Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Tarih / Coğrafya

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
kayalıkları, rügen

Rügen Kayalıkları

Eski 07-26-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rügen Kayalıkları



Sanat Eserleri - Rügen Kayalıkları Tablosu Hakkında - 19 yüzyılda Sanat Eserleri - Rügen Kayalıkları Tablosu - Antik Tablolar - Rügen Kayalıkları Açıklaması - Tarihi Tablolar

Rügen Kayalıkları (Almanca: Kreidefelsen auf Rügen), Alman romantik ressam Caspar David Friedrich tarafından 1818'de çizilen yağlı boya tablo Tablo şu anda, İsviçre'nın Winterthur kentindeki Museum Oskar Reinhart am Stadtgarten koleksiyonundadır

Çizilişi
Ocak 1818'de Caspar David Friedrich, kendinden yirmi yaş küçük olan Christiane Caroline Bommer ile evlendi Çift balaylarında, Temmuz ve Ağustos 1818 aylarında Neubrandenburg ve Greifswald'deki yakınlarını ziyarete gitti Daha sonra çift, Friedrich'in kardeşi Christian ile birlikte Rügen adasına seyahat etti Tablo bu dönemde çizildi
İçerik ve yorumlar

Tabloda, o dönemdeki ünlü manzara izleme yerlerinden biri olan Stubbenkammer'deki tebeşir yamaçları betimlenmiştir Tablodaki kayalıkların genelde Wissower Klinken olarak bilinen tebeşir kayaları olduğu sanılır ancak bu doğru değildir, çünkü Wissower Klinken resmin çizilişinden daha sonra erozyon sonucunda oluşmuştur Friedrich manzara resimlerini genelde birkaç eskizin çeşitli unsurlarını birleştirerek oluşturmuştur, dolayısıyla tablodaki kayalığın tam olarak gerçek bir kayalığa denk gelmiyor olması muhtemeldir

Tabloda ön planda, resmin üstteki üçte birlik kısmını yapraklarıyla kaplayan ve manzarayı çerçeveleyen iki ağaç vardır Şehirli elbiseleri içindeki iki adam ve bir kadın manzarayı izlemektedir Ortadaki zayıf figürün genelde Caspar David Friedrich'in kendisi olduğu düşünülür Ressamın yanında yerde duran şapkası alçak gönüllülük göstergesidir Otların arasında ayağını basacağı bir çıkıntı aramasının hayatın geçiciliğini, önündeki uçurumun boşluğuna bakışının ise ölümün boşluğunu simgelediği düşünülür Sağ tarafta, kollarını kavuşturmuş bir adam çürümüş bir ağaç gövdesine yaslanmakta ve deniz üzerinden uzaklara bakmaktadır Denizde iki ufak yelkenli, sonsuz yaşama doğru ilerleyen ruhları simgeler ve resimdeki iki adam figürüne paraleldir
Ressamın aynı temadaki başka bir resmi; suluboya, 1824, 25 × 32 cm

Soldaki kırmızı elbiseli kadının genelde Friedrich'in eşi Caroline olduğu düşünülür Kadın neredeyse tamamen kurumuş bir çalının üzerine oturmuştur Çalının sadece kadının yüzüne yakın dalları yeşildir Sağ eliyle boşluğu ya da etrafındaki çiçekleri göstermektedir Uzaklara ya da boşluğa bakan adamların aksine kadın, diğer iki figürle iletişim hâlindedir Uçurumdan korkmuş mu olduğu yoksa doğanın güzelliği karşısında şaşkın mı kaldığı belirsizdir

Tablodaki insan figürlerinin elbiselerinin renkleri de semboliktir Ortadaki figür, inancın rengi olan mavi elbiseler giymiştir Soldakinin kırmızısı aşkı, sağdakinin yeşili ise umudu simgeler Böylece bu üç figür, Hıristiyanlık'taki üç teolojik erdem olan inanç, umut ve sevgiyi simgelemektedir Sanat tarihçisi Helmut Börsch-Supan'a göre tabloda Friedrich'in ölümle ve ölümün hayat üzerindeki tehdidiyle ilişkisi, daha önce olmadığı kadar açık ve sakin biçimde ele alınmıştır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.