|
|
Konu Araçları |
allaha, anlam, ayet, aşağılanması, dair, fitne, fitnesinden, geçen, kadın, kadınların, kerimde, kurani, mıdır, olduklarına, oluyor, sığınmak, tespihatta |
Kur'an-İ Kerim'de Kadınların Fitne Olduklarına Dair Ayet Var Mıdır? Tespihat'ta Geçen Kadın Fitnesinden Allaha Sığınmak, Kadınların Aşağılanması Gibi Bir Anlam Oluyor Mu? |
07-27-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kur'an-İ Kerim'de Kadınların Fitne Olduklarına Dair Ayet Var Mıdır? Tespihat'ta Geçen Kadın Fitnesinden Allaha Sığınmak, Kadınların Aşağılanması Gibi Bir Anlam Oluyor Mu?Kur'an-ı Kerim'de kadınların fitne olduklarına dair ayet var mıdır? Tespihat'ta geçen kadın fitnesinden Allaha sığınmak, kadınların aşağılanması gibi bir anlam oluyor mu? Kur'an-ı Kerim'de kadınların fitne olduklarına dair ayet var mıdır? Tespihat'ta geçen kadın fitnesinden Allaha sığınmak, kadınların aşağılanması gibi bir anlam oluyor mu? Tesbihat'ta, kadınların şerrinden Allah'a sığınmanın sebebi, bir şey çok değerli ise onun verebileceği zarar da çok demektir Bu esasen kadının önemini ve değerini gösteren bir duadır Nasıl ki elmas gibi bir madenin vereceği fayda ile zarar bir değildir Bu açıdan "Elmasın bozulmasına çok dikkat etmek gerekir" demek, onun kötü olduğunu değil çok önemli olduğunu gösterir Bu açıdan Peygamber Efendimiz (asv) kadınların önemine dikkat çekmiş ve "bu kadar önemli bir varlık bozulursa çok tehlikeli olur" diyerek ikaz etmiştir Unutmayalım ki "Cennet annelerin ayakları altındadır" Buna göre erkekler de vesvese edebilir Vesvesenize bunu da söylemeyi ihmal etmeyin İslâm inancına göre, kadın ne fitnedir, ne de fesattır Kadın, Allah katında vahye muhatap olacak kadar akıllı ve duyarlı (Hz Meryem), Hz Musa (as)'ı, Firavun'un sarayında yetiştirecek kadar cesur, şefkatli yüce yaradılışta bir varlıktır Kadın, ayrıca son Peygamber (asv)'in soyunu devam ettiricidir (Hz Fatıma) Bu yönüyle Peygamberimiz (asv), soyun erkekten devam etmesi gerektiği şeklindeki ön yargıyı yıkmış ve soyunun Hz Fatıma (ranha) kanalıyla devam edeceğini ifade etmiştir Hem erkek hem de kadına, olumlu veya olumsuz yöne gitme özgürlüğü verilmiştir Kadın, Hz Meryem de olabilir, Ebu Leheb'in karısı da Erkek, Hz Ebubekir (ra) de olabilir, Ebu Cehil de “Erkek olsun kadın olsun şeytanın adımlarını izleyen ve nefsini karartan, zararlı çıkar Buna karşılık nefsini arıtan kurtulur” (Leyl, 92/3-5) Kur'an, hem erkeğe hem de kadına iyiliği yayma, kötülükten sakındırma görevini yüklemiştir Her ikisi de toplumsal barıştan ve düzenden aynı oranda sorumludur Ahiret mükafatı bakımından da farkları yoktur (Enfal Sûresi, 72 sie |
|