07-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
6 Yaş Çocuğunun Gelişim
6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Canlı ve coşkulu olduğundan yeni şeylerle yeteneklerini denemeye heveslidir Bu nedenle yeni denemelere girmeye çok isteklidir Okuma yazma ve sayıları kullanma yeteneğinin ilk adımlarını atabilir Fakat öğrendikleri şeyler hala gözlemlediği ve yaptığı şeylere dayalı olup, soyut düşünemezler Beş yaşa oranla daha titizlikle üçgen çizebilir, kareyi daha doğru biçimde kopya edebilir Nesnelerdeki benzerlikleri ve farklılıkları söyleyebilir Ortalama 3000 kelime hazinesine sahiptir Geçmiş, şimdi ve gelecek zaman kavramları şekillenmeye başlamıştır
1*** Ev içi ve dışı etkinliklerde çok canlıdır
2*** El becerisinin ona sağlıyabileceği olanakları keşvetmiştir Bloklarla çeşitli yapılar yapar ve oyunlarında bunları kullanır
3*** El işi çalışmalarını severek yapar Rahatlıkla keser;yapıştırı;katlar ve şekil verebilir
4*** Top ve ip oyunları yaygındır Erkek çocukların genellikle top,kız çocuklarının ise ip oyunlarını yeğledikleri görülür
5*** Oyunlarda kız-erkek ayrımı görülmeye başlar Grup oyunlarına istek artmıştır
6*** Çizgileri daha gerçekçidir Bir insan resmini,baş,gövde,kollar ve bacaklarını belirterek tan çizebilir
7*** Şekilleri tanır eşleştirebilir Harfleri kopye edebilir;adını yazabilir
8*** Kitapta resim boyamayı ve resim yapmayı sever
9*** Pasif kelime hazinesi ilköğretim için gerekli görülen zenginliğe ulaşmıştır
10*** Kendi görüş açısından sağ ve sol tarafını ayırt edebilir;ancak,diğer bir kişinin sağ ve sol kolunu göstermekte güçlük çeker
11*** Basit alış verişleri rahatlıkla yapabilir;paraları tanır
12*** Geçmiş,şimdi ve gelecek zaman kavramları,kaba bir biçimde,şekillemeye başlamıştır 2 OKULÖNCESİ EĞİTİMDE FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI 1 Çocuğun zihinsel becerilerinin gelişimine yardımcı olmak a Bir sorunu algılama ve tanımlayabilme b Soruna veya çözümüne ilişkin bilgileri edinme ve bu bilgileri belleğinde depolama ve gerektiğinde kullanma c Depoladığı bilgileri günlük yaşamda akılcı bir biçimde sorunlarının çözümü için kullanma d Karşılaştığı sorunlara yeni çözümler bulma; yetersiz çözüm bulduğunda başa dönüp yeniden başlama ve sorunu düzeltme e Sorunun çözümünde zorlandığında sorundan kaçmayıp, gerçekçi çözümler arama 2 Düşüncelerini rahatça ifade edebilme ve paylaşabilme alışkanlığı kazandırmak 3 Bilgiyi bulma, toplama ve yararlanma sürecini çocuğa öğreterek, bilimsel bir tutum ve tavır geliştirmek Araştırmadan sonuca varma genelleyici ve gerçekdışı değerlendirmeler yapma, bilgiyi kaynağından araştırmayıp, kulaktan dolma bilgilerle değerlendirme, olaylara tek bir açıdan bakma gibi bilimsel olmayan tutumlardan uzak tutma 4 Bağımsız düşünme ve muhakeme yeteneğini geliştirmek 5 Çocukta çevresinde olup bitenlere karşı duyarlılık kazandırmak 6 Çocuğa dinleme becerisi kazandırmak
|
|
|