Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Kitap Dünyası

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
tarihin, yapısı

Tarihin Yapısı

Eski 07-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Tarihin Yapısı






Herhangi bir konu alanının öğretime ilişkin en iyi metodolojik yaklaşımını öğrenmek için-ki bu tarih için de geçerlidir-konu alanının yapısına bakmak gereklidir Öyle ki, öncelikle ;Tarih nedir?; sorusuna cevap verilmelidir Tarih ve geçmiş sözcükleri genellikle aynı anlamda ve aynı şeymiş gibi kullanılır Fakat geçmiş ile tarih arasında önemli bir fark vardır Geçmiş, hâlihazırda olmuş her şeyi kapsar Tarih ise geçmişi kaydeder, araştırır, inceler Geçmiş, ne olduğunun gerçeğidir Tarih ise entelektüel tartışmadır Tarih, sadece geçmişin yorumudur Keith Jenkins;in(1991) söylediği gibi, ;gerçekten, geçmiş ve tarih birbirine doğru akarlarBu noktayı göstermek için kadın tarihinden söz etmek yeterlidir Uzun bir süredir, kadın tarihten gizlendi Yani pek çok tarihçi, kadını sistemli olarak anlatılarının dışında tuttu Mevcut tarihsel anlatının merkezi olmadıkları için, sadece kadınlar değil, bütün diğer gruplar,halk(lar) ve sosyal sınıflar göz ardı edildi


Bundan dolayı, öyle görünüyor ki olgular, tarihçiler karar verdiği anda tarihsel olgu oluyor Üzerinde çalıştığı konuyu seçmesinde bile tarihçi çok seçicidir Olguları hangi çerçeve ve düzende yerleştireceğine ve seçeceğine karar veren de tarihçilerdir ve her gazetecinin bildiği gibi, bir yönde düşünceyi etkilemek için uygun olguları seçmek ve düzenlemek zorundasınızdır Tarihçiler, kendi kültürleri ve toplumlarının ürünüdür ve bunların ön yargı ve değerlerine bağımlıdır Tarihçinin sorduğu sorular, zamanın aynı iyimserlik ve kötümserliklerini yansıtan toplumun sorunları tarafından belirlenir EHCarr (1961) tarihi anlamak için önce tarihçileri anlamanın gerekli olduğunu söylerken haklıdır Bu düşüncelerin, tarihte olgunun olmadığı ve tarihte nesnellik gibi bir şeyin olmadığı gibi aşırı post modernist görüşlere yol açtığı sanılabilir Fakat bu doğru değildir Pek az kişi belli temel olguların varlığına karşıdır Farklı bilgi biçimleri bu olguları destekler Öyle ki, bütünü oluşturan unsurlar birbiriyle uyum içindedir ve bir çerçeve inşa edilir Tarihsel olgular vardır, fakat bunların hiçbiri, tarihçinin onları çalışmaya başlamasına kadar hiç bir anlama gelmez EHCarrın(1961) söylediği gibi tarihçiyi doğruluğu için övme, mimarı çok iyi kalas kullandığı için ya da binasını çok sağlam yaptığı için övmeye benzer Kitson Clark da (1967) işlevsel bilgi üzerinde konuşurken, ;bu, tarihin dayandığı olgunun sadece çerçevesidir Tarih değildir Tarih olguların tekrarından fazla bir şeydir Tarih, olguların yorumunu içermelidir demektedir


İyi bir tarihçinin yaptığı iş, araştırdığı konuya yönelik bilgiyi ve bilinen bütün olguları kontrol etmek, karşılaştırmak ve sorgulamaktır


Ondan sonra kanıtı yorumlama, açıklama, nedenleri ilişkilendirme, eleştiri, sonuçları izleme, hayal gücünü kullanma, değerlendirme süreci başlar


Bütün bu süreç, gerçeğe yol açmayabilir Tarihçiler farklı sonuçlara, fakat geçerli bir yoruma ulaşabilir Gerçekte tarihte farklı tarihçilerin aynı konuda çok değişik karşıt kuramları savundukları bir durum olabilir ve bütün bunlar, tarihçi topluluğu tarafından mükemmel kabul edilebilir ve bu kuramların aynı zamanda birlikte yaşamasına izin verilebilir






Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.