Otojenik Egitim Hakkında... |
07-17-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Otojenik Egitim Hakkında...Otojenik Eğitim, otonom sinir sistemi üstünden vücudu kontrollü bir şekilde gevşetme, kişinin ruhunu, psikolojisini rahatlatma yöntemidir Bir nevi kişinin kendi kendini uyur hale getirmesidir Ancak bu konum bir uyuma hali olmayıp, aksine gevşemiş olan vücutta bilincin açık olmasıdır Otojenik Eğitim, doktorlar, psikoterapistler ve pedagoglar tarafından, psikolojik ve psikosomatik problemlerde önleyici mükemmel bir yöntem olarak görülüyor ve uygulanıyor Otojenik Eğitim, diğer işlevlerinin yanı sıra; konsantrasyon azlığı ve bozukluğu, uykusuzluk, dinlenememe ve iç huzursuzluğu giderebilmekle birlikte zihinsel, bedensel ve sanatlar yeteneklerin geliştirilmesinde etkili, alışkanlıklardan kurtulmada yardımcı olmaktadır Yaşamımızı engelleyici negatif düşüncelerin pozitif olarak değiştirilmesinde, olaylara ve yaşananlara sınır koymanın ötesinde kendi özgüvenimizi artırarak sorunlarla baş edilebileceğini göstermektedir Sınav ve doğum öncesi hazırlıklarda ve her türlü strese karşı oldukça elverişli bir yöntemdir Örneğin bir sınav öncesi “ben onu kolaylıkla başaracağım” yada devamlı uykusuzluk hali çektiğinizde “ben derin ve rahat uyuyorum” gibi Kendiniz relaks bir konumda iken şuuraltı ile rahatca kontakt kurabileceğinizden, buna benzer pozitif düşünceler (telkinler), şuuraltına daha kolay yerleşecek ve şuuraltı o telkini işletip size yardımcı olacaktır Oldukça kısa bir zaman içinde ve olanaklar ölçüsünde, telkinleriniz etkisini gösterip, amacına ulaşacaktır Otojenik Eğitim, tüm dini inaçlardan veya belli bir dünya görüşünden uzak, dünya genelinde en çok araştırılan, incelenen ve üzerinde en cok etüd yapılan bir rahatlama metodudur Otojenik Eğitim, doktor veya ilaç tedavisi yerine geçmez; ama bundan bağımsız olarak tüm tedavi ve terapilerin yanında destekleyici olarak uygulanabilir Bilinçli ve kararlı uygulandığı takdirde de ömür boyu psikolojik hijyen sağlar Hastalık düzeyindeki rahatsızlarda doktor kontrolü mecburidir! Alıntıdır |
|