![]() |
Mevlana - Sufizm |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Mevlana - SufizmMevlana ve Islam Sufizmine göre, her insanin yüreginde "sir" adi verilen bir sey saklidir ![]() seydir ![]() ![]() sayesinde ulasilabilir ![]() Gerçek Benlik" ya da "Atma" adini vermistir ![]() Defli Tapinaginin girisinde yazili bulunan "Kendini Tani" ibaresinde kastedilen de, yürekte gizli bulunan bu sirri tanimaktir ![]() anlamda insanin kendi psikolojisini tanimasi degil ![]() Tarih boyunca pek çok uygarlik, pek çok din, pekçok manevi ögreti ve felsefe, Musevilik ve Hristiyanligin Batini yönü ile Islam Sufizmi, hep bu içteki bilinmeyen beni bilinir kilmakla ugrasmistir ![]() çalistigimiz, adi üstünde, bir sir ![]() ![]() Bagli, çünkü bilinmeyeni biliyor hale geliyorlar ama bilinmeyeni, bilinmedigi için, anlatacak sözcük yok ![]() Mevlana, belki de bunun için siir, raks, ve müzigi seçti anlatilamayani anlatabilmek için ![]() ![]() Mevlana'ya göre insanin evrimi henüz tamamlanmamistir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kisacasi, insan bu dünyaya, bu evrene ait olmayan bir ruh yapisina sahiptir ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ayrilik acisi bir gün benligi o kadar sarar, kucaklar ki, sikayetten feryat figan aglamaya baslar ![]() Yüce Allah'in katidir ![]() sembolüdür ![]() Mevlana'nin ünlü Mesnevi'si de bu yüzden "Dinle Neyden, nasil sikayet etmekte" diye baslar ![]() ![]() koparilip ney sekline girinceye kadar geçirdigi asamalara benzer ![]() Mevlana dünyevi degerlerle nitelenen insanin hiçligini su birkaç kelime ile ne güzel ifade eder: "Hintli, Kipçak ve Rum ülkesinin halki ve Habesler! Hepsi de mezarlarinda tek, tipkisi renkte Ne de hos yatarlar" Mevlana için insan, yüreginde ilahi isigi tasidigi ve yüreginin aynasinda Tanri'yi yansitabilen bir varlik oldugu için degerlidir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mevlana - Sufizm |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Mevlana - Sufizmsufizm de raks yoktur! şu şekilde hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|