![]() |
Televizyonun Yararları Nelerdir |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Televizyonun Yararları NelerdirTelevizyon ve yararları nelerdir Televizyonun yararları varmı Kısaca:Televizyon eğitim amacıyla,kullanılabilir ![]() ![]() ![]() TELEVİZYON VE EĞİTİM Televizyonun çocuk açısından hem yararlı, hem zararlı sonuçları söz konusudur ![]() A ![]() a ![]() gerçekleştirir ![]() b ![]() ![]() c ![]() ![]() d ![]() ![]() e ![]() ![]() B ![]() a ![]() yaratıcılıktan ve etkinlikten uzaklaştırır ![]() b ![]() ![]() c ![]() ve korkular geliştirebilir ![]() geliştirebilir ![]() d ![]() saldırganlık duyguları geliştirebilir ![]() e ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunun sebebi, TV karşısında saatlerce kıpırdamadan oturmak ve abur cubur yemektir ![]() f ![]() ![]() g) Çocuklar, gerçekle gerçek olmayanı ayırdetmekte güçlük çekerler ![]() Gözleri önünde olup bitenin bir oyun ya da temsil olduğunu bilmez, gerçek sanırlar ![]() ![]() Örnekler ; • Los Angeles'te bir hizmetçinin, evin 7 yaşındaki oğlunu pişmekte olan kuzu haşlamasına, dövülmüş cam serperken yakalaması ve çocuğun amacımn, TV ![]() ölüp ölmeyeceğini denemek olduğunu söylemesi ![]() • Boston'da 9 yaşında bir çocuğun, karnesindeki zayıfları en kestirme yoldan çözümlemek için öğretmenine yılbaşında zehirli çukulata göndermeyi babasına teklif etmesi ve sebep olarak, TV'da bu yoldan karısını öldüren bir adamın yakalanamadığını söylemesi ![]() • TV ![]() bir lehimci aletinin sapıyla gerçekleştirilen ırza geçme olayını izleyen 9-15 yaşlarındaki dört çocuğun, dört gün sonra, San Fransisco Plajlarından birinde iki küçük kıza, aynı şeyi bira şişeleriyle uygulamaları ![]() • Los Angeles'te iki çocuğun, Tv de izledikleri bir polisiye dizideki yöntemi kullanarak bir bankayı soymaya kalkmaları ve 15 kişiyi 7 saat rehin tutmaları ![]() • 1965 yeni yıl sabahında, New York'ta WNEW televizyonunda bir muppet şov sırasında, spikerin, sesini alçaltarak, "Babanız uyuyor mu? Uyuyorsa cebindeki cüzdanını açın, kimseye göstermeden üzerinde eski başkanların resimleri bulunan yeşil kağıtlardan bir kaç tane alın, bir zarfa koyup şu adrese yollayın," demesinin ertesi günü, spikerin Tv istasyonundaki adresine içinde dolarlar bulunan zarfların yağmaya başlaması, fakat sorumlularca farkına varılarak duruma el konulması ![]() Televizyonun çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerinden birisi, şiddet duygularını uyarmasıdır ![]() da saldırgan olmaya yöneltmektedir ![]() Çocuk, kitle iletişim araçlarının günlük ve anlık tatmini için kullanır ![]() Toplumun modellerini öğrenmek için değil ![]() olarak bunları da öğrenmekte ve toplumsallaşmaktadır ![]() • ![]() eğitim amacıyla okullarda kullanılmaya başlamıştır ![]() • Okul sistemlerince iletişim araçlarının eğitimsel imkânları uzun süre farkedilmiştir ![]() yayınlandılar ![]() ![]() okul dışındaki doğa araştırmaları, edebiyat, tiyatro, coğrafya ve matematik dallarındaki uzmanları sınıfa getirmiştir ![]() eğitimsel radyonun yerini aldı ![]() durumuna gelmiştir ![]() ![]() Ayrıca batıda gelişmiş ülkelerde görsel işitsel kitaplıklar oluşturulmuştur ![]() Eğitimcilerin tüm kitle iletişim araçları bakımından işlevi, bu araçlardaki programları ve yayınları eleştirmek ve seçmektir8 ![]() olanları çocuk yönünden eleştirmek, en uygun olanları ise çocuk için seçmektir ![]() Özellikle TV, yetişkin eğitiminde de yararlı olabilir ![]() okuma yazma, hem mesleksel kurslar açısından yararlı olabilir ![]() onların bilgi, görgülerini arttırmak, tutumlarım değiştirmek ve genel kültürlerini arttırmak açısından da oldukça yararlı oldukları bir gerçektir ![]() TV, ayrıca eğitimsel programlarında en yetenekli öğretmenlerden geniş kitlelerin yararlanmasını da sağlamaktadır ![]() Radyo ve Televizyondaki eğitim yayınları, içeriğine göre a) Temel eğitim, b) Tamamlayıcı eğitim olarak gruplandırılabilir ![]() Temel eğitim türündeki eğitici yayınlarda, okullarda verilen eğitim verildiği gibi, bireye bazı beceriler, uğraşılar, bilgiler verilmesi de amaçlanır ![]() okul dışındaki kişiler de girebilir ![]() denir ![]() tür eğitimin etkinliğini arttırmaktır ![]() yer verilir ![]() I Bireyin düşünme ve iletişim yetenekleri: Okuma yazma, konuşma, dinleme, hesap yapma ![]() II Beceri kazandırma: El işi, ev işi, tarım, hayvancılık, inşaat vs ![]() III ![]() ![]() IV Doğal sürecin ve fiziksel çevrenin bilinmesi ve anlaşılması ile ilgili bilgiler ![]() V: V Kişinin içinde yaşadığı evrenin, ekonomik ve toplumsal kurumları bilmesi, anlaması ile ilgili bilgiler ![]() VI Kişinin değer yargı ve insiyatifi ile yaşayabileceği modern bir evrene uyumunu sağlayan niteliklerin geliştirilmesi ![]() VII Ruhsal ve ahlâkî gelişimi, dinsel inanışların ve törenlerin toplum hayatına uygulamada davranışını kazandırma ile ilgili bilgiler, b Tamamlayıcı eğitim türünde ise kişiye haber ve genel kültür veren yayınlar girer ![]() eğitim yayınları dışında verilecek tüm eğitsel içerikli yayınları kapsar ![]() Okul dışında bulunan herkese her konuda verilen yayındır ![]() Günümüzde pek çok ülkede yer alan eğitici yayınlar şunlardır: 1 ![]() ![]() Onlara yararlı bilgi, beceri, yöntem ve teknikler benimsetilir ![]() 2 ![]() öğrenmeleri gereken bilgileri verir ![]() ses ve görüntü ile çocuklara sunulur ![]() 3 ![]() hazırlanmalarında, toplumla bütünleşmede, beden ve ruh sağlıklarının geliştirilmesi, boş zamanların değerlendirilmesi, yayın yoluyla gençlere yol gösterilir ![]() da diğer amaçlar arasındadır ![]() 4 ![]() görev ve sorumlulukları, kadın hakları, çocuk bakımı gibi konuları içerir ![]() 5 ![]() üretimi gerçekleştirmeye yönelik programlardır ![]() 6 ![]() din ve ahlâk, trafik ,çevre kirliliği, el ve ev becerileri yetenekleri kazandırılması (Resim yapma, bahçe düzenleme, bakımı, müzik araçlarının tanıtılması, sporla ilgili çeşitli konular) gibi yayınlardır ![]() |
![]() |
![]() |
|