![]() |
Allah Yoluna Davet Usulü |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Allah Yoluna Davet UsulüALLAH YOLUNA DAVET USULÜ [color="RoyalBlue"]Cenab-ı Mevlâmız’ın insanlık tarihini bir peygamberle başlatmış olması çok derin manalar taşır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlk insanın herhangi bir canlı gibi olmaması, ya da sıradan bir insan olarak yaratılmaması, her şeyden önce şu manaya gelir: Rabbimiz, insanoğluna çok büyük bir değer ve paye vermiş; yeryüzündeki en şerefli varlık olduğunu kıyamete kadar gelecek bütün nesillere göstermiştir ![]() [color="RoyalBlue"]“Biz insanı en güzel, en üstün surette yarattık” ilâhi beyanı da bu mananın açık bir izahıdır ![]() İnsanlığın atasının bir peygamber olması, insanoğlunun ilk yaradılışından itibaren ilâhi hakikatlerle, Melekût Alemi ile çok derin ve köklü bir irtibatının bulunduğunu da ispat eder ![]() ![]() ![]() Bu cihetledir ki,insanoğlu hem Cenab-ı Mevlâ’dan bir nefha olan ruhuyla, hem de varlık alemine böyle üstün vasıflarla başlangıç yapmasıyla, insanoğlu esas olarak ilâhi aleme ait bir varlıktır ![]() Diğer taraftan, hür ve irade sahibi bulunmanın bir tezahürü olarak bu özelliğin zıddını da bünyesinde bulundurur ![]() ![]() Yaratılıştan itibaren bugün insanlık bu iki özellik saikiyle hareket etmiştir ![]() ![]() Allah Teala,tıpkı ilk insanı peygamber olarak yarattığı gibi, engin rahmetinin bir tecellisi olarak insanlığa mübarek nebi ve resullerini göndermeye devam etmiş, insan topluluklarını asıl fıtratına,tertemiz yaradılışına, barışa, esenlik ve huzura davet etmiştir ![]() [color="RoyalBlue"]İşte bu ilâhi davetin adı en genel manasıyla tebliğdir ve bütün peygamberler birer tebliğcidir ![]() ![]() ![]() Ne var ki insanoğlu çoğu zaman nefsinin ve şeytanın zebunu olarak bu davetten yüz çevirmiş, kendi fıtratını ve yeryüzünü isyan ve sapkınlıkla kirletmiş, ebedi hayatını karartmıştır ![]() [color="RoyalBlue"]İşte hakkı ve hakikati tebliğ, bu bozulmaya, bu çürümeye, bu aslından uzaklaşmaya karşı bir uyarıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Tebliğ, peygamberlerin sıfatlarından ve onların gerçek vazifelerindendir ![]() [color="Pink"]"Ey elçi, Rabbinden sana indirileni duyur ![]() ![]() [color="Pink"]Bu görev yalnız Hz ![]() ![]() ![]() ![]() Tebliğ vazifesini yapan peygamberler, bu vazifelerinde zorlayıcı herhangi bir yola başvurmamışlar, sadece tebliğ vazifelerini yerine getirmişler ve sonucu Allah'a bırakmışlardır: "Peygambere düşen, sadece tebliğ yapmaktır" [url=http://www ![]() ![]() ![]() Allah'tan aldıkları mesajları, muhatabı olan insanlara tebliğ etmekle görevli olan peygamberler, bu yolda çeşitli sıkıntılara katlanmışlar ve en güzel sabır örneğini göstermişlerdir Allah Teala,tevdi ettiği bu vazife ve emaneti Efendimiz(s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Bu ayet-i kerime, İslam davetini tebliğ görevinin en son aşamaya ulaştırılmasını emrediyordu ![]() ![]() ![]() ![]() Bu vazife,ayet-i kerimede de belirtildiği gibi en dar çerçeveden başlayarak bütün insanlığı kuşatacak kadar geniş bir alana yayılır ![]() ![]() DAVETTE PEYGAMBERLERİN ÖZELLİKLERİ Davette örnek Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Efendimiz(s ![]() ![]() ![]() Davetin ikinci devresi; en yakın hısım ve akrabayı, âhiret azabıyla korkutup uyarma devresidir ![]() Davetin üçüncü devresi; kendi kavmini âhiret azabıyla korkutup uyarma devresidir ![]() Davetin dördüncü devresi; kendilerine daha önce âhiret azabıyla korkutup uyarıcı gelmemiş bulu*nan bütün Arap kavimlerini âhiret azabıyla korkutup uyarma devresidir ![]() [color="RoyalBlue"]Davetin beşinci devresi; zamanın sonuna kadar, cinlerden ve insanlardan, kendilerine davet erişe*bilecek olanları âhiret azabıyla korkutup uyarma devresidir ![]() Peygamberlerin (Allah'ın salât ve selâmı onların üzerine olsun)davetlerinde bulunan en önemli özellikleri ve şekilleri kı*saca şöyle özetlenebilir: 1 ![]() ![]() Çünkü Yüce Allah'ın insanlara gönderdiği her Pey*gamber şöyle söylemekteydi: "Ben ancak bana vahyolunan şeye uyarım ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Bu ayeti kerimeden de anlaşıldığı üzere; Peygamberler için, Şanı Yüce Allah'tan kendilerine vahyolunan emirleri ve yasakları insanlara tebliğ etme vardır ![]() 2 ![]() Peygamberin hiç bir kimseden bir ücret istememeleri ve Peygamberlik görevini tebliğ etmede insanlardan bir değer ve para kabul etmemeleri, onların, mükafatı ve sevabı yalnızca şanı yüce olan Allah'tan istemeleridir ![]() Şanı Yüce olan Allah Teala, bu hakikati, Peygamberlerin sonuncusu Hz ![]() ![]() ![]() "(Ey Muhammedi Onlara “Bu (tebliğime ve uyanlarıma) [b]karşılık sizden bir ücret istemiyorum ![]() ![]() Yine Şanı Yüce olan Allah Teala, Resulullah (s ![]() ![]() "(Ey Muhammedi Onlara “Bu (tebliğime ve uyarılarıma) karşılık sizden bir ücret istemiyorum Ve ben, kendiliğimden bir şey teklif edenlerden de değilim ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Peygamberlerin davetlerinde sırf Allah'ın rızasını kazanmak için uğraşmak ve ibadeti yalnızca Şanı Yüce Allah'a yapmalarıdır ![]() ![]() "Halbuki kendilerine kitap verilmiş olanlar, doğruya yöne*lerek dini yalnız Allah'a mahsus kılarak O'na kulluk etmek, namaz kılmak ve zekat vermekle (Müslüman olmaları)emr olunmuşlardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah bütün Peygamberleri, bu yüce ve kutsal olan "Tevhid davası" ile ibadet yoluyla niyeti ve ameli yalnızca yü*ce olan Allah'a mahsus kılmak için göndermiştir ![]() Nitekim Yü*ce Allah bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Senden önce hiçbir Peygamber göndermedik ki ona,”Benden başka ilah yoktur; şu halde bana ibadet edin” diye vahyetmiş olmayalım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() Peygamberlerin davette kolaylık göstermeleri, zorluk göstermemeleri ve sözü anlaşılır bir şekilde söylemeleri tebliğdeki en önemli hususiyetlerden biridir ![]() Bu özellik, bütün Peygamberlerin davetinde açık bir şekil*de görülmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Ben,kendiliğimden bir şey iddia eden kimselerden deği*lim ![]() ![]() ![]() ![]() Nitekim Rabbi, ona, "Hikmet" ile insanları, Allah'a davet etmesini emretmektedir ![]() Şanı Yüce olan Allah Teala bu konuda ise şöyle buyurmaktadır: "(Ey Muhammed!) Rabbinin yoluna, 'Hikmet'le, güzel öğütle davet et ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte bu yüzden, Hz ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() Peygamberlerin davet hakkındaki gaye ve amacı açıklamaları, insanları açık bir amaca ve apaçık bir düşünceye çağırmakta olup davetlerinde şüphe ve gizlilik söz konusu olmamasıdır ![]() Şanı Yüce olan Allah Teala, bu konuda, nebilerin ve Re*sullerin sonuncusu olan Hz ![]() ![]() ![]() "(Ey Muhammed! Onlara İşte bu, benim yolumdur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayeti celileden de anlaşılacağı üzere Peygamberlerin metodu açıktır ve onların davetleri, gündüz öğle vaktindeki güneş gibi ortadadır ![]() ![]() ![]() "Ben,sizleri,gecesi,gündüz gibi aydınlık olan dosdoğru bir yol (olan İslam) üzere bıraktım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6 ![]() Bu düşünce tarzı Peygamberlerin hayat gayesidir ![]() ![]() ![]() ![]() Şanı Yüce olan Al*lah Teala, Peygamberlerin efendisi olan Hz ![]() ![]() ![]() "Kendilerini imtihan etmek için, dünya hayatının süsü olarak bol bol geçimlik verdiğimiz kimselere sakın göz dikme! Rabbinin rızkı daha iyi ve daha devamlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peygamberlerin davetlerindeTevhid akidesini insanların arasına yerleştirmeleri ve gayba iman konusunu sağlamlaştırmaları bütün Peygamberler davetinde (gören gözler için)bütün açıklığıyla ve genişliğiyle ortaya çıkan apaçık özelliklerinden biridir ![]() ![]() Onlar, gönderildikleri topluluklara, Allah’ı birlemeye davet etmekte ve ibadeti yalnızca O'na mahsus kılmaya çalışmaktadırlar ![]() ![]() ![]() "And olsun ki Nuh'u kavmine gönderdik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine Kur'ân-ı Kerîm'in, bu konuda Hz ![]() ![]() “Âd kavmine de kardeşleri Hud'u gönderdik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine Kur'ân-ı Kerîm, Hz ![]() ![]() “Semud kavmine de kardeşleri Salih'i gönderdik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayet-i celilelerden de anlaşılacağı üzere Peygamberler ile kavimleri arasında gerçek risalet ve Tevhid daveti etrafında şiddetlenen mücadeleyi görmekteyiz ![]() ![]() İşte bunlar, Peygamberlerin davetinde bulunan özelliklerin en önemlileridir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Allah Yoluna Davet Usulü |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Allah Yoluna Davet UsulüDAVETTE FITRATA UYGUN DAVRANMAK Davette iyi niyet yetmez,ilim,usül,sabır ve fıtrata uygun muamele gerekir ![]() İslam’ın her daveti insan içindir ![]() ![]() ![]() İnsanların kâbiliyetleri değişik olduğu için; onları Hakk yoluna dâvet de farklı şekil ve derecelerde olmaktadır ![]() "(Ey Muhammed!) [b]Rabbinin yoluna, 'Hikmet'le, güzel öğütle [url=http://www ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Hikmetle dâvet, ilâhî dâvette bir rütbedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zira insanların bir kısmı, donuk tabiatlı, katı kalpli kimselerdir ![]() ![]() ![]() ![]() Öğütle dâvete ebrâr (iyiler) uyar, bu dâvette Cennetle müjdelemek ve Cehennemle korkutmak esastır ![]() Hikmetle dâvete mukarrebûn (kurbiyyet makamına ulaşmış sâlihler) icâbet eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Peygamber Efendimiz (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Elbette günümüzde İslâm davetini üstlenen Müslümanlar da davet faaliyetlerini usûlüne uygun bir şekilde yürütmek ve bu konuda Hz ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Çünkü Cenâb-ı Hak şöyle buyurmaktadır: "Andolsun ki Resulullah’ta sizin için, Allah'ı ve âhiret gününü umar olanlar ve Allah'ı çok zikredenler için güzel bir imtisal numûnesi vardır ![]() [color="RoyalBlue"]Peygamber Efendimiz(s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte belirtilen bu metotlarla irşad görevine soyunanlar,gerek davranış gerekse yaşantılarında Allah ve Resulünün metotlarını hiç yılmadan sabırla,ilmi hakikatlere dayanan bir hitabetle davet ederlerse işte bu davranış Kur’an ve sünnete uygun bir tebliğ olur ![]() İRŞADA ZARAR VEREN ZÜMRELER Davet faaliyeti, Müslümanların kaçınılmaz görev ve sorumluluklarından birini oluşturmaktadır ![]() ![]() ![]() "Siz, insanlar için çıkarılmış en hayırlı bir ümmetsiniz: iyiliği emreder, kötülükten sakındırırsınız ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Bu görevin mutlak gerekliliği, şu âyette kullanılan emir kipinden, açık bir şekilde anlaşılmaktadır: "Sizden öyle bir cemâat bulunsun ki (onlar herkesi) hayra davet etsin, iyiliği emredip kötülükten sakındırsın ![]() [color="RoyalBlue"]Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “İndirdiğimiz apaçık delilleri ve hidayetin kendisi olan âyetleri insanlar için biz kitapta açıkladıktan sonra gizleyenler var ya mutlaka onlara Allah lanet eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Peygamber Efendimiz(s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte bu sorumluluğu hisseden Müslümanlar davet yoluna gitmişler ve tebliğ vazifelerini yapmaya yeltenmişlerdir ![]() ![]() ![]() Cahiller,söylediklerine ters hareket ederler ![]() ![]() Bu tür sıfatlara sahip olanlar Allah’a ulaşamayacağı gibi, başkasını hiç ulaştıramaz ![]() [color="RoyalBlue"]Ömer b ![]() ![]() ![]() Büyük arif Ebû Hafs el-Haddâd (k ![]() [color="RoyalBlue"]“Biz işlerini, sözlerini ve hallerini Kur’an ve sünnet terâzisinde ölçmeyen kimseyi, Allah yolunun erlerinden saymayız!” Velilerin sultanı Cüneyt el-Bağdâdî (k ![]() [color="RoyalBlue"]“Bizim yolumuz Kur’an ve sünnete bağlı ve her şeyi ile onlarla kuşatılmıştır ![]() ![]() Bu tür insanlar her ne kadar niyetlerinin güzel olması ve sorumluluk duygusuyla muhabbetten davet yolunu seçmişlerse de, ilim birikimleri bulunmadığından davet edeyim derken dini hassasiyetlerden insanları soğutması ve uzaklaştırması muhtemeldir ![]() ![]() Davet emrini dünyevi çıkarlar doğrultusunda kullanarak,dinin emir ve yasaklarını çıkarları eksenlerinde değerlendirenler,bu çıkarcı davranışları yüzünden sorumlu olacaklardır ![]() [color="RoyalBlue"]Halbuki Allah Teala Resulullah (s ![]() ![]() ![]() İslâm’a davet eden, boş çekişmelerden ve münakaşalardan uzak durur ![]() ![]() ![]() ![]() Davetçi, davet ettiği şeyi öncelikli olarak kendisi yaşar, yaşayışıyla örnek olur ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]"Ey iman edenler, yapmayacağınız şeyi, niçin söyleyip duruyorsunuz" İnsanlar çoğu zaman davet edilen şeyi davetçinin şahsıyla özleştirirler ![]() ![]() "Ey Musa ve Hârun! İkiniz de Firavun'a gidin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() " (Ey habibim!) [b]Allah'ın rahmeti sebebiyle onlara yumuşak davrandın ![]() ![]() ![]() Davette en önemli unsurlardan biri de sabırlı olmaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Unutulmamalıdır ki,İslâm’a, Hakka, hidâyete ve güzelliklere davet işi, yalnızca peygambere ait bir görev değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ALLAH DOSTLARININ İRŞADDAKİ ETKİLERİ Rasulullah (s ![]() ![]() ![]() O’na vâris olan kamil mürşitler, Rabbanî alimler de bütün beşeriyetin irşat ve ıslahı için görevlidirler ![]() ![]() Zira,manevi irşat kıyamete kadar sürecektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yeryüzünde din ile yükümlü olan insan bulunduğu sürece irşat da devam edecektir ![]() Bu işi üstlenen kamil müminler, takvada imam olabilme sıfatına ulaşmış salih zatlardır ![]() Onlar, Kur’an-ı Hakim’de, “sabikun-mukarrebun” sınıfında tanıtılmışlardır ![]() [color="RoyalBlue"]Büyük arif İmam Sühreverdi (k ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tarih boyunca İslam aleminde bu sıfatlarla donatılmış Sadat-ı Kiram en güzel irşadı yapmıştır ![]() ![]() Allah Teala’nın insanlığı eğitmek için gönderdiği peygamberlerin varisi olan rabbanî alimler, bizleri eğitilmeye çağırıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sadat-ı Kiram, insanları kendisi gibi (salih bir hâlde) olmaya davet eder, ta ki insanlar da onun gibi salih olsunlar ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]Bu konuda Zünnûn el-Mısri(k ![]() ![]() ![]() Kamil mürşit ilâhi emir ve mesajları devrinin insanlarına tebliğ ederken, zamanın şartlarına göre yeni içtihatlar yapıp farklı usuller belirleyebilir ![]() ![]() Onlar öyledirler ki, Allah’u Teala’nın özel himaye ve desteğinde hareket eder ![]() ![]() Allah’u Teala, yeryüzünde onların adını ve irşadını yayar ![]() Onları yer ehlinin emniyeti, gök ehlinin nazar yeri kılar ![]() ![]() Allah’u Teala, onların vasıtasıyla kullarını terbiye eder ![]() ![]() ![]() ![]() Sözleri, kalpleri Allah’a bağlar ![]() ![]() ![]() ![]() Onlar,bahar gibi nur saçar ![]() ![]() Onlar,kendilerine sığınılan bir sığınak,bir şeyler bulunması ümit edilen maden kaynağıdır ![]() Onlar,Hak ile batlın arasını ayırt eden sıddık, hak adamı, dost, arif, ilhama mazhar, Allah’ın yeryüzündeki şahitleridirler ![]() İşte onlar bu halleriyle,hikmetle davet eden,dertlerin şifası,manevî hastalıkların tâbibi Muhammed Mustafa(s ![]() ![]() ![]() Onların bu özellikleri yanında ,davet ve tebliğ edileceği insanların fıtratını, onların tatbik edileceği zaman ve mekanın şartlarını bilmenin de gereği vardır ![]() ![]() Bu özellikleri ile donanan Allah dostları,Allah Resulüne vekaleten bu vazifeyi sürdürmeye devam etmektedirler ve kıyamete kadar da devam edeceklerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]-Bakara suresi ayet-30 [color="RoyalBlue"]-Tîn suresi ayet-4 [color="RoyalBlue"]-Fâtır suresi ayet-24 [color="RoyalBlue"]-M ![]() [color="RoyalBlue"]-Maide suresi ayet-67 [color="RoyalBlue"]-A'raf suresi ayet-62,68,79,93;Ahkaf suresi ayet-23 [color="RoyalBlue"]-Maide suresi ayet-99;Bu konu ile ilgili olarak Bkz ![]() [color="RoyalBlue"]-Hicr suresi ayet-94,99 [color="RoyalBlue"]-Şuara suresi ayet-214 [color="RoyalBlue"]-İbn Kayyım,Zâdü'l-Mead,I,34 [color="RoyalBlue"]-Enam suresi ayet-50;Ahkaf suresi ayet-9 [color="RoyalBlue"]-Fahreddin er-Razi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]-Furkan suresi ayet-57 [color="RoyalBlue"]-Sâd suresi ayet-86 [color="RoyalBlue"]-Beyyine suresi ayet-5 ![]() [color="RoyalBlue"]-Enbiyâ suresi ayet-25 [color="RoyalBlue"]-Sad suresi ayet-86 [color="RoyalBlue"]-Nahl suresi ayet-125 [color="RoyalBlue"]-Yûsuf suresi ayet-108 [color="RoyalBlue"]-Ahmed b ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]-Taha suresi ayet-131 [color="RoyalBlue"]-Sabuni,Peygamberler Tarihî, 59 [color="RoyalBlue"]-Mü'minun suresi ayet-23 [color="RoyalBlue"]-Hud suresi ayet-50 [color="RoyalBlue"]-Hud suresi ayet-61 [color="RoyalBlue"]-Fahreddin er-Razi, bu kelimeyle ilgili olarak şöyle der: "Buradaki hikmet, kesin inancı ifade eden kafi delil ki,işte bu ayeti kerimede de,'hikmet'adıyla adlandı*rılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() [color="RoyalBlue"]-Güzel öğüt ise zanni ipuçları ve iknai delilerdir ki, bunlarda ayeti kerimede"Güzel Öğüt" olarakbelirtilmiş- lerdir ![]() [color="RoyalBlue"]-Nahl suresi ayet-125 ![]() [color="RoyalBlue"]-Sühreverdi,Gerçek Tasavvuf,125-126 [color="RoyalBlue"]-Sühreverdi,Gerçek Tasavvuf,51-52 [color="RoyalBlue"]-Buhârî, Cihad, 164 [color="RoyalBlue"]-Ebû Davud, Edeb, 20 [color="RoyalBlue"]-Ahzab suresi ayet-21 [color="RoyalBlue"]-Muvatta',Kader,3 [color="RoyalBlue"]-İbn Mace, Mesâcid, 14 [color="RoyalBlue"]-Al-i İmran suresi ayet-110 [color="RoyalBlue"]-Al-i İmran suresi ayet-104 [color="RoyalBlue"]-Müslim, İman, 78 [color="RoyalBlue"]-Bakara suresi ayet-159 [color="RoyalBlue"]-Maide suresi ayet-78-79 [color="RoyalBlue"]-İbn Mâce, Fiten, 20; Tirmizî, Tefsîru Sûrati'l-Mâide, 7 [color="RoyalBlue"]-Söz için bkz: İbnu Abdilberr, Câmiu Beyâni’l-İlm, I, 33 [color="RoyalBlue"]-Câmî, Nefahâtü’l-Üns, 185;İbnu Kayyım,Medâricu’s-Salikîn,II 484 [color="RoyalBlue"]-Kuşeyri Risâle,I,118;Subkî,Tabakâtu’ş-Şâfiyye,II,36 [color="RoyalBlue"]-Sâd suresi ayet-86 [color="RoyalBlue"]-Saff suresi ayet-2 [color="RoyalBlue"]-Taha suresi ayet-43-44 [color="RoyalBlue"]-Al-i İmran suresi ayet-159 [color="RoyalBlue"]-Sühreverdi,Gerçek Tasavvuf,102 [color="RoyalBlue"]-el-Mekki,Kutu’l-Kulub,II,100 [color="RoyalBlue"]-el-Mekki,Kutu’l-Kulub,II,267-268 |
![]() |
![]() |
|