![]() |
(Kunutun Şekli Hakinda) Fasila |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Kunutun Şekli Hakinda) Fasila(KUNUTUN ŞEKLi HAKINDA) FASILA Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Rasulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() “Evet! rukudan sonra az olarak yapıyorlardı” dedi ![]() “Rasulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() “Evet!Rukudan sonra az olarak yapıyorlardı” dedi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (307) Bu rivayetler Enes’dendir ![]() ![]() (308) İbni Mace: 1183 Namazın ikametinde, Rukudan önce ve sonra kunut yapma babında: “Zevaid’de şöyle denmiştir: “Bu hadisin isnadı sahih olup, ricali de sahihtir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Kunutun Şekli Hakinda) Fasila |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Kunutun Şekli Hakinda) FasilaEbu Hureyre’nin haber vermiş olduğu Enes’in haber verdiğinin aynısıdır: “Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (309) Buhari: 8/170 Ali İmran suresinin tefsirinde: “Senin için bu işte bir şeyin yoktur” ayetinin tefsirindeki babda ve Nisa suresinini tefsiri bölümünde: “İşte onları umulur ki Allah af eder” ayetinin babında vs ![]() ![]() ![]() (310) Buhari: 8/170 Ali İmran suresi tefsirinde:“Senin için bu işte bir şeyin yoktur” ayetinin tefsirindeki babda ve Meğazi bölümünde: “Senin için bu işte bir şeyin yoktur” babında ve İtisam bölümünde: “Senin için bunda bir şeyin yoktur” babında, Tirmizi: 3007 Tefsirde, Ali İmran suresindendir babında: Nesei: 2/203 İftitah’da kunutta münafıklara lanet babında ![]() (311) Buhari: 2/235 Namazın sıfatında: “Allahumme rabbena lekel hamd” babında ve vitir bölümünde rukudan önce ve sonra kunut babında ![]() Berra dedi ki: “Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (312) Müslim: 678 Mesacidde, Müslümanlara bir bela vs ![]() ![]() (313) Buhari: 2/236, 237 Namazın sıfatında, Müslim: 676 Mesacidde: Tüm namazlarda kunutun müstehaplığı babında: Ebu Davud: 1440 Namazda, Namazlarda kunut babında ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Kunutun Şekli Hakinda) Fasila |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Kunutun Şekli Hakinda) Fasila(314) Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (315) Ahmed: 2747; Ebu Davud: 1443 Namazda, Namazlarda kunut babında ![]() Gördüğün gibi bu hadisler Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Ey babacığım!Sen şüphesiz ki Resulullah’ın (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Ey oğlum!Bu bidattir” dedi ![]() ![]() (316) Sf: 214’de geçti ![]() (317) El-Fethur-Rabbani: 3/298 ![]() ![]() ![]() Nesei de rivayet etmiş ve lafzı da şöyledir: “Ben Rasulullah’ın (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (318) Tirmizi: 402 Namazda, Kunutun terki babında Nesei: 2/203, 204 İftitahda, Kunutun terki babında hadis sahihtir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ebu Davud et-Tayalisi dedi ki: “Said bin Ebi Arube bize hadise tahdis etti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Hangisi sizin için daha iyidir diye?”O da: “İnsanların kavuşacağı ![]() ![]() “Hangisini hasseten kendin için alıyorsun?” diye sorunca O da: “Rukudan önce kunuttur” dedi ![]() “Kunut öyleyse vitirdedir” dedim ![]() “Onda kunut yoktur” dedi ![]() (319) Tayalisi’nin matbu olmuş müsnedinde bulamadım ![]() (320)“Muvatta” ve “Mudevvene” adlı eserlerde bulamadım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (321) Bunu İmamı Malik’in, “Muvatta” ve “Mudevvine” adlı eserlerinde bulamadım ![]() (322) Bu da yine öncekisi gibidir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Kunutun Şekli Hakinda) Fasila |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Kunutun Şekli Hakinda) FasilaRukudan sonra kunut yapmayı müstehap görenler, konu ile ilgili gelen açık hadislerin bunun rukudan sonra yapılacağını gösterdiği için söylemektedirler ![]() ![]() “Birisi Enes hadisinde: -Asım el-Ehvel dışında- Nebi (s ![]() ![]() ![]() “Birisinin bunun dışında söylediğini bilmiyorum” dedi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eyyub O da Muhammed’den dedi ki: “Ben Enes’e, Hanzal’a es-Suddiye Enes’den dört yönlü olarak sordum ![]() “Bu hadisler bunun sadece rukudan sonra olduğunu göstermiyor mu?” diye soruldu ![]() “Elbetteki, hepsi de nerede olursa hafif olur ve Ebu Hureyre ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Öyleyse rukudan önce kunut yapmada ruhsat vermemiştir ![]() ![]() “Sabah namazında rukudan sonra kunut olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte buna bütün hadisler delalet etmekte, sünnette bununla da ittifak içinde olmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Sabah namazında kunutta ne dersin?” Ebu Abdullah’da: “Kunut ancak sıkıntı, bela zamanlarında olur” dedi ![]() “Bizim üzerimizde bulunduğumuz sıkıntıdan daha büyük sıktıntı mı olur?” dedi ![]() “Durum böyle ise o zaman kunut (et)” dedi ![]() “Ebu Abdillah’a sabah namazındaki kunuttan sordum”, O da: “Evet! işin başında ortaya çıkmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Sesini de yükseltiyor mu idi?” dedim ![]() “Evet! Arkasında olanlarda amin diyorlardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Ebu Abdillah’ın: “Kunut, sabah namazında rukudan sonradır” dediğini duydum ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Kunutun Şekli Hakinda) Fasila |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Kunutun Şekli Hakinda) Fasila(323) Babek: Kendisi Babek El-Harmi olup, Babikiyye fırkası kendisine nisbet edilir ![]() ![]() Abdus bin Malik El-Attar şöyle demiştir: Ben Ebu Abdillah Ahmed bin Hanbel’e sordum, dedim ki: “Ben Basralılardan garib bir kimseyim ![]() ![]() ![]() “İstediğini sor” dedi ![]() “Basra’da bazıları kunut etmektedirler ![]() “Şüphesiz müslümanlar kunut okuyan ve okumayanın arkasında namaz kılmışlardır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|