Mevzu Hadisler Ve Kadın |
07-27-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Mevzu Hadisler Ve KadınMevzu Hadisler Ve Kadın MEVZU HADİSLER VE KADIN Hadis, peygamber efendimizin sözlerine denir Mevzu hadis, kendi şahsi, siyasi, emellerine ulaşmak için peygamberimizin ağzından uydurulan, Hz Resül'ün(sav) söylemediği halde kendisine mal edilen sözlerdir Uydurma- mevzu hadisler genellikle kadınlar, siyasi görüşler, ırkçılığa dayanan konular çerçevesinde dönmektedir Kadınla ilgili bazı uydurma-mevzu hadisler: " Kadınlara okuma- yazma öğretmeyin: " İbn-i Cevzi, İbn-i Hıbban, İbn-i Adıyy hadisi kabul etmez, uydurmadır derler (Kitabul Mevzuat 2/268) " Kadınlarla istişare edin, onlara danışın ve onların söylediklerinin zıttını yapın": Sehavi ve İbn-i Arrak hadisi merfu görmezler Ebu Hatim, İbn-i Adıyy , İbn-i Cevzi, İbn-i Hıbban hadisin uydurma olduğu görüşündedirler ( El- Makasıdul Hasene: 248 , Tezkiretul mevzuat :128, Tenzihuş Şeria : 2-204, Silsiletul Ehadis: 432 ) Ayrıca, Hz Resul(sav) Ümmü Seleme (ra) ile istişarede de bulunmuştur (Makasıdul Ha-sene: 585, Silsile: 436, Keşful Hafa :2-3) " Kadınlara itaat pişmanlıktır" : Sehavi, Ukayli hadisi uydurma kabul ederler ( Tezkiratul Mevzuat : 128, Kitabul Mevzuat : 2, 272) " Kadınlar olmasaydı Allah'a hakkıyla ibadet edilirdi" Suyuti, Buhari, İbn-i Adıyy, Ebu Hatim, İbn-i Cevzi, Muhammed Nasuriddin, İbn-i Hıbban hadisi mevzu kabul ederler ( Silsiletul Ehadisuzzaif : 74, Tenzihuşşeria : 1/62, El-leali : 2/59) " Kadınlar olmasaydı, erkekler cennete girerdi" : İbn-i Arrak, Es- sakafi hadisi kabul etmezler ( Camiussağir: 2/113) "Güzele bakmak sevaptır veya ibadettir, gözü kuvvetlendirir" : Ebu Nuaym, Durekutni, İbn-i Cevzi, Sehavi, İbn-i Hacer, Iraki, Zehebi, İbn-i Kayyim, Muhammed İbn-i Arrak, Nasıruddin hadisi uydurma kabul ederler ( El- Maka- sıd: 129, Silsiletul Ehadissuzaif : 164, Kitabul Mevzuat: 1/63, Mevzuati Aliyyul Kari: 124, Keşful Hafa: 2/317, Tenzihuşşeria: 201) "Uğursuzluk kadın, at ve evdedir" : Peygamber Efendimiz Hz Muammed(sav) 'in eşleri, Hz Aişe(ra) bu sözü duyunca: Kur'an-ı indirene yemin ederim ki, bunu rivayet eden, Ebul Kasım'a (Hz Muhammed'e (sav)) iftira etmiştir Resulullah sadece, "Cahiliye insanları, uğursuzluk, kadın, ev ve hayvandır" dediklerini söylerler Hz Resul(sav) bu sözü cahili ye dönemi (İslam öncesi dönem) insanlarının bir sözü olarak nakleder İslam, cahiliye görüş ve adaletlerini tümden reddettiği gibi, uğursuzluk kavramını da kabul etmemekte, reddetmektedir " Kadınların akılları ferclerindedir :" : Sehavi, Aliyyul Kari, Acluni sözün uydurma olduğunu kabul ederler ( El-Makasıd:292, El esrarul Merfua : 246, Keşful Hafa: 2/62) " Döl getiren siyah bir kadın, döl getirmeyen beyaz bir kadınla hayırlıdır" Iraki, hadis uydurmadır der ( Mevzuatı Aliyyul Kari : 73) İslâm'da hayırlı olmanın ölçüsü takva (Sevgi ile karışık korku)'dur Ayrıca Kur'an çocuk sahibi olmanın veya olmamanın Allah'tan gelen bir imtihan vesilesi olduğunu da bildirir (Şura Suresi : 49-50) Karı ve kocayı birbirinin dostu ilan eden (Tevbe Suresi : 71), eşlerin ikisinin de birbirine ısınıp aralarında muhabbet ve merhamet oluşturan (Rum Suresi : 21) Allah'ü Teala'nın yüce Resül'ü "Sizler (Kız-erkek) çocuklarınızı seviniz, kız çocukları kendi kendilerini sevdirirler" buyururlar, Hz Ömer (ra):" Cahiliye döneminde kadınları, hiç bir şey saymazdık Taki İslam geldi, Allah'u Teala onlardan bahsedince, o zaman kadınların üzerimizde bir takım hakları olduğunu gördük" derken, iyi amel işleyen kadın veya erkeğin cennete gideceğini bildiren (Nisa Suresi:124) dinimizin ve onun yüce ilahının kulları arasında ayırım yapacağını kabul etmek imkansızdır O, rahman ve rahimdir (alıntı) |
Mevzu Hadisler Ve Kadın |
07-27-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Mevzu Hadisler Ve KadınKadınlara Danışılmaz mı? Bu konuda uydurma hadis şöyledir: "Kadınlara danışın, fakat söylediklerinin aksini yapın" Aliyyu'l Kari ve el-Acluni bu hadisin uydurma olduğunu Kur'an ve sünnete ters düştüğünü söylemiştir Yine İmam-ı Ebu İshak el-İsferayini kadınların rivayet ettikleri hükümler ve hadisler erkeklerin rivayet ettiklerine zıt düşerse kadınlarınkini erkeklerinkine tercih etmiştir Cenab-ı Hak Peygamberine çevresindeki müslümanları kastederek der kı: "Yapacağın işler hakkında onlara danış" (Al-i İmran Suresi:159) buyurarak peygamberine çevresine danışma emri veriyor Allah Resulunun hanımlarına danışıp da tersini yaptığına dair elimizde bir tek örnek yoktur Bu sözün uydurma olduğunun en güzel örneği Allah Resulunun Hudeybiye savaşının önemli bir anında hanımı Ümmü Seleme'nin söylediği fikri doğru bularak onun sözüne uygun karar vermesidir HzÖmer Şifa Hatunun fikrine çok önem verirdi Yine mehir konusunda dörtyüz dirhemden fazla verilmemesini tavsiye eden HzÖmer'in mescitte cemaat huzurunda Nisa Suresi'nin 20ayetini delil gösteren bir kadın tarafından ikaz edildiğini ve kadının gösterdiği delil karşısında HzÖmer'in fikrinden vazgeçtiği, hatasını itiraf ettiği, kadına dönerek "Kadın Ömer'den daha iyi bildi" dediği bilinmektedir HzÖmer halifeliği esnasında, kadınlarla istişare de bulunuyor, onların görüşlerini alıyordu HzÖmer kızı Hafsa'ya kadınların kocalarından ne kadar süre ayrı kalacağını sormuş, kızının ona verdiği cevaba uygun olarak HzÖmer bu süreyi dört ay olarak belirtmişdir ancak aşağıdaki gibi söylentiler UYDURMA HADİSLER OLUP PEYGAMBERİMİZE, DİNİMİZE VE KADINLARA İFTİRADIR ve ne yazık ki halkımız arasında söylene gelmektedir
(alıntı) |
Mevzu Hadisler Ve Kadın |
07-27-2012 | #3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Mevzu Hadisler Ve KadınKadınlar uğursuz mudur? Bu konuda uydurma hadis şöyledir: " Uğursuzluk kadında, evde ve attadır" Bu hadis-i şerifi Hz Aişe duyduğu zaman itiraz ederek şöyle demiştir "Kur'an-ı HzMuhammed'e indiren Allah hakkı için, bu hadisi aktaran yalan söylemiştir Rasululah ancak şöyle buyurdu: "Cahilliyet ehli - İslam öncesi toplumlar - şöyle derlerdi : Uğursuzluk; kadın, at ve evdedir" |
Mevzu Hadisler Ve Kadın |
07-27-2012 | #4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Mevzu Hadisler Ve KadınKadının Aklı ve Dini Yarım mı? "Allah Resulü Ramazan veya Kurban Bayramında musallaya gitmek üzere yola çıktığında kadınlara rastladı ve şöyle dedi: " Ey kadınlar topluluğu sadaka veriniz, zira cehennem ehlinin çoğunluğunu sizlerin oluşturduğunu gördüm Kadınlar neden ya Resullullah diye sorduğunda Allah Resulü "Çünkü kadınlar çok lanet ettiler ve kocalarına karşı da nankör oldular, cevabını vermiş ve devamla sizin kadar eksik akıllı ve eksik dinli birinin akıllı ve dini sağlam bir kimsenin aklını çelebildiğini görmedim" demiştir Kadınlar: "Aklımızın ve dinimizin eksikliği nedir ya Resullullah" diye sorduğunda Allah Resulu : "İki kadının şahitliğinin bir erkeğin şahitliği yerine geçmesi kadının aklının noksanlığı, hayızlı olduğu zaman namaz kılmaması ve oruç tutmaması da dininin noksanlığıdır, cevabını vermiştir" Mutevelli , akla uygun olmaması, Kur'an-ın açık hükümlerine ve tarihi geçeklere ters düşmesi sebebiyle bu hadisin mevzu olduğunu söylemektedirİbn-i Hazm, Saidi , Kasım emingibi alimler İslam'ın kadına her türlü tasarruf ve mülk edinme ehliyetini verdiğini ayrıca tarihi geçeklerin de kadına akli bir eksiklik atfedilmesine mani olduğunu söylemektedirHzAişe'nin ilmi sahada gösterdiği başarı ancak akli yeterliliğine sahip bir kişinin gösterebileceği bir başarıdır Sahabeden en büyük fakihler bile, fıkhı meselelerde "HzAişe'ye danışıyordu Urve'nin Hzaişe hakkında; HzAişe'nin şiir bilgisine hayret etmiyorum, çünkü Ebu Bekir'in kızıdır Fıkıh konusundaki ilmine de hayret etmiyorum, çünkü HzPeygamber'in zevcesi idi Fakat tıp konusunda ki bilgisi beni hayrete düşürüyor" dediği nakledilmektedirİslam toplumunda kadınlar sadece HzPeygamber konusunda değil, bütün devirlerde önemli roller üstlenmiştir, hatta erkeklere hocalık yapacak seviyeye ulaşmışlardır Hz Ömer halifeliği esnasında kadınlarla istişare de bulunuyor, onların görüşlerini alıyordu Hz Ömer kızı Hafsa'ya kadınların kocalarından ne kadar sure ayrı kalmaya sabredeceklerini sormuş, kızının ona verdiği cevaba uygun olarak bu süreyi dört ay olarak belirtmiştirAçıklanan bu örneklerin kadın için aklı ve dini açıdan herhangi bir eksikliğin söz konusu olmadığını açıkça göstermektedir Kadının aklının eksik olduğu kabul edilirse, yükümlülük için aklının sihhatinin şart olduğunu, akli yönden eksik olan bir varlığın herhangi bir dini sorumluluğunun olmaması gerekirdi Halbuki kadın ve erkek her müslümanın Allah'ın emirlerini yerine getirmek ve yasaklarından kaçınmak konusunda aynı derece yükümlü oldukları Kur'an-ı Kerim'de açıkça belirtilmiştir (alıntı) |
|