Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
gün, iki, yiyemezsin, üst, üste

İki Gün Üst Üste Et Yiyemezsin!

Eski 07-27-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İki Gün Üst Üste Et Yiyemezsin!






İki gün üst üste et yiyemezsin!
İki gün üst üste et yiyemezsin!


BAZEN bütün güzellikleri dünyada yaşıyoruz Zaman zaman zevkimize o kadar düşkün oluyoruz ki, yaşanmadık zevk kalmasın diyoruz Yaşanan zevklerin helal veya haram olması da önemli değildir bir kısmımız için Yeter ki nefsimin istedikleri yerine gelsin Kuran-ı Kerim sınırsız zevklerin, teraziye konmamış güzelliklerin yaşanmasında ölçüyü kaçırmamayı ister “Bütün güzelliklerinizi dünya hayatında tükettiniz Ve onlardan açgözlülükle yararlandınız” (Ahkaf, 20) Bu ayet-i kerime nefsani arzularını ilahlaştırmış olanlara ahrette söylenecek bir sözü hatırlatıyor
Siz iki gün üst üste et yemenin teraziye konacağını hiç düşündünüz mü? Veya bir günde, iki defa et satın almanın sorgulanabileceğini Hayır diyorsanız o zaman şu satırları benimle beraber takip edin
Dönem Hz Ömer (ra) dönemi Hz Ömer'in halifeliği dönemi genellikle bolluk ve refahla geçer Ancak hicri 18 yılda zor bir yıl yaşanır Bu yıla kıtlık yılı adı verilmiştir Bu yılda Hz Ömer aynı öğünde iki çeşit yemek yememiştir Hatta uzun süre kuru ekmek ve sirke yiyerek halkın yaşam zorluğunu paylaşmıştır Yani halk gibi yaşar İdaresi altındakiler istediklerini yiyemiyor diye o da yemez Az yer İstediğini tüketmez
Medine'de Avvam'ın oğlu Zübeyr'e (ra) ait bir mezbaha vardı Medine'nin tek mezbahasının burası olduğu da söylenir Hz Ömer zaman zaman buraya gider, kesimlerde ve alım satımda bir usulsüzlüğün olup olmadığını denetlerdi Bu mezbahada alışveriş yapanları gözetlerdi Bir gün şöyle bir olay meydana geldi Hz Ömer mezbahadan et satın alan bir adama dikkat etti Bu adam bir gün önce de et satın almıştı Hz Ömer adama doğru yürüyerek elindeki kırbacı salladı ve şöyle dedi: “Midene biraz sahip olsan da, komşuna ve amcaoğluna yardım etsen olmaz mı Her gün et yiyeceğine onun parasını muhtaç olan komşuna ve amcan oğluna versen olmaz mı” (İbnül-Cevzi, Tarihu Ömer, s 96, Ali Tantavi, Ahbaru Ömer, s 6)
Kıtlık yıllarıdır Herkes et yiyemiyor Ama bazı insanlar bu tür nimetleri fazlasıyla tüketiyor Hz Ömer'in hassasiyeti bu noktada yoğunlaşıyor İslam âlimleri Hz Ömer'in bu tavrını helali haram kılma olarak algılamamışlardır Bu tavır, ayetlere (A'raf, 157; Bakara, 172) aykırı değil derler Zira olağanüstü bir dönemde olağanüstü bir yöntemle, siyasi etik gereği böyle davranmış derler Bunu hukukçular ‘maslahatı amme', genelin yararını gözetmek için özel tasarrufta bulunabilme kapsamında değerlendirir
Benzeri bir olay da şöyle gelişir Medineli bir işverenin yanında çalışan işçiler başka bir adama ait bir deveyi çalarlar Deveyi keserler ve etini yerler Devenin sahibi suçluları ararken bu işçileri bulur Benim devemi çaldınız diye onları Halife Ömer'in (ra) huzuruna getirir Hz Ömer, işçilere deveyi çalıp çalmadıklarını sorar Adamlar çaldıklarını itiraf ederler Kıtlık yıllarıdır ve insanlar sıkıntı içindelerdir Hz Ömer neden deveyi çaldınız der Derler ki, işverenimiz bizim hakkımızı vermedi, ücretlerimizi alamadık Aç kaldık Bu adamın ağılından devesini alıp kestik ve yedik Cezamıza razıyız
Hz Ömer işvereni çağırtır İşçilerin ücretini neden vermediğini sorar Adam, değişik bahaneler ileri sürerek kaçamak cevap verir Hz Ömer, kesilen devenin parasını bu işadamına ödetir Sonra da işçilerin parasını ödemesini emreder, işveren işçilere de haklarını verir Devenin sahibi ve işçiler gittikten sonra Hz Ömer işverene döner ve şöyle der: “Allah'a yemin ederim ki, bir daha işçilerin veya çalışanların senden haklarını alamadıkları için başkasının malına zarar verirlerse onlara değil ama sana ceza uygularım Ve seni hırsız olarak hesaba çekerim Hadi işinin başına dön ama mazlumların parasını gasp etmeden işini yap
Şöyle denebilir Hz Ömer çok özel bir insandı Son derece adildi Kılı kırk yarardı Hatta doğru sözlü ve keskin görüşlü olduğu için etrafında dost kalmamıştı Evet, elbette ki bütün bunlar doğrudur Ama bu özel tavırlar, Kuran-ı Kerim'i ve Hz Peygamber'i (sav) çok iyi etüt eden bir özel insanın içtihatlarıdır Kuran'ın özüne uygun içtihatlar Onun içindir ki Hz Ömer: “Ben Bakara suresini şu kadar yılda öğrendim” demiştir Yani birebir uyguladım, okudum ve iman ettim Yoksa bizim gibi sadece okudum, geçtim değil elbette
Çevrenize bakın lütfen Gülünç bir parayla geçinenler var Çocuğuna TV ında gördüğü sosisi, sucuğu alamayanlar var İştah kabartan gıdaları evladının kursağına hediye edemeyen baba az değildir Bir tarafta on liranın hesabını yapan var, öte tarafta bir güne on bin lira harcayabilen var Elbette herkes fakirlikte eşit olsun demeyiz Herkes gücüne göre yaşayacak elbet Elbette helal kazandığını yeme hakkı var Ama “İki gün üst üste et yiyeceğine amcan oğluna, komşuna ikram etsen ya” diyen Hz Ömer'in bu uyarısının hiç mi haklılık payı yok? İnanıyorum ki bugün Hz Ömer sağ olsa ve bizim yaşam tarzımızı görse, hassasiyetimizin zafiyeti karşısında aynı sitemi yapardı Komşunuzdan, imkânı olmayandan, fakirden habersizseniz sizin Müslümanlığınız nicedir diye sorardı Siz Kuran Müslüman'ı değil, geleneklerin Müslümanısınız derdi
Nihat Hatipoğlu

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.