![]() |
Liselerde Din Dersi Eğitimi Ve Ders Kitapları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Liselerde Din Dersi Eğitimi Ve Ders KitaplarıLiselerde Din Dersi Eğitimi ve Ders Kitapları Resmî anlayışa göre laiklik, kesin doğru olduğu için, laiklik müslümanlığa değil; müslümanlık laikliğe uydurulacaktı ![]() ![]() ![]() Meselâ, Lise 1’in Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi kitabının konuları şöyle: -Dinin Tanımı, Genel Olarak Din -İlkel Dinler, Çin, Hint Dinleri, Yahûdilik, Hıristiyanlık, Müslümanlıktan Önce Türk Dinleri ve Müslümanlık -Hz ![]() -İlâhî Dinlerin Allah İnancı, Ahlâk ve İnsan Anlayışı Açısından Ortak Yönleri -Din ve Ahlâk -Atatürk’ün Ahlâka İlişkin Görüşleri -Millî Seciye Kavramı ve Atatürk -Millî Ahlâk -Atatürk’ün Fikir Cephesi -Ahlâk ve Sorumluluk -Devlete Karşı Gökevlerimiz, Kanunlara Saygı, Vergi Vermek ve Kutsallığı, Askere Gitmek, Seçimlere Katılmak, Atatürk’ün Konuya İlişkin Görüşleri -Temizlik ve Doğruluk -Savurganlığın Zararları ![]() Evet, hepsi bu kadar ![]() ![]() Lise 2’nin Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi kitabına bir göz atalım: Kapakta, bir ressamın, frak giymiş şeyhülislâm şeklinde resmettiği papyon kravatlı 35 yaşında bir Mustafa Kemal resmi var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kitabın ilk sayfasında siz “besmele”yi bekliyorsunuz ama sizi Atatürk’ün bir sözü karşılıyor: “Hangi şey ki, mantığa, kamu yararına uygundur, biliniz ki o bizim dinimize de en uygundur!” Ve derken İstiklâl Marşı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu kitabın konuları ise şöyle: Ünite: İslâm Güzel Ahlâktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ünite: Milli Birlik ve Beraberlik ![]() ![]() Ünite: Örf ve Âdetlerimiz ![]() ![]() ![]() Ünite: Kötülüklerden Kaçınma ve Kötülükleri Önleme ![]() Ünite: Çalışmak ve Üretici Olmak ![]() ![]() Ünite: Mutluluk üzerine ![]() ![]() ![]() ![]() Mutluluğa nasıl ulaşacağınız şu şekilde anlatılıyor: “Günümüzde bir Gandi’yi, bir Albert Scweitzer’i düşünelim: Birisi Hind milletine bağımsızlık, diğeri Afrika’nın vahşi kabilelerine şifa götürebilmek için ömrünü vermiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu kitaplar, insanımızı müslümanlaştırmak için değil; onların dinlerini ellerinden almak için bir hile aracı olarak gelecekte bir dönemin karakterini gösteren belgeler olacaktır ![]() Ve kitap, yedinci ünite ile son buluyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lise 3’ün Din Kültürü ve Ahlâk Kitabı da bunlardan pek farklı değil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 124 sayfalık ders kitabı yine İstiklâl Marşı ve Atatürk’ün Gençliğe hitâbesi ile başlıyor ![]() ![]() ayrılmış ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Türk Milli Eğitiminin Önemi” başlığı altında ele alınan bölümde şu görüşlere yer verilmektedir: Modern Türk eğitimi anlam ve gayesini Atatürk’ün eğitim anlayışından almaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Liselerde Din Dersi Eğitimi Ve Ders Kitapları |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Liselerde Din Dersi Eğitimi Ve Ders KitaplarıBu politika da iki yönlüdür ![]() ![]() Bölüm şu cümlelerle son bulmaktadır: “Özetle söylenecek olursa, Türk milli eğitim sisteminin önemi şu temel görüşten gelmektedir: Türk milletinin bütün fertlerini Atatürk inkılaplarına ve anayasamızda yer alan Atatürk milliyetçiliğine bağlı, milletimizin millî, ahlâkî, insanî, mânevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren, ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına, milli, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmektir ![]() Elbette bu Din dersi de bu temel felsefenin ürünü olacaktır ![]() ![]() Kitabın beşinci ünitesinin bölüm başlığı: “Atatürk ve Dinimiz ![]() ![]() Altıncı ünite, Ahlâkî Ödevlerimizle ilgili ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ders kitapları boyunca en fazla iktibas edilen görüş Atatürk’ün görüşleridir ![]() ![]() ![]() İlköğretim ve Liselerde (tabii İmam-Hatip Liselerinde de) okutulan Din derslerindeki konular: Biraz İnkılap Tarihi, biraz Yurttaşlık Bilgisi ve biraz da dinlerin ortak yönlerinden birkaç örnek; yalan söyleme, hırsızlık yapma, israf etme, âmirlerine itaat et ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meselâ, kitaplarda fâiz, cihad, başörtüsü, şarap gibi şeyler yok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hakikatin kaynağı ve ölçüsü, Atatürk’ün sözleri olduğu için, zorunlu din derslerinin kaynağı da bulunmuş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk’ün din hakkındaki görüşleri ve dine konu olan olaylarla ilgili düşünceleri Din dersi kitaplarında çok geniş yer kaplamaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [url=http://www ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|