem eşya ile ilişkisi, hem de insan olarak ferdî, ailevî, toplumsal, ekonomik, siyasal ve ahlâkî ilişkileri nasıl olmalıdır? Kim tarafından belirlenmelidir? İşte mükemmel bir dinin bu tür sorulara, doğru ve tatmin edici cevaplar vermesi kaçınılmazdır ![]() İnsanın, kendinden başkaları ile ilişkiler kurduğu âlem, sırf bu görünen dünya değildir ![]() ![]() ![]() Evet, mükemmel bir dinin, yani insanın hayatına düzen verme iddiasında olan bir sistemin, bu ve benzeri sorulara açık, anlaşılır ve kesin cevaplar vermesi kaçınılmazdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsan, kendi ferdî hayatında bunların, hatta işaretlerinin dahi gerçekleştiğini görmeyebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [url=http://www ![]() ![]() ![]() [url=http://www ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|