Ferrari 458 Challenge |
07-17-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Ferrari 458 ChallengeFerrari 458 Challenge Şirketin ortadan motorlu süper otomobilinin daha hafif ve daha hızlı versiyonu 2011’de yarışacak… Ferrari 458 Challenge Ferrari’nin Maranello’daki yıllık bayi toplantısında tanıtılan 458 Challenge standart modeldeki doğrudan enjeksiyonlu, 45 litrelik, 9000 devir/dakikada 570 bg üreten güç kaynağının aynısını içeriyor Ferrari 458 Challenge’nin performansı revize edilmiş vites oranlarından ve F1 vites kutusunun yeniden ayarlanmasından, ayrıca ağırlığın büyük ölçüde azaltılmasından geliyor Ferrari 458 Challenge’in gövde panellerinin kalınlığı azaltılmış ve karbon fiber ve Lexan gibi hafif malzemeler daha fazla kullanılmış Fakat şirket yeni otomobilin ağırlığını açıklamadı Ferrari 458 Challenge şasi tertibatı daha sıkı yaylar, 19 inçlik yarış jantları, daha geniş Pirelli slik lastikler ve daha düşük bir sürüş yüksekliği (30 mm daha alçak) içeriyor Otomobil 599XX’te kullanılan Brembo CCM2 frenlere de sahipYeni model Ferrari’nin E-Diff elektronik diferansiyelini ve F1-Trac çekiş kontrol sistemini de bünyesinde barındırıyor Ferrari 458 Challenge’ın 16 g’ye kadar yanal kuvvetler üretebildiğini ve şirketin Fiorano test pistini 1 dakika 165 saniyede, yani F430 Challenge’a göre 2 saniye daha kısa sürede turlayabildiğini iddia ediyor 348, F355, 360 ve F430’un Challenge modellerinden sonra 458 Challenge, Ferrari Challenge Trofeo Pirelli yarışına katılacak beşinci model olacak Ferrari 458 Challenge’in gövde panellerinin kalınlığı azaltılmış ve karbon fiber ve Lexan gibi hafif malzemeler daha fazla kullanılmış Fakat şirket yeni otomobilin ağırlığını açıklamadı Ferrari 458 Challenge şasi tertibatı daha sıkı yaylar, 19 inçlik yarış jantları, daha geniş Pirelli slik lastikler ve daha düşük bir sürüş yüksekliği (30 mm daha alçak) içeriyor Otomobil 599XX’te kullanılan Brembo CCM2 frenlere de sahipYeni model Ferrari’nin E-Diff elektronik diferansiyelini ve F1-Trac çekiş kontrol sistemini de bünyesinde barındırmaktadır Ferrari 458 Challenge’ın 16 g’ye kadar yanal kuvvetler üretebildiğini ve şirketin Fiorano test pistini 1 dakika 165 saniyede, yani F430 Challenge’a göre 2 saniye daha kısa sürede turlayabildiğini iddia etmektedir Ferrari, lüks spor otomobilleri üreten İtalyan otomobil markasıdır 1929 yılında Alfa Romeo’nun yarış takımı olarak kurulmuş, 1946 yılında otomobiller üretimine başlamıştır Merkezi; İtalya’nın Modena şehrinin yakınındaki Maranello’dadır Ferrari’nin hikâyesi, Enzo Ferrari’nin yaşam hikâyesi olarak kabul edilir Ferrari üzerine yayınlanan hemen hemen tüm belgeseller ve tanıtımlar da; Enzo Ferrari’nin yaşam hikâyesi anlatılır Ferrari’nin kuruluş süreci Enzo Ferrari, Modena şehrinde 1898 yilinda dünyaya geldi I Dünya Savaşı’nda babasını ve kardeşlerini kaybettikten sonra yalnız bir yaşamla 1916 yılında, henüz 18 yaşındayken buluşur Yarışçılık kariyeri de bu dönemlerde başlar 1920 yılında, Alfa Romeo’nun yarış pilotlarından biri olur; ismi de bu dönemde bir efsane misali kulaktan kulağa yayılır Onun da öncülüğünde Alfa Romeo araba yarışçılığının bir numaralı ismi oldu Enzo Ferrari’nin hız tutkusu, daha önce hiç kimsenin ulaşamadığı hızlarda virajları dönebilme kabiliyeti yanı sıra; arabasının ergonomisinden, motor aksamına her şeyiyle ilgilenmesi, onu araba yarışları tarihinin ölümsüzleri arasına sokar 1929 yılında Scuderia Ferrari’yi Alfa Romeo’nun yarış takımı olarak kurar 1932 yılına kadar Enzo Ferrari yarışmaya devam etti; ancak oğlu Dino Ferrari’nin doğumuyla yarışlardan ayrılarak, otomobil fabrikasının işlerine geçer Lakin bu dönemde, araba motorlarının güçsüzlüğü; hafif spor arabaların gelişmesi üzerine çalışmalara başladı Kontrolündeki yarış takımı katıldığı tüm yarışları kazandı; sadece 1935 yılında Mercedes’e geçilir 1935 yılında Mercedes’in bu yarışı kazanmasında Castrol’un deterjan bazlı motor temizleyicisi büyük rol oynar Bu motor temizleyicisi, Mercedes’in motorunu Alfa Romeo’dan daha üstün performanslı ve istikrarlı kılar Ertesi yıl, Castrol ürünlerini Alfa Romeo da kullanmaya başlar; günümüzde de halen Castrol motor bakımı ürünleri sunmaktadır Enzo Ferrari’nin yarış otomobillerini yaratma becerisi; onu Alfa Romeo’nun sportif direktörü yapar Ancak; Enzo Ferrari’nin detaylarına bakmadan imzaladığı direktörlük kontratında, ayrılması durumunda 4 yıl başka bir yarış takımında çalışamayacağı ve tasarım yapmasının yasak olduğu kuralı vardı Böylece kendi yarattığı o güne kadar eşi benzeri görülmemiş otomobil ergonomisini geliştirmesine de izin verilmez Direktörlükten ayrılmasıyla; Auto-Avio Costruzioni’yi kurdu Bu şirket bazı yarış takımlarına parçalar satar Doğduğu şehir Modena’da, küçük bir araba üretimi atolyesi kurdu; ve burada sadece kendisinin kullanması için bir araba yapmaya çalışır Ancak, II Dünya Savaşı’nın başlamasıyla İtalya zor günler geçirmektedir Modena’nın bombalanmasıyla, tasarımına yeni başladığı arabayı da bitiremeden Maranello’ya taşınmak zorunda kalır Yıllar sonra Ferrari Modena 360; Enzo Ferrari’nin kütüphanesinde kalan basit bir ön tasarımını baz alarak Pininfarina tarafından yapılacaktır Ferrari’nin kuruluşu ve maddi sorunlar Enzo FerrariMaranello’ya kaçışı sonrasında, burada tekrar bir atolye kuran Enzo Ferrari; 1946 yılında, Dünya otomotiv tarihin en çok “düşlere” giren ismi Ferrari’yi kurar Ferrari 1951 yılında İngiltere Grand Prix’inin yanı sıra; Le Mans’da 14 zafer kazanır 1960 ve 1965 yılları arasında 6 yıl üst üste Le Mans’ı kazanması da Ferrari’yi otomobil yarışçılığının en büyük ismi yapar Ancak, gelişen dünya ekonomisi ile; profesyonelce işleyen şirketlerin hızına erişemez Maddi olarak büyük sorunlar yaşayan Ferrari’nin yaşadığı bu sorun; halen günümüzde profesyonelce işlemeyen şirketlerin hazin sonunu simgelemektedir Profesyonel bir şirketin bir banka’dan borç almaya çalışması gerekirken; Enzo Ferrari şirketi ayakta tutabilmek için İtalyan Mafyası’ndan borç alır Dino Ferrari’nin ölümü İtalyan Mafyası’na borcunu geri ödeyemeyen Enzo Ferrari’nin oğlu, Dino Ferrari, genel bakış açısına göre (filmlerde ve belgesellerde anlatıldığı üzere) İtalyan Mafyası tarafından zehirlenerek öldürülür Bu konuda iki değişik bakış açısı daha vardır; mahkeme tutanakları “kas gelişememezliği” hastalığından öldüğünü yazar O dönemde İtalyan medyası bunu Dino Ferrari’nin uyuşturucu kullanmasıyla da ilgili olduğunu sunmuştu; ancak Dino Ferrari 24 yaşında vefat etmesine rağmen arabalar üzerine müthiş bir bilgisi vardı Formula 2 arabaları için V6 motorunu daha 23 yaşındayken düşünüp, Vittorio Jano’ya da ertesi yıl ölmeden önce teknik düşüncelerini iletmişti Bu da, o’nun en son günlerinde bile oldukça zinde olduğunu gösterir 1956 yılında Enzo Ferrari hukuksal anlamda bu olayın üzerine fazla gidemez, lakin bu dönemde gerek İtalya ve gerek Amerika Birleşik Devletleri’ndeki illegal yaşam ve mahkemeler; Sicilya’daki aileler tarafından yönetilmekteydi Bu olayın üzerine, Enzo Ferrari; Ferrari’nin “Ferrari Dino” serisini yarattıAncak bu arabaya ferrari logosu konulmasına Enzo Ferrari şiddetle karşı çıktıBu nedenlede araca “Dino” yazan bir logo konuldu Bu tasarım Ford’un yarattığı en hızlı ve yarışlardaki en başarılı arabası Ford GT40 ‘a ilham kaynağı olacaktır Ferrari’nin Fiat’a satılması Maddi sorunlardan kurtulamayan Ferrari, hisselerinin bir bölümünü Fiat’a sattı Bunun üzerine Ford 1963 yılında 18 Milyon dolarlık bir teklif sundu Enzo Ferrari hemen hemen her konuda anlaşıp, ancak Ford’un yarış takımını kontrol etme isteği Enzo Ferrari tarafından reddeder ve anlaşma bozulur Bu da Ford’un o dönemde yarışlara girmesine sebep olur 1969 yılında oldukça güç durumda kalan Enzo Ferrari şirketin hisselerin yarısını Fiat’a vererek, yönetimden bir adım geri çekildi 1988 yılında da Fiat hisselerin %90?ına sahip olur Ford’un Ferrari tarafından hazırlıkları yapılmış, birçok masrafa girilmiş projesinin iptal olması ardından; Ford “Ferrari” projesine “Ford GT40? ismi altında devam etti İki yıl deneme sonrasında, Ferrari’yi yarışlarda geçmesi de Amerikan otomobil yarışçılığının en büyük günlerinden biri olarak kabul edilir |
|