![]() |
Tesettür Risalesinden.. |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tesettür Risalesinden..Tesettür risalesinden ![]() ![]() ASRIMIZDA TESETTÜR Asrımızda, Avrupa’dan gelen sözde kadın hürri*yet*leri adı altında, gerçekte ise kadını her sahada istismar eden ve âdi bir metadan başka değer ve kıy*met vermeyen bir anla*yış ve bu anlayı*şın tatbikatçıları karşılarında en ev*vel Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri ve onun Risale-i Nur Külliyatını bulmuşlar*dır ![]() Aslını daha önce yazan ve 1934’te ilaveler ve düzenlemelerle Tesettür Risalesini yeniden te’lif eden ve neşre*den Bediüzzaman Hazretleri, 1935 senesinde İnkılaplar aleyhinde faali*yetlerde bulunmak gibi suçlamalardan dolayı Eskişehir Ağır Ceza Mahkemesinde yargılanmış ve diğer suçlamalar*dan ceza veril*mezken Tesettür Risalesinden kendisine bir senelik ceza vermişlerdir ![]() Bediüzzaman Hazretleri, idam planı ile verildiği Eskişehir Ağırceza Mahkemesinde, tesettür-ü nisvanı([5]) mü*da*faa ederken şöyle diyor: «İşte ben de adliyenin mahkemesine de*rim ki: Binüçyüzelli senede ve her asırda üçyüzelli milyon müslü*manların hayat-ı içti*maiyesinde kudsi ve hakiki bir düs*tur-u İlahîyi üçyüzelli bin tefsirin tasdik*lerine ve itti*fakla*rına istinaden ve bi*nüçyüz se*nede geçmiş ecda*dımızın iti*kad*larına iktidaen tefsir eden bir adamı mah*kûm eden haksız bir kararı, elbette ruy-i zeminde adalet varsa, o kararı red ve bu hükmü nakzedecektir diye ba*ğırı*yorum ![]() ![]() ![]() Yine müdafaanın bir kısmında da şöyle der: «Bin seneden beri çarşaf altında bulunan mu*had*de*rat-ı İslâmiye([6]) şimdi de çarşaf*larını mu*hafaza ediyor*lar ![]() Tesettür aleyhinde böyle acib tahak*kümü yapan mü*te*hakkimler, ve milli tereddiye dehşetli bir şekilde kapı açtılar ![]() ![]() ![]() Eğer bu değerler, yaşanan dinî ha*yatla geliştikten sonra, asrîliğe([8]) özenip te*settür terk edilirse, kazanılan manevi ha*yat büyük ölçüde zedelenir ![]() ![]() ![]() Yıllar sonra aynı anlayışın tatbikatçıları tesettür mese*lesinden dolayı müslüman kitleyi baskı altında tut*tuklarını esefle görmekteyiz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tesettür Risalesinden.. |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tesettür Risalesinden..TESETTÜR RİSALESİ’NDEN Bismillahirrahmanirrahim ‘ya eyyühe’n nebiyyü kul liezvacike ve benatike ve nisai’l mü’minine yüdnine aleyhinne min celâbîbihinne’([9]) ilâ âhir… âyeti, te*settürü([10]) emrediyor ![]() ![]() ![]() Elcevab: Kur’an-ı Hakîm’in bu hükmü tam fıtrî([13]) olduğuna ve muhalifi gayr-ı fıtrî olduğuna delalet eden çok hikmetlerin*den, yalnız “dört hikmet”ini beyan ede*riz ![]() Birinci Hikmet: Tesettür, kadınlar için fıtrîdir([14]) ve fıt*ratları iktiza ediyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hem kadınlarda, ecnebi erkeklere karşı fıtra*ten korkaklık, tahavvüf([24]) var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tesettür Risalesinden.. |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tesettür Risalesinden..İkinci Hikmet: Kadın ve erkek orta*sında gayet esaslı ve şiddetli münasebet, mu*habbet ve alâka; yalnız dünyevi ha*ya*tın ihtiyacından ileri gelmiyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hem yalnız gençliğinde ve güzellik za*manında değil, belki ihtiyarlık ve çirkin*lik vaktinde dahi o ciddi hürmet ve mu*habbeti taşıyor ![]() ![]() ![]() Şer’an([32]) koca, karıya küfüv([33]) olmalı, yani birbirine mü*na*sib olmalı ![]() ![]() ![]() ![]() Veyl([36]) o erkeğe ki; saliha kadınını([37]) ebedî kaybetti*re*cek olan sefahete girer ![]() ![]() Binler veyl o iki bedbaht zevc ve zevceye ki; bir*birinin fıskını([39]) ve sefahetini taklid ediyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tesettür Risalesinden.. |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tesettür Risalesinden..Üçüncü Hikmet: Bir ailenin saadet-i hayatiyesi; koca ve karı mabeyninde bir em*niyet-i mütekabile([40]) ve samimi bir hür*met ve muhabbetle devam eder ![]() ![]() Çünki açık saçıklık kılığına giren on ka*dından an*cak bir tanesi bulunur ki, ko*ca*sından daha güzeli gör*mediğin*den, kendini ecnebiye sevdirmeye çalışmaz ![]() ![]() ![]() ![]() İnsan, hemşire([41]) misillü mahremlerine([42]) karşı fıtra*ten şe*hevanî his taşıyamıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dördüncü Hikmet: Malumdur ki; kesret-i nesil her*kesce matlubdur ![]() ![]() “İzdivaç ediniz; çoğalı*nız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hem memalik-i baride([53]) olan Avrupa’daki tabiatlar, o memleket gibi barid ve ca*middirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tesettür Risalesinden.. |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tesettür Risalesinden..5] kız ve ka*dınların dinin emrettiği şe*kilde örtünmelerini [6] na*musunu koruyan şerefli müslü*man kız ve kadınlar [7] (utanma duygusunu kaybetmekle) herkesin oyuncağı haline gelmiş, şerefini yitirmiş (kız ve kadın) [8] İslâma uymayan Avrupa hayatına [9] Ahzâb Sûresi, 33:59 ![]() [10] örtünmek, kadınların ve erkeklerin başkasına, nâmahremlere vücutlarının haram kısmını göstermemeleri ![]() [11] günahları ve ahlâksızlığı, güzel ya*şayış di*yerek yaygınlaştıran toplum ha*yatı ve anlayışı [12] hayat kanunlarına uygun [13] doğuştan, yaratılıştan, in*sanın üstün yaradılışına uygun [14] yaratılıştan [15] yaratılıştan doğuştan [16] ağır ve çirkin bulmak [17] suçlu [18] yabancı [19] namusunu ve ahlâkını bozmayan [20] çabuk etkile*nen [21] zehirleyen, kötü etki yapan [22] örtünmeyi kal*dırmak, açık-saçık yaşayışı ge*tirmek [23] yaratılışa zıttır [24] korkaklık [25] çoklukla [26] duyduğuma [27] başşehirde [28] hayat ar*kadaşı [29] ahirette son*suz devam edecek hayat ar*kadaşıdır [30] kendi tarafına çekmemek [31] güzelliklerini [32] Şer’iatca, dince [33] evlenecek erkek ve kadı*nın biribirine dince denk olması [34] dindar, dine bağlı [35] günahlardan kaçmaya [36] yazık [37] dindar kadınını [38] günahlardan kaçan [39] günahını [40] karşı*lıklı güven [41] kız kardeş [42] kendisiyle evnelilmesi haram olan (anne, kar*deş) gibi yakınlarına [43] soyca yakınlık [44] alçak [45] el-Münâvî, Feyzü’l-Kadîr, 3:269, no: 3366; el-Aclûnî, Keşfü’l-Hafâ, 1021 ![]() [46] evlenmeyi [47] hayat arkadaşını [48] yoluna ve yaşayış şek*line girer [49] bağlılıktır [50] cesurluk, kor*kusuzluk ve cömertlik [51] kötü ahlâktandır [52] para ve mal gibi şeyleri korumakla görevli [53] soğuk memleketler ve iklimlerde [54] soğuk ve donuk [55] iklimi çok sıcak olan memleketlerdir [56] geçici günah is*teklerini [57] heyecanlandırmak, hare*ketlendirmek [58] bozgunculukların |
![]() |
![]() |
![]() |
Tesettür Risalesinden.. |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tesettür Risalesinden..ÖRTÜNMEK HAKİKİ MEDENÎLİKTİR Taife-i nisa’nın tesettüre riayet et*meyip açılma*ları, Kur’an (A’raf Suresi 7:27, 28) âyetle*rinin beyanıyla, cahiliye âdet*le*rine([129]) bir irti*cadır ![]() Kur’an (A’raf Suresi 7:26) âyetiyle avret yerle*rinin örtün*mesini be*yan ettiği gibi, hadislerde de bu mevzuda hayli rivayet mev*cuttur ![]() ![]() ![]() —Ya Resulallah! Avretlerimizin neresini örteriz? (Örtmemiz gerekir?) diye sor*dum ![]() —Sen avretini (helalın olan) karından veya cari*yen*den başka herkesten sakla! buyurdu ![]() —Ya Resulallah! Eğer kavm kendi ara*larında (karışık ve bir yerde) olsalar, (avretle ilgili hüküm ne*dir?) bana bun*dan haber ver, dedim ![]() —Avretini hiç kimseye göstermemeye gücün ye*terse, sakın avretini kat’iyyen gösterme!” buyurdu ![]() —Ya Resulallah! Eğer birimiz (tek ba*şına) boş bir yerde olursa hüküm nedir? diye sordum ![]() —İnsanlara nazaran Allah’tan haya etmek daha vacibdir ![]() ![]() ![]() ![]() «Ebu Said-i Hudri (Radıyallahü Anhü) den rivayet edil*diğine göre: Resulullah (Sallallahü Aleyhi Vesellem) şöyle bu*yurdu demiştir: Kadın, kadın avretine bakmasın ![]() ![]() ![]() ![]() «Ebu Said-i Hudri (R ![]() ![]() —Resulullah (A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dinimizin tesettür gibi kat’i emir*leri, resmi*yet ve gayr-ı resmiyet veya za*man ve şartlara göre değişmez ![]() ![]() ![]() ![]() Bu umumi ve mütearef hakikat için*dir ki; Bediüzzaman, hayatı boyunca din ve vicdan hür*ri*yetle*rine aykırı olarak yapılan şiddetli baskılara karşı kah*ra*manca bir azim, sebat ve cesaretle İslâmî hayattan, Şeriat ve Sünnet-i Seniyeden hiç bir şekilde taviz ver*memiştir ![]() «İslâmî kıyafeti kat’iyyen ve asla tebed*dül etme*yen ve kıyafetine ilişmek istiyen ve sonra kendi ken*dini öldürmekle toka*dını yiyen Nevzat isminde Ankara vali*sine: “Bu sarık bu başla beraber çıkar ![]() ![]() ![]() İşte insanlık tarihinde altın levha olarak kaydedi*lecek olan hak yolundaki böyle azamî fedakârlık, *net ve cesa*reti, nesl-i atînin de bir ibret levhası olarak görme*sinde bü*yük bir maslahat bulunması cihetiyle ve bir istisna olmak üzere Bediüzzaman’ın Tarihçe-i Hayatında bu İslâmî kı*yafeti ile bazı resimleri konul*muş*tur ![]() ![]() alıntı |
![]() |
![]() |
|