![]() |
Allah’İn Koruduğu Kulları Ki Onlar Pek Azdırlar- Böyle Bir Dairenin Dışında Tutulabil |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Allah’İn Koruduğu Kulları Ki Onlar Pek Azdırlar- Böyle Bir Dairenin Dışında TutulabilAllah’ın koruduğu kulları ki onlar pek azdırlar- böyle bir dairenin dışında tutulabil Kolay olanı tercih etmek, kolayla yetinmek insan olarak ortaya koyduğumuz en bariz tavırlarımızdandır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sadece bir kaşık tutma edebini, mesela kaşığın sağ elle tutulması kuralını, önümüzdekine öğretmek dakikayla sınırlandırılabilecek kadar küçük bir zaman dilimi içinde halledilebilir ![]() ![]() ![]() Ama muhatabın ‘sağ elle kaşık tutar’ hale gelmesi uzun zamanı gerektirebilir ![]() ![]() Anne babalar ve öğretmenlerin, eğitmekle mükellef oldukları halde öğretmekle yetinip kendileriniteselli etmeleri doğru değildir ![]() ![]() ![]() Ebu Davud›un rivayet ettiği meşhur hadiste Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem çocukların yedi yaşından itibaren namaz çizgisi üzerine alınmalarını, on yaşından itibaren de namazı ihmal etmeleri halinde cezalandırılmalarını emretmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bilime bakış Yaşadığımız asırda eğitim, tıp düzeyinde olmasa da yaygın bir bilim dalı haline gelmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğer eğitimin bilimselleşmesi bizim için yararlanılması gereken bir nimetse, o nimetten önce ümmi olduğu halde insan eğitmenin en mükemmel örneklerini bize bırakan sevgili Peygamber aleyhisselam efendimizin mirasına da sahip bulunuyoruz ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Allah’İn Koruduğu Kulları Ki Onlar Pek Azdırlar- Böyle Bir Dairenin Dışında Tutulabil |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Allah’İn Koruduğu Kulları Ki Onlar Pek Azdırlar- Böyle Bir Dairenin Dışında Tutulabilİlk Nesilden Örnekler Öğretmenin eğitime dönüşebilmesinin modern bilimin oluşturduğu kurallarla nasıl yürütüleceğini o bilimin kurallarından öğreneceğiz şüphesiz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cahiliye hayatı yaşayan bir toplumdan vasıflı mü’minler çıkardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öğretim ve eğitimin bilim ötesi, kurallar üstü ilkelerini Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem in çocuklar, gençler ve kadınlar/erkekler üzerinde görebiliriz ![]() ![]() ![]() Sahih hadis kitapları bu bilgilerle doludur ![]() ![]() ![]() Bir: O medresenin icazetli talebelerinden biri olan Enes bin Malik karşımızda ve bize bir olayı naklediyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peygamber aleyhisselam: ‘Adamı kesmeyin, bırakın onu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cevabını netleştirmenin zor olduğu bir soru var önümüzde: Burada kim eğitilmiş oldu? Bedevi mi, olayı izleyen ve bedeviyi cezalandırmaya yeltenen sahabiler mi? Elbette iki taraf da eğitilmiş oldu ![]() ![]() ![]() Evlerinde halıyı kirleten çocuklarına en ağır hakaretleri yapabilen annelerin bir kenarda muhafaza etmeleri gereken bir bilgi olarak saklanmalıdır bu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Allah’İn Koruduğu Kulları Ki Onlar Pek Azdırlar- Böyle Bir Dairenin Dışında Tutulabil |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Allah’İn Koruduğu Kulları Ki Onlar Pek Azdırlar- Böyle Bir Dairenin Dışında Tutulabilİki: Yine o büyük eğitimi görenlerden Ebu Ümame radıyallahu anh, farklı bir eğitim örneğini bize aktarmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ‘Vallahi hayır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin huzuruna çıkıp, en ağır günahlardan birini işlemek için ruhsat istemek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir genç için ölümlerden ölüm beğenmek değil de nedir bu? Ama öyle olmadı ![]() Bu genç açık yürekli biri içindekini söylemek istedi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ama o meşum istek gencin içinde gömülü kalacaktı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanlığa öğretmeyi, eğitmeyi öğreten peygamberimiz Muhammed’e salat ve selam etsin Allah ![]() Nureddin Yıldız |
![]() |
![]() |
|