|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
ileri, kutusu, otomatik, renault’dan, vites, yeni |
![]() |
Renault’Dan Yeni Altı İleri Otomatik Vites Kutusu |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Renault’Dan Yeni Altı İleri Otomatik Vites KutusuEDC olarak adlandırılan yeni vites kutusu (Efficient Dual Clutch), klasik otomatik vites kutularına nazaran net düşüş gösteren yakıt tüketimi düzeyi ve CO2 salımları sergiliyor ![]() ![]() Bu yeni EDC vites kutusu Türkiye’de ilk kez 2010 yılı Aralık ayında tüketiciyle buluştu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Otomatik vites kutusu EDC’nin üstünlükleri: Renault’nun yeni otomatik vites kutusu EDC, otomatik vites kutuları ailesine aittir ![]() ![]() ![]() Motorun verimini ve yakıt tüketimini optimize etmek amacıyla, Renault EDC vites kutusu için «kuru» tip çift kavramalı bir teknoloji seçimi yaptı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Manuel vites kutulu otomobillerde elde edilenlerle kıyaslanabilir tüketim değerleri ve CO2 salımları Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine rehberlik etti: • «Yaş» kavrama disklerinde veya klasik otomatik vites kutularının konvertisörlerinde bilinen istenmeyen sürtünmelerin sınırlandırılmasını sağlayan « kuru» çift kavramalı teknoloji ![]() • Enerji tasarrufu sağlayan elektrikli iticilerle çift kavramanın ve senkromeçlerin yönetimi ![]() Minimum tüketim amacıyla optimize vites geçiş yasalarının ayarlanması: Sistem, belli bir hızda en yüksek viteste olacak şekilde hızlı vites artışı sağlıyor, bu ise tüketimin ve CO2 salımlarının kontrol altında tutulmasını mümkün kılıyor ![]() Güvenli akıcı sürüş Hızlı ve akıcı otomatik vites değişiklikleri Tüm otomatik vites kutularında olduğu gibi vites geçişleri «tork altında» gerçekleşiyor: Vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında tork transferinde herhangi bir kesinti olmuyor ![]() ![]() ![]() ![]() Sürücünün komutlarına anında cevap: Altı ileri vitesli ve kısa geçiş süreli (290 ms) yeni vites kutusu EDC büyük bir tepki gücüne sahip olup, gerek otomatik modda gerekse tek dokunuşlu modda mekanik vites kutularınınkine benzer bir sürüş keyfi sağlıyor ![]() ![]() ![]() ![]() Daha akıcı sürüş için optimum «sürüklenme» ![]() Klasik bir otomatik vites kutusunda olduğu gibi, rölantide fren pedalı serbest bırakıldığında otomobil aşamalı şekilde harekete geçiyor ![]() ![]() Rampada kalkışta yardım sistemi: Yokuşta kalkışlarda sürücü pedal frenini bıraktığında, otomobili birkaç saniye hareketsiz tutmak için sistem tekerlekler üzerindeki fren basıncını sürdürüyor ![]() ![]() dır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|