Prof. Dr. Sinsi
|
Vesveseye Karşı Dua
Vesveseye karşı dua
Vesveseye Karşı Okunacak Dua
Vesveseye Karşı Okunacak Dua Tevbe org İslami Forum Vesveseye Karşı Okunacak Dua
Salih b Keysan, Ubeydullah b Abdullah b Utbe b Mes'ûd'dan, o da İbn Mes'ûd'dan merfû olarak şöyle rivayet etmiştir: Âdemoğlumın kal  bine bir meleğin, bir de şeytanın etkisi vardır Meleğin etkisi hayır va'det-mesi, hakkı tasdik etmesi, ibadetlerinin sevabını umması, şeklinde tezahür eder Şeytanın etkisi ise şerri va'detmesi, hakkı tekzib etmesi, hayırdan umut kesmesidir Kalbinizde meleğin etkisini bulduğunuzda 'a ham-dedip fazlım vermesini dileyin Fakat şeytanın etkisini hissettiğinizde, Al  lah'a sığının ve O'ndan size mağfiret etmesini dileyin "[1088]
Osman b Ebi'l-Âs, Hz Peygamber'e (s a ): Ya Rasûlallah! Şeytan benimle, namazım ve kıraatim arasına girdi, deyince, Rasûlullah (s a ): "Bu, Hinzeb denilen şeytandır Onu hissettiğinde ondan 'a sığın ve sol ta  rafına üç defa tükürür gibi tuh de " buyurdu
Sahabe-i kiram Hz Peygamber'e (s a ); "Bizden biri kalbinde inanç yönünden kötü birşey hissediyor Onu anlatmasından yanıp kül olması da  ha iyidir " diye şikâyette bulundular Bunun üzerine Hz Peygamber (s a ) "u ekber, u ekber Şeytanın hilesini vesveseye çeviren 'a hamdolsun 'i[1089] buyurdu
Hz Peygamber (s a ), "Bu mahlukatı yarattı Öyleyse 'ı kim yarattı?" diyerek failler (sebebler)'in devir ve teselsülü vesvesesine tu  tulan kişiye şu âyeti okumasını irşad buyurdu:
O () Evvel'dir, Ahir'dir; Zâhir'dır, Bâtın'dır Ve herşeyi bilendir "[1090]
Ebu Zümeyl Semmâk b el-Velîd el-Hanefî, İbn Abbas'a "Kalbimde (inanç yönünden) bulduğum şey nedir?" sordu îbn Abbas, o nedir? dedi O'na "'a yemin olsun ki ondan bahsedemem " dedim Bunun üzeri  ne İbn Abbas "O bir şüphe midir?" deyince "evet" dedim, tbn Abbas, bana şöyle dedi: , "Eğer sana indirdiğimizden şüphede isen, senden önce Tevrat'ı okuyanlara sor " (Yunus, 94) âyetini indirinceye kadar hiç kimse şüpheden kurtulamamıştı İbn Abbas, bana: Nefsinde bir şüphe bul  duğun zaman, "O () Evvel'dir, Ahir'dir, Zâhir'dir ve Bâtın'dır O her şeyi bilendir " de, dedi
Rasûlullah (s a ), ashabı bu âyet ile hemen ve imali fikre muhtaç ol  madan bâtıl olan teselsülün butlanına irşad buyurdu Aynı şekilde irşad buyurdu ki, mahlukatın yaratılış sebeblerinin teselsülü, başlangıç itibariyle O'ndan önce hiçbir şey olmayan "el-Evvel"e kadar gider, bu teselsül so  nuç itibariyle, O'ndan sonra başka bir son olmayan "el-Âhir"e dayanır, zuhuru kendisinin üstünde hiçbir şey olmayan yüceliktedir Bâtın oluşu ise, O'nun altında hiçbir şeyin bulunmadığı bir ihatadır Şayet O'ndan önce bir şey olsaydı, varlığında bir müessir olurdu Ve elbette o şey Hallâk olan Rab olurdu Hiç şüphesiz iş, şu vasıflan taşıyan mutlak kudret sahibi bir varlıkta sonuçlanır: Mahlûk olmayan bir Hâlık, kendisinden başkasına muh  taç olmayan, herşey kendisine muhtaç olan, zâtiyle kâim, herşey O'nunla kâim,zâtiyle mevcut, her şey O'nunla m evcut, başlangıcı olmayan kadîm, O'ndan başka her şey yokluktan (adem) var olan, zâtıyla baki herşeyin bekası O'nun bekası ile olan İşte O, O'ndan önce hiçbir şeyin olmadığı el-Evvel, O'ndan sonra hiçbir şeyin olamayacağı el-Âhir, O'nun üstünde hiçbir şeyin olamayacağı ez-Zâhir, O'nun altında hiçbir şeyin olamayacağı el-Bâtın'dır
Rasûlullah (s a ) buyurdu ki: "İnsanlar, biri şu şekilde sorana kadar soru sormaya devam edecekler: Bu bütün mahîukatı yarattı O halde 'ı kim yarattı? Böyle bir soru kimin kalbinden geçerse 'a sığınsın ve bu şekilde düşünmeyi bıraksın "[1091] Zira Cenâb-ı Hak şöyle buyu  ruyor: "Eğer şeytandan gelen kötü bir düşünce seni dürtecek olursa, he  men 'a sığın Çünkü O, senin sığındığını işiten, niyetini de çok iyi bilendir "[1092]
Şeytan iki nevidir Açıkça görülen insandan şeytan Görülmeyen cinsi olan cinden şeytan Bundan dolayı Cenab-ı Hak, Nebî'sine (s a ) insandan olan şeytanın şerrinden, ondan yüz çevirerek, terkederek, en uygun bir yolla yanından uzaklaştırarak; cinden olan şeytanın şerrinden de, 'a sığınarak korunmasını emretmiştir Her iki cins şeytanın hilelerini ve onla  rın şerrinden kurtulmanın yollarını, A'râf, Mü'minûn ve Fussilet sûrelerin  de bildirmiştir Okumak ve zikretmek suretiyle yapılan istiâze, cin şeytan  larının şerrini uzaklaştırmanın en güzel yoludur Terketmek yüz çevirip al  dırış etmemek ve uygun bir biçimde uzaklaştırmak ise insan şeytanlarının şerrini uzaklaştırmanın en güzel yoludur
Nitekim şair şöyle demiştir:
"Şeytanı boyun eğdirmek için istenilen en güzel şey; ya 'a sığın  madır veya uygun bir biçimde onu uzaklaştırmaktır Birincisi, görünmeyen senanın şerrinden kurtuluş çaresidir İkincisi de görünen şeytanın şerrin  den kurtuluş ilacıdır " [1093]
|