Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Sinema, Müzik & Online Videolar > Radyo, Sinema ve Tiyatro

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
narayama, türküsü

Narayama Türküsü

Eski 06-28-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Narayama Türküsü



Narayama Türküsü Filmi - Narayama Türküsü Filminin Konusu - Narayama Türküsü Film Oyuncuları - Narayama Türküsü Film Tanıtım - Nostalji FilmlerNarayama Türküsü (1983)
Yönetmen Shohei Imamura
Yapımcı Goro Kusakabe
Jiro Tomoda
Senarist Shohei Imamura
Shichirô Fukazawa (roman)
Oyuncular Ken Ogata
Sumiko Sakamoto
Tonpei Hidari
Aki Takejo
Shoichi Ozawa
Müzik Shinichirô Ikebe
Görüntü yönetmeni Masao Tochizawa
Kurgu Toshihiko Kojima
Fusako Matsumoto
Hajime Okayasu
Yoshiko Onodera
Stüdyo Toei Company
Dağıtıcı Toei Company
Kino International (ABD)
Cinsi Sinema filmi
Türü Dram,
Renk Renkli
Yapım yılı 1983
Çıkış tarih(ler)i 29 Nisan 1983, Japonya
Mayıs 1983, Cannes Film Festivali
9 Nisan 1984, New York
Nisan 1986, İstanbul Film Festivali
Süre 130 dakika
Ülke Japonya Japonya
Dil Japonca
Diğer adları Narayama Türküsü (Türkiye)
Ballad of Narayama (Uluslararası)
La ballade de Narayama (Fransa)
La ballata di Narayama (İtalya)
La balada de Narayama (İspanya)
Die Ballade von Narayama (Batı Almanya)

Narayama Türküsü 1983 Japonya yapımı dramatik filmdir Özgün adı Narayama Bushiko (楢山節考) olan film uluslararası festivallerde ve İngilizce konuşulan ülkelerde The Ballad of Narayama adıyla gösterilmiştir

Japon yönetmen Shohei Imamura'nın yönettiği filmin senaryosunu da yine Imamura, Shichirô Fukazawa'nın 1956 yılında yazdığı aynı adlı çok satan ödüllü romanından uyarlayıp yazmıştır "Narayama Bushiko" Fukazawa'nın ilk romanıydı

"Narayama Türküsü", Japon kadın yönetmen Keisuke Kinoshita'nın yönettiği, 1958 tarihli aynı adlı filmin yeniden çevrimidir İlkine kıyasla daha sert sahneler içeren bu yeni çevrim, Mayıs 1983'te Cannes Film Festivali'nde festivalin büyük ödülü olan Altın Palmiye'yi kazanmıştı Ancak birçok sinema eleştirmeni gibi, sinema yazarı Rekin Teksoy da Imamura'nın 1983 tarihli Altın Palmiye'li yeniden yapımının, Kinoshita'nın 1958 yapımı ilk filminin düzeyini tutturamadığını belirtmiştir

Konusu 19 yy'da Japonya'nın uzak bir dağ köyünde geçen film Obasute geleneği veya Ubasuteyama olarak adlandırılan eski bir Japon geleneğine dayanmaktadır Bu geleneğe göre, bölgede hüküm süren kıtlığın ve yoksulluğun yarattığı şartlar sonucunda 70 yaşına gelmiş aile bireyleri, aileye daha fazla yük olmamaları için gönüllü olarak uzak bir dağın tepesine götürülerek orada açlık ve soğuktan ölüme terkedilmekteydiler



Konusu

Nuvola apps important bluesvg Uyarı: Yazının devamı, eserin konusu hakkında ayrıntılı bilgi içermektedir

Film 19 yy'da Japonya'nın kuzey bölgesindeki uzak bir dağ köyünde geçer Sert doğa ve iklim koşulları bu bölgenin insanlarının yaşam tarzlarını derinden etkilemiştir Yeterince tarım ürünü elde edemeyen köy ahalisi hayatta kalmak ve soylarını sürdürebilmek için başta insanlık dışı gibi görünen birçok acımasız örf ve adet geliştirmişler ve yüzyıllardır bu geleneklerine katı bir sadakatle uymuşlardır İnsanlık duygusundan uzak bu geleneklerden en çarpıcısı da bu filmin de ana temasını oluşturan Obasute (veya Ubasuteyama) geleneğidir

Bu geleneğe göre, köyde 70 yaşına gelmiş ve artık üretime katkıları olmadığı düşünülen tüm bireyler, aileye daha fazla yük olmamaları ve arkadan gelen gençlerin yaşama şanslarını arttırmak için kendi rızalarıyla ailenin gençleri tarafından civardaki Nara dağının (Narayama) zirvelerinden birine götürülüp bırakılmakta, burada soğuk ve açlıktan ölüme terkedilmektedirler

Büyükanne Orin (Sumiko Sakamoto) de 69 yaşına gelmiştir ve bir süredir kanıksadığı bu son yolculuğuna kutsal bir hac ziyaretine hazırlanır gibi hazırlanmaktadır Köyde bu geleneği uysallıkla kabullenmemiş olan yaşlılar da vardır, ancak onların direnmeleri de boşuna olacaktır Zamanı gelince Orin'i dağa taşıma görevi büyük oğlu Tatsuhei (Ken Ogata)'ye düşecektir Tatsuhei'nin karısı ölmüştür, iki oğlu ve annesi Orin'le aynı evi paylaşırlar

Nüfusu sabit tutmak için başvurulan bir başka insanlık dışı uygulama da özellikle erkek bebeklerin öldürülmeleridir(kızlar parayla satılabildiği için daha değerlidir!) Risuke, pirinç tarlasında bir bebek cesedi bulup babasına gittiğinde, "daha iyi ya, bana minnettar olmalısın, tarlan gübrelenmiş olacak" cevabını alır Risuke Orin'in diğer oğludur, hiç yıkanmaz ve bu yüzden kötü kokar zaten ahırda yatıp kalkar Girdiği kavgaları rakibine kokmuş nefesini üfleyerek kazanır Haliyle köyde kendisiyle seks yapacak kadın bulamadığı için hayvanlarla cinsel ilişkiye girer

Tatsuhei'nin büyük oğlu Kesakichi (Seiji Kurasaki)'nin de cinsel iştahı fazladır Önüne gelenle zorla da olsa cinsel ilişkiye giren Kesakichi, kız arkadaşlarından en gözde olanı Matsuyan (Junko Takada)'ı eve getirir Gebe olan Matsuyan'ın tembel ve hırsız olma gibi iki kusuru vardır Çaldıklarını kendi ailesine verir Oysa bu toplumda yiyecek hırsızlığının cezası ölümdür Matsuyan, hırsızlıkla geçinen Amaya (Akio Yokoyama)'nın kızıdır Amaya'nın evinde çalıntı yiyecek bulan köy ahalisi, Amaya ve ailesini çoluk çocuk ayırt etmeden bir çukura gömerek öldürürler, o sırada Orin tarafından (belki de bilerek) ailesinin yanına gönderilmiş olan Matsuyan da onlarla birlikte ölür

Orin son yılını ailesinin yeni düzenini kurmakla geçirir Dul oğlu Tatsuhei için civar köylerden yeni dul kalmış bir kadın olan Tamayan (Aki Takejo)'ı bulur Matsuyan'ın aksine bu gelin çok çalışkan ve ahlaklıdır Köyün en usta balık avcısı olan Orin yeni gelin Tamayan'a balık tutmanın sırlarını öğretir Kokan oğlu Risuke'ye de burnu koku almayan yaşlı bir kadın bulur ve onu hayvanlarla ilişkiden kurtarır Son olarak da kendi ön dişlerini taşa vurarak kırar, amacı kendisinin halâ üretken bir kadın olduğunu hatırlatan sağlam dişlerini yok ederek, vakit gelip dağa götürülürken oğlu Tatsuhei'nin daha az üzülmesini sağlamaktır

Filmin hayli dokunaklı olan son bölümünde ise Orin, büyük oğlu Tatsuhei'nin sırtında Narayama'ya doğru eziyetli ve uzun kutsal yolculuğuna başlar Bir gece önce köyün ihtiyar heyetiyle yapılan törensel bir toplantıda zirveye giden gizli patikaların güzergâhı öğrenilmiştir Bir de kural olarak ana oğul yol boyunca tek kelime konuşmayacaktır Zirveye yaklaştıkça sağda solda daha önce bırakılmış kurbanların vücut artıkları ve bunlardan arta kalanları didikleyen yırtıcı kuşlara rastlamaya başlarlar, nihayet zirveye ulaştıklarında sayısız insan iskeleti görürler Annesini istediği yere bıraktıktan sonra başka bir kural gereği arkasına bakmadan oradan uzaklaşan Tatsuhei birkaçyüz metre ilerlediğinde birden kar yağmaya başlar Sevinçle geri dönen Tatsuhei annesine bu durumu haykırarak müjdeler, çünkü efsaneye göre yaşlıların bırakıldığı gün kar yağarsa bütün acıları dinecektir


Tarzı

Tamamına yakın bölümü stüdyoda ve dekorlar önünde çekilen ve Kabuki tiyatrosunun anlatım kalıplarını kullanan 1958 versiyonunun düşsel anlatım tarzına karşılık, doğal mekanlarda çekilmiş 1983 yapımı bu ikinci versiyon vahşet içeren sert ve acımasız sahneleriyle kaba bir gerçekçilik arzeder Filmde seks sahnelerine fazlasıyla yer verilmiştir İnsanlar arasında geçen tuhaf cinsel ritüellerin yanı sıra, doğadan alınmış, hayvanlar arasındaki cinsellik sahneleri hatta insanlarla hayvanlar arasındaki cinsel ilişkiler de gösterilmiştir (Risuke'nin komşunun köpeğiyle cinsel ilişkiye girmesi gibi) Daha çok mizahla harmanlanmış karakterler sanki aktörler tarafından değil de sıradan insanlar tarafından canlandırılmış gibi durmaktadır Bu da filme fazladan bir gerçekçilik duygusu katmaktadır

Film Hakkında Notlar

Shohei Imamura Cannes Film Festivali'nin prestijli büyük ödülü olan Altın Palmiye'yi birden fazla kez kazanan 6 yönetmenden biridir (Diğerleri ise Alf Sjöberg, Francis Ford Coppola, Emir Kustirica, Bille August ve Luc ve Jean-Pierre Dardenne' dir) Imamura, Narayama Türküsü'nden 15 yıl sonra, 1998'de Unagi (Yılan Balığı) filmiyle bu ödülü bir kez daha alacaktı
"Narayama Türküsü", önce 7-20 Nisan 1986 tarihleri arasında yapılan 5 Uluslararası İstanbul Film Festivali çerçevesindeki Uluslararası İstanbul Sinema Günleri '86'dave sonra 13-28 Nisan 2002 tarihleri arasında yapılan 21 Uluslararası İstanbul Film Festivali'nin Ustalara Saygı adlı bölümünde gösterilmişti

Oyuncu Kadrosu
Shohei Imamura, Narayama Türküsü'nün 1983 versiyonuna, 1958 versiyonunda olmayan şoke edici birçok şiddet ve seks sahnesi eklemişti[
Aktör/Aktrist Rolü
Ken Ogata Tatsuhei (Orin'in Büyük Dul Oğlu)
Sumiko Sakamoto Orin (Büyükanne)
Tonpei Hidari Risuke (Orin'in Küçük Bekâr Oğlu)
Aki Takejo Tamayan (Orin'in Tatsuhei için bulduğu kadın)
Shoichi Ozawa Katsuzô
Fujio Tokita Jinsaku
Sanshô Shinsui Zeniya no Tadayan
Seiji Kurasaki Kesakichi (Torun, Tatsuhei'nin 1 oğlu)
Kaoru Shimamori Tomekichi (Torun, Tatsuhei'nin 2 oğlu)
Junko Takada Matsuyan (Kesakichi'nin kız arkadaşı)
Mitsuko Baisho Oei
Taiji Tonoyama Teruyan
Casey Takamine Arayashiki
Nenji Kobayashi Tsune
Nijiko Kiyokawa Okane
Akio Yokoyama Amaya

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.