Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Ülke & Şehirler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
1869, kanalı, mısır, süveyş

Süveyş Kanalı (1869 Mısır)

Eski 07-16-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Süveyş Kanalı (1869 Mısır)



Süveyş Kanalı, 1869 Kasım'ında çeşitli etkinliklerle açılmış olsa da, Kızıldeniz ile Akdeniz'i birbirine bağlama düşüncesi yeni değildi MÖ 7 yüzyılda, Mısır kralı Necho, böyle bir su yolu inşa etme konusunda artık pes etse de, o ana dek 120 bin köle bu uğurda hayatını kaybetmişti MÖ 522'de, Persliler Mısır'ı fethettikten sonra, kralları Darius projeyi yeniden diriltti ve kanalı tamamladığını ilan eden bir kitabe hazırladı 5 yüzyılda yaşayan tarihçi Heredot, buranın denizler arasında direkt bir rota çizmediğini, deniz yolculuğunun 4 gün aldığını ve iki geminin yan yana geçebileceğini söylemişti Dairus’un kanalı, modern su yolu üzerindeki göllerden birine dökülmeden, Nil Nehri'nin doğusuna doğru akıyordu Romalıların zamanında gelişen kanal, bir süre sonra suyun getirdiği kum ve çamurla doldu ve ihmal edildi Sonraki kuşaklar, atalarının yeni bir yol açma teşebbüsleriyle aşık atamadı XIV Louis zamanındaki Venedik İmparatorluğu'nun ve Napolyon'un planları da sonuçsuz kaldı Akdeniz ile Kızıldeniz arasında 91 metrelik bir fark olmasından dolayı, Napolyon'un bir mühendisi, sonucun bir felaket olabileceği konusunda uyarıda bulundu Bunun yanlış bir düşünce olduğu anlaşıldıktan sonra bile, kanalın tamamlanması pes etmeyen bir adamın ısrarı ve çabaları sonucu gerçekleşti Fransız diplomat Ferdinand de Lesseps, 1854'te Vali Muhammed Sait Paşa'ya gidip (o zamanlar Mısır Osmanlı İmparatorluğu'nun bir parçasıydı) Süveyş'in kuzeyinden başlayıp Acı Göller'den geçecek ve Akdeniz'e bağlanacak kanalın yapımı için izin aldı De Lesseps, validen ve Süveyş Kanalı Şirketi'nin birkaç hissedarından destek aldı Buna karşın, Hindistan'a doğrudan giden bir yoldan kazancı büyük olacak Britanyalılar hiç hisse almadı Kanal, Londra ile Bombay arasındaki mesafeyi 7343 km kısaltacak olsa da, hükümet projenin gerçekleşmesinin imkansız olduğunu ve gerçekleşse bile çok pahalı olacağını savunarak, başarısız olması için elinden geleni yaptı

Zaman zaman zorluk yaşansa da asla imkansız olmayan, 1859'da başlayıp 10 yıl sonra tamamlanan projeye De Lesseps başkanlık etti İlk başta işçi gücü kullanılsa da sonradan makinelerden yararlanıldı ve Avrupalıları da buraya çekmek için şartlar iyileştirildi İçme suyu temin etmek için 25 bin işçinin çalışmasıyla bir temiz su kanalı yapıldı Yolun bittiği Akdeniz'de geri istenen bir alanda Said Limanı yapıldı ve 1863'te, yol üzerinde ayrı işçi kampları yapılmasına imkan tanıyan temiz su kanalı yapılana dek, kanal kuzeyden güneye doğru uzandı Kanalın tamamlanmış hali 161 km uzunluğunda, 152 metre derinliğinde ve 137 metre genişliğindeydi Her 10 km bir körfez vardı

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.