Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
büyüyü, çok, için, iptalmusallattan, kurtulmak, yol, önemli

Büyüyü İptal-Musallattan Kurtulmak İçin Çok Önemli 2 Yol

Eski 07-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Büyüyü İptal-Musallattan Kurtulmak İçin Çok Önemli 2 Yol



Arkadaşlar uzun zamandır musallat ve büyü probleminden kurtulmak için
hocaya vs gitmeden yapılabilecek şeyler nelerdir diye araştırıyordum
Ve geçen gün internette tesadüfen buldugum, çok önemli 2 bilgi, bize yeni ufuklar açacaktır

1 Yöntem hacamat yaptırmak; 50 senelik büyünün hacamat ile ortadan kalktığı rivayeti vardır
Peygamber Efendimiz (Sav) Hadis-i Şerif’de “Mirac’dan inerken hangi Melek cemaatine rastlasam Ey Muhammed (Sallallahü aleyhi ve sellem)! Ümmetine hacamat olmalarını emret! dediler” buyurmuştur

2 Yöntem Duha namazına devam etmek
İmam-ı Şarani hazretleri, (Kuşluk namazına devam edenlere cin musallat olamaz) buyurdu


Hacamatın Faydaları

Peygamber Efendimiz (Sav) Hadis-i Şerif’de “Mirac’dan inerken hangi Melek cemaatine rastlasam Ey Muhammed (Sallallahü aleyhi ve sellem)! Ümmetine hacamat olmalarını emret! dediler” buyurmuştur

Peygamber Efendimiz (Sallallahü aleyhi ve sellem) hayber’de zehirli koyun buduyla zehirlenildiği zaman, Cebrail Aleyhisselâm kendisine hemen kafasının arkasından hacamat yaptırmasını söylemiştir
“Hacamat her hastalığa faydalıdır,uyanık olun hacamat olun” hadis i şerif
Kafadan hacamat olmak;
tansiyon
şeker
migren
sinüzit
depresyon
sinir
ruhsal sıkıntılar
delilik,
cüzzam,
gece körlüğü,
başağrısı,
diş,
göz,
kulak
Kanser
vitiligo (alaca hastalığı)
kısırlık
gibi hastalıklara ve daha birçok hastalığa şifadır


“Kafadan hacamat olmak her hastalığın ilacıdır”Hadis-i Şerif
Kanser olup ameliyat olması gereken bir kişide, hacamattan sonra kanser kütlesinin yok olduğu görülmüştür

Hacamatta kanser’den kısırlığa kadar birçok hastalığa şifa vardır

Hacamat iki türlü amaç için olur bunlar; 1-Korunma 2-Tedavi (Tedavi amaçlı olduğu zaman,mevsim ve ayın günleri gözetilmez, ancak haftanın günleri gözetilmeye çalışılır)

Hacamatın faydası akılla bilinebilecek bir şey değildir, nakille bilinir

Hacamatın faydalı olduğu yaşlar, 2 yaş ile70 yaş arasıdır

Kadınların adet nedeniyle hacamata ihtiyacı yoktur görüşü yanlıştır Adet şifayı gerektirmez, şifa için hacamat olmaları gerekmektedir Efendimiz’in (Sallallahü aleyhi ve sellem) hanımları hacamat olmuşlardır

Kendilerine cin musallat olan kadınlara hacamat yapıldığı takdirde 6 ay cinler yaklaşamıyor

Ayın 17 sinde hacamat olmanın 1 senelik şifası

Hacamatta derinin altındaki uyuşuk kan alınıyor Damardan kan vermekte faydalıdır ancak Efendimiz(Sallallahü aleyhi ve sellem) ve Selef bunu yapmamışlardır

Büyük alimler 3 ayda bir kere hacamat olurlardı

Hacamat 1 inden 14 üne kadar mekruh olur(faydasız)

Hacamat yapılmadan önce kiraz yenilmemelidir(Mümkünse bir ay evvelden itibaren daha efdaldır)

Hacamat açken yapılacak Hacamattan evvel en az 8 saat bir şey yenmeyecek…

Ayın 17 nci günü Salı gününe denk gelirse hacamat olunabilir bu da çok faydalıdır(Alimler yapılabileceğini uygun görmüşler)

Hacamat esnasında Ayet-el Kûrsi’nin olunması, hacamatın faydasını iki katına çıkarır
(7 kere okunması gerektiğini söyleyenler vardır)

Şeytanın vesveselerine karşı kalbin arkasından yapılan hacamat çok faydalıdır

50 senelik kökleşmiş büyünün, hacamatla kaldırıldığı rivayeti vardır

anemi, şeker ve kan hastalıklarından birisi bulunan kişiler doktorun kontrolunde ve usta bir hacamatçıya en uygun yerden en fazla 1 kere hacamat olmalıdır…

Bir insan vücudunda, dayanıklılığına ve vücudunun kan oranının azlığına yada çokluğuna göre 1 yerinden, 8 yerine kadar aynı anda hacamat olabilir

Bir kere hacamat olan bir kişi bir daha hacamat olması için en az 1 ay, ortalama 3 ay geçmesi gerekirmektedir

Hacamattan hemen sonra elma sirkesi içilmelidir Tuzlu, süt ürünleri ve hayvani şeyler yememeli, 1 gün önce 3 gün sonrasına kadar cimâ yapılmamalıdır

Hacamat gününe ve şartlarına uyulmazsa şifa değil hastalığa sebep olur

Hacamatçı işini ehli olmalı ve Hacamat yapılacak yerleri çok iyi bilmelidirHangi hastalık için nereden hacamat olunacağını hacamatçı bilmeyebilir Bunu açıklayan kitaplar vardır, o kitaplara bakarak öğrenilmeli ve oralardan hacamat olunmalı

Hacamat olurken başta Sünneti Seniyye sonra da mesela şifasını istediğiniz hastalığa şifa yada zahiri ve Batıni hastalıklardan korunma niyetiyle yapılırsa daha efdal olur
hacamat yaptırırken - En faydalı yer Kâhildir (İki kürek arasının 10 cm üstü)
- Sonra Ehdeayn (2 kulak arkası)
Sonra kalbin arkasıdır

Ne zaman yaptırılır
Bazı bilim adamlarına göre Ay ‘ın çekim kuvveti sadece med ve cezir (gel-git) hadisesi ile sulara değil ; aynı zamanda insanlara , hayvanlara
,
meyvelere ,ağaçlara topraklara , hatta madenlere dahi tesir etmektedir “‘Güneşin tesiri harareti ile , ayın tesiri ise rutubeti iledir” (13)
(11) K Ummal 10/28126 (Benzar ve E Nuaym’dan naklen)
(12) İ Sina Kanun 1/212
(13) Ali Rıza Karabulut Tıbb-ı Nebevi sh 377



Mevsim olarak ;

Hacamat havalar ısınmaya başladığı zaman yapılır Sıcaklar bastırdığı zaman ilkbaharın sonu,kiraz çıktığı zaman Mayıs-Haziran aylarıdır

“Sıcak şiddetlendiği zaman hacamat ile yardım isteyin” Hadis-i Şerif

Ne zaman yaptırılır
Bazı bilim adamlarına göre Ay ‘ın çekim kuvveti sadece med ve cezir (gel-git) hadisesi ile sulara değil ; aynı zamanda insanlara , hayvanlara , meyvelere ,ağaçlara topraklara , hatta madenlere dahi tesir etmektedir “‘Güneşin tesiri harareti ile , ayın tesiri ise rutubeti iledir” (13)
(11) K Ummal 10/28126 (Benzar ve E Nuaym’dan naklen)
(12) İ Sina Kanun 1/212
(13) Ali Rıza Karabulut Tıbb-ı Nebevi sh 377



Mevsim olarak; Hacamat havalar ısınmaya başladığı zaman yapılır Sıcaklar bastırdığı zaman ilkbaharın sonu,kiraz çıktığı zaman Mayıs-Haziran aylarıdır
“Sıcak şiddetlendiği zaman hacamat ile yardım isteyin” Hadis-i Şerif




Ayın hangi günlerinde yapılmalı


(Hacamat Hicri ayın günlerine göre yapılır)
Her ayda hacamat olabileceğin 3 gün vardır o üç gün geçti mi, diğer ay beklenecek Hacamat gökteki ayın (HİCRİ)17-19-21 nci günlerinde yapılmalıdır
En faydalısı 17 nci gündür Hacamat ayın ilk günlerinden 14?üne kadar(gökteki ayın büyüme günlerinde) faydalı değildir
17 inden 21 ine kadar(Hicri) günlerde faydalıdır 22 sinden 30 una kadar ay küçük olduğu için bedenler zayıf olur ve çıkan kan az olacağından faydası az olur(Bunun içindir ki ameliyatlar mümkünse ayın 14 ünden sonra yapılmalıdır
Bunun için denilmiştir ki; Kesilmesi istenen bir iş, ay küçülürken, yani 14 ünden 30
una kadar yapılmalı-Devam etmesi istenen bir iş de ay büyürken yani 1 inden 14 üne kadar yapılmalıMümkünse devam etmesi istenen bir işe ayın ilk çarşambası başlanmalı-Bununla beraber ayın 1 inde ortasından ve sonunda bir işe başlama-Marifetname) Hadis-i Şeriflerde, tekli günler tavsiye edilmiştir
Bu günler içinde en çok faydalı olduğu gün ayın (Hicri)17 nci günüdür Ondan sonra (Hicri)19, ondan sonra (Hicri)21, ondan sonra (Hicri)15 nci gündür





Haftanın hangi günlerinde yapılmalı


Hacamat PAZARTESİ günü yapılmalıdırHakkında teşvik olup yasak olmayan tek gün pazartesidir Haftanın üç günü hakkında hem teşvik edici, hem de yasaklayıcı Hadis-i Şerifler vardır Eğer Pazartesi günü mümkün olmazsa, bu üç günde hacamat olunabilir Bu günler; PAZAR, SALI, PERŞEMBE (Salı günü ayın, hicri 17?nci gününe gelirse hacamat için çok uygundur)




Hangi günler yapılmamalı

Haftanın üç günü hakkında teşvik olmayıp sadece yasaklayıcı Hadis-i Şerifler vardır Bu üç günde yasak günlerdir; ÇARŞAMBA, CUMA, CUMARTESİ (Bu günlerde ameliyat, mümkünse yapılmamalıdır) BU GÜNLERDE KESİNLİKLE HACAMAT OLMAMALIDIR Hadis-i Şerif’te “Kim Çarşamba veya Cumartesi günü hacamat olurda bedeninde alaca hastalığı görürse, sadece kendini kınasın”,”Cuma günü bir saat vardır, kim o saatte hacamat olursa mutlaka ölür”, “Cuma, Cumartesi, Pazar günleri hacamat olmaktan kaçının



Şüpheli Günler


Haftanın üç günü ise hem yasaklanmış, hem teşvik edilmiştir Bunlar; PAZAR, SALI, PERŞEMBE günleridir Eğer Pazartesi(Pazartesi en faydalı gündür) hacamat olmak mümkün olmaz ise bu günlerde olunabilir Hadis-i Şerifler;”Kim Perşembe günü Hacamat olurda o gün hastalanırsa,o hastalıkta ölür”, “Salı günü kan günüdür,o günde bir saat vardır ki o saatte kanama kesilmez



Günün Hangi saatinde yapılmalı


En faydalısı güneş doğduktan 1 saat geçtikten sonraki 2 saattir(bu 2 saatten sonrada öğlen kerahet vaktine kadarda hacamat yapılabilir), bu mümkün olmazsa öğlen ikindi arası
Ayın ilk yarısında vücutta kan miktarı artmaktadır Kan miktarının artmış olduğu bu dönemde insanlar kendilerini güçlü ve sağlıkl ı hissederler İkinci yarısında ise kan miktarı azalır Bu dönemde ise zayıflık hisseden insanların ağrıları artar Daha geç iyileşirler Kan dolaşımları ve bağışıklık sistemleri zayıflamıştır

“ Ayın ilk yarısında (Dolunay halinde ) hararetle , rutubetin artmasından dolayı , damarlardaki kan çoğalır Ayrıca dolaşımdaki kanın hızında da artma meydana gelir Cinsel istekte kuvvetlenme olur Yapılan araştırmalara göre bu dönemde ayın 11-21 günlerinde işlenen suçlar ve cinayetlerde belirgin artışlar olduğu tespit edilmiştir Bu günlerde ayın cazibesi vücuttaki kanın hareketlenmesine ve vücudun dinç olmasına tesir ettiğinden dolayı kişiyi suç işlemeye müsait bir hale getirdiği gibi , sinir sistemine de tesir etmektedir “(14)
Eğer insan vücudundaki kan hücreleri yanyana dizilecek olsaydı, 96500 km’lik bir şerit oluşturacaklardı, yani dünyanın çevresini 2 kez dolaşmaya yeterli bir uzunlukta olacaklardı
Minik bir kan damlasının P?sinde, 5 milyon alyuvar, 10 bin akyuvar ve 250 bin trombosit vardır Diğer yarısını ise plazma teşkil eder
Bir akyuvarın kalbinizden başınıza gidip gelmesi yaklaşık 10 sn, ayak baş parmağınıza gidip gelmesi ise yaklaşık 1 dakika sürer Bir gün içinde bu akyuvar vücutta binden fazla tur yapar
Akyuvarlak saniyede 12 milyon tane olmak üzere kemik iliğinde yaratılır Bir ömür boyunca buralarda yaklaşık yarım ton akyuvar yaratılır
Eskiden beri hacamatın her türlü rahatsızlığa iyi geldiği düşünülmektedir Frederick, savaşlarda sinirlerini yumuşatmak için hacamat yaptırırdı XIII Louis ise 6 ay içinde 47 hacamat yaptırmıştı



Hacamat ne zaman yaptırılır


Hacamat hastalık için her mevsimde yaptırılır Sünnet ilkbahar ve sonbaharda yaptırılandır
Hacamat günlerinin en hayırlısı Pazartesi,Salı ve Perşembe günleridir Pazar günüde hacamat yaptırılır
Acil durum söz konusu değil ise Cuma,Cumartesi ve Çarşamba günleri kan aldırmak tavsiye edilmemiştir Ancak kan o kimse geldiğinde müstesnadır Sağlıklı olup sırf sünnet için kan aldıranlar bugünlere uymaları gerekir hasta kimseler için gün ve mevsim söz konusu değildir Hasta kimseler ihtiyaç duyduğu her zaman kan aldırabilirler çünkü bunda zaruret vardır
Hacamat zamanlarının en hayırlısı Arabi aylarının 17,19,21,23,25 tekli günleridir



Hacamat Yaptırmak isteyenler neler yapmalı?
1- Aç karnına gelmeleri gerekir
2- Eşiyle bir gün önceden ilişkide bulunmaması gerekir hacamattan bir gün sonrada ilişkide bulunmaması gerekir
3- Hacamat olan kimse o gün fazla su içmez
4- Acılı,tuzlu,ekşi yemekten çekinmek gerekir
5- 48 saat hayvansal gıdalar yememesi gerekir


Hacamat İle İlgili Hadis-i Şerifler
- İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm hacamat oldu ve hacamatı yapan haccama ücretini ödedi ve ayrıca burun damlası da kullandı"
Buhari, Tıbb 9; Müslim, Selam 76, (1202); Ebu Davud, Tıbb 8, (3867); Tirmizi, Tıbb 9, (2048)
- Yine İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kendisiyle tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı sa'ut (burun damlası), hacamat (kan aldırma), ledûd (ağızdan damlatma) ve meşiyy (müshil içmedir)"
Tirmizi, Tıbb 9, (2048, 2049)
- İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Şifa üç şeydedir:
- Bal şerbeti
- Kan aldırma ( hacamat )
- Ateşle dağlama
Ancak ümmetimi dağlamaktan menediyorum"
Bir rivayette: "Balda, hacamat olmada şifa vardır" denmiştir"
Buhari, Tıbb 3
- Ebu Keşbe el-Enmâri radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm başından ve iki omuzu arasından hacamat olur ve:
"Kim bu kandan akıtırsa, herhangi bir hastalık için, bir başka ilaçla tedavi olmasa da zarar görmez!" buyururdu"
Ebu Davud, Tıbb 4, (3859); İbnu Mace, Tıbb 21, (3484)
- Hz Enes radıyallahu anh anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, boynunun iki tarafındaki damarları ile iki omuzun arasındaki damardan hacamat olurdu"
Ebu Davud, Tıbb 4, (3860); Tirmizi, Tıbb 12, (2052); İbnu Mace, Tıbb 21, (3483)
- Tirmizi şu ziyadede bulunur: "(Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm) ayın onyedisinde, ondokuzunda ve yirmi birinde hacamat olurdu"
Tirmizi, Tıbb 12, (2052)
- Sahiheyn'de gelen bir rivayette şöyle denir: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm hacamat olur, kimseye ücretinde zulmetmezdi"
Buhari, İcare 18; Müslim, Selam 77, (1577)
- İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Haccam ne iyi kuldur; (fazla) kanı giderir, beli hafifletir, gözü parlatır"
İbnu Abbas der ki: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm Miraç gecesinde, meleklerden mürekkeb bir cemaate her uğrayışında: "Hacamat olmaya devam et! Ümmetine de hacamat olmalarını emret!" derlerdi"
Tirmizi, Tıbb 12, (2054)
- Ebu Bekre radıyallahu anh'tan anlatıldığına göre, bu muhterem sahabi, ailesini salı günü hacamat olmaktan men ederdi Derdi ki: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Salı günü kan günüdür O günde bir saat vardır, kan durmaz"
Ebu Davud, Tıbb 5, (3862)
- Hz Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Mirac sırasında yanlarından geçtiğim her cemaat bana mutlaka "Ey Muhammed! Ümmetine hacamat olmalarını emret!" demiştir"
- Hz Ali radıyallahu anh anlatıyor: "(Bir gün) Cebrail Resülullah aleyhissalatu vesselam'a, Ahdaayn (boynun iki tarafındaki damar) hizasından ve kâhilden (iki omuzun arası) hacamat olma emrini getirdi"
- Hz Câbir radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselam (bir keresinde) atından bir hurma kütüğü üzerine düşmüş ve ayağı çıkmıştı"
Râvi Vekî' der ki: "Yani Resülullah aleyhissalatu vesselâm, bir incinmeden dolayı ayağının üstünden hacamat ettirmiştir"
- Hz Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalatu vesselâm buyurdular ki: "Kim hacamat olmak isterse, ayın 17 veya 19 veya 2l'ini arasın Sakın, kan fazlalaşmak suretiyle birinize galebe çalıp onu öldürmesin"
- İbnu Ömer radıyallahu anhüma (azadlısına): "Ey Nâfi bana kan galebe çaldı, benim için bir haccâm getir, getireceğin haccâm genç olsun, yaşlı veya çocuk olmasın" dedi
Devamla İbnu Ömer dedi ki: "Ben Resülullah aleyhissalatu vesselam'ın: "Aç karnına hacamat olma idealdir, (onda şifa ve bereket vardır) aklı artırır Hafızayı güçlendirir Hafız olmak isteyenlerin hıfzetme kabiliyetini artırır
Hacamat olmak isteyen Allah'ın adıyla perşembe günü hacamat olsun Cuma, cumartesi, pazar günlerinde hacamat olmaktan kaçının Pazartesi ve Salı günü de hacamat olunuz Çarşamba günü hacamat olmaktan kaçının:
Çünkü o, Eyyub aleyhisselâm'ın belaya düştüğü gündür Cüzzâm ve alaca hastalığı da sadece çarşamba günü veya çarşamba gecesi zuhür eder" dediğini işittim"
- Hz Ali radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam hacamat oldu ve bana emretti, ben de hacamat yapan zatın ücretini ödedim"
- İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm hacamat oldu ve haccama ücretini verdi Eğer bu (hacamat ücreti) haram olsaydı vermezdi Ayrıca efendisine konuştu, o da vergisini hafifletti"


Hacamat nedir?
Hacamat ; haccam(hacamatçı) tarafından uygulanan, kılcal damarlardaki, hastalıklara sebep olabilecek kirli kanın, Resûlullah-sallâllâhu aleyhi ve sellem-efendimizin tavsiye ettiği şekilde vücudun dışına alınma işlemidir
Peygamberimiz (sav)'in sağlıkla ilgili tavsiyelerinden ve bizzat tatbik ettiği sünnetlerindendir Hacamat, sebebi belli bir hastalığın tedavisi olmaktan ziyade, kan fazlalığının, vücutta meydana getirdiği rahatsızlıkları gidermek için kullanılan bir tedavi usûlüdür Hacamat'la alınan kan temiz kan değil, kirli, koyu, pıhtılaşmış, derinin altındaki uyuşuk kandır
Bu kan, ana damardan değil deri altındaki kılcallardan alınır Hacamat'la pıhtılaşmış koyu kan alınınca, vücuttaki kanın akışkanlık özelliği artar ve dolaşımı kolaylaşır Deri hafifçe bir neşter ile çizilir ve üzerine bir cam bardak veya kavanoz kapatılarak emici gücün (vakum) etkisi oluşturulur ve kirli kan vücuttan çıkarılır Bu yöntem, vücudun değişik yerlerine uygulanmakta ve hasta organa yakın yerler özellikle tercih edilmektedir
Kullanılan malzemenin steril veya hijyen olması gerekir
Hacamat'ın hiçbir yan etkisi olmadığı gibi tamamen doğaldır Hiçbir acı vermez ve iz bırakmaz Aynı gün iyileşme görülür ve vücutta çok rahatlama olur En hızlı tedavi usûlüdür Hacamat'la tedavi usûlü binlerce yıldır uygulanan en eski tedavi usûlü olup, günümüzde de Asya, Afrika ve Uzak Doğu Ülkelerinde yaygın olarak uygulanmaktadır Avrupa da son yıllarda alternatif tıp olarak uygulanmaya başlanmıştır

Rasûlullah (sav), baş ağrısından dolayı alnının her iki yanından, zehirlenmeden dolayı her iki omuz başı arasından, topuğundaki bir incinmeden dolayı da ayağının üzerinden kan aldırmıştır (1) Rasûlullah (sav)'in hanımları da hacamat yaptırmıştır Rasûlullah (sav): "Miraç'tan inerken hangi Melek cemaatine rastlasam, ey Muhammed (sav)! Ümmetine hacamat olmalarını emret dediler" buyurmuştur
Hayber'de zehirli koyun etinden zehirlendiği zaman, Cebrail (as) kendisine, hemen kafasının arkasından hacamat yaptırmasını söylemiştir İbn Ömer (ra) şöyle buyurdu: Ben, Rasûlullah (sav)'den şu buyruğu işittim: "Hacamat olmak aç karnına daha faydalıdır Hacamat olmak aklı ve hıfzetme (ezberleme) gücünü arttırır" (2) Yine bir Hadis-i şeriflerinde: "Hacamat her hastalığa faydalıdır, uyanık olun hacamat olun" buyurmuştur

Kafadan hacamat olmak; delilik, cüzzam, gece körlüğü, alaca, baş ağrısı, diş, göz, kulak hastalıkları vb daha birçok hastalığa şifadır Hacamat'ın şifasını bilen büyük âlimler üç ayda bir hacamat olurlardı Hacamat 70 hastalığa şifadır Bunlardan bazıları; Kanser, cilt hastalıkları, sedef hastalığı, kısırlık, süreklilik arz eden kronikleşmiş birçok hastalıklar, migren, romatizma, mide, bağırsak rahatsızlıkları, karaciğer yetersizliği, zihinsel ve ruhsal birçok hastalıklarda, böbrek hastalıklarında kan vermenin faydaları belirgindir
Kanser olup ameliyat olması gereken bir kişide, hacamat'tan sonra kanser kütlesinin yok olduğu görülmüştür Hacamatta kanser'den kısırlığa kadar birçok hastalığa şifa vardır Müzmin birçok hastalığın hacamat'la tedavi olduğu tecrübeyle sabittir Hacamat nazara ve sihire karşı da iyi gelir 50 senelik kökleşmiş büyünün, hacamat'la ortadan kalktığı rivayeti vardır
Bu sebeple hacamat yapılırken mutlaka Ayet-el'kürsi ve Muavvizeteyn sureleri okunur Rasûlullah (sav) bizzat kendisi Ebû Taybe adında bir Haccâm'a hacamat yaptırmış ve başından kan aldırıp haccâma ücretini ödemiş ve şöyle buyurmuştur: "Kan aldırma yollarının en güzeli hacamattır (yahut hacamat sizin en iyi tedavi yollarınızdandır)" (3) İbn-i Abbas (ra) anlatıyor: "Rasûlullah (sav) buyurdular ki: "Haccam (hacamat yapan) ne iyi kuldur; (fazla) kanı giderir, beli hafifletir, gözü parlatır"
Londra Milli Hastanesinde ve Kopenhag Kraliyet hastanesinde hacamat'la ilgili Tıbbi araştırmalar yapıldı Araştırmalar neticesinde kirli kan alınması sonucu, koyu kanı bulunan hastaların beyinlerinden geçen kan akışının hızlandığı, kanın incelmesiyle, kandaki alyuvar yoğunluğunun azaldığı, hemoglobin seviyesinin düştüğü, böylece kalbin beyne daha rahat pompalama yaptığı tespit edildi Ayrıca araştırmalarda, kan akışının artmasıyla insanın ataklığının da fark edilir derecede arttığı görüldü Hastalıklara karşı kan aldırmanın koruyucu bir rol oynayabileceği bu araştırmalarda ortaya çıktı

Dipnotlar:
1-E Davud Tıp H 3859 3860, Tirmizi Tıp H 2052, İ Mace Tıp H 3484 3484 2-İbn Mâce, Kitâbu't-Tıb, 22 3-Buhâri, Tıb 13; Müslim, Musakat 62, 63; Ebû Dâvûd Nikâh 26, Tıb 3



Hacamat nasıl yapılır?
Hacamatın birinci hikmeti Resûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Hazretlerinin sünneti olması ve Miraç'ta verilmiş olmasıdırOnun herbir sünnetine uymanın ne kadar makbul olduğu hepimizce bilinmektedir
Biz tabii ki işin tıbbi yönüne bakacak olursak önce hacamat (kan aldırmak) ana damardan değildir Kan bağışı ile hacamat tamamen değişik iki yöntemdir
Hacamat vakum usulu ile vücudun çeşitli yerlerinden kan almaktır Hacamatla vücuttan alınan fazla kan kalp ve beyin sektelerine, sinirsel rahatsızlıklara, allerji vb bir çok hastalığa sebep olmaktadır
Hacamatla; işte bu fazla kan ve deri altındaki kirli kanlar dışarı çıkartılır Deri altındaki kılcal damarlarda kan dolaşımı normal dolaşıma nazaran daha yavaş yürüdüğünden dolayı yıllarca bu kanlarda yoğunluk, koyuluk artar ve dokulara yeterince oksijen ve besin ulaşamaz hale gelir

Bu sebepten dolayı vücutta çeşitli rahatsızlıklar (baş ağrısı, bel ağrısı, diz ağrısı, uyuşukluk, tembellik, ağırlık, vs) baş gösterir Hacamat ile deri altındaki bu rahatsızlıklara sebep olan kan dışarı çıkartılarak kanın rahatça dolaşması sağlanmış olur
Hacamatla tedavi olunan hastalıklar
Vücuttaki kirli kanı almakla kandaki toksinler, kolestrol ve kullandığımız ilaçlardan dolayı kanda bulunan ve bize zarar veren maddeler yan etkisiz bir şekilde vücuttan alınır
Hacamat ile insanlar; anında tesir gösteren, emin, tehlikesiz, yan tesirsiz bir şekilde tedavi olma imkanı bulurlar Bununla beraber hacamatla tedavi olunan hastalıkların bazıları şunlardır
*Baş ağrısı, yarım baş ağrısı ve sinuzit,
*Tembellik, uyku fazlalığı,
*Yüksek tansiyon ve şeker hastalığı,
*Prostat ve cinsel zayıflık,
*Sırt ağrısı, bel ağrısı (lumbago), diz ağrısı, yanlarda uyuşukluk,
*Hormon bozukluğu,
*Yumurtalık hastalıkları,
*Buna benzer bir çok kadın hastalığı
Hacamat hangi hallerde yapılmaz
*Hacamat çok ihtiyar ve zayıf kişilerde,
*Kalp Yetmezliği olanlarda,
*Bir yeri kesildiğinde kanı durmayan kişilerde,
*Hamilelerde,
*Aşırı kansız kişilerde
*AİDS HİV
*Tansiyonu çok düşük olan kişilerde
*Küçük çocuklarda(7 yaş altı)
*Çok hassas ve korkan kişilerde kanlı hacamat yapılmaması tavsiye olunur, duruma göre kansız hacamat tatbik olunur




Duha namazı

Kuşluk (Duha) namazı
Sual: Kuşluk namazının önemi nedir, ne zaman kılınır?
CEVAP
Kuşluk vakti, şeri gündüzün dörtte biri geçtikten sonra başlar, zeval [İstiva] vaktine kadar devam eder Yani imsak vaktine bu dörtte birlik zaman ilave edilince, kuşluk vakti başlar Mesela 21 Aralıkta İstanbul?da imsak 531dir Akşam ise 1644te oluyor Böylece şeri gündüz 11 saat 13 dakika olup, bunun dörtte biri 2 saat 48 dakikadır Bu imsak vaktine ilave edilince 531+248= 819 bulunur Şu halde, kuşluk bu vakitte başlıyor demektir Bu da aşağı yukarı işrak vakti ile aynıdır Çünkü o gün işrak vakti 813tür Kuşluk namazı, bu vakitten öğleye 20 dakika kalıncaya kadar kılınır (Kısaca söylersek, kuşluk vakti, güneş doğduktan 50 dakika sonra başlayıp, öğleye 20 dakika kalana kadar olan vakittir)
Kuşluk vaktinde en az iki rekat namaz kılmak çok sevaptır Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Günde iki rekat kuşluk namazı kılanın günahları denizlerin köpüğü kadar olsa, affedilir) [İbni Mace, Tirmizi, Ebu Davud]

(Herkesin eklem yeri kadar sadaka vermesi gerekir Sübhanallah, Elhamdülillah, La ilahe illallah veya Allahü ekber demek birer sadakadır İyiliği tavsiye etmek, kötülüğe mani olmaya çalışmak birer sadakadır İki rekat kuşluk namazı kılmak ise bütün bunları karşılar) [Müslim]
(Günde 2 rekat kuşluk namazı kılan, doğduğu günkü gibi günahsız olur) [Ebu Ya?la]
(İki rekat kuşluk namazı kılan gafillerden olmaz Dört rekat kılan, abidlerden olur Altı rekat kılarsa, bu namaz o gün ona kâfi gelir Sekiz rekat kılan, masivayı terk edip itaat eden kullardan yazılır On iki rekat kılan da Cennette özel bir köşke kavuşur) [Taberani]
(Cennetin bir Duha kapısı vardır Bu kapıdan ancak kuşluk namazı kılanlar girer) [Taberani]
(İki rekat kuşluk namazı, kabul olunmuş bir hac ve umreye bedeldir) [Ebuşşeyh]
Peygamber efendimizin, düşman üstüne gönderdiği askerler, kısa zamanda zafer kazanıp bol ganimet ile evlerine döndüler Bu askerlere gıpta edenleri görünce buyurdu ki:
(Size bunlardan daha kısa süren, daha çok ganimet getiren ve daha tez eve döndüren cihad yolunu göstereyim Kuşluk namazı için camiye giden, daha az savaşmış, daha çok ganimet almış ve daha tez evine dönmüş olur) [İ Ahmed]
(İki rekat kuşluk namazı kılmak bana farzdır) [İ Ahmed]
(İki rekat kuşluk namazı kılan vücudunun zekatını ödemiş olur) [İ Asâkir]
Redd-ül-muhtarda, (Kuşluk namazına devam eden şehid olarak ölür)
İmam-ı Şarani hazretleri, (Kuşluk namazına devam edenlere cin musallat olamaz) buyurdu

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.