![]() |
Hasta Hakları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hasta HaklarıHasta Hakları [/b] Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; 1 ![]() Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine* yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 2 ![]() Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç,* ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya, 3 ![]() Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye, 4 ![]() Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda* verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 5 ![]() Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini,* görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, 6 ![]() Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye, 7 ![]() Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya, 8 ![]() Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya, 9 ![]() Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye, 10 ![]() Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya, 11 ![]() Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler* çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye, 12 ![]() Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya, 13 ![]() Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler* giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya, 14 ![]() Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye, 15 ![]() Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve* tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye, 16 ![]() Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya, 17 ![]() Sürekli hizmet: Gerektiği sürece ![]() HAKKI VARDIR ![]() [/b] Kaynak: Dr ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hasta Hakları |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hasta HaklarıHasta Hakları [/b] Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; 1 ![]() Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine* yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 2 ![]() Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç,* ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya, 3 ![]() Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye, 4 ![]() Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda* verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 5 ![]() Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini,* görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, 6 ![]() Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye, 7 ![]() Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya, 8 ![]() Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya, 9 ![]() Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye, 10 ![]() Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya, 11 ![]() Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler* çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye, 12 ![]() Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya, 13 ![]() Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler* giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya, 14 ![]() Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye, 15 ![]() Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve* tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye, 16 ![]() Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya, 17 ![]() Sürekli hizmet: Gerektiği sürece ![]() HAKKI VARDIR ![]() [/b] Kaynak: Dr ![]() |
![]() |
![]() |
|