![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve ŞeriatHZ ![]() Peygamber Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Ey Mü'minler! Size bir emânet bırakıyorum ki, siz ona sıkı sarıldıkça yolunuzu hiç şaşırmazsınız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vahyin muhatabı ve Allah'ın yeryüzündeki rasûlü ve halîfesi olarak Peygamber©, İnsanlığın manevî ve siyasî liderliğini şahsında birleştirmişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O'nun peygamberliğinin bir başka yönü de, ilim ile donatılmış oluşuydu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hakikate karşı çıkanlar, ilim sahibi olamaz, sadece gerçek hayatta hiçbir faydası olmayan saçma fikirlere sahip olurlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atalarının yolunu terketmek istemediklerinden, gerçeği kabullenmeyenlerin durumu da böyledir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu âyetler, doğruluğu hakkında bir bilgiye sahip olmadıkları halde, atalarının hayat tarzına saplanıp kalmış olanların peşin hükümlülüklerini ve cahilliklerini açıkça göstermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Bu şekilde Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat1- İlâhî Kanunun Hâkimiyeti İslâm devleti, bütün otorite ve yönetim hakkının, kâinatın yaratıcısı ve hâkimi olarak Allah'a ait olduğu temeline göre teşkilatlanmıştır ![]() ![]() ![]() Rasûlullah de çeşitli vesilelerle bu hususlara işaret etmiş ve açıklıkla beyanda bulunmuştur: "Allah'ın kitabına tâbi olunuz ![]() ![]() ![]() ![]() Rasûlulllah ayrıca şöyle buyurmuştur: "Elbette ki Allah, uyulması gereken bazı emirler göndermiştir (ferdiz); onları ortadan kaldırmayınız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görüldüğü gibi Kur'ân ve Hz ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat2- İnsanlar Arasında Adalet Rasûlullah 'in tesis ettiği prensiplerden ikincisi, Allah'ın kanununun herkes için aynı olduğu ve en düşüğünden en yüksek derecelisine kadar toplumdaki herkes için eşit olarak uygulanması gerektiğidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rasûlullah bütün insanlarla eşit ilişkiye sahipti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve ŞeriatBütün Vatandaşların Eşitliği Üçüncü prensip; İslâm devletindeki bütün vatandaşların, renk, ırk, milliyet, dil ve inancına bakılmaksızın eşit haklara sahip olmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rasûlullah , bütün müslümanların, din kardeşi olduklarını ve hiçbir müslümanın diğerleri üzerinde takva dışında bir üstünlüğü olmadığını belirterek, müslümanların arasındaki eşitliği vurgulamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat4 Danışma (Şûra) Allah'ın Elçisi tarafından, devlet meselelerinde üzerinde durulan dördüncü prensip, her seviyede istişarenin uygulanmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat5 Doğru İşte İtaat (Ma'ruj) Beşinci prensip, yönetime ancak, doğru olan ve evrensel kabul gören şeylerde uymanın mecburî olması {ma'ruf), kötü ve günah olan şeyde kimseye itaat edilmeyeceği prensibidir ![]() ![]() aykırı herhangi bir emir yayınlama hakkına sahip değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat6- İyiliği Emr, Kötülükten Men Hak Ve Vazifesi Rasûlullah tarafından çokça vurgulanmış olan altıncı prensip, her müslüman fert gibi devletin de iyi ve doğru olanı emretme (emrî bil ma'ruf), kötü ve yanlış olandan men etme (nehyi anil münker) hak ve vazifesidir ![]() ![]() ![]() ![]() Kur'ân'ın beyanına göre bu aynı zamanda, İslâm ümmetinin de amacıdır: "Böylece sizi orta bir ümmet yaptık ki, insanlara şahit olasınız, Peygamber de size şahit olsun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur'ân âyetleri ve Peygamber 'in sözleri, iyiliği emredip kötülükten men etmenin, islâm devletinin, ferdî ve toplu olarak müslüman vatandaşların vazgeçilmez görevleri olduğunu açıkça ortaya koymaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat7 Makam İsteği Ve Hırsının Yasaklanması Devletin yedinci prensibi, başkanlık da dahil mesuliyeti üzerine alacak olanların, bu görevler için uygun görülmemesi prensibidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bütün bunlar, herhangi bir görevi elde etmek için uğraşmanın, Batılı ülkelerdeki demokratik seçimlerde olduğu gibi kampanya yürüterek oy toplamanın, İslâmî devletin ruhuna aykırı olduğu konusunda şüpheye yer bırakmamaktadır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve Şeriat |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hz. Peygamber Zamanında Dîn Ve ŞeriatSonuç Rasûlullah toplumda, yönetim biçimini de ihtiva eden, iyilik, fazilet ve herkes için adalet temeline dayalı bir hayat tarzı oluşturmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslâm, kendine has bir sistem olup, dünyada bir benzeri yoktur ![]() ![]() ![]() Bu sistem, her türlü otoritenin ve hâkimiyetin Allah'a ait olduğu prensibi üzerine kurulmuştur ve bu sistemde, ancak ve ancak Allah kanun koyar ve insanların hayat tarzını belirler ![]() ![]() ![]() ![]() İslâm, dünyanın değişik yörelerinde yaşayan müslümanların eşit olduğunu ilan etmesi ile, diğer dünyevî sistemlerden ayrılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanların birliği ve cihanşümul kardeşlik kavramlarından dolayı, İslâm'ın, yapısı itibariyle insanî olduğunu söylemek yanlış olmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rasûlullah , İslâmî yönetim tarzının, Allah'tan başka ilah olmadığı ve bu sebeple, hâkimiyetin ancak Allah'a ait olacağı prensibine dayandığını açıkça ifade etmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|