07-26-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Fransız Altıları - Les Six
fransız müziği - fransa romantik müzik dönemiFransa’da Romantik müziği savunan Wagner hayranlarına, izlenimcilere ve müzikte karmaşık yöntemlerin tümüne karşı çıkan bir grup besteci Les Six adı altında toplanır Amaç, daha yalın, içten, melodik, çocuksu, güleç bir müzik yapmaktır Artık büyük salonlarda yorumlanacak geniş çaplı orkestra yapıtları yerine küçük müzikhollerde, fuarlarda, açık hava şenliklerinde çalınabilecek, her yere taşınabilir küçük müzik toplulukları için yapıtlar yazılmaya başlanır
Savaş bunalımını yaşayan insanın karabasanını, ruhsal sorunlarını dile getiren müzik değil, tam tersine onu eğlendiren, oyalayan neşelendiren müzik gereklidir Altıların müzik dili Yeni Klasik eğiliminde ve Geç İzlenimci yapıdadır Altılar’ın sözcülüğünü Fransız yazar Jean Cocteau, yazarlığını Getrude Stein yapar Grup ile birlikte sayılmasa da öncüleri Erik Satie (1866-1925) olmuştur Satie’nin Parade (Geçit Töreni} adlı bale yapıtı, Fransız Altıları’nın görüşüne ışık tutmuştur
Altılar’ın en önemli üyeleri, Darius Milhaud ve Francis Poulenc’tir Milhaud’nun Dünyanın Yaratılışı, Damdaki Öküz gibi yapıtları, gerçeküstü bir anlayışla zamanın Dada akımına yaklaşırlar Fransız Altıları’nın üyelerinden Poulenc ve Milhaud en ünlüleri olmuş, Honegger başka akımlarda parlamıştır Diğer üç üyeden Georges Auric (1899-1983) film müzikleriyle ünlenmiş, tek kadın üyeleri Germaine Tailleferre (1892-1983) ve Louis Durey (1888-1979) grubun felsefesini en çabuk yitirenler olmuştur
alıntı
|
|
|