07-26-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Balkon Tablosu
Orsay Müzesi Koleksiyonu - Balkon Tablosu - Resimleri - Antik Tablolar - Balkon Tablosu Hakkında - Tarihi Tablolar
Balkon(Fransızca:Le Balcon), Fransız ressam Édouard Manet'nin 1868 - 1869 yıllarında yaptığı yağlıboya tablosu Eser, şu anda Paris'teki Musée d'Orsay'da sergilenmektedir Ressam, tabloyu ilk olarak 1869'daki Paris Salonu'nda sergilendi Balkon o sene Salon'da sergilenen iki Manet tablosundan biriydi Manet'nin sergilenmek üzere seçilen diğer resmi Atölyede Öğle Yemeği olmuştu Tablonun sol tarafında oturarak poz vermiş olan model, ressam Berthe Morisot idi Morisot daha sonraki yıllarda Manet'nin erkek kardeşi ile evlenerek aileye girdi

Francisco Goya'nın Balkondaki Mayalar isimli tablosu
Manet, bu tablosunu İspanyol ressam Francisco Goya'nın Balkondaki Mayalar tablosundan esinlenerek çizdi Üç model de ressamın arkadaşlarıydı ve kompozisyonda birbirleriyle ilişkisi olmayan kişiler gibi göründüler Solda koyu renkli bir taburenin üzerinde oturmakta olan Berthe Morisot beyaz bir kıyafet giymişti Genç kadın romantik ve ulaşılmaz bir kahraman gibiydi Sağ tarafta ayakta poz vermiş model ise kemanist Fanny Claus idi Onun da kıyafetleri beyazdı Aksesuarları ise yeşil tonlarındaydı İki kadının arkasında duran adam ise ressam Antoine Guillemet idi Guilemet bir elinde sigara tutuyordu ve menekşe rengi bir kravat takmıştı Üçlü başka bir dünyada yaşıyor gibiydi Arkada, odanın içinde ise ufak bir çocuk belirsiz bir şekilde çizilmişti Bu çocuk, Manet'nin eşi Suzanne Leenhoff'un oğlu Koelin-Leenhoff Leon'du
Resimde, Morisot'nun ayaklarının dibinde bir köpek durmaktadır Sergilendiği sene köpek izleyenlerin aklına, ressamın bir diğer tablosu olan Olympia'daki siyah kediyi getirdi
Yeşil, siyah ve beyaz renklerin kullanımı Manet'nin eski geleneksel tavrından modernliğe geçişinin simgesi oldu Ayrıca, ressamın atölyesi yerine açık havada çizdiği bir eser oldu Ressam bu tabloyu İspanya'yı ziyaretinden birkaç sene sonra çizdi Tablonun arka planında Goya'nın karanlık modernliğinin izlerine rastlanır Berthe Morisot da mayaların modern Parisli bir kadına dönüşmüş hali gibidir
Manet ile Morisot, bu tablonun yapılışı sırasında tanıştılar Bu çalışmadan sonra Manet, kadının beyaz ve siyah kıyafetlerle betimlediği pek çok portresini yaptı 1860'lı yıllar boyunca model olarak Victorine Meurent'i kullanan ressamın Berthe'ye geçişi de Balkon ile oldu Morisot, tabloyu Paris Salonu'nun o seneki resepsiyonunda gördüğünde "Çirkin değil fakat acayip görünüyorum femme fatale'e övgü bir tuhaflık tarafından çevrelenmiş gibi  " yorumunu yaptı
1870 ve 1873 Salon'larına Manet Morisot'nun rakibi Eva Gonzalès'nin portreleri ile katıldı
|
|
|