Vesveseye Karşı Dua |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Vesveseye Karşı DuaVesveseye karşı dua Vesveseye Karşı Okunacak Dua Vesveseye Karşı Okunacak Dua Tevbe org İslami Forum Vesveseye Karşı Okunacak Dua Salih b Keysan, Ubeydullah b Abdullah b Utbe b Mes'ûd'dan, o da İbn Mes'ûd'dan merfû olarak şöyle rivayet etmiştir: Âdemoğlumın kal![]() ![]() bine bir meleğin, bir de şeytanın etkisi vardır Meleğin etkisi hayır va'det-mesi, hakkı tasdik etmesi, ibadetlerinin sevabını umması, şeklinde tezahür eder Şeytanın etkisi ise şerri va'detmesi, hakkı tekzib etmesi, hayırdan umut kesmesidir Kalbinizde meleğin etkisini bulduğunuzda 'a ham-dedip fazlım vermesini dileyin Fakat şeytanın etkisini hissettiğinizde, Al![]() ![]() lah'a sığının ve O'ndan size mağfiret etmesini dileyin "[1088]Osman b Ebi'l-Âs, Hz Peygamber'e (s a ): Ya Rasûlallah! Şeytan benimle, namazım ve kıraatim arasına girdi, deyince, Rasûlullah (s a ): "Bu, Hinzeb denilen şeytandır Onu hissettiğinde ondan 'a sığın ve sol ta![]() ![]() rafına üç defa tükürür gibi tuh de " buyurdu![]() Sahabe-i kiram Hz Peygamber'e (s a ); "Bizden biri kalbinde inanç yönünden kötü birşey hissediyor Onu anlatmasından yanıp kül olması da![]() ![]() ha iyidir " diye şikâyette bulundular Bunun üzerine Hz Peygamber (s a ) "u ekber, u ekber Şeytanın hilesini vesveseye çeviren 'a hamdolsun 'i[1089] buyurdu![]() Hz Peygamber (s a ), "Bu mahlukatı yarattı Öyleyse 'ı kim yarattı?" diyerek failler (sebebler)'in devir ve teselsülü vesvesesine tu![]() ![]() tulan kişiye şu âyeti okumasını irşad buyurdu:O () Evvel'dir, Ahir'dir; Zâhir'dır, Bâtın'dır Ve herşeyi bilendir "[1090]Ebu Zümeyl Semmâk b el-Velîd el-Hanefî, İbn Abbas'a "Kalbimde (inanç yönünden) bulduğum şey nedir?" sordu îbn Abbas, o nedir? dedi O'na "'a yemin olsun ki ondan bahsedemem " dedim Bunun üzeri![]() ![]() ne İbn Abbas "O bir şüphe midir?" deyince "evet" dedim, tbn Abbas, bana şöyle dedi: , "Eğer sana indirdiğimizden şüphede isen, senden önce Tevrat'ı okuyanlara sor " (Yunus, 94) âyetini indirinceye kadar hiç kimse şüpheden kurtulamamıştı İbn Abbas, bana: Nefsinde bir şüphe bul![]() ![]() duğun zaman, "O () Evvel'dir, Ahir'dir, Zâhir'dir ve Bâtın'dır O her şeyi bilendir " de, dedi![]() Rasûlullah (s a ), ashabı bu âyet ile hemen ve imali fikre muhtaç ol![]() ![]() madan bâtıl olan teselsülün butlanına irşad buyurdu Aynı şekilde irşad buyurdu ki, mahlukatın yaratılış sebeblerinin teselsülü, başlangıç itibariyle O'ndan önce hiçbir şey olmayan "el-Evvel"e kadar gider, bu teselsül so![]() ![]() nuç itibariyle, O'ndan sonra başka bir son olmayan "el-Âhir"e dayanır, zuhuru kendisinin üstünde hiçbir şey olmayan yüceliktedir Bâtın oluşu ise, O'nun altında hiçbir şeyin bulunmadığı bir ihatadır Şayet O'ndan önce bir şey olsaydı, varlığında bir müessir olurdu Ve elbette o şey Hallâk olan Rab olurdu Hiç şüphesiz iş, şu vasıflan taşıyan mutlak kudret sahibi bir varlıkta sonuçlanır: Mahlûk olmayan bir Hâlık, kendisinden başkasına muh![]() ![]() taç olmayan, herşey kendisine muhtaç olan, zâtiyle kâim, herşey O'nunla kâim,zâtiyle mevcut, her şey O'nunla m evcut, başlangıcı olmayan kadîm, O'ndan başka her şey yokluktan (adem) var olan, zâtıyla baki herşeyin bekası O'nun bekası ile olan İşte O, O'ndan önce hiçbir şeyin olmadığı el-Evvel, O'ndan sonra hiçbir şeyin olamayacağı el-Âhir, O'nun üstünde hiçbir şeyin olamayacağı ez-Zâhir, O'nun altında hiçbir şeyin olamayacağı el-Bâtın'dır![]() Rasûlullah (s a ) buyurdu ki: "İnsanlar, biri şu şekilde sorana kadar soru sormaya devam edecekler: Bu bütün mahîukatı yarattı O halde 'ı kim yarattı? Böyle bir soru kimin kalbinden geçerse 'a sığınsın ve bu şekilde düşünmeyi bıraksın "[1091] Zira Cenâb-ı Hak şöyle buyu![]() ![]() ruyor: "Eğer şeytandan gelen kötü bir düşünce seni dürtecek olursa, he![]() ![]() men 'a sığın Çünkü O, senin sığındığını işiten, niyetini de çok iyi bilendir "[1092]Şeytan iki nevidir Açıkça görülen insandan şeytan Görülmeyen cinsi olan cinden şeytan Bundan dolayı Cenab-ı Hak, Nebî'sine (s a ) insandan olan şeytanın şerrinden, ondan yüz çevirerek, terkederek, en uygun bir yolla yanından uzaklaştırarak; cinden olan şeytanın şerrinden de, 'a sığınarak korunmasını emretmiştir Her iki cins şeytanın hilelerini ve onla![]() ![]() rın şerrinden kurtulmanın yollarını, A'râf, Mü'minûn ve Fussilet sûrelerin![]() ![]() de bildirmiştir Okumak ve zikretmek suretiyle yapılan istiâze, cin şeytan![]() ![]() larının şerrini uzaklaştırmanın en güzel yoludur Terketmek yüz çevirip al![]() ![]() dırış etmemek ve uygun bir biçimde uzaklaştırmak ise insan şeytanlarının şerrini uzaklaştırmanın en güzel yoludur![]() Nitekim şair şöyle demiştir: "Şeytanı boyun eğdirmek için istenilen en güzel şey; ya 'a sığın ![]() ![]() madır veya uygun bir biçimde onu uzaklaştırmaktır Birincisi, görünmeyen senanın şerrinden kurtuluş çaresidir İkincisi de görünen şeytanın şerrin![]() ![]() den kurtuluş ilacıdır " [1093]
|
|
|
|