Prof. Dr. Sinsi
|
Esma-Yi Hüsnayi Çalişma Yollari...
Esma-yı hüsnayı çalışmanın çok değişik yolları vardır En büyük sır da esma-yı hüsnanın ebcet sayısınca anılmasındadır Bir başka yol da esma-yı hüsnanın ebced sayı değerini kendisiyle çarpıp çıkan sonuç kadar onu anmaktır; bu durum ism-i azam gibi bir şeydir ve bunda çok büyük bir sır vardır Asıl sır buradadır Sözgelimi "Allah" esmasının ebcetsel sayı değeri altmış altıdır Altmış altıyı kendisiyle çarparsak dört bin üçyüz elli altı rakamına ulaşırız İşte Allah esmasını bu sayı kadar anmakta çok azemetli sırlar vardır Bu sayıların esma-yı hüsnaya müvekkel olan ruhaniyi yaklaştırma gibi esrarları vardır
Sufizm yollarına biat eden müritler özellikle mürşitlerin önerdiği virtleri yaparak seyr-i süluk ederler Dilerlerse hoşlarına giden herhangi bir esmayı şefaatçi ve vasıta kılarak amaçları için çalışabilirler Sufizm yoluna biat eden kimseler esma-yı hüsnadan dilediklerini çalışmaya ruhsatlı sayılırlar; çünkü onlar esma yoluna bağlanmış has bir zümredirler Esma-yı hüsna çalışılırken abdestli olunmalıdır İlk önce gözler kapatılmalı yavaş yavaş vucut gevşetilerek yoğunlaşılmalıdır Tamamen düşüncelerden arınıp kendini yok olmuş bilerek hatta evreni de yok bilerek çalışılan esma seri bir şekilde okuyanları amaçlarına ulaştırır Esma, güneşe benzeyen bir nur gibi düşünülüp o ışık altında kalındığı fikredilerek çalışılmalıdır Yoğunlaşmayı başaranlar korkunç bir zafer kazanırlar Esmaların bütün yararlarına çok seri bir şekilde ulaşırlar Esmaları böyle çalışmak gerekir Gaflet ve vesvese içinde yapılan zikrin sevaptan başka bir yararı yoktur
Her esma ebcetsel sayı değeriyle şifrelenmiştir Bu sayılarda mucize sırlar vardır Ebcetsel sayı değeriyle verilen herhangi bir esmayı, tekrar aynı sayıyla çarpıp çıkan sayı değerince eksik fazla olmadan anmakta, söylemede ism-i azam sırları vardır Bu sayı bereketiyle ruhani alemlerin kapıları açılır ve esmanın sırları ortaya çıkar Nasıl ki bir anahtarın küçük bir dişlisi olmadan kapılar açılmıyorsa bunun gibi esmayı belli bir sayı düzeninde çalışmamak da aynı sonucu doğurur Yıllar geçse de hiçbir sır açığa çıkmaz Her esma sayısal bir mucizedir, gayp kapılarının kildidir Kapalı kapıların açılması için de esmanın ebcetsel sayısal değer çok önemlidir
ESMA-YI HÜSNALARI ÇALIŞMA ZAMAN DİLİMİ  
Esma-yı hüsnayı hangi amaç için çalıştığımıza bağlı olarak zamansal sınır da değişir Sözgelimi Sufizm yoluna bağlı biriyseniz mürşidinizin size tarif ettiği dersi ölene kadar yapmalısınız Ama özel amaçlar içinse, sevgi, ilim, rızk, başarı, hastalık, sihir, düşmanlıklar, rüya, yakaza ve benzeri 7,14,21,40 günle 150 gün arasında bu çalışmalar değişebilir Yani yedi günle altı aylık zaman dilimi arasında bu esmalar zikredilebilir Bu çalışma amaca ulaşıncaya kadar da sürdürülür  En etkilisi de esma-yı ilahinin ebcetsel sayı değeriyle esmayı zikretmektir Sözgelimi "Hayy" esmasının ebcetsel sayı değeri 18'dir Bu esmayla özel bir dua planlanıyorsa 18 gün buna devam etmelidir Yine "Ya Basıt" esmasının ebcetsel sayı değeri 72'dir Yetmiş iki gün boyunca bu sayıda esmayı anmak ruhu sevinçlere boğar Sırlar açığa çıkar Böyle bir usul de vardır İnsanlar, birbakıma esmanın ışınlarına aşık olarak yaratılmışlardır Bir insan hangi esmaya aşık oluyorsa, ona büyüleniyorsa kalbinde onun sıcaklığından esin varsa o esmayı seçmelidir Dilerse bir halife bunun tersini söylesin  Bunda büyük bir bereket ve sır vardır Kalbin sevmediği, aşık olmadığı esma yol aldırmaz sadece sevap getirir  Ya aşık olunan esmalar öyle mi? Onlar ruhumuzu aşkla ışınlayacak bir nurdur
Ruh, esmanın aşkıyla, ondan aldığı ışınla büyür ve gelişir Ruh gereksinim duyduğu esmaları çok iyi tanır Ona karşı gizliden bir aşk yönelimi sergiler Ruhun sevgilisi ve aşkı olan esmayı; ledüne sahip olan kimi veliler bilip söyleyebilirler Bu çoğunlukla olası olmadığına göre en doğrusu Allah'a yakarıp dua ederek kendine yararlı olacak ve mürşitlik edecek esma-yı hüsnayı Ondan istemektir Bir hafta kadar samimi kalple dua edildiğinde Allah'ın esma-yı hüsnaları sırasıyla yavaş yavaş okunmaya başlanır
Ruh, kimi esmalar okunurken aşktan çıldırır, onu ister  İşte o esma mühim bir mürşit olabilir ve çalışan hakkında ism-i azam hükmüne geçebilir Gelinen konaklara göre de bu esma aşkı zaman içinde başka başka esmalara kayabilir Bu da çok doğal sayılmalıdır Bir sufinin "Rahman" esmasına aşıkken bir zaman sonra "Fettah"a aşık olması bereketli bir şeydir  Esmaları sevmede ruhun gereksinimi, ilahi esin yelleri, yaratılış sırrı çok önemlidir Esma çalışmadan yana hiç kimse bir esmayı çalışmaya karşı sık boğaz edilmemelidir Severek yapılan her şey güzeldir  
ESMA-YI HÜSNANIN EBCETSEL DEĞERLERİ ve SIRLARI 
Esmaların ebcetsel değeri oldukça önemlidir Dua ve virt ufkunda esma çekileceği zaman ilahi sırları kapsayan sayılara çok dikkat edilmelidir
Esmanın ebcetsel sayı değerinden sonra “/” -bölü slash- imiyle verilen rakamlar o esmanın ism-i azam sırrını açığa çıkaran sayılar olup oldukça önemlidir, bu sayılarda aklın kavrayamayacağı sırlar vardır
Esmanın ism-i azam sırrını açığa çıkaran sayılar bir topluluğa paylaştırılarak virt halinde yapılabilir Sohbet için bir araya gelen topluluklar herhangi bir esmayı ism-i azam sırrını kapsayan ebcetsel sayıyla anıp dua etseler olağanüstü sırlar açığa çıkar
Sözgelimi Rahman esmasının ism-i azam tecellisini ortaya çıkaran sayı 88 804'tür, bu sayı hatme katılanlara taksim edilip paylaştırılsa ve hatim bitiminde bu esma şefaatçi ve vasıta kılınarak dua edilse tecelli sırları zuhur eder
ESMA-YI HÜSNA  
Esma-yı hüsna Yaratıcının zatını ve sıfatlarını belirten çeşitli kutsi kelimelerdir Kutsal kaynaklarda geçen esmaların toplamı doksan dokuzdur Bu adların dışında da Allah'ın binbir adı olduğunu söyleyen keşif ehli evliyalar olmuş Esma-yı hüsna Allah'ın vahiy ve ilham yoluyla nebilere ve has zümrelere bildirdiği zat ve sıfat adları olarak da görülebilir
ESMA-YI HÜSNALARIN VAZİFELİ RUHANİLERİ VAR  
Esma-yı hüsnanın Allah tarafından"görevlendirilimiş" ruhanileri var Bunlar cinniler, melekler taifesinden de olabilmektedir Esma-yı hüsnadan herhangi biriyle yoğun olarak Allahı zikredenlere o esmanın görevlileri olan ruhaniler yardıma gelirler Bunlar cinniler, melekler taifesinden de olabilirler Hiçbir esma-yı hüsna yok ki onun görevli ruhanileri olmamış olsun Bu Kuran-ı Kerim ayetleri ve süreleri için de geçerlidir
RUHANİLER ESMA-YI HÜSNALARLA DÖNÜŞÜRLER  
Ruhaniler esma-yı hüsnanın sırrına mazhardırlar Kendi yaşam kanunlarında Allah'ın dilediği sınırlar çerçevesine çıkmadan değişip dönüşebilmeye ruhanilerin selahiyetleri var Kendi hayat kanunlarının dışına çıkmak için kullandıkları çeşitli kelimelerle şekilden şekile girebilirler Bunun için de çok ağır bir bedel öderler Değişip dönüşümün kanun dairesini zorladıklarında bu onların sonu olur İnsan, kuş, kelebek, böcek, yılan, örümcek, kedi, keçi vb hayvanların şekline girebilirler Genellikle hiç beyazı olmayan kedi ve köpek; şeytani cinnilerin görselliği, tecellisi olarak kabul edilir
RUHANİLER ELDE EDİLEBİLİR  
Sufizm yolundaki velilerin, evliyaların emrinde bulunan ruhaniler vardır Allah, ihlasla kendini anan sufilerden çoğuna armağan olarak ruhaniler verir Kimileri bunların farkında olur kimileri olmaz Ruhanilerden birini elde edenler sonsuz sevinç içinde kalırlar Elde edilen ruhaniler dünya ve ahirette yardımcı olurlar Kur'anda ve esma-yı hüsnanın sır bahçelerinde onları elde etme, onlardan yararlanma yolu açık bırakılmış Esma-yı hüsnalardan usulünce yararlanırsa ruhanilerle iç içe olunabilinir Hatta onlar istihbaratta, tıpta, iletişimde ve benzeri sahalarda kullanılabilir
BİAT ALMADAN, İZİNSİZCE ESMAYLA RİYAZET YAPMAK TEHLİKELİDİR  
Sufizm okullarından selahiyetli bir gavsın ya da insan-ı kamilin elinden biat almadan esma-yı hüsnayı çalışanlar kendi başlarına riyazet yapıp ruhani alemleri fethi amaçlayanlar cinni şeytanların ağına düşerler Onlara yem olurlar Sufizm yoluna girerek biat almayanlara esma-yı hüsnanın ruhanileri de asla gelmez O yollara girmeden velayet elde etmek tehlikeli sonuçlar doğurur Biatsız esma-yı hüsna çalışanların, kendi başlarına riyazetler yapanların çoğu ya yoldan saparlar ya da cine şeytana maskara olan zavallı birer medyum olurlar Esma-yı hüsnayla rizazet yapmak için selahiyetli birinden icazet almak gerekir, aksi halde çok tehlikeli sonuçlar ortaya çıkabilir
ESMA FITRATA, AMACA UYGUN OLMALIDIR  
Her insan esmaya mazhar yaratılmıştır Nasil ki parmak izleri ve yüz ayrı ayrıysa aynen öyle de her insanın yaratılışında esma faklılığı vardır Kimi Rahman, kimi Vedüd, kimi Muhyi ,kimi de Celil fıtratlıdır İnsanların anlaşmazlıklarının temelinde de esma farklılığı vardır Çalışılan esma amaca uygun olmayınca beklenen yararlara ulaşılmaz Sözgelimi bir insan düşünün vesvese onun kaderi olmuş adeta  Hergün vesveseden ölüyor Bu insan, "Ya Rauf" çalışırsa ne olur? Amacına ulaşmamış olur Çünkü Rauf esmasının vesveseyi izaleye dahli yoktur
Esma-yı hüsnanın her biri ayrı ayrı tecelliye sahiptir Bir tecelli diğerine karışmaz Vesveseden helak olanların çalışması gerekli olan esma "Ya Kuddüs" dür Çünkü bu esma vesveseyi yakıp yok eden her türlü kiri pası temizleyen bir tecelliye sahiptir Yine bir insan düşünün nereye gitse ne yapsa hep hakarete maruz kalmaktadır Evde, sokakta, işte hep aşağılanmaktadır Bu insan "Ya Hayy" çalışmaya başlarsa ne olur? Amacına uygun bir esma seçmiş olmaz Yine, her yerde horlanıp durur Oysa böyle biri "Ya Aziz" esmasını çalışsa bunu da ebcetsel sayı çarpımıyla yapsa kırk gün geçmeden izzetli, el üzerinde tutulan biri haline gelir Bu, doğru çektiği esmanın tecellisi neticesinde açığa çıkan bir şeydir Sufilerin seyr-i sülukta başarısız olmalarının temelinde de fıtratlarına uygun esmayı çalışmamaları yatar Sözgelimi bir sufinin yaratılış fıtratı; atak, girişimci, tuttuğunu koparan dışa dönük olsun Bu sufi "Ya Halim" çalışırsa fıtratına aykırı bir esma seçmiş olur Bu sufi "Ya Seri'u" çekse seri bir şekilde yol alır Hayret edilecek sonuçlar ortaya çıkar Her gıda her insana yaramadığı gibi, her esma da herkese yaramaz Esmaların hepsi şifalı ilaçlara benzerler Ama insan kendi hastalığına uygun ilaç alıp doğru esmayı çekebilmelidir  Aksi halde beklenen yararlara ulaşılamaz
Eğer sizin düşmanlarınız çoksa ,her gün birileri size sataşıp duruyorsa yüz milyon defa "Ya Rezzak" çekseniz ne olur? Hiçbir şey  Çünkü bu esma, düşmanlara karşı bir tecelli açığa çıkarmaz Sadece helal rızk getirir, hepsi bu  Ama "Ya Muntakim" diye zikrederseniz daha bir kaç hafta geçmeden düşmanlarınızın herbiri müthiş bir felakete düşüp sille yer Bunu da "Muntakim" esmasının tecellisi yapar İnsan ihtiyaç sahibidir ve hastadır Esmaların hepsi de birer şifalı ilaçtır Bir insan gereksinimine göre değişik değişik esmalar çalışabilir Özellikle Sufizm yollarına biat edenler özgüven içinde diledikleri esmaları çalışabilirler Bu, onlara verilmiş birer icazettir, ruhsattır Bunu, çok iyi anlamak lazım  Hiçbir insan yok ki Kur'anda kendine bakan bir süre ayet olmasın; hiçbir insan yok ki esma-yı hüsnadan kendine bakan bir esma olmasın  Bir insan kendi yaratılış fıtratına uygun düşen esmayla çalışmazsa yıllar geçse de hiçbir ilerleme sağlayamaz Kul samimi olursa Allah bunu gönlüne ilham eder  Kalbi dinlemek kadar güzel bir şey yoktur Kalp Allahı yansıtan bir ayna  Kalp ilahi sırra açılan bir pencere  
ESMANIN RUHANİLERİYLE BULUŞMAK  
Her esmanın "huddam" denilen ruhanileri "vazifelileri vardır Bunlar bir esmanın ebcetsel sayı değeri kadardırlar Sözgelimi "Azim" esmasının ebcetsel sayı değeri 1020'dir İşte bu esmaya vaziyet eden bin yirmi adet azametli ruhani vardır Bin yirmi meleğin emrinde de bin yirmi ruhani ya da cinni vardır Ruhanilerden, cinnilerden, meleklerden oluşan bu görevliler esmanın tecellisine uygun bir esinle zikredene yardımcı olurlar Zikreden esmaya aşıksa ve bunu aşkla yapıyorsa özellikle ebcetsel sayı değerine dikkat ediyorsa esmanın ruhanileri gelmeye başlarlar Gece boyunca onunla irtibata girmeye çalışırlar Ruhuna vücuduna evine bakışına sesine sinerler Bu Sufizm yoluna biat etmenin özel bir kazanımıdır Biat etmeyenler için bu ledün nimetleri kapalıdır
Sufizm yolu dışında kalanların huddamlarla görüştüklerini sanmaları sadece bir yanılgıdır Onlar cinni şeytanların oyuncağı olurlar Bütün medyumlar da öyledirler Tarikat sahasına biat edenler Allah tarafından korunma altında olurlar Elde ettikleri de o dairenin ledünni bereket sırları olur Bütün esmalar Allah'ın rızası, amaçlar, vesile ve vasıta kılınmak için yapılmalıdır Her şeyin başı ihlastır Allah'a, bir esmada aşık olana bütün ruhaniler de aşık olur O dilemese de Allah kendini anan kulunu dilediğine sevdirir Esma bitikten sonra "Yüce Allahım bu esmanın ruhanilerini bana musahhar kıl ve işlerime yardımcı ver " diye dua edene Allah tehlikesiz bir şekilde ruhanileri yollar Ona yardımcı olmak için akın akın gelirler Bu ise dehşet bir lütuftur Bir sufunin o sahayı merak etmemesi Allah'ın açtığı böyle bir kapıyı yok sayması sadece cehalettendir İnsan sünnet ve kuran dairesinde kalıp Allah'ın verdiği her türlü nimetten yararlanmalıdır Bunu yaparken de yalnızca Allah'a dayanmalı ona yönelmelidir Allah ruhanilerle bir sufiyi buluşturmuşsa bu çok özel bir sır olarak kalmalıdır Aksi halde sırrı söylemek kimi zaman o sırrı bir daha görmemeye neden olabilir Bu da acı olarak yeterli olan bir şeydir
Sufilerin çoğu ruhani daireye sırt döndükleri için elli atmış yıl sonra bile yerlerinde sayıp kalmışlardır Allah'ın özel olarak her esmaya atadığı ruhaniler kimi cahil ve softa müritlerce iyi gözle görülmemektedir Onlardan uzak kaldıkları için de yerlerinde sayıp durmaktadırlar Öyleyse esmaların ruhanileriyle buluşmak onları yardımcı olarak istemek için dua etmeli Allah'a yakarmalıyız O dünyanın nimetleriyle Allah bizi buluşturmuşsa bunu örtüp gizlemeli sinemizde ötelere götürebilmeliyiz  Kim ki hak bir tarikata intisap etmemiştir, hak bir mürşidin elinden biat almamıştır, onun esmaların ruhanileriyle buluşması yardımlaşması sadece bir zan ve hayaldir O kapı kapalıdır Esmaların ruhanileriyle buluştuğunu sananlar da cinni şeytanların maskarası, kuklası olan zavallılardır  Ruhanilerle buluşmak için İmam Ali Hazretleri Celcelütiyesinde Allaha yakarır  Emrine ruhani ifritler vermesini diler  Aynı dilek Nakşibendi tarikatının kurucusu İmam Bahaüddin Nakşibent hazretlerinin Evrad-ı Bahaiyye Azimetinde açıkça görülebilir İmam Ahmet Buni,İmam Yafii, Seyyit Emir Sultan gibi binlerce evliya bu sırları içeren ledünni bilgiler aktarmışlardır Yani ruhu ergin olana, bu yollar, Allah'tan esmanın ruhanilerini kendine musahhar edilip yardımcı verilmesini dilemek, ism-i azam sırlarındandır
|