![]() |
Görsel Algılamaya İlişkin Etkinlikler... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Görsel Algılamaya İlişkin Etkinlikler...Görsel Algılamaya İlişkin Etkinlikler ![]() ![]() ![]() Geçen hafta sizlere çocuklarda gerçekleşen görsel algılama aşamalarını anlatan bir yazı yazmıştım ![]() ![]() Görsel algılama özellikle küçük yaşlarda üzerinde durulması gereken önemli bir konu ![]() ![]() ![]() Neler Yapabilirsiniz? •Noktaları sayılara göre birleştirerek hayvan ya da bilinen nesnelerin oluşturulduğu resimler çalışma kağıdı olarak hazırlanabilir ve çocuklara yaptırılır ![]() •Çocuklara üç boyutlu modeller yaptırılır ![]() •Çizgi romanları kesip bunları sırasına göre yerleştirmeleri istenir ![]() •Çocukların tahta, parke ve boncuklarla basit desenler yapmaları sağlanabilir ![]() ![]() •Harf şehriye veya harf bisküvi içinden bir harf seçmesi çocuktan istenebilir, bu harflerle basit sözcükler ılabilir ![]() •Zemindeki şekle çocuğun dikkat etmesi istenir ![]() ![]() •Belirli mekanlara giderken çocuktan yolları takip etmesi istenir ve eve dönünce bu yollara dair harita yapması istenir ![]() Aktivite ![]() ![]() ![]() Malzemeler: •Tepsi •Tepsinin üzerini örtmek için eşarp •Değişik nesneler •Tahta ve tebeşir ya da büyük bir karton ile kalın gazlı bez Uygulama: •Tepsi içerisine değişik nesneler yerleştirin ![]() •Çocuğunuzdan nesnelere iyice bakmalarını isteyin •Tepsidekileri dikkatlice incelemeleri gerektiğini, çünkü birkaç dakika içinde tepsiyi ortadan kaldıracağınızı ve içinde neler olduğunu soracağınızı söyleyin ![]() •Bir süre sonra tepsiyi kaldırın ![]() •Çocuğunuzdan tepsinin üzerinde gördüklerini anımsamasını ve saymasını isteyin ![]() •Çocuğunuzun anımsadığı nesneleri büyük kartona yazın ![]() •Çocuğunuzun anımsayabildiği tüm isimleri yazdıktan sonra, tepsiyi bir kez daha gösterinve unuttukları herhangi bir nesne olup olmadığını sorun ![]() Yararlanılan Kaynak: Mc ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çoluk Çocuk Dergisi, Kasım 2003, sayı: 32 ![]() İDİL SEDA AK Kaynak: Bebek |
![]() |
![]() |
|