Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Aşk & Sevgi - Bayanlar, Erkekler > Bayanlara Özel > Bebek & Çocuk

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
çocuğunuz, hazır, okula

Çocuğunuz Okula Hazır Mı?

Eski 07-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Çocuğunuz Okula Hazır Mı?






Çocuğunuz Okula Hazır mı?
ÇOCUĞUNUZ OKULA HAZIR MI?

Uzman Psikolog Suna Polat

Çocuğunuzun okula hazır olup olmadığını merak ediyorsanız aşağıdaki yazıyı okuyun?????
[/b]


Çocukların mutlu,dengeli,özgüveni yüksek,üretken bireyler olarak yetişmelerinde okul yaşantılarının etkisi çok önemlidir Yapılan araştırmalar; okula başlamaya ve öğrenmeye hazır olan
çocukların okul hayatında daha mutlu,uyumlu ve başarılı olduklarını göstermiştirÇocuğun okula hazır olması;
fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında yaşına uygun şekilde desteklenmesi
ile yakından ilgilidir Özellikle yaşamın ilk 5 yılında
çocuğun güven ve sevgi duyduğu bir ev ortamında bulunması, merak ettiği şeyleri öğrenebilmesi için olanaklar sunulması gelişimini olumlu yönde destekler
Anne ve babalar çocukları için uygun bir öğrenme ortamı yaratmak, onları soru sormaya,
öğrenmeye ve keşfetmeye teşvik etmek için pek çok şey yapabilirler
Çocuklarının okula uyum sağlamalarında ve
başarılı olmalarında rol oynamak isteyen ana-babalar, işe
çocuklarının özelliklerini
iyi tanımak , okula başlayan çocuklarda ne gibi özelliklerin
önemli olduğunu öğrenmekle başlayabilirler
Çocukların okul hayatında mutlu, başarılı ve uyumlu olmalarında önemli rol oynayan
özellikler 5 temel alanda incelenebilir:

1)Fiziksel sağlık ve
motor gelişim:[/b]

Bu alan
çocuğun genel sağlık durumu ile ilgilidir Ayrıca,
ince-motor gelişim olarak adlandırılan
baş ve işaret parmağının etkin kullanımı ile
kaba-motor gelişim olarak adlandırılan yürüme, tırmanma ,top oynama gibi beceriler bu alanda yer alırlarOkula başlayan çocukların genel sağlık durumlarının iyi olması; akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini olumlu yönde etkiler Çok sık hastalanan çocuklar, okula uyumda güçlük yaşayabilirler Bu nedenle, okula başlayacak olan çocukların okula başlamadan önce genel bir sağlık kontrolünden geçmeleri yararlı olur
[/b]
Okula başlayan çocukların , yazı yazmayı öğrenmelerinde
ince-motor gelişimin çok önemli bir rolü vardır
İnce-motor gelişimi yaşından beklenen düzeyin altında olan çocuklar; özellikle yazı yazarken, resim çizerken, makas kullanırken, takma,çıkartma,çekme,yapıştırma gibi aktivitelerin gerektirdiği oyunları oynarken zorluk çekebilir ve desteğe ihtiyaç duyabilirler
Bu nedenle;
okula başlayan çocuklarda ince-motor gelişim düzeyinin
değerlendirilmesi ,gerekiyorsa bu alanı destekleyici yönde çalışmalar yapmak çok önemlidir
Çocuğumuzun ince-motor gelişiminin yaşına uygun olup olmadığına nasıl karar verebiliriz ?
[/b]
Aşağıdaki listede, okula başlayan çocuklarda ince-motor gelişim açısından kazanmış olmaları gereken becerileri
bulacaksınız
İNCE-MOTOR GELİŞİMİ OKULA BAŞLAMAYA
UYGUN OLAN ÇOCUKLAR?
[/b]
?

Bağımsız giyinebilir ve soyunabilirler ?

Bağımsız temizliklerini yapabilirler ?

Dökmeden , çatal bıçak kullanarak yemeklerinin tamamını kendi başlarına yiyebilirler ?

İnsan resmini eksiksiz çizebilirler ?

İsimlerini yazabilirler ?

Bazı şekilleri
ve harfleri kopyalayabilirler ?

Sayıları yazabilirler ?

Makasla bir şekli kesip çıkarabilirler ?

Düğme ilikleyebilir, fermuar çekebilirler
Yukarıda listelenen maddeleri yapmakta
zorlanan çocukların, ince-motor gelişimleri yaşıtlarından daha geri olabilir
Anne-babalar evde yapacakları bazı çalışmalarla çocuklarının ince-motor gelişimlerini destekleyebilirler İşte size evde uygulamanız için birkaç öneri:


Çocuğunuza kendi işlerini kendi yapabilmesi için fırsat verin Özellikle kendi başına giyinmesini ve soyunmasını, düğmelerini
iliklemesini ,fermuarını
çekmesini, yemeğini çatal-bıçak kullanarak kendi başına yemesini, temizliğini kendisinin yapmasını destekleyin

Kağıt ve makas kullanılan aktivitelere ağırlık verin Örneğin çocuğunuzdan gazetede gördüğünüz bir ilanı ya da hoşuna giden bir resmi
kesmesini isteyebilirsiniz
Piyasada bulunan kesme ve yapıştırma kitapların yararlanabilirsiniz Değişik renkte kartonları kullanarak birlikte çeşitli şekiller (ev,okul,gemi,uçak,uzay yaratığı vb)
üretebilirsiniz Bu tür çalışmaların çocuğun ince-motor gelişiminin yanı sıra

dikkat süresini geliştirmeye ve yaratıcılığına da
katkısı olacaktır


Baş ve işaret parmağını kullanabileceği oyunlar yaratabilirsiniz Örneğin çamaşır asmak için kullanılan renkli mandalları bir sepete doldurun Daha sonra
"en çok mandalı ipe takabilen kazansın"
oyunu oynayın Çocuğunuzun mandalları saymasını ve kimin daha çok mandal takabildiğini bulmasını isteyin Bu oyunda da ince-motor gelişimin yanı sıra sayı kavramını
desteklemiş olursunuz

Piyasada bulunan çizgi çalışmalarını içeren kitapları kullanmanız yararlı olur Her gün 10-15 dakika bu kitaplardan seçtiğiniz birkaç sayfayı birlikte tamamlayın Bu tür çalışmalar; çocuğunuzun aynı zamanda başladığı bir işi bitirmesine de yardımcı olur



KABA MOTOR GELİŞİMİ OKULA BAŞLAMAYA UYGUN OLAN ÇOCUKLAR??
[/b]

?

Dengeli bir biçimde yön değiştirerek koşabilirler ?

Yüksek bir yere tırmanıp atlayabilirler ?

Topu yerde zıplatabilirler ?

Topu ayakları ile sürebilirler ?

Tek elle topu ileri doğru atabilirler ?

Tek ayak üzerinde birkaç kez sıçrayabilirler ?

2 ve 3 tekerlekli bisiklete binebilirler
Bu maddelerde zorlanan
çocuklar, sadece oyun
becerisinde
değil, sosyal becerilerde de yaşıtlarından daha geride kalabilir ve sorunlar yaşayabilirler Çocuğunuzun kaba-motor gelişimini destekleyebilmek için; İp atlama, bisiklete binme, top oynama, kaydırağa tırmanma gibi oyunları oynayabilmesi için fırsatlar yaratın

Akranları ile sık sık birlikte olmasını sağlayın

Basketbol,futbol,voleybol ,yakalamaca,köşe-kapmaca gibi oyunları birlikte oynayın Hem sizinle birlikte vakit geçirmiş olur, hem de motor koordinasyonunu desteklemiş olursunuz <br style="mso-special-character: line-break" />




2) Sosyal ve Duygusal gelişim
[/b]


[/b]
Sosyal ve duygusal gelişim, çocuğun okuldaki uyumunu, mutluluğunu, başarısını etkileyen önemli bir faktördür
SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMİ OKULA BAŞLAMAYA UYGUN OLAN ÇOCUKLAR? ?

Ana-babaya aşırı bağımlı değildirler ?

Okula istekli gelirler ?

Arkadaşları ile yaşadıkları sorunlarla baş edebilirler ?

Empati kurabilirler ?

Akranları ile pozitif ilişki içerisindedirler ?

Sınıf içinde yalnız değildirler, oyun arkadaşı olarak tercih edilen çocuklardır ?

Arkadaşları tarafından kabul görürler ?

Sorumluluk alabilirler ?

Kendilerini uygun bir biçimde koruyabilirler ?

Kızgınlık, üzüntü gibi duygularını diğerlerine zarar vermeden ifade edebilirler ?

Sınıf içi tartışmalara katılabilir, fikirlerini aktarabilirler ?

Okuldaki kuralların ve sınırların farkındadırlar ve uyum gösterirler
Çocuğunuzun duygusal ve sosyal gelişimini desteklemek için: ·

Çocuğunuzu iyi tanıyın, güçlü ve zayıf yönlerini objektif olarak değerlendirmeye çalışın ·

Beklentilerinizi çocuğunuzun özelliklerine göre belirleyin Unutmayın; çocuğunuzdan yapabileceğinden daha fazla ya da az şeyler beklerseniz onun kendine olan güvenini kaybetmesine neden olabilirsiniz ·

İyi yapabildiği şeyler konusunda ödüllendirin, yapamadığını fark ettiğiniz şeylerde yol gösterin, nasıl yapabileceğine birlikte karar verin, destek olun, yeniden denemesi için teşvik edin ·

Yaşına uygun sorumluluklar
verin, bu sorumlulukları yerine getirip getirmediğini takip edin Sorumlulukları yerine getirmediğinde öncelikle
bu sorumluluğun yaşına ve özelliklerine uygun olup olmadığından bir kez daha emin olun
Daha sonra beklentinizi açık bir şekilde ortaya koyun ve nasıl yapabileceğini birlikte tartışarak karar verin ·

Duygu ve düşüncelerini açıkça ifade edebilmesi için destekleyin, örnek olun
3) Dil gelişimi:
[/b]

Dil gelişimi yaşına uygun olan çocuklar, okul hayatında daha başarılı olurlar Ayrıca; dil gelişim düzeyi kadar, dilin özellikle akran ilişkilerinde ne kadar etkin kullanıldığı da önemli bir faktördür

[/b]


DİL GELİŞİMİ OKULA BAŞLAMAYA
UYGUN OLAN ÇOCUKLAR??
[/b]
?

Duygu ve düşüncelerini anlaşılır ve akıcı bir biçimde aktarabilirler ?

Bir hikaye ya da masalı baştan sona anlatabilirler ?

Karşılıklı sohbet edebilirler ?

Benzer ve zıt kavramları kullanırlar ?

Soru sorarlar
Çocuğunuzun dil gelişimini desteklemek için; ·

Çocuğunuzla bol bol konuşmak için "henüz erken! Nasıl olsa beni anlamaz !" demeyin Onunla ne kadar erken konuşmaya başlarsanız, o kadar yararlı olur Küçük bebekler için kendileri ile konuşan annelerinin sesini dinlemeleri, onu gözleri ile takip etmeleri, onun kendisi için konuşmasını beklemeleri kadar
yararlı bir şey yoktur! ·

Çocuğunuzla "birlikte" kitap okuyun Bunu bir alışkanlık haline getirin ·

Televizyon izleme süresini mümkün olduğu kadar kısaltın Televizyon izleyecekseniz, çocuğunuza uygun olan programı siz belirleyin ve mutlaka birlikte izleyin
Çocuğunuzu saatler boyu televizyonun karşısında yalnız başına bırakmayın[/b]!! Dil gelişimi kadar sosyal gelişimini de olumsuz yönde etkilemiş olursunuz
·

Sorular sorun, sorularına cevap verin ·

Hikaye anlatın,daha sonra anlattığınız hikaye ile ilgili soru sorun ·

Onun size bir hikaye anlatmasını isteyin ·

Bildiği bir masalın sonunu değiştirerek anlatın Sonra sizde ondan bildiği bir hikayenin sonunu istediği gibi değiştirerek anlatmasını isteyin ·

Onunla konuşurken benzer ve zıt kavramları , sayısal kavramları bol bol kullanınÖrneğin: Babanın kırmızı kalın kitabının üstündeki gözlük, elindeki simidin yarısı, dolabın en alt çekmecesi, masanın yanındaki büyük kutunun içinde gibi


4)Öğrenmeye Karşı Tutum:
[/b]


[/b]
Her bireyin öğrenmeye karşı olan tutumu, öğrenme merakı, öğrenme tarzı bir diğerinden farklıdır Okula başlayan çocukların; öğrenmeye meraklı olmaları,

yeni şeyler öğrenmekten keyif almaları,

öğrendiklerini başkaları ile paylaşmaktan hoşlanmaları,

çevrelerinde gördükleri şeyler ile ilgili sorular sormaları ve fikir yürütmeler,

öğrenmek için çaba göstermeleri

onların okula başlamaya hazır olduklarının önemli bir göstergesidir
[/b]


[/b]


[/b]


[/b]


5) Bilişsel gelişim ve Dikkat Özellikleri
[/b]

Bilişsel gelişim ve dikkat özellikleri çocuğun daha çok akademik başarısını
etkileyen faktörlerdir Bilişsel gelişimi yaşına uygun olan çocuklar, öğrenmeye daha açık ve meraklıdırlar, okuldaki akademik çalışmalara daha kolay ve çabuk uyum gösterirler
BİLİŞSEL GELİŞİMİ OKULA BAŞLAMAYA UYGUN OLAN ÇOCUKLAR?? ?

En az 1den 20ye kadar ezbere sayabilirler ?

İstenen sayıdaki nesneyi verirler ?

Bir kümedeki nesneleri dokunarak sayarlar ?

Basit toplama ve çıkartma işlemleri yaparlar ?

Sırası karışık resimleri bir hikaye oluşturacak şekilde sıraya dizerler ?

Dün/bugün/yarın kavramlarını doğru kullanırlar ?

Modele bakarak üçgen,daire kare
çizerler ?

Bir resimde gördükleri
en az 4 nesneyi hatırlarlar ?

Zıt ve benzer kavramları doğru ve yerinde kullanır ?

Bir hikayeyi başından sonuna
dinler ve ilgili soruları cevaplayabilirler

Okula başlayan çocukların 1/5inde öğrenme ve dikkat sorunları görülürÖğrenme ve dikkat sorunları, zeka düzeyinden bağımsız olarak çocuğun okuldaki başarısını etkiler Zeka düzeyi normal veya yüksek olan çocuklarda da öğrenme ve dikkat sorunları görülebilir
ÖĞRENME VE DİKKAT SORUNU OLAN ÇOCUKLAR?? ?

Kapasitelerine göre
düşük okul başarısı gösterirler ?

Arkadaş ilişkilerinde sorunlar yaşayabilirler: ?

Arkadaşları tarafından dışlanabilirler ?

Oyundaki kurallara uymada zorluk çekerler ?

Okuldaki kurallara uymada zorluk çekebilirler ?

Sürekli olarak eşyalarını unutabilir,
kaybedebilirler ?

Ev ödevi gibi sorumlulukları yerine getirmede zorlanabilirler ?

İlgilerini
çeken bir faaliyette(tv, bilgisayar gibi) dikkatlerini sürdürebilirken ,akademik faaliyetlerde dikkatlerini sürdüremezler ?

Başladıkları işi bitiremezler ?

Dinleme becerileri zayıftır, bu nedenle öğretmenin verdiği yönergeleri takip edemezler ?

Diğer çocuklar kadar hızlı ve kolay öğrenemezler ?

Sağ/sol, yukarı/ aşağı gibi kavramları karıştırabilirler

OKUMA YAZMA BECERİSİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAVRAM: FONEMİK FARKINDALIK
[/b]


[/b]
Küçük çocuklar, kendiliklerinden konuşulan dili anlama becerisini geliştirirler Yaşları biraz daha büyüyen ve anaokuluna giden çocuklar; konuşulan dilin sözcüklerden ,bu sözcüklerin ise; birbirini takip eden farklı
seslerden
(fonem) oluştuğunu
fark etmeye başlarlar Çocukların konuşulan dilin seslerden oluştuğunu fark etmeleri okuma yazma becerisi için çok önemli bir özelliktir Bir çok araştırma, bazı çocukların okuma-yazmaya geçişte akranlarına göre geride kalmalarının
nedeninin bu farkındalığı kazanmamış olmalarına bağlamaktadır
Henüz okuma yazma öğrenmemiş olan çocuklarla fonemik farkındalığı geliştirici çalışmalar yapmak, çocuğun okumayı öğrenmesini kolaylaştırmaktadır

Fonemik Farkındalığa Yönelik Oyunlar:
[/b]

·

Okul öncesi dönemde, çocuğun dikkatini sözcükleri oluşturan seslere yöneltmek ve bu sesleri fark etmesini sağlamak, okuma yazma becerisini daha kolay kazanmasında
yararlı olur
Örneğin;
başlangıç sesi birbirinden farklı olan iki sözcük verip, bu sözcüklerin aynı mı yoksa ayrı mı sesle başladığını sorabilirsiniz ·

Resimli kartları kullanarak "aynı sesle başlayan ", " farklı sesle başlayan"
" b/d/g
vb gibi seslerle başlayan"
resimleri bulmasını isteyebilirsiniz ·

Aynı oyunu
bitiş sesi ile veya ortadaki sesle de yapabilirsiniz
·

Bir başka eğlenceli oyun, odanın içerisinde aynı sesle başlayan nesneleri bulma oyunu olabilir
·


ayrı sesle başlayan iki nesne bulup getirme oyunu oynayabilirsiniz
·

Bir sözcük söyleyip, bu sözcüğün son sesi ile başlayan başka bir sözcük bulma ve yanıncaya kadar devam etme oyunu oynayabilirsiniz
ANNE-BABALAR ÇOCUKLARININ OKULA HAZIRLANMALARINA KATKIDA BULUNMAK İÇİN NELER YAPABİLİRLER?
[/b]


Öncelikle çocuğunuzu iyi tanıyın Neleri yapabildiğini, neleri yaparken zorlandığını gözlemleyin

Okula başlayacak olan çocuklarda hangi özelliklerin önemli olduğunu öğrenin ve çocuğunuzu bu özellikler açısından değerlendirin

Özelllikle yılın son çeyreğinde yani Eylül ayından sonra doğan çocuklar için bu değerlendirmeyi yapmak çok önemlidir Çünkü küçük yaşlardaki çocukların gelişimleri aylar hatta haftalar içerisinde olur Dolayısı ile Eylül ayından sonra doğmuş olan çocuklar ay farkı ile de olsa gelişimsel olarak yılın ilk aylarında doğan çocuklardan daha geride olabilirler
Bu nedenle diğer çocuklardan daha fazla desteğe ihtiyaç duyabilirler
Eğer çocuğunuzun okula başlaması konusunda kaygı duyuyorsanız, çocuğunuzu akranları ile karşılaştırdığınızda daha farklı olduğunu düşünüyorsanız, anaokulu öğretmeni de benzer kaygıları aktarmışsa, çocuğunuzun bir uzman tarafından okula hazır olup
olmadığı konusunda değerlendirilmesi yaralı olur Bu değerlendirme sonucunda daha doğru bir

karar verebilir ve çocuğunuzu hangi konuda, nasıl desteklemeniz gerektiği konusunda bilgi sahibi olursunuz Çocuğunuzla başlayacağı okul hakkında konuşun Size okul hakkında sorular sorması için teşvik edinOkulda katılacağı heyecan verici, keyifli aktivitelerden söz edin
Kendi okul yaşantınız ile
ilgili anılarınızı paylaşın Örneğin okulun ilk günü neler yaşadığınızı, okuldaki ilk gününüzün nasıl geçtiğini anlatabilirsiniz Çocuklar; ana-babalarının çocukken yaptıkları şeyleri dinlemekten çok keyif alırlar

Okula başlamadan önce çocuğunuzla birlikte odasını düzenleyin, okul ile ilgili malzemelerin alışverişini birlikte yapın, bu malzemeleri birlikte masasına yerleştirin

Her akşam birlikte kitap okumayı alışkanlık haline getirin Unutmayın, anne ve babaları ile birlikte sesli olarak kitap okuyan çocuklar okumaya daha hazır olurlar

Günün en az 20-30 dakikasını masa başında oturarak herhangi bir faaliyet yapmaya ayırın Bu faaliyet, resim yapma, resimli bir kitabı inceleme, okula hazırlık kitaplarındaki çalışmaları yapma, makas ve kağıt ile kesme-yapıştırma yapma, bulmaca çözme vb olabilir

Çocuğunuzu başladığı işi bitirme konusunda teşvik edin Yaptığı işin kalitesi kadar bitirilmesinin de önemli olduğunu vurgulayın

Tekrarlar yapabilmeleri için fırsat yaratın Çocuklar yeni öğrenmekte oldukları
şeyleri
sürekli tekrar ederek pekiştirirler Böylece öğrendikleri şeyler kalıcı olur ve kolay unutulmaz Ayrıca yapabildikleri şeyleri tekrar tekrar yapmak onların yeni bir şeyi denemek için ihtiyaç duydukları
güveni oluşturmalarına yardımcı olur
Bu nedenle aynı hikayeyi defalarca dinlemek isteyebilir ya da aynı resmi birçok kez çizebilirler

Bütün çocuklar kurallara ve sınırlara ihtiyaç duyarlar Tutarlı ve sevecen bir disiplin anlayışı ile yetiştirilen çocuklar, hiç sınır konulmayan veya çok fazla sınır koyulan ortamlarda yetiştirilen çocuklardan
daha fazla kendilerine güvenli, daha yaratıcı, daha üretken ve daha uyumlu olurlar Çocuklara onların ihtiyacı kadar sınır koyabilmek için şunlara dikkat etmelisiniz

Çocuklarınıza gereksiz sınırlamalar koymak veya domine etmek yerine
etkinliklerini
yönlendirmek amacı ile rehberlik edin, yol gösterin

Çocuklarınızdan bir şey yapmalarını isterken nedenini de söyleyin Örneğin; çocuğunuzun oyuncaklarını toplamasını istiyorsanız " oyuncaklarını toplamanı istiyorum, çünkü onlara takılıp düşebiliriz" diyebilirsiniz

Eğer çocuğunuz herhangi bir konuda desteğe ihtiyaç duyuyorsa; bunu onun ne söylediğini dinleyerek veya
ne hissettiğini anlamaya çalışarak öğrenebilirsiniz Böylece hem gereksiz yere ona müdahele etmemiş olursunuz, hem de gerçekten desteğe ihtiyaç duyduğunda sizi yanında bulmuş olur
Çocuğunuza sorular sorun ve sorularını cevaplayın Çocuğunuza özellikle sadece "evet" veya"hayır" ile yanıtlanmayacak sorular yöneltmeye dikkat edin Örneğin; küçük çocuklar genellikle
parkta yürüyüş yaparken yerde gördükleri
yaprakları toplamaktan hoşlanırlar Bu yaprakların nasıl benzer veya nasıl farklı olduklarını sorabilirsiniz Bu gibi sorular çocukların analitik düşünmelerini nesneleri ve kavramları sınıflandırmalarına
yardımcı olur Bu beceriler okul yaşantısında çok gerekli olan becerilerdir Ayrıca;
"başka neler ağaçta yetişir" gibi bir soru yönelterek, onların bakış açılarını zenginleştirebilir, yaratıcılıklarını destekleyebilirsiniz
Çocuklar size soru sorduklarında ise; hemen yanıtlamak yerine onların bu konuda ne düşündüğünü sorarak düşünmelerini sağlayabilirsiniz
Çocuğunuzun sorduğu sorunun cevabını kitaplara, ansiklopedilere bakarak birlikte araştırabilir, böylece öğrenme meraklarını pekiştirebilirsiniz


Çocuğunuzu yeni arkadaşlar edinmesi için teşvik edin Yeni arkadaşlıklar kurmak hem sosyal gelişimi destekler, hem de çocuğun farklı kişilerin farklı bakış açılarının olabileceğini öğrenmesine
yardımcı olur

Çocuğunuzun evde ne gibi sorumlulukları olduğunu gözden geçirin Bu sorumluluklar üzerinde zaman zaman konuşun Gerekirse yaşına ve sınıfına uygun yeni sorumluluklar verin

Kendi işini kendisi yapması konusunda destek verin Özellikle, yemek yeme,giyinme, temizlik, çanta hazırlama gibi kendisi ile ilgili işleri mutlaka sizin yardımınız olmadan kendi başına yapması için destekleyin Unutmayın, çocuklar ne kadar çok kendi işlerini kendileri yaparlarsa o kadar çok özgüvenleri yüksek olur Ayrıca; bu tür işleri yapmanın ince-motor becerilerin gelişimine katkısı çok önemlidir

Çocuğunuzla konuşurken sayılarla ilgili temel kavramları fark etmesini
sağlayabilirsiniz Örneğin; kendi boyu ve kardeşinin boyu, kilosu, yaşı gibi özelikleri üzerinde konuşarak , büyük-küçük, uzun-kısa gibi temel matematiksel kavramları günlük yaşamında kullanmasına yardımcı olabilirsiniz


Domino oyunu veya zarlarla oynanan masa başı oyunları hem çocukların dikkat sürelerini geliştirmeleri hem de sayı kavramlarını kullanmaları ve tekrar etmeleri açısından yararlıdır

[/b]
Çocuklarda hangi özellikler, okula uyumda
sorun yaşayabileceklerinin
işareti olabilir?

?

Dikkat süresi çok kısa olan çocuklar ?

Yaşıtlarından daha geç konuşmuş olan çocuklar ?

Gelişimsel
olarak yavaş gelişen çocuklar ?

Akran ilişkilerinde sorun yaşayan
;arkadaşları tarafından dışlanan çocuklar ?

Anne ve babaya aşırı bağımlı çocuklar ?

Kurallara uyum sağlamada zorlanan çocuklar ?

Sayı,renk, benzer ve zıt kavramlar gibi temel akademik becerileri kazanmakta zorlanan çocuklar ?

İsteklerini ertelemekte zorlanan ve sınır konulduğunda öfke nöbetleri gösteren çocuklar
Eğer anne-baba olarak çocuğunuzun okula başlaması konusunda ciddi kaygılarınız varsa veya anaokulundaki öğretmenleri size bu konudaki endişelerini aktardıysalar vakit geçirmeden bir uzmana başvurarak çocuğunuzun okul olgunluğu açısından değerlendirilmesini istemeniz yararlı olur Bu değerlendirme sonucunda çocuğunuzun okul olgunluğu açısından desteklenmesi gerektiği ortaya çıkabilir
Uzman; çocuğunuz için
bir ev programı hazırlayacak ve bu programı
nasıl yürüteceğiniz
konusunda sizi yönlendirecektir
Hazırlanan program doğrultusunda çalışma yapmanız, çocuğunuzun okula uyumunu kolaylaştıracaktır Okula hazır olmadan okula başlayan çocukların okul hayatında başarısız olma riskinin yüksek olduğunu ve bu başarısızlığın onun ileriki yaşamını olumsuz yönde etkileyebileceğini unutmayın!
[/b]


[/b]


[/b]


[/b]


[/b]

Kaynak: Pediatriportal

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.