![]() |
Telefonda Etkili İletişim Kurmanın Yolları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Telefonda Etkili İletişim Kurmanın Yolları» İnsanlar bizi gördükleri andan itibaren 60 saniye içinde hakkımızda görüşleri oluşur ![]() ![]() » İnsanlar telefonun öbür ucunda bizi göremediklerinden, sadece söylediğimiz şeylere göre değil, aynı zamanda onları nasıl söylediğimize bakarak da bizim hakkımızda bir yargıya sahip olurlar ![]() » Aslında telefonda iletişim iki yolla sağlanır: Ne söylediğimiz (sözlü) ![]() Onu nasıl söylediğimiz » ABD’de yapılan bir araştırmaya göre, telefonda konuşurken insanların %87’si ses tonumuz ve sadece %13’ü kullandığımız sözcüklere göre fikir sahibi olurlar ![]() Telefon Becerileri » Telefonu etkili bir biçimde kullanmak; Diğer kişilerden istediğiniz bilgi ve hizmeti kısa sürede alabilmeniz ![]() Diğer kişilerin sizden istediği bilgi ve hizmeti kısa sürede alabilmeleri demektir ![]() » Sizi arayan kişinin ne istediğini bilin ![]() » Sorunların üstesinden nasıl gelebileceğinizi anlamaya çalışın ![]() » Vermek istediğiniz mesajı açık bir şekilde ve mümkün olan en kısa sürede verin ![]() » Beden dilinizin, gülümsemenizin ve ses tonunuzun önemini aklınızdan çıkartmayın ![]() Sesli İletişim » ABD’de yapılan bir araştırma sonucuna göre, dinleyicilerin kafalarında konuşucunun telefondaki ses kalitesine göre yönetme ve otorite gücü, zekası, eğitim düzeyi ve güvenirliği hakkında bir fikir oluştuğu tespit edilmiştir ![]() ![]() » Etkin dinleme beceriniz ve ses özelliğiniz kendinizi telefonda iyi bir şekilde sunmanıza çok büyük katkı sağlar ![]() Ses Tonu » Şahıs olarak bir televizyon gibiyizdir ![]() ![]() ![]() ![]() » Aynı sözcükler her ses tonunda farklı anlamlar ifade eder ![]() ![]() ![]() » Ses tonu, sesinizin yüksekliğini veya alçaklığını belirtir ![]() ![]() ![]() Telefondaki Sesinizi Değerlendirin » Telefondaki sesimiz kişiliğimizdir, bir başka deyişle karakterimizi ve ruh yapımızı yansıtır ![]() ![]() Ses Perdesi: Monoton veya mekanik bir şekilde mi konuşuyorsunuz? Normal bir konuşmada ses perdesi değişir ![]() ![]() ![]() ![]() Ses Hızı: Şayet çok yavaş konuşursanız dinleyicinin dikkatini kaybedersiniz ![]() ![]() ![]() ![]() Karşımızdaki kişi çok hızlı veya mırıldanarak konuştuğunda dikkatimiz dağılır ![]() ![]() ![]() ![]() Telefonda olumlu ve güçlü bir ses yaratmak için sesinizi kaydedin ![]() Gereğinden fazla yüksek, Gereğinden fazla enerjik, Çok alçak, Çok yavaş Daha sonra kendinize aşağıdaki soruları sorun: Kendimden emin bir şekilde mi konuşuyorum? Çok mu hızlı konuşuyorum? Sözcükleri ağzımda yutuyor muyum? Sesim güvensiz mi çıkıyor? Enerji: Sesinizdeki enerji, davranışınızı ve coşkunuzu yansıtır ![]() ![]() Vücudun Duruşu: Doğru ve dik duran bir vücut, daha rahat nefes almanızı ve daha etkili bir nefes çıkarmanızı sağlar ![]() ![]() Telefonda Nasıl Bir İnsan Olduğunuzu Bilin » Sizinle insanlar rahatlıkla iletişim kurabiliyorlar mı? » Telefonunuz her zaman meşgul mü? » Telefonunuz uzun süre çalıyor mu? » Mesaj alma sisteminiz yeterli mi? » Telefonda sesiniz nasıl geliyor? » En son ne zaman telefon görüşmesi eğitimi aldınız? » Diğer kişileri aradığınızda en çok ne canınızı sıkıyor? » Sizinle telefonda konuşurlarken arkadaşlarınıza hiç telefondaki olumlu ve olumsuz yönlerinizi sordunuz mu? Telefonda Sinirli Bir Müşteriyi Sakinleştirme Yöntemleri: Ahizeyi kaldırırken gülümseyin: Sizi arayan kişi telefonda sıcak ve samimi bir ses duyunca kaba davranamayacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Telefondaki Kişiye Aşağıdaki Davranışları Asla Sunmayın: Sorunu mazur göstermeyin, geçerli bir nedeni olduğunu söylemeyin ![]() ![]() ![]() ![]() Kısa ve Öz Olun: Kısa konuşmalar zamandan ve paradan tasarruf sağlar ![]() ![]() Görüştüğünüz Kişiyi Tekrar Aramanız Gerekiyorsa Bunu Vakit Geçirmeden Yapın: Bir çok kişi sizi tekrar arayacağım deyip aramaz ![]() ![]() Mümkünse Gelen Telefonlar Başkalarına Aktarmayın: Eğer gerçekten aktarmak zorundaysanız, aktarma gerekçesini telefondaki kişiye açıklayın ve telefonu kime veya hangi departmana bağlayacağınızı söyleyin ![]() ![]() ![]() ![]() Telefonda Konuşurken Not Alma: » Elinizin altında bir bloknot ve kalem bulundurun ![]() » Arayan kişinin ismini sorun ![]() » Görüşme boyunca telefondaki kişiye ismiyle hitap edin ![]() » Mesaj bırakmak isteyip istemediğini sorun ![]() Müşteri Kazanmanın Yöntemleri: » Onlara çok önemli birey gibi davranın ![]() » Onları dinleyin ![]() » Duygu ve düşüncelerini onlarla birlikte paylaşın ![]() » Onların sizler için çok önemli olduğunu hissettirin ![]() » Telefonlarına hemen cevap verin ![]() » Sorumluluk üstlenin ![]() » Beklentilerinden daha fazlasını verin ![]() ![]() » Özel günlerinde müşterilerinize bir kart veya armağan gönderin ![]() » O an soruna çözüm bulamıyorsanız, en kısa süre sonuçlandırıp kendisini tekrar arayın ![]() » Beş Yasak Sözcük: » Cümleye “Hayır” sözü ile başlamayın ![]() » “Yapamayız “ yerine, “Kolay olmayan bir şey, ne yapabileceğimize bir bakalım” deyin ![]() » “Bilmiyorum” yerine “Araştırıp temin edeyim” deyin ![]() » “Bir saniye” yerine “Bilgiye ulaşmak birkaç dakikamı alabilir, ben bulmaya çalışırken, bekleyebilir misiniz?” deyin ![]() » “Yapmak zorundasınız” yerine “yapmanız gereken ![]() ![]() ![]() Bölüm 2 Telefon Adabı » Ne kadar meşgul olursanız olun telefondaki kişiye her zaman kibar olun ![]() ![]() ![]() » Çok meşgul olduğunuzdan sürekli şikayetçi olursanız, müşterinizi kendinizden uzaklaştırabilirsiniz ![]() ![]() » Lütfen… Teşekkür ederim… Rica ederim… » Bu sözcükleri olabildiğince sık kullanın ![]() ![]() » Müşteri hizmetlerinde en önemli kural, bir önceki telefon görüşmesinde yaşadığınız tatsızlığı daha sonra bir başka konuda sizi arayan masum müşterinize yansıtmamaktır ![]() Telefonunuz çalmadan önce olumsuz bir şeyler olabilir, ofiste tek başınasınız ve tüm telefonlara siz cevap vermek zorundasınız; sabah evden çıkarken eşinizle tartıştınız, iş yerinizde bilgisayarınız bozuldu ve çaresizlikten kıvranıyorsunuz, arabanızın o sabah benzini bitti ve yolda kaldınız, az önce arayan kişi size çok sinirli ve kaba davrandı ![]() ![]() Sinirlerinizi kontrol etmek için 4 altın tavsiye; Telefonunuz bir kez daha çalsın ![]() ![]() Derin bir-iki nefes alın ![]() ![]() Gülümseyin ![]() ![]() Daha sonra telefona cevap verin ![]() Gelen Telefonlara Cevap Verirken Uyulması Gereken Kurallar Hazırlıklı Olun: Arayan kişinin ismi, iş, ev veya cep telefonu numarası, kurum içindeki dahili numarası, firma veya departman ismi, e-mail adresi, görüşme tarihi ve saati, görüşme konusu, konuşma sonunda alınan kararların ana başlıkları gibi önemli bilgileri not etmek için yanı başınızda bir kalem ve bloknot bulundurun ![]() ![]() ![]() Telefona Gecikmeden Cevap Verin: Sizi arayan kişi ne kadar meşgul olduğunuzu görmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gülümseyin: Ne kadar meşgul ne kadar stres altında olursanız olun her zaman gülümseyin ![]() ![]() Telefona etkili bir selamlamayla cevap verin: Nasıl evinizdeki kapı çaldığında kapıyı açıyor, konuğunuzu içeriye buyur ediyorsanız, aynı davranışı iş yerinizde size telefon eden kişilere de sunun ![]() ![]() ![]() Kendinizi ve çalıştığınız kurumu tanıtın: Selamlama ifadelerinden sonra isminizi ve çalıştığınız şirketin ismini belirterek telefondaki kişiyle ilişkinizi sürdürmeye devam edin ![]() ![]() Aktif bir dinleyici olun ve konuşurken notlar alın: İyi bir iletişimci olmak için ilk önce iyi bir dinleyici olmasını öğrenmelisiniz ![]() Dikkatini telefondaki kişiye verin: Telefondaki kişiyle sağlıklı bir iletişim sağlamak için sözlü becerilerinizi etkili bir şekilde kullanın ve tamamen konuşucunun söylediklerine odaklanın ![]() Telefondayken Bir Başka Şeyle Meşgul Olmayın: Ahizeyi kaldırdığınızda o an yapmakta olduğunuz işi bırakın ![]() Asla Kaba ve Laubali Olmayın: Olması gerekenden fazla samimi davranmayın ![]() ![]() ![]() ![]() İyi Bir Dinleyici: » Gerektiğinde not almak için her zaman hazırlıklı olur ![]() » “Anladığıma göre… diyorsunuz… doğru mu?” diyerek duyduğu ve anladığı şeyleri tekrar eder ![]() » Her zaman meraklı ve istekli olur ve konuşucunun söylediklerini tam olarak anladığından emin olmak için sorular sorar ![]() » Verilen bilgiyi dikkatli bir şekilde dinler ve bu bilgiden en fazla düzeyde yararlanmaya çalışır ![]() Kötü Bir Dinleyici: » Kibar davranmak için zaman harcamak istemez ve sorulara “hayır”, ”evet”, ”belki” gibi tek kelimelik kısa cevaplar verir ![]() » Dikkati kolayca dağılır ![]() ![]() » Konuşucunun söylediklerinin önemli olmadığını hissettirerek sürekli sözünü keser ![]() |
![]() |
![]() |
|