![]() |
Dumlupınar Savaşı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Dumlupınar SavaşıDumlupınar Faciası - dumlupınar 4 Nisan 1953 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Akdeniz'de gerçekleştirilen NATO tatbikatına katılan 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SİSLERİN ARDINDAKİ "NABOLAND" Çanakkale Boğazı her zaman denizciler için zor bir geçiş olmuştu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VE O AN ![]() ![]() ![]() Astsubay Hüseyin İnkaya nöbetçi olmamasına rağmen vardiya dışı görevine devam etmekteydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GÜMRÜK MOTORU OLAY YERİNDE Aynı gece Eceabat Limanı'nda demirli halde bulunan Gümrük Motoru'ndaki personel telaş içinde motora gelen bir kişi tarafından uyandırıldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "DENİZ KUVVETLERİNE BAĞLI DUMLUPINAR DENİZALTISI BURADA BATTI" Naraburnu'nda gün ağarmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "VATAN SAĞOLSUN ![]() ![]() ![]() Sesine karşılık bekleyen gümrük muhafızının yüreğine karşı taraftan gelen cevap su serpti: "Buyrun ben Astsubay Selami" Beklediği karşılığı alan Selim Yoludüz astsubay Selami'ye ne durumda olduklarını sordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu astsubay Selami'nin boğazın yüzeyindekilerle yaptığı ilk konuşma oldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Astsubay Selami Özben'in "Vatan Sağolsun" sözleri 84 metre derinlikte yatan Dumlupınar'dan yükselen son ses oldu ![]() KURTARAN GEMİSİ VE KURTARMA ÇALIŞMALARI Kazanın ardından olay yerine gelen Amiral Sadık Altıncan Vali Safaeddin Karanakçı ve diğer yetkililerin gözetiminde kurtarma çalışmaları başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Salı günü sabaha karşı ümitler tükendi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O ANI YAŞAYANLARIN AĞZINDAN: Selim Yoludüz (Dumlupınar'la ilk telefon irtibatını sağlayan kişi ) 4 Nisan gecesi Eceabat Limanı'nda demirli halde bulunan 10 numaralı Gümrük Motoru içinde istirahat halindeydik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanlış hatırlamıyorsam saat 08:00 sularıydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıma Zeki Adar'ı çağırdım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Derken Kurtaran geldi ve kurtarma ameliyeleri başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunlar olurken sahil de ana-baba günüydü ![]() ![]() ![]() ![]() ******* Hüseyin İnkaya (Seyir Astsubayı ) Ege Denizi'nde NATO devletleriyle birlikte yapılan manevralardan dönüyorduk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Boğazdan içeri girdik Çanakkale'yi bordaladık Nara Burnu açığına doğru gemi süratle ilerlemeye başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Biz bu raporu aldık ama hiçbirşey gözükmüyor ![]() ![]() ![]() Deniz kazalarıyla ilgili anlatılan tüm hikayelerde geçer gemi battığı zaman denizde bir boşluk oluşur ve sular bu boşluğa dolar anafor yapar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ertesi gün olanları öğrendik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|