![]() |
Cinsel Eğitim Nasıl Olmalı? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Cinsel Eğitim Nasıl Olmalı?KADIN VE ERKEK ‘Her birinin kendisine has cinsel özellikleri vardır ![]() Bütün bunlar insan cinsî hayatının ana başlıklarıdır ![]() Cinsel konuların akıl almaz istismarlara konu yapıldığı bir zamanda yaşıyoruz ![]() Bir tarafta cinsel hayat ayıplarla örtülü bir tabu olarak görülüyor… Öbür yanda, bütün mahremiyet sınırlarına meydan okuyan bir teşhircilik furyası yürütülüyor… Bu tezat tablosundan ortaya çıkan sonuç: cinsel hayatta tam bir anarşi hüküm sürüyor ![]() ![]() Cinsî konuların insan hayatındaki yeri nedir? Cinsel hayat hakkında bilmemiz gerekenler nelerdir? Medyanın olumsuz bombardımanından nasıl kurtulacağız? Doğru olan nedir? Neler yanlıştır? Sevap, ayıp, günah kavramları en doğru şekilde nasıl anlaşılacaktır? Cinsellik hayatımızın bir parçasıdır ![]() ![]() ![]() Yaradılışımıza yerleştirilen çok önemli bazı temel ihtiyaçlar vardır: Beslenme, barınma,uyku ve cinsellik gibi… ‘Şehvet’ olarak adlandırılan cinsî arzu (libido, cinsel haz) kadınla erkek arasında yaratılan birbirine yakın ve beraber olma ihtiyacının biyolojik temellerinden biridir ![]() Rum suresinin 21 ![]() ![]() ![]() ![]() Bediüzzaman, İşârât-ül İ’caz adlı eserinde, nefis bir duygusal yorum yapıyor: ‘İnsanoğlunun en fazla ihtiyacını tatmin eden, kalbine mukabil bir kalbin mevcut olmasıdır ki, her iki taraf sevgilerini, aşklarını, şevklerini mübadele etsinler ve lezzetlerde birbirine ortak, gam ve kederli şeylerde de yekdiğerine muavin ve yardımcı olsunlar ![]() ![]() ![]() Her bir hücrenin mikrokozmik seviyede, elektronlarına kadar, en ince bir plan dahilinde her türlü ihtiyacını mükemmelen karşılayan Vücut Sarayının Sahibi insanoğlunun bütün ihtiyaçlarını da belli nizamlara bağlı kılarak karşılamıştır ![]() ![]() Madem insanlarda cinsî ihtiyaçlar, arzular yaratılmıştır ![]() ![]() ![]() Dinimizde evliliğe büyük önem verilmiş, cinsel hayatı düzenleyen emir ve yasakların büyük çoğunluğu da bu temel ölçüye göre belirlenmiştir ![]() Zinanın, homoseksüelliğin, evlilik içinde cinsel hayattan çekilmenin, kısırlaşmanın, şehvetle bakmanın vs… yasaklanması, cinsî duyguların meşru yoldan, evlilik hayatı içerisinde tatminine dönük prensiplerden bazılarıdır ![]() Helâl ölçülerdeki cinsel yakınlaşma ibadet sınırları içerisinde değerlendiriliyor ![]() ![]() Cinsel hayattaki sapmaların insanları ne gibi tehlikelere maruz bırakabileceğine sanırım AIDS iyi bir örnektir ![]() Cinsel eğitim şart mı? İslam’ın emir ve yasaklarını öğrenmek, büluğ çağından itibaren aklı başında olan her Müslüman’a farz ve şart değil midir? Elbetteki bir kısım ibadetlerin sıhhati, bu bilgilerin bilinip yaşanmasına bağlıdır ![]() ![]() Çocuklar cinsel farklılıklarını daha iki, üç yaşından itibaren sezmeye başlarlar ![]() ![]() Aslında cinsel terbiye ve eğitim doğumla başlamalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsel terbiye çocukların büyüyüp gelişmesine göre yoğunlaşan bir seyir takip eder ![]() ![]() Eğitimin amacı çocuğun cinsine has davranışları normal ve sağlıklı şekliyle kazanmasıdır ![]() ![]() ![]() İbadetle ilgili cinsel bilgilerin verilmesinde geç kalınmamalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() En hassas dönem büluğ çağı: Bedenlerdeki farklılaşma ve duygu dünyalarındaki değişmeler, ana, babaların onlarla ciddi bir şekilde konuşmalarını, yol göstermelerini gerektirir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hadislerde belirtilen, meşru ölçüler içindeki cinsel hayat, Allah’a kulluğun bir yoludur ![]() ![]() Aile ortamında ananın kızına, babanın oğluna samimi bir havada doğru bilgileri sunması niçin ayıp olsun ki? ![]() ![]() ![]() ![]() Dengeli ve istikametli bir cinsel hayat huzurun, mutluluğun yollarından biridir ![]() Utanma duygusundan arındırılmış bir hayat anlayışının her fırsatta yaygınlaştırılmaya çalışıldığı, cinsî enerjiyi çizgi dışına kaydırma gayretlerinin olumsuz atmosferinde, neyin doğru, neyin yanlış olduğunu anlamak için geç kalmış sayılmayız ![]() ![]() Kaynak: Dr ![]() Zafer Dergisi – 2001-OCAK-289 ![]() |
![]() |
![]() |
|