|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
cesur, kanatlarıtürk, milletinin, türk, yildizlari |
![]() |
Türk Milletinin Cesur Kanatları-Türk Yildizlari |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Türk Milletinin Cesur Kanatları-Türk Yildizlari1911'DEN TÜRK YILDIZLARINA ÇİFT BAŞLI KARTAL FİGÜRÜ Orta Asya Türk inancına göre,insanlara gökyüzü ve yeryüzü yolculuklarında refakat eden koruyucu varlıklar kuş şeklindedir ![]() Koruyucu ruhu simgelediği kabul edilen bu motif, aynı zamanda güç,asalet ve egemenlik sembolü olarak da kullanılmıştır ![]() ![]() Kartalın özellikle çift başlı olarak kullanıldığında, birleşerek artmış gücü temsil ettiğine inanılmaktadır ![]() Kartal başlarının birinin sınırsız geçmişe diğerinin ise sonsuz geleceğe baktığına ve Anadolu'nun konumu itibarı ile doğunun ve batının hakimiyetini temsil ettiğine inanılır ![]() Türk Hava Kuvvetleri'nin sembolü de tek başlı Anadolu Selçuklu kartalıdır ![]() ![]() ![]() KURULUŞUNDAN BUGÜNE TÜRK HAVA KUVVETLERİ VE İLK AKROBASİ ÇALIŞMALARI 1911 yılında kurulan TÜRK HAVA KUVVETLERİ kendini ard arda yaşanacak olan savaşların içinde bulur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görevlerini yapmanın yanı sıra, gelişmek, dünya standartlarına erişmek ve bunun için de çok hızlı yol katetmek zorunda olan TÜRK HAVA KUVVETLERİN'ndeki akrobasi tarihi de kuruluşundan çok kısa bir süre sonra; 1914'te başlar ![]() ![]() ![]() Plt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nitekim 1 Temmuz 1932'de Havacı Personel ayrı bir muharip sınıf haline gelecek ve 1933'ten itibaren Türk Havacıları, havacılığın sembolü olan mavi renkli üniformaları giymeye başlayacaktır ![]() ![]() ![]() 1923 sonrası atılımlar hızla devam ederken, 1940'lı yıllarda uçak sayısı 500'e ulaşacak ve 31 Ocak 1944 tarihinde de hava birlikleri tek bir komuta altına toplanarak Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı kurulacaktır ![]() TÜRK HAVA KUVVETLERİ'NDE İLK TOPLU AKROBASİ ÇALIŞMALARI Akrobasi konusunda dünya havacılık tarihinde kısa zamanda yerini alan Türk Hava Kuvvetleri, bünyesindeki ilk resmi akrobasi çalışmaları 1926 yılında Hava Harp Okulu (Uçuş Okulu) bünyesinde başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TÜRK HAVACILIK TARİHİ'NDE ÖNEMLİ BİR DEĞİŞİM: PERVANELİ UÇAKLARDAN JETLERE Türkiye'nin NATO üyesi olduğu 1952 yılından sonra Türk Hava Kuvvetleri'ndeki modernizasyon çalışmaları daha da hızlanır ve kısa sürede pervaneli uçakların yerini jet uçakları almaya başlar ![]() ![]() ![]() ![]() TÜRK HAVA KUVVETLERİ'NDE İLK AKROTİM Türk Hava Kuvvetleri bünyesinde, günümüzdeki modern ve ileri teknolojideki havacılık anlayışına uygun nitelikteki ilk akrotim; MİLLİ adıyla, jet dönemine geçilmesinin hemen ardından 1952 yılında kurulur ![]() ![]() 1952-1962 yılları arasında faaliyet gösteren MİLLİ çağrı adlı bu ilk tim önemli başarılara imza atmıştır ![]() ![]() TÜRK HAVA KUVVETLERİ'NDE İKİNCİ AKROTİM Eskişehir 4ncü Hava Üs Komutanlığı'nda 1955 yılında kurulan ikinci timin çağrı adı UÇAN KUĞULAR 'dır ![]() ![]() ![]() TÜRK HAVA KUVVETLERİ'NDE ÜÇÜNCÜ AKROTİM Diyarbakır 8nci Hava Üs Komutanlığı'nda 1957 yılı sonlarına doğru kurulan AKREP çağrı adlı akrotim; 1959 yılına dek faaliyetlerini sürdürmüştür ![]() ![]() TÜRK HAVA KUVVETLERİ'NDE DÖRDÜNCÜ AKROTİM YARASALAR çağrı adını taşıyan bu akrotim 1964 yılında Merzifon 5nci Ana Jet Üs Komutanlığı'nda kurulmuştur ![]() ![]() Fotoğraftakiler: Plt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TÜRK HAVA KUVVETLERİ'NDE BEŞİNCİ AKROTİM 1966 yılında kurulan ve 1966'dan 1971'e kadar KARTAL çağrı adıyla anılan bu akrotim, 21 Mayıs 1971'de timde görevli Hv ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TÜRK HAVA KUVVETLERİ'NDE ALTINCI AKROTİM 1971 Malazgirt Zaferi'nin dokuzyüzüncü yıl dönümü kutlamalarında uçuş gösterileri yapmak amacıyla 1971 yılında Merzifon 5nci Ana Jet Üs Komutanlığı'nda kurulmuştur ![]() ![]() TÜRK HAVA KUVVETLERİNDE YEDİNCİ AKROTİM TÜRK YILDIZLARI DOĞUYOR 1971-1992 yıllarında sürekli faaliyet gösteren bir akrotim teşkil edilmemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1993'te ikili eğitime başlanmış ve yapılması tasarlanan akrobasi hareketleri denenerek, beş sortilik bir uçuş sonunda istenen sonuca ulaşılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu gösteri ardından FİLO staüsü kazanan TÜRK YILDIZLARI dünyanın en genç süpersonik akrobasi takımı olarak kendinden söz ettirmeyi başarmıştır ![]() Ağustos 1993'te Eskişehir 1nci Hava İkmal Bakım Merkez Komutanlığı'nca uçak tadilat/boya faaliyetleri başlatılmıştır ![]() ![]() TÜRK YILDIZLARI akrotimine tahsis edilen 9 adet NF-5 ve 1 adet NF-5 B uçağında yapılan tadilat ve değişiklikler Temmuz 1994'te bitirilerek birliğine teslim edilmiştir ![]() 5 Ekim 1994 tarihinde Diyarbakır 8nci Ana Jet Üs Komutanlığı F-16 Aktivasyon törenleri ile Ankara'da 29 Ekim 1994'teki Cumhuriyet Bayramı törenlerinde gösteri uçuşu yaparak kamuoyuna tanıtılmıştır ![]() TÜRK YILDIZLARI Eskişehir'de icra edilen Distant Thunder-95 tatbikatının 20 Nisan 1995 tarihindeki gözlemci gününde yerli ve yabancı konuklara ilk yedili gösterisini yapmıştır ![]() 2003-2004 Eğitim ve Öğretim yılında gösterinin etkinliğini arttırmak maksadı ile gösteri paketini 8'li kola çıkarmak maksadıyla çalışmalara başlanmıştır ![]() TÜRK YILDIZLARI 8'li paket olarak ilk gösterisini 30 ![]() ![]() ![]() TÜRK YILDIZLARI 200ncü gösterilerini 03 ![]() ![]() ![]() 134'üncü Akrotim Filo Komutanlığı şu anda bünyesindeki 10 pilot ile gösterilerine devam etmektedirler ![]() |
![]() |
![]() |
|