|  | Son Hıçkırık |  | 
|  06-28-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Son HıçkırıkSon Hıçkırık Filmi - Son Hıçkırık Film Konusu - Son Hıçkırık Oyuncuları - Film Tanıtım - Nostalji FilmlerıFilm afişi Yönetmen Ertem Eğilmez Yapımcı Nahit Ataman Ertem Eğilmez Senarist Sadık Şendil Uyarlama Kerime Nadir'in Son Hıçkırık romanı Müzik Metin Bükey Görüntü yönetmeni Cahit Engin Cinsi Sinema filmi Türü Dram, duygusal Renk Renkli Yapım yılı 1971 Çıkış tarih(ler)i 7 Aralık 1971 Süre 90 dk  Ülke Türkiye Dil Türkçe Önceki film Hıçkırık (film, 1953) ve Hıçkırık (film, 1965)  Son Hıçkırık, 1971 yılında Ertem Eğilmez'in yönettiği renkli Türkiye filmi  Filmin senaryosu Sadık Şendil tarafından kaleme alınmıştır  Başrollerini Hülya Koçyiğit, Kartal Tibet ve Metin Serezli'nin paylaştığı filmin yardımcı rollerinde de önemli karakter oyuncuları yer almıştır  Kerime Nadir'in 1955 tarihli Son Hıçkırık romanından uyarlanmıştır  Ama uyarlama aşamasında içerik çok farklılaştırılmıştır  Konusu Nuvola apps important blue  svg Uyarı: Yazının devamı, eserin konusu hakkında ayrıntılı bilgi içermektedir  1950’lerde Çamlıca’daki köşk  Kenan Bey (Metin Serezli) ve yardımcısı Ferhat Dayı (Münir Özkul) yalnız yaşıyorlar  Kapı yalnızca gazete ve dergileri getiren postacıya (Ali Demir) açılıyor  Yıllardır ziyaretçileri yok  Kenan yaşlanmış, saçlarına kır düşmüştür  30 yıl önce mutluluk ve acıyı peş peşe yaşamış  İlhami ile Nalan (Hülya Koçyiğit) birbirlerine aşıktırlar  Komşu köşkteki İlhami (Kartal Tibet) de Nalan'a karşılıksız olarak aşık olmuştur  İlhami ile Nalan ile evleneceklerken, İlhami aşkını ilan eder  Nalan kardeş gibi sevdiğini söyleyerek geçiştirmeye çalışır  Evlilik imzaları atılır  Gelin ve damat mutludurlar  Ancak İlhami Nalan'ı vurarak öldürür  Yıllar sonra, teyzesi Nalan'a çok benzeyen Handan (Hülya Koçyiğit) ve babası İlhami'ye benzeyen asteğmen Ferit (Kartal Tibet) tanışırlar  Son Hıçkırık filmi, hem kaynaklandığı aynı adlı 1955 tarihli Kerime Nadir romanından, hem devamı olduğu 1935 tarihli Hıçkırık romanından, hem de 1953 ve 1965 tarihli filmlerden oldukça farklıdır  Handan karakteri, Nalan karakterinin değil kız kardeşinin çocuğudur  Nalan, İlhami ile değil Kenan ile evlenmiştir  Uyarı sonu  Oyuncular Oyuncu Rol Notlar Kartal Tibet Ferit ve İlhami Hülya Koçyiğit Handan ve Nalan Metin Serezli Kenan Münir Özkul Ferhat Dayı Ahmet Turgutlu Kır Kahvecisi Önder Somer Doktor Bülent Güzin Özipek Falcı Akif Coşkun Kapıcı Faik Coşkun Lokantacı Nezihe Güler Müdüre Ali Demir Postacı Kaya Volkan Yüzbaşı Seslendirmeler Hayri Esen Kartal Tibet'i, Jeyan Mahfi Tözüm Hülya Koçyiğit'i Necdet Mahfi Ayral Faik Coşkun'u, Erdoğan Esenboğa Önder Somer'i seslendirmiştir  Filmin müzikleri Filmde fon müziği olarak 32 dakika boyunca bestesi Şekip Ayhan Özışık'a ait olan Son Hıçkırık şarkısı kullanılmıştır  Necip Celal Andel'in Ayrılık adlı tangosu ise iki kez duyulmaktadır  Filmde kullanılan diğer müzik eserleri şunlardır: Johann Sebastian Bach'ın Toccata ve Füg Re minör BWV 565 (1703/07) eseri, 8 sahnede yer alır  'Paul Mauriat Orkestrası'nın 'Le Passager De La Pluie' (1971) albümünden 'A Chaque Printemps (All Kinds Of Everything)' (1970) (Derry Lindsay / Jackie Smith) ve "C'est La Vie, Lily" (1969) eserleri  (Joe Dassin) Paul Mauriat'nın "Comme J'ai Toujours Envie D'aimer" (1971) albümünden "L'Aigle Noir" (1961) eseri  (Barbara) 1964 tarihli Dead Ringer filminden André Previn'in 'Main Title', 'The Dog Attacks' ve 'The Police Is Waiting' eserleri  1964 tarihli Zorba filminden Mikis Theodorakis'in 'Life Goes On'  1966 tarihli 'Arabesque' albümünden Henry Mancini'nin 'Aquarium Scene / Dream Street' bestesi  1960 tarihli The Magnificent Seven filminden Leonard Bernstein'ın "Calvera's Visit / Council Of War" adlı eseri  | 
|   | 
|  | 
|  |