![]() |
(Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası(SELAM İLE NAMAZDAN ÇIKMA (BİTİRME) HAKKINDA) FASILA Sonra da kul selam vererek namazı bitirir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dolayısı ile tekbir; namazın fiillerini, söz ve hallerini tafsilatlı olarak içermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) FasıNamazı kamil kılanlar şöyle demiştir: “İşte namaz bu yönle ve bu tertib üzere koyulmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Namazı veciz kılmak ile ilgili delil getirmenize gelince, beyan ettiğimiz gibi Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (297) Sf: 163’de geçti ![]() (298) Sf: 152’de geçti ![]() (299) Müslim: (456) namazda: Sabah namazındaki kıraat babında ve: (475) de imama uymak ve ondan sonra amel babında; Ebu Davud, Nesei, ibni Mace bunu Amr bin Haris (r ![]() ![]() ![]() (300) Sf: 163’de geçmiştir ![]() (301)Sf: 153’de geçti ![]() (302) Sf: 161’de geçti ![]() Şüphesiz Enes (r ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı zamanda; rukudan sonra ta ki insanlar: “Her halde unuttu” deyinceye dek nasıl da ayakta (uzun bir müddet) olarak durmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) FasıResulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (304) Müslim: 869 ![]() ![]() Sahihi ibni Hibban’da, sünen-i Nesei’de, Abdullah bin Ebu Evfa’dan kendisi şöyle demiştir: “Rasulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (305) Nesei: 3/108, 109 Cuma’da: Hutbenin taksirinde müstehab olanlar babında; Darimi: 1/35 Resulullah’ın (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (306) Müslim: 877 Cuma’da: Cuma namazında okunanlar babında; Ebu Davud: 1124 namazda: Cuma namazında neler okunur babında: Tirmizi: 519 Namaz’da: Cuma namazının kıraati babında rivayet ettiler ![]() Aynı zamanda Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (307) Müslim: 879 Cuma’da: Cuma günü neler okunur babında; Ebu Davud: 1074 namazda: Cuma günü sabah namazında neler okunur babında: Tirmizi: 520 Namaz’da: Cuma günü sabah namazında neler okunur babında: Nesei: 2/159 İftitah’da: Cuma günü sabah namazında ne okunur babında rivayet ettiler ![]() Şayet onların adet ettikleri ya da oluşturduklarına muhalif bir bir sahih hadis gelse onlar: “Bu mensuh ya da icmaya terstir” deyivirirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte, bu ümmetin sadiki ve şeyhul İslam (Ebu Bekir (r ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Ey Resulullah’ın halifesi!Güneş daha neredeyse doğuyordu!” dediklerinde O (r ![]() ![]() “Şayet güneş doğsaydı bizleri gafillerden bulmazdı” diye buyurmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() (309) Sf: 159’da geçti ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) FasıAz önce geçen Abdullah bin Ömer’in hadisinde, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (310) Sf: 169’da geçmiş idi ![]() (311) Sf: 148’de geçti ![]() Yine bu konuda geçen Ebu Said’in rivayet ettiği hadis mevcuttur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (312) Müslim: 454 Namaz bölümünde: Öğle namazının kıraati babında rivayet etti ![]() ![]() Dolayısı ile bunda ona uymayı haram ya da mekruh sayan kişi ne kadar da şaşılacak bir söyleyişte bulunmuş! Bizler de: “Asla!Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (313) Sf: 161’de geçti ![]() (314) Sf: 148’de geçti ![]() (315) Müslim: 472, Namaz’da: Namazın rukunlerinin itidalli olması babında rivayet etti ![]() Kendisi: “Resulullah’ın (s ![]() ![]() ![]() ![]() (316) Buhari: 2/11, Namazın vakitleri bölümünde: Namazı vaktinden zai etmek babında rivayet etti ![]() Öyleyse açık olup senedlemride bir yanlışlık, zayıflık bulunmayan, delil olmalarında da bir şüphe olmayan sahih hadisler nasıl olur da az önce geçen ibni Ebi’l-Amya hadisi ile red edilebilir? Şayet ibni Ebi’l-Amya’nın hadisi sahih olmuş olsa -ki bu gerçekten sahihlikten pek uzak olan bir hadistir- o zaman bu hadisin Resulullah’ın (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (317) Buhari: 3/38 Teheccüd bölümünde: Sabahın ilk sünnetinde okunacaklar babında: Müslim: 724 ve 92 Misafirin namazı bölümünde; sabahın ilk iki rekatlık sünnetinin müstehaplığı babında; Muvatta: 1/127 gece namazında sabahın ilk iki rekatlık sünnetinde rivayet ettiler ![]() Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (318) Sf: 163’de geçti ![]() (319) Sf: 147’de tahrici geçti ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) FasıEnes’in inkar etmiş olduğu, hafif tutmaya ihtiyacı olduğu halde kişinin kendisine hafif tutmamasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dolayısı ile sen: “Sebbihis me Rabbekel Ala”yı, okusaydın ya!Çünkü senin arkanda yaşlı, zayıf ve ihtiyaç sahibi kimseler durmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() (320) Tahrici sf: 162’de geçti ![]() “İmamı Ahmed’in Müsned’inde ise Enes bin Malik’in rivayet ettiği hadiste kendisi şöyle demiştir: “Muaz bin Cebel bir topluluğa imam olmuştu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (321) Ahmed: 3/124 ![]() ![]() Muaz bin Rifae El-Ensari, O da Süleym’den rivayete göre şöyle demiştir: “Beni Seleme’den bir adam Resulullah’a (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Ey Süleym!Kuran ile birlikte başka neyi okuyorsun?” diye buyurdu ![]() “Ben Allah’dan (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Benim ve Muaz’ın (dua ettiğimiz zamanki) vızıltımızın, Allah’dan (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası(322) Ahmed: 5/74 senedinde meçhul bir ravi vardır ![]() Şayet: “Ahmed bin Hanbel, Bureyde hadisinden rivayetle; Muaz bin Cebel’in, ashabına yatsı namazını;“iğterebetis saatı” suresiyle namazı kıldırdığını, bir adamın da namazı bitirmeden kalkıp tek başına namaz kıldığını sonra da gittiğini, Muaz’ında ona şiddetlice ağır bir söz (münafık) dediğini, o adamında Resulullah’a (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “İgterebetis-Saah” suresini okuması ile ilgili kıssa da “sahih” adlı eserde zikr olunmamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (323) Ahmed: 5/355 hadis sahihtir ![]() (324) Ahmed: “Müsnedin’de”: 5/355 Büreyde hadisinden (r ![]() ![]() ![]() (325) Buhari: 2/162-166 Cemaatle namaz bölümünde: İmam namazı uzatsa, kişide ihtiyacı olsa çıksa ve namaz kılsa babında ve: 10/429’da Edeb bölümünde: Bunu diyeni tevilinden dolayı küfür olarak görmeyenler babında: Müslim: (465) Namaz’da: Yatsı namazındaki kıraat babında rivayet ettiler ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) Fası |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Selam İle Namazdan Çıkma (Bitirme) Hakkında) FasıBununla da ortaya çıktı ki; derine dalmak, aşırıya kaçmak (bu konuda) ve teşditli olmak Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ali bin Ebi Talib (r ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Ve onlar ki, mallarını infak ettiklerinde israf da etmezler, cimrilik de etmezler ![]() ![]() Bir ayette de şöyle buyurmuştur: “(Zincire vurulmuş esirler gibi) elini boynuna bağlanmış kılma (cimri olma) ![]() ![]() ![]() Başka bir ayet de şöyledir: “Akrabaya, hakkını ver, yoksula da, yolda kalmışa da ![]() Böylece de akrabaya, hakkını ver, yoksula da, yolda kalmışa -tutma yönünden- onların haklarına inhiraf etmeyi men etmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Hadiseleri kapsayan korunmuş bir orta yol oldu ![]() Öyle ki (kendi) tarafı da oluşmuş oldu ![]() Muhakkak ki Rabb Teala’nın şeriatı ve taktiri tüm işlerin hayırlı olanının ortası olduğunda ittifak etmişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|