Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Toplum ve Yaşam > Beslenme, Diyet ve Sağlık

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
abur, cubur, htpden, ilk, raporu

Htp'den İlk Abur Cubur Raporu

Eski 07-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Htp'den İlk Abur Cubur Raporu





Türkiye?de hane tüketimini ölçen tek araştırma şirketi olan HTP, Abur Cubur Raporu?nu hazırladı Buna göre 2005 yılında abur cubur ürünleri için yapılan harcama önceki yıla kıyasla yüzde 196 arttı
HTP Genel Müdürü Kıvanç Bilgeman?ın değerlendirmesi:
?HTP, Türkiye?de hane tüketimini ölçen tek araştırma şirketi Her ay gerçekleştilen Hane Tüketim Paneli ile tüketici davranışlarını sürekli izleyen HTP, Türkiye?deki hanelerin satın aldığı tüm ürünleri düzenli olarak ölçüyor ve ileri analizler ile şirketlerin pazarlama stratejilerine temel oluşturacak verileri sağlıyor Son yıllarda üretici firmaların yatırımları sonucunda, abur cubur ürünlerinin iç dinamiklerinde olan değişim, bu ürün grupları arasındaki etkileşimi inceleme ihtiyacı doğurdu ve biz de bu pazarı daha yakından izlemeye başladık Abur cuburu pazarında dikkat çeken hızlı bir gelişme var 2005 yılında abur cubur ürünleri için yapılan harcama önceki yıla kıyasla yüzde 196 oranında arttı Bisküvi, kraker, krem çikolata ve şeker gibi geleneksel abur cubur ürünlerinin toplam abur cubur harcamasından aldığı pay düşerken, aromalı sütler, çocuk taze peynirleri, çikolatalar, dondurma, toz süt katkıları, kahvaltılık gevrekler ve cipsler ise en fazla büyüyen ürün grupları oldu Pazarda en yüksek harcama payına sahip olan bisküviler bir önceki yıla göre 24 puan pay kaybetti ve toplam içindeki payı yüzde 228?e geriledi Dondurmaların harcamadan aldığı pay ise 31 puan artışla yüzde 197?ye çıktı
Abur cubur satın alım davranışları sosyo-ekonomik statü grupları kırılımında belirgin şekilde farklılaşıyor DE sosyoekonomik grubunun abur cubur harcama tutarı Türkiye ortalamasının yüzde 18 altında kalırken, AB sosyoekonomik ise grubu abur cubur ürünleri için Türkiye ortalamasına göre yüzde 36 daha fazla para harcıyor Bu grup toplam abur cubur harcamalarının yüzde 23?ünü gerçekleştiriyor AB sosyo-ekonomik statü grubu, diğer gruplardan farklı olarak en çok dondurma için para harcıyor AB grubu abur cubur harcamalarının yüzde 227?si dondurmaya gidiyor
Hanelerde annenin yaşı ile çocuğun yaşının eşlenmesi yöntemiyle yapılan yaşam evreleri segmentasyonuna göre Türkiye?de en fazla nüfus payına sahip olan gruplar 7-12 yaş grubunda çocuğu olan haneler Bu haneler toplam abur cubur harcamasının %24?ünü yapıyor
Bölge kırılımında abur cubur tüketiminde sosyo-ekonomik statü kırılımında olduğu gibi belirgin farklar göze çarpmıyor 4 büyük bölgede abur cubur harcama artışı ortalama üzerinde gerçekleşirken, harcamaya katkısı en yüksek olan bölgeler Marmara ve İç Anadolu Bölgesi olarak görülüyor?


Abur cuburda en büyük payı bisküvi ile dondurma alıyor





Ürün Kategorileri

2005 (%)


Bisküviler

228


Dondurma

197


Çikolata kaplamalar

117


Cipsler

90


Krem çikolatalar

89


Şeker

89


Krakerler

49


Çikolata

48


Sakız

29


Çocuk Taze peyniri

24


Kahvaltılık Gevrekler

16


Aromalı süt

11


Toz süt Katkıları

07


Meyveli Yogurt

07


Toplam abur cubur

100


Kaynak: HTP Tüketici Paneli, 2005 Tablo toplam abur cubur harcamalarının kategori bazında dağılımını gösteriyor
Kaynak : Baypostacom

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.