Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
başka, bildiriliyormuş, gerektiği, göğüslerini, kadınların, kur’anda, sadece, yer, örtmeleri

Kur’Anda Sadece Kadınların Göğüslerini Örtmeleri Gerektiği Bildiriliyormuş, Başka Yer

Eski 07-28-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kur’Anda Sadece Kadınların Göğüslerini Örtmeleri Gerektiği Bildiriliyormuş, Başka Yer






Kur’anda sadece kadınların göğüslerini örtmeleri gerektiği bildiriliyormuş, başka yer
Kur’anda sadece kadınların göğüslerini örtmeleri gerektiği bildiriliyormuş, başka yerlerini açmalarında sakınca yokmuş Böyle bir âyet mi vardır?


CEVAP

Bir konu için sadece bir âyete bakılmaz O konu ile ilgili diğer âyetlere de bakmak gerekir Çünkü âyetler birbirini açıklar Âyetlere de bakmak yetişmez Resulullah efendimiz bu âyetleri nasıl açıklamış, nasıl uygulamış ona bakılır Önce âyetlere bakalım:


(Mümin kadınlara söyle, gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [ziynet takılan yerlerini] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]


Gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, sürme, boya mıdır, altın, gümüş gibi ziynetler midir? Bu hususlar açık değil, bunlar hadis-i şerifle açıklandı Aşağıda bildirilecektir Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:


(Ey nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] cilbablarını [dış giysilerini] giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemelerine daha uygundur) [Ahzab 59]


Nur suresindeki âyette, başlarını yakalarına kadar örtmeleri bildiriliyordu Bu âyette ise, dış elbiselerini giymeleri bildiriliyor Yani bütün vücudu örtmeleri bildiriliyor Genç kızla ihtiyar da aynı şekilde mi giyinmesi gerekir?


Bu konudaki âyet-i kerime meali de şöyledir:


(Evlenme arzusu kalmayan ihtiyar kadınların ziynetlerini [ziynet yerlerini, baş, kulak, boyun, kol ve ayaklarını] göstermemek şartı ile, dışa giydikleri [manto gibi] elbiselerini çıkarmalarında bir vebal yoktur Ama sakınmaları daha iyi olur) [Nur 60]


Demek ki yaşlı olmayan kadınların dış elbise ile çıkmaları farz oluyor


Şimdi bu âyetleri, Resulullah efendimiz nasıl açıklamıştır Onlara bakalım:

(Kadının [yüz ve iki elinden başka] bütün bedeni avrettir) [Mecmaul-enhür, El-mugni]


Bu hadis-i şerifte kadının tesettürü açıkça bildiriliyor Sadece göğsünü değil, bütün vücudunu örtmesi gerekir Resulullah efendimiz, baldızını, ince elbise ile görünce, (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu (Ebu Davud)


Hz Âişe validemiz de buyurdu ki:

(İlk hicret eden kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu (Buhari, Nesai)


Bu hadis-i şerifte, kadınların başlarının da kapanması gerektiği açıkça bildiriliyor Kadınların çarşaf giymediklerini bu hadis-i şerif de gösteriyor Nur suresinin 31 âyet-i kerimesinde, (Kadınlar, himarlarını [baş örtülerini] yakalarının üzerine örtsünler) buyuruluyor Eğer kadınlar, çarşaf giyselerdi, himar yani baş örtüsünü yakanın üzerine örtmekten bahsedilmezdi Çarşafın asr-ı saadette olmadığını bu âyet ile yukarıdaki hadis-i şerif bildirmektedir


Kadınlara her türlü süs caizdir Ancak yabancılara gösteremezler Örtülü olarak takınabilirler Ancak şıngırdatıp da halhal sesini duyurmak caiz olmaz Bir âyet meali şöyledir:


(Gizledikleri [örtülü] ziynetleri bilinsin diye, ayaklarını [yere, birbirine] vurmasınlar) [Nur 31]


Dikkat edilirse, ayaktaki örtülü ziynet tabiri geçiyor Yani ziynetlerin gizlenmesi gerekiyor


Koldaki bilezikleri ve eldeki yüzükleri de göstermemek gerekir Kolye, kına, sürme gibi diğer ziynetlerini de göstermemek gerekir Âyetin başında buna da işaret edilmektedir


Dinimizde iki çeşit kadın kıyafeti vardır Hür ve cariye [köle] kıyafeti Cariyeler başlarını örtmezlerdi, örtmek zorunda da değillerdi Kapanma mecburiyeti hür kadınlara idi Tesettür âyeti gelmeden önce hür kadınlar da başları açık gezerdi Münafıklar, cariyelere sarkıntılık ederdi Bu arada açık olan hür kadınlara da sataşırlardı Olay duyulunca, (Biz bunu cariye sandık) derlerdi Allahü teâlâ, (Hür kadınlar cariyeler gibi giyinmesinler, vücutlarını tamamen örtsünler, böylece cariye olmadıkları da meydana çıksın ve münafık erkekler tarafından da sarkıntıya maruz kalmasınlar) buyurdu Ahzab suresinin 59 âyetini müfessirler böyle açıklıyorlar


Kadınların yabancı erkeklerle zaruret olunca ciddi konuşmaları da emredilmiştir Bir âyet meali:


(Ey Nebi hanımları, siz diğer kadınlar gibi değilsiniz Allah'tan sakının, edalı, yumuşak konuşmayın, kalbi bozuk olan, ümide kapılır; hep ciddi konuşun) [Ahzab 32]


Âyette, Peygamber hanımlarının yani annelerimizin yumuşak konuşmaları caiz olmayınca, başka kadınların yumuşak konuşmaları nasıl caiz olabilir Annelerimize kötü gözle bakan çıkabileceğine göre, diğer kadınlara kötü gözle bakan çıkmaz mı? Demek ki hür kadınların, vücutlarının tamamını kapatmaları ve konuşmak zarureti olunca da ciddi konuşmaları emredilmektedir Âyet-i kerimede, günah işleyen sokak kadınları gibi cilveli konuşmamaları, gayet ciddi konuşmaları da bildiriliyor Sokak kadınları kötüleniyor


Resulullaha inanmak


Resulullaha inanmak demek, Onun bildirdiklerinin tamamını kabul etmek, inanmak ve hepsini beğenmek demektir Birini bile beğenmeyen Müslüman olamaz (Yalnız Kur’an) diyenlerin, Kur’ana da, Allah’a da, Resulüne de inanmadıkları pek açıktır Allahü teâlâ, Kur’an-ı kerimde, kendisi ile Resulünün yolunu birbirinden ayırmak isteyenlerin kâfir olduğunu bildirmektedir Defalarca, (Habibime iman edin, Ona itaat edin, Ona itaat bana itaattir, O kendiliğinden konuşmaz, getirdiklerini alın, yasak ettiklerinden kaçının Sizi sevmemi istiyorsanız, Ona uyun Onda sizin için güzel örnekler vardır, Onu hepinize Peygamber, âlemlere rahmet olarak gönderdim) buyuruyor


Müslüman, din düşmanlarının sözlerine değil, Allah’a ve Resulüne inanır


Kadınların vücut hatlarının [kaba avret yerlerinin şekli ve rengi] belli olmayacak herhangi bir elbise ile örtünmesi farzdır İslam dini, kapanmayı emretmiş, fakat belli bir örtü şekli bildirmemiştir (Dürer-ül-mültekıte)


Peygamber efendimizin ve Eshab-ı kiramın mübarek hanımları, çarşafla örtünmemiştir Hiçbir kitapta çarşaf giydikleri bildirilmemiştir Milhafe, ferace, fistan, entari giydikleri birçok kitapta bildirilmiştir İmam-ı Rabbani hazretleri de, böyle değişik elbise giydiklerini 313 mektubunda bildiriyor

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.