Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Yazılar & Hikayeler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
asin, geçen, indilerde, isa, soyu

Hz. İsa (A.S)'İn, İndilerde Geçen Soyu:

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hz. İsa (A.S)'İn, İndilerde Geçen Soyu:




Hz Isa (as)'in, İndilerde Geçen Soyu:

Hz İsa (as)'ın soyu sadece Matta ve Luka İndilerinde geçmektedir O kadar İncil'in içerisinde sadece bu ikisinin Hz İsa (as)'m soyu ile ilgili bilgi vermesi sebebiyle bu iki İncîl, bu yönüyle diğerlerinden ayrılmaktadır Fakat ne gariptir ki, bu iki İncîl arasında da; Hz İsa (as)'ın soyunu anlatma bakımından çok farklılıklar ve birleştirilmesi mümkün olmayan açık çelişkiler bulmaktayız Buradan şunu anlıyoruz ki, Kitap Ehli; kendi İndilerin Önüne geleni araştırmadan ve tahkik etmeden yazmış, doğru bilgileri kesin olarak tespit etmeden onlara inanmış," din adamlarının ileri sürdüklerini ve İndilere karıştırdıklarının hepsini düşünmeden tasdik etmişlerdir Kısacası; Kur'ân-ı Kerîm'in de belirttiği gibi,[10] Tevrat ve İncîl kesinlikle tahrif edilip değiştirilmiştir

Şimdi de, İndilerin[11] en büyükleri kabul edilen, Hıristiyanlarca da en çok tanınmış ve en meşhur olan Luka ve Matta İndileri arasındaki Hz İsa (as)'ın soyu üe ilgili zıtlığa ve çelişkiye bir göz atalım:

Hz İsa (as)'ın Luka İncîl'indeki Soyu: Yesû' b Yûsuf en-Neccar b Hâlî b Lâvî b Melkî Yehûzâ b Ya'kûb b İshâk b İbrâhîm (as)

Hz İsa (as)'m Matta İncîl'indeki Soyu: Hz İsa (as)'m Matta İncîl'indeki soyu ise şu şekildedir: Yesû' b Yûsuf en-Neccâr b Ya'kûb b Mettân b Yeâzır Yehûzâ b Ya'kûb b İshâk b İbrâhîm (as) [12]

Hz İsa (as)'m soyunu, başından sonuna kadar dikkatle incelediğimizde iki İncîl arasında şu gibi büyük farklılıkların bulunduğunu görürüz:

1 Luka İncil'i; Hz İsa (as)'m soyunun başlangıcı olarak, "Yûsuf b Hâlî" diyor

Matta İncil'i ise; Hz İsa (as)'m soyunun başlangıcı olarak, 'Yûsuf b YaVûb" diyor

2 Luka İncil'i; Hz İsa (as)'ın, Nâsân b Davûd (as)'m çocuklarından olduğunu söylüyor

Matta İncil'i ise; Hz İsa (as)'m, Süleyman b Davûd (as)'m çocuklarından olduğunu söylüyor

3 Luka Tncîl'i; Hz İsa (as)'m atalarının, hükümdar ve meşhur kimselerden olmadığını söylüyor

Matta İncil'i ise; Hz İsa (as)'m atalarının, hükümdar ve meşhur kimselerden olduğunu söylüyor

4 Luka İncil'i; Hz İsa (as) ile Hz Davûd (as) arasında 41 nesil vardır derken,

Matta İncil'i; Hz İsa (as) ile Hz Davûd (as) arasında 16 nesil bulunduğunu söylüyor[13]

Anlamıyorum, Hz İsa (as)'m soyu hakkında Hıristiyanlarca kabul edilen bu kutsal kitaplarda geçen farklılıklar ile çelişkilerin birleştirilmesi ve açıklanması nasıl mümkün olur? Çünkü bugün Hıristiyanlardan yüz milyonlarca insan, buna inanıyor!!

Ey Allahım! Kur'ân-ı Kerîm'in de belirttiği gibi, bunun, kutsal kitapları değişikliğe uğratan onların din adamlarının değiştirmesinden olmasını diliyorum!![14]




[10] Konuyla ilgili ayetler için bkz: Bakara: 2/75; Nisa: 4/46; Maide: 5/3,4 (ç)

[11] “Ahd-i Cedid’i meydana getiren bu kitapların sayası 27'dir Zaman içinde içinde bu eserler üç kısma ayrılmıştır:

1 Tarihi Kitaplar ki, bunlar dört İncîl ile

2 Talimi Kitaplar: Pavlos’un mektupları ile “Katolik” diye adlandırılan yedi mektup,

3 Peygamberlik Yuhanna vahyi

Hz İsa (as) Aramca konuştuğu haide başta İndiler olmak üzere Ahdi Cedid

kitaplarının hepsi Grekçe (Yunanca)'dır Sadece Matta İncil'inin Aramca olduğu söylentisi varsa da orjinali mevcut değildir

Ahd-i Cedid'i meydana getiren 27 kitabın metinlerine ait pek çok yazma bı-lumnaktadır Ve bunların tamamı Grekçe'dir Ve hiçbiri Ahdi Cedid yazarlarına ait değildir Orijinal nüshalar, ilk Hıristiyan cemaatler tarafından kutsal metin olarak benimsenmemiştir 27 kitabın tamamını veya bir kısmını ihtiva eden el yazmaların sayısı 5000'den fazladır ve her biri diğerinden farklıdır Ahd-i Cedid;e ait papirüsler üçüncü veya dördüncü asra aittir Yani Hz İsa (as)'dan 200300 veya 300-400 yıl sonrasından kalmadır Bu papirüsler ve muhtevaları, birbirinden oldukça farld-dır Bu el yazmalardan Codex Bezae olarak adlandırılanı altmcı asra yani Hz I-sa'dan 500-600 yıl sonraya aittir İndileri, 'Resullerin İşfcri'ni ve oldukça eksik olarak Yuhanna'nm üçüncü mektubunu ihtiva eden Codex Bezae, Latince ve Gnk-çe olarak iki dilde yazılmıştır Latince metin, Grekçe'nin tercümesi değldir Ve bu İkİ metin arasında 2000'den fazla fark vardır

Kutsal metinlerin -belki de fazlaca istinsahından dolayı- nüshalar arasında pek çok değişiklik ve fark gözlenmektedir Öyle ki Grekçe metnin veya eski tercümelerin tamamıyla aynı olan iki nüshası bile yoktur NüshaSararası farklılıkların 17 asrın sonuna doğru yaklaşık otuz bin olduğu tahmin edilmektedir Bugün bu rakam iki yüz elli bine çıkmıştır Bu kadar varyant ve farklılık arasında asıl metne ulaşırının imkansızlığı ortadadır Tenkitçiferin ortak kanaatine göre Ahd-i Cedid'in gerek tamamının ve gerekse içlerinden sadece birinin doğru ve detaylı bir orijinal metnini bize ulaştıran hiçbir belge yoktur''(Doç Dr Abdullah Aydemir, îslami Kaynaklara Göre Peygamberler, s 251) (ç)

[12] Matta, î/16(ç)

[13] Matta 1/6-7 Aynca diğer çelişkiler ve farklılıklar için bkz: Prof Dr Mehmet Aydın, Müslümanların Hıristiyanlığa Karşı Yazdığı Reddiyeler ve Tartışma Konı-lan; Doç Dr Abdullah Aydemir, İslami Kaynaklara Göre Peygamberler, sh 235 256; G Tümer ve A Küçük, Dinler Tarihî, sh 154-155; Maurice Bucaille, Müspet Dini Açısından Tevrat, İncîl ve Kur'an (ç)

[14] "Ahd-i Cedîd'i (İncil'i) teşkil eden kitaplar aynı zamanda ortaya çıkmış ve aynı tarihte yazılmış olmayıp Ahd-î Atik (Tevrât)'te de olduğu gibi uzun süre şifahi (sözlü) olarak nakle-dilmİştir Hıristiyan inancına göre, bu kitapları Hz İsa (as) ne yazmış ne de yazdırmıştır O sadece tebliğ etmiştir Havailer ise bunları uzun süre Şifahi olarak nakletmiş!erdir Bu sebeple Allah'ın vahyettiği ve Hz İsa (as)'m tebliğde bulunduğu gerek İncîl korunamamıştır Kitab-ı Mukaddes gerçekte, farklı yazarların, farklı devirlerin ve farklı edebi tarzların kitaplarından meydana gelmş- I tir Bir yazar ismi altında bazen birçok kişi yazmış ve yazdıklarını tanınrriış bilinin ismine izafe etmişlerdir Tarihi kitaplar, siyasi ve dini nutuklar, dualar, hikmet kitapları, felsefi konuşmalar ve kanun mecmuaları vardır Bu ilhamla coşup yazan tarihçi yazdığına "Mûsâ" imzası atmış veya hiç imzalamamış, filozof da "Süleyman" imzası atmıştır Kitabı Mukaddes yazarları genelde söyleyeceklerişeyin arkasında gölgede kalmışlardır

Az öncede ifade edildiği gibi Hz İsa (as) yazmaz, devamlı konuşurdu Vâı-yini yazdırmayan veya tarihi sebeplerle yazdırmak istemeyen Hz İsa (a,s)'ın Havarileri ve onları izleyenlerden her biri kaybolan veya hayatı -Hıristiyan inancına göre- unutulmaz bir acı ile son bulan rehber için birer hatıra yazmışlardır İnctller Hz İsa (as)'m söyledikleri veya yaptıklarının karışık ifadeleriyle İncîl yazarlarının başka kaynaklardan da öğrenmiş olduklarının tekrarından ibarettir Bu haliyle İncîl, ne Kur'an ve ne de hadis gibidir İncîl bir bakıma bazıları sahabe, bazıları da daha sonraki nesillerce kaleme alman siyer veya Hz Peygamber'in hayatına ait eserlere benzemektedir {M Hamİdullah, Kuran Tarihi, s 17-19)

Bir yazarın ifade ettiği gibi, Hz îsa(as)'m hayatını ve doktrinini, dört tanesi elde bulunan İndilerden anlayamayız İnciller, ilmi bir hal tercümesi (biyografi) değil, eski Hıristiyanlığın problemlerine dokunan ve yine Hıristiyanların kullanacağı birer "Manevi Tarih" ve birer "Katekese"den başka bir şey değildirler İncil'in bugünkü muhteviyatının tarihi bir muamelenin sonucu olarak kabul edilmesi gec-kir (A Schimmel, Dinler Tarihine Giriş sh 117)

Hz İsa (as)'ı bizzat görüp duyanlar azalıp Hıristiyan cemaatler çoğılınca Mesihi krallık beklentisi zayıflamaya başlayınca, Hz İsa(as)'m sözferinin yazıya aktarılma zarureti ortaya çıkmıştır Böylece "Havarilerin Hatıratı"da denilen İnciler kaleme alınmıştır Ancak 3 yüzyılın başında Ahd-i Cedid'e ait liste oluşturmaya başlanmıştır 4 Yüzyılın ikinci yansmda Grek (Ortodoks) kiliselerinde muhtelif kişiler tarafından liste hazırlanmıştır Bunlardan bir kısmı ise vahiy kitabını da li-teye eklemiştir Grek kilisesinde Ahd-i Cedid'in listesi 4 Yüzyılın ikinci yarısında lespit edilmiştir Vahiy kitabıyla (asıl İncil'le) ilgili tartışmalar ise 7 asır devam etmiştir Latin (Katolik) kiliselerinde İtalya ve Gaules'ta 5 Asrın balarında Ahd-i Cedid listesi tespit edilmiştir Sonuç olarak 8 Nisan 1546'da Trenle konsilinde Ahd-i Cedid'e dair liste, bugünkü şekliyle resmen ilan edilmiştir (Hikmet Tanyu, Ahd-ı Cedid, sh 501-503) Bu ilanın, Hz İsa (as)'dan 16 asır sonra olduğa gerçeğinin altı çizilmelidir

Kilise 4 asır boyunca bütün Hıristiyanlar tarafından tasvip ve tasdik edilen bir listeden mahrum kalmıştır 2 Yüzyılın ortalarına kadar hep bir tek İncil'den balse-diimesine rağmen bugün kilisenin benimsediği sayı dörttür (Doç Dr Abdullah Aydemir, age, s 252-253) (ç)

Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 447-450



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.