Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Aşk & Sevgi - Bayanlar, Erkekler > Bayanlara Özel > Güzellik & Bakım

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anlayışı, değişiyor, güzellik, kadının

Kadının Güzellik Anlayışı Değişiyor

Eski 07-31-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kadının Güzellik Anlayışı Değişiyor




Dove, daha önce 41 ülkede yürüttüğü 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nı ülkemizde de başlatarak basmakalıp güzellik anlayışını yıkmayı ve kadınların gerçek güzelliklerinin farkına varmasını amaçlıyor






Estetik yaşının 15'e düştüğü, anoreksia gibi hastalıkların giderek arttığı günümüzde gerçek güzellik kavramından giderek uzaklaşılıyor Toplum tarafından genç kızlara ve kadınlara basmakalıp kavramlar dayatılıyor Bunun sonucunda kendine güvensiz yetişen genç kızlar, zamanla mutsuz aileler kuruyor


Dove'un Amerika'dan Kore'ye İngiltere'den Filipinler'e 10 farklı ülkeden genç kızlar ve kadınlarla görüşerek yaptırdığı araştırmaya göre kadınların sadece yüzde 2'si kendini olduğu haliyle güzel buluyor, yarısından fazlası günümüzün güzellik idealleri karşısında kendilerini güzel hissetmenin zor olduğuna inanıyor Genç kızların yüzde 92'si fiziksel görünüşlerinin en azından bir yönünü değiştirmek istiyor Yüzde 67'si ise görünüşleri hakkında kendilerini kötü hissettikleri için bazı sosyal etkinliklerden kaçıyor


Bu gidişe dur demek isteyen Dove, daha önce 41 ülkede yürüttüğü sosyal sorumluluk projesi olan 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nı Türkiye'de de başlatıyor ve 'gerçek güzellik kavramını' tartışmaya açıyor, güzelliğe dair tüm ön yargılar mercek altına alınıyor Güzellik kavramını kalıplaşmış klişelerden kurtarmak ve gerçek güzelliğin tanımını yeniden yapmak isteyen Dove'un amacı; genç kızların vücutlarıyla ilgili kaygılarından vazgeçerek kendilerini 'güzel' hissetmelerini sağlamak, kadınların basmakalıp güzellik kavramlarının peşinden koşmaktansa, kendi güzelliklerini anlamalarını ve kendilerine güvenli bireyler olmalarına yardımcı olmak


Peki bir kadın sosyal ve psikolojik olarak toplumun baskısına nasıl karşı çıkabilir ve kemerli burnu, çilleri ya da kilolarıyla nasıl barışık yaşayabilir Bu sorunun cevaplarını Dove'un 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nın tanıtımı için düzenlenen panele katılan Psikolog Danışman Dr Işın Akı ve Bahçeşehir Üniversitesi Sosyoloji Bölüm Başkanı Prof Dr Nilüfer Narlı açıkladı İşte uzmanlarından gerçek güzelliğe yaklaşım


Psikolog Işın Akı: Güzel kişi kendine güvenir, iyi iletişim kurar Anneler, kendilerinin ve kızlarının bedenlerine nasıl yaklaşacaklarını bilseler, popüler şöhret kültürünün özgüveni yıpratıcı etkisine karşı koyma konusunda kızlarına yardımcı olabilirler Çocuklarının beğenmediği yanlarını dinlemeleri, bunun karşılığında başarılı olduğu yönlerini ve güçlü kişilik özelliklerini vurgulamaları gerekiyor En önemlisi de güzelliğin dış görünüşte olmadığının altını çizmek İletişim için annelerin yapacağı en önemli şeyler: Dinlemek, düşünmek ve konuşmak


Sosyolog Nilüfer Narlı: Kadın ve güzellik kavramlarına bütünsel yaklaşmak önemli Kadını bir nesne ve estetik sembolü olarak görmek yerine, kadını bir insan olarak görmek gerekir Kız çocukları kültürel önyargılar nedeniyle çok sayıda olumsuz mesaj alabiliyor Bu süreçte çocuk kendini sürekli fiziksel yapısı açısından medyada sunulan modeller ile karşılaştırabilir Bu durum kendisinden yabancılaşma sorunu yaratacak ve kendi olmak, kendini keşfetmek yerine, kendisine sunulan tüketim idollerine benzemeye çalışacaktır Bu durumda genç kızların 'benim yeteneklerim nedir' diye sorması ve bunun farkına varması, kendilerinin idollerle karşılaştırılmasını reddetmeleri gerekiyor Güzellik için bakımlı, temiz, sağlıklı beden ve sağlıklı ruh yeterli

Alıntı Yaparak Cevapla

Kadının Güzellik Anlayışı Değişiyor

Eski 07-31-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kadının Güzellik Anlayışı Değişiyor




Dove, daha önce 41 ülkede yürüttüğü 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nı ülkemizde de başlatarak basmakalıp güzellik anlayışını yıkmayı ve kadınların gerçek güzelliklerinin farkına varmasını amaçlıyor






Estetik yaşının 15'e düştüğü, anoreksia gibi hastalıkların giderek arttığı günümüzde gerçek güzellik kavramından giderek uzaklaşılıyor Toplum tarafından genç kızlara ve kadınlara basmakalıp kavramlar dayatılıyor Bunun sonucunda kendine güvensiz yetişen genç kızlar, zamanla mutsuz aileler kuruyor


Dove'un Amerika'dan Kore'ye İngiltere'den Filipinler'e 10 farklı ülkeden genç kızlar ve kadınlarla görüşerek yaptırdığı araştırmaya göre kadınların sadece yüzde 2'si kendini olduğu haliyle güzel buluyor, yarısından fazlası günümüzün güzellik idealleri karşısında kendilerini güzel hissetmenin zor olduğuna inanıyor Genç kızların yüzde 92'si fiziksel görünüşlerinin en azından bir yönünü değiştirmek istiyor Yüzde 67'si ise görünüşleri hakkında kendilerini kötü hissettikleri için bazı sosyal etkinliklerden kaçıyor


Bu gidişe dur demek isteyen Dove, daha önce 41 ülkede yürüttüğü sosyal sorumluluk projesi olan 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nı Türkiye'de de başlatıyor ve 'gerçek güzellik kavramını' tartışmaya açıyor, güzelliğe dair tüm ön yargılar mercek altına alınıyor Güzellik kavramını kalıplaşmış klişelerden kurtarmak ve gerçek güzelliğin tanımını yeniden yapmak isteyen Dove'un amacı; genç kızların vücutlarıyla ilgili kaygılarından vazgeçerek kendilerini 'güzel' hissetmelerini sağlamak, kadınların basmakalıp güzellik kavramlarının peşinden koşmaktansa, kendi güzelliklerini anlamalarını ve kendilerine güvenli bireyler olmalarına yardımcı olmak


Peki bir kadın sosyal ve psikolojik olarak toplumun baskısına nasıl karşı çıkabilir ve kemerli burnu, çilleri ya da kilolarıyla nasıl barışık yaşayabilir Bu sorunun cevaplarını Dove'un 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nın tanıtımı için düzenlenen panele katılan Psikolog Danışman Dr Işın Akı ve Bahçeşehir Üniversitesi Sosyoloji Bölüm Başkanı Prof Dr Nilüfer Narlı açıkladı İşte uzmanlarından gerçek güzelliğe yaklaşım


Psikolog Işın Akı: Güzel kişi kendine güvenir, iyi iletişim kurar Anneler, kendilerinin ve kızlarının bedenlerine nasıl yaklaşacaklarını bilseler, popüler şöhret kültürünün özgüveni yıpratıcı etkisine karşı koyma konusunda kızlarına yardımcı olabilirler Çocuklarının beğenmediği yanlarını dinlemeleri, bunun karşılığında başarılı olduğu yönlerini ve güçlü kişilik özelliklerini vurgulamaları gerekiyor En önemlisi de güzelliğin dış görünüşte olmadığının altını çizmek İletişim için annelerin yapacağı en önemli şeyler: Dinlemek, düşünmek ve konuşmak


Sosyolog Nilüfer Narlı: Kadın ve güzellik kavramlarına bütünsel yaklaşmak önemli Kadını bir nesne ve estetik sembolü olarak görmek yerine, kadını bir insan olarak görmek gerekir Kız çocukları kültürel önyargılar nedeniyle çok sayıda olumsuz mesaj alabiliyor Bu süreçte çocuk kendini sürekli fiziksel yapısı açısından medyada sunulan modeller ile karşılaştırabilir Bu durum kendisinden yabancılaşma sorunu yaratacak ve kendi olmak, kendini keşfetmek yerine, kendisine sunulan tüketim idollerine benzemeye çalışacaktır Bu durumda genç kızların 'benim yeteneklerim nedir' diye sorması ve bunun farkına varması, kendilerinin idollerle karşılaştırılmasını reddetmeleri gerekiyor Güzellik için bakımlı, temiz, sağlıklı beden ve sağlıklı ruh yeterli

Alıntı Yaparak Cevapla

Kadının Güzellik Anlayışı Değişiyor

Eski 07-31-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kadının Güzellik Anlayışı Değişiyor




Dove, daha önce 41 ülkede yürüttüğü 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nı ülkemizde de başlatarak basmakalıp güzellik anlayışını yıkmayı ve kadınların gerçek güzelliklerinin farkına varmasını amaçlıyor






Estetik yaşının 15'e düştüğü, anoreksia gibi hastalıkların giderek arttığı günümüzde gerçek güzellik kavramından giderek uzaklaşılıyor Toplum tarafından genç kızlara ve kadınlara basmakalıp kavramlar dayatılıyor Bunun sonucunda kendine güvensiz yetişen genç kızlar, zamanla mutsuz aileler kuruyor


Dove'un Amerika'dan Kore'ye İngiltere'den Filipinler'e 10 farklı ülkeden genç kızlar ve kadınlarla görüşerek yaptırdığı araştırmaya göre kadınların sadece yüzde 2'si kendini olduğu haliyle güzel buluyor, yarısından fazlası günümüzün güzellik idealleri karşısında kendilerini güzel hissetmenin zor olduğuna inanıyor Genç kızların yüzde 92'si fiziksel görünüşlerinin en azından bir yönünü değiştirmek istiyor Yüzde 67'si ise görünüşleri hakkında kendilerini kötü hissettikleri için bazı sosyal etkinliklerden kaçıyor


Bu gidişe dur demek isteyen Dove, daha önce 41 ülkede yürüttüğü sosyal sorumluluk projesi olan 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nı Türkiye'de de başlatıyor ve 'gerçek güzellik kavramını' tartışmaya açıyor, güzelliğe dair tüm ön yargılar mercek altına alınıyor Güzellik kavramını kalıplaşmış klişelerden kurtarmak ve gerçek güzelliğin tanımını yeniden yapmak isteyen Dove'un amacı; genç kızların vücutlarıyla ilgili kaygılarından vazgeçerek kendilerini 'güzel' hissetmelerini sağlamak, kadınların basmakalıp güzellik kavramlarının peşinden koşmaktansa, kendi güzelliklerini anlamalarını ve kendilerine güvenli bireyler olmalarına yardımcı olmak


Peki bir kadın sosyal ve psikolojik olarak toplumun baskısına nasıl karşı çıkabilir ve kemerli burnu, çilleri ya da kilolarıyla nasıl barışık yaşayabilir Bu sorunun cevaplarını Dove'un 'Gerçek Güzellik Kampanyası'nın tanıtımı için düzenlenen panele katılan Psikolog Danışman Dr Işın Akı ve Bahçeşehir Üniversitesi Sosyoloji Bölüm Başkanı Prof Dr Nilüfer Narlı açıkladı İşte uzmanlarından gerçek güzelliğe yaklaşım


Psikolog Işın Akı: Güzel kişi kendine güvenir, iyi iletişim kurar Anneler, kendilerinin ve kızlarının bedenlerine nasıl yaklaşacaklarını bilseler, popüler şöhret kültürünün özgüveni yıpratıcı etkisine karşı koyma konusunda kızlarına yardımcı olabilirler Çocuklarının beğenmediği yanlarını dinlemeleri, bunun karşılığında başarılı olduğu yönlerini ve güçlü kişilik özelliklerini vurgulamaları gerekiyor En önemlisi de güzelliğin dış görünüşte olmadığının altını çizmek İletişim için annelerin yapacağı en önemli şeyler: Dinlemek, düşünmek ve konuşmak


Sosyolog Nilüfer Narlı: Kadın ve güzellik kavramlarına bütünsel yaklaşmak önemli Kadını bir nesne ve estetik sembolü olarak görmek yerine, kadını bir insan olarak görmek gerekir Kız çocukları kültürel önyargılar nedeniyle çok sayıda olumsuz mesaj alabiliyor Bu süreçte çocuk kendini sürekli fiziksel yapısı açısından medyada sunulan modeller ile karşılaştırabilir Bu durum kendisinden yabancılaşma sorunu yaratacak ve kendi olmak, kendini keşfetmek yerine, kendisine sunulan tüketim idollerine benzemeye çalışacaktır Bu durumda genç kızların 'benim yeteneklerim nedir' diye sorması ve bunun farkına varması, kendilerinin idollerle karşılaştırılmasını reddetmeleri gerekiyor Güzellik için bakımlı, temiz, sağlıklı beden ve sağlıklı ruh yeterli

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.