Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
mücadele, rüzgarla

Rüzgarla Mücadele

Eski 08-01-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rüzgarla Mücadele



RUZGARLA MUCADELE

Yazar: Donald_Duck "Motorcunun karsilasacagi baslica sorunlardan biri ruzgardirBocekler motorun on camina degilde yanina yapismaya baslamissa hava ruzgarlidir denilebilir saka

Ruzgarin etkisi her motor turune gore degisik olacaktir, o yuzden kendi deneyimleriniz cok onemliben sadece kelimenin tam anlamiyla "ipucu" verebilecegimo da tecrubesizlere sadecetecrubeli olanlar kendi bildikleri ile katilirsa bu bilgi alisverisi daha neseli ve faydali olabilir


Aciklik bir yerde tek basina gidiyor da bir yonden sabit hizda ruzger esiyorsa (boyle bir olay nadir dir ya, diyelim "ise" ) yapacaginiz sey kontra viraj teknigini uygulamaktan ibarettir Evet bu teknik nasil bize viraj dondururyor, kivirmaca ile hayatimizi kurtariyorsa, buradada ruzgardan kurtaracaktir Ruzger ne yandan esiyorsa o yandaki elcigi ileri itin


Mekanizmayi biliyorsunuz artikmotor o yana devrilir, ruzgar kaldirir, denge kurulur ve siz dumduz, hicbir mucadeleye girismeden, egilip bukulup, gidonla, agirliginizi kaydirmakla filan ugrasmadan gayet "kool" bir sekilde yolunuza devam edersiniz


Normalde bu ruzgar illeti sizi umulmadik, aslinda umulduk ! zamanlarda bulur

Tunel cikislari en tipik ruzgarla bulusma yeridir Kopru ayaklari gecisleri, buyuk agir araclari sollama sirasinda, tepe ustleri, acik yuksek kopru sirtlari hep ruzgarla bulusma, cebellesme noktalaridir


Yapacaginiz tek sey 1- Sakin olmak, 2-kontra viraj teknigini uygulamaktir Ruzgar gum diye vurdugunda yapilacak sey o yondeki elcigi orantili bir hizla ileri itmektir


********* Altin kural *********

Ruzgar denilen namerdin en buyuk silahi SESidir EvetKulakliginiz her zaman takiliysa ruzgar sizi eskisi kadar korkutamaz Kuvvetli bir ruzgar sesi motorcuyu urkutur, kasar, gulumsemenizi yuzunuzden siler Endise ile suren motora hakim olamaz, bu durumda kullanmayin!


Kulakliginiz hep kulaginizda olsun, unutmayin kirilan kemik kaynar, yirtilan deri-kas yerine gelir ama kaybolan isitme duyusu tamir olmazilerde altin yillarinizi duvar gibi sagir gecirirsiniz

************************* *********


Uzun yolculuklara daima sabah erken cikintecrubeli uzun yol motorculari hic bir zaman ogleden sonra uzun yol yapmak, acik duzluklere cikmak istemezler Ogleden sonra isinip yukselen havanin yerini doldurmaya calisan serin hava (meltem, lodos, kesisleme mesela) siddetli yuzey ruzgarlarina sebep olur Ciftciler, balikcilar bunu iyi bilir


Turbulans denilen nam kefere bozguna ugramis havadir ve tehlikeli olabilir Genellikle otobuslerin, kamyonlarin, TIR larin arkasinda ve yan arkalarinda olusur Bunlara yaklasmayin Bu tur araclari sollarken sol seridin en acigina gidin Bu araclarin bir tehlikesi de yandan (sag yada sol farketmez) gelen ruzgari (varsa) kesmeleri dir Yani diyelim sagdan ruzger esiyor, siz sag elcigi motoru saga yatirmaya yarayacak sekilde ileri itmis, ruzgarin basinci ile dengeyi bulmus, dumduz gidiyorsunuzsolladigin iz otobus o ruzgari kesecegi icin sizi dengede tutan basinc ortadan kalkar ve doogru otobusun gobegine dogru dalisa gecersiniz Dikkat


Bir diger turbulans/basinc tehlikesi de karsi seritten hizla gelen otobus vb devasa mahlukatin sizin seridinize tokat gibi vurdugu hava dalgasidir Bu tur iki yonlu yollarda sakin ha sol seridin en solundan gitmeyin Bu basinc bazen hafif bir motora serit degistirtecek kadar kuvvetli olabilir


Yolcunuz varsa iki misli dikkatli olmaniz lazim, cunku yolcu gemiye cekilmis ikinci bir yelken gibidir Motor ruzgara karsi cok daha hassaslasacaktir


Butun bunlara ragmenkorkmayin, her zaman kulaklik takin, ruzgarda hizi dusurun

Hizi dusurmek ne ise yarar?


HAYALi DENEY


Diyelim bir kosu bandi var, ozel yapilmisuzerinde bir 350kg lik devasa bir motosiklet duruyor, siz yaninda ve yerdesiniz, ve sistem calismiyor su anda yanina gidin, ve motoru YANDAN obur yana dogru itin bakalim kimildatabiliyormusunuz Mumkun degilbir milim bile kimildamaz Simdi sistemi calistirinmotor saatte 5 km ile gidiyor olsunitin, aaa motor yana kaymaya basladi50km/h e cikarin hoop cok daha hafif bir basincla motorun yana dogru gittigini gorursunuz saatte 120 ye cikarin, kucuk parmaginizla itin motor yana dogru gidiverir


Sonuc, hiz arttikca motor yandan gelen basinca karsi daha duyarli olmaya baslamistir Motoru yolda duz tutan sizin marifetiniz ve motorun aerodinamik yapisidir Hiz arttikca tekerleklerde birim alana dusen basinc da azalir unutmayin, motor hafifler, cunku hava sizi kaldirmaktadir (Yaris otomobillerindeki kanatlari, spoilerleri gozunuzun onune getirinaltlarina hava girmesin diye ne kadar alcak yapildiklarina bakin, bunlarin buyuk kismi otomobili yola bastirmak icin dizayn edilmistir)


Hizi guvenli bir seviyeye dusurun, (cok yavaslamak trafikte tehlikelidir) kontra viraj teknigini iyice pisirin, ogrenin, UYGULAYINRuzgar sizden korksun


Kalin saglicakla

DD


Motorlu Maarif Takvimi:

Lastiklerin basincina her hafta bakiyorsunuz DEGILMI?

Lastikleriniz tubles ise, yaninizda tubles lastik tamir seti varmi?

bu CO2 tuplerinin genellikle ise yaramadigi gozleniyor, unutmayin, yaniniza bir bisiklet pompasi alin Dusuk lastik basinciyla kullanmayin motorusagliginiza aykiridir "



alıntıdır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.