Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Sinema, Müzik & Online Videolar > Radyo, Sinema ve Tiyatro

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
balthazar, rastgele

Rastgele Balthazar

Eski 06-28-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rastgele Balthazar



Rastgele Balthazar Filmi - Rastgele Balthazar Filminin Konusu - Rastgele Balthazar Film Oyuncuları - Film Tanıtım - Nostaljik Filmler


Yönetmen Robert Bresson
Yapımcı Mag Bodard
Senarist Robert Bresson
Oyuncular Anne Wiazemsky
François Lafarge
Müzik Jean Wiener
Görüntü yönetmeni Ghislain Cloquet
Kurgu Raymond Lamy
Stüdyo Argos Films
Svenska Filminstitutet (SFI)
Dağıtıcı Rialto Pictures (ABD)
The Criterion Collection (DVD)
Cinsi Sinema filmi
Türü Dram, suç
Renk Siyah-beyaz
Yapım yılı 1966
Çıkış tarih(ler)i 25 Mayıs 1966, Fransa
19 Şubat 1970, ABD
Mayıs 1971, Türk Sinematek Derneği
Süre 95 dakika
Ülke Fransa Fransa
İsveç İsveç ortak yapımı
Dil Fransızca
Diğer adları Rastgele Balthazar (Türkiye)
Balthazar (ABD)
By Chance Balthazar (ABD)
Zum Beispiel Balthasar (Almanya)

Rastgele Balthazar[1], 1966 Fransa - İsveç ortak yapımı dramatik filmdir Özgün adı Au Hasard Balthazar olan film Mayıs 1971'de Türk Sinematek Derneği'nde özgün adıyla gösterildi 1990'da 9 ,2000 yılında da 19 Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde, son olarak da Mart 2009'da Ankara Uluslararası Film Festivali'nde "Rastgele Balthazar" adıyla gösterildi

Sıklıkla bir "film ressamı" olarak tarif edilen ve sinema tarihinin en ayrıksı ve kişisel yönetmenlerinden biri olan Robert Bresson'un 50 yıllık kariyeri boyunca çevirdiği her biri ayrı bir kategoriye sokulabilecek 14 filminden 8 sidir[4] Filmin senaryosunu da Bresson yazmış ve her zaman olduğu gibi bu filminde de amatör oyuncularla (Bresson onlara model demeyi tercih ediyordu) çalışmıştır Oyunculardan Anne Wiazemsky (Marie rolünde) ve François Lafarge bu filmden sonra profesyonel olmuşlardır[5]

Kendine özgü deneyüstücü (transcendental ) ve ruhani (spiritual) sade bir üslup geliştirmiş olan Bresson koyu bir Katolikti ve bu filmi de birçok filmi gibi dinsel alegoriler içeren bir mesel olarak kabul edilebilir Filmin baş kahramanı bir eşektir ve doğduğunda ilk sahipleri olan çocuklar tarafından bir oyun olarak vaftiz edilirken Balthazar ismi verilmiştir Filmde Balthazar'ın doğumundan ölümüne kadar olan çileli öyküsü ve ona paralel olarak olayın geçtiği köyün ve oradaki yaşamın öyküsü 'resmedilir' Eşek kimisi şefkatli kimisi zalim çeşitli sahipler arasında el değiştirdikçe ve onlardan eziyet gördükçe bir anlamda yüklerini çektiği bu insanların günahlarını da çeker Bresson'un bir hayranı olan Jean-Luc Godard'a göre "Rastgele Balthazar" bir buçuk saate sığdırılmış yaşamın ta kendisidir[6][7]

Film Bresson'a aynı yıl Venedik Film Festivali'nde OCIC ödülü kazandırmıştı 1967'de ise kendi ülkesinde, "Fransız Sinema Eleştirmenleri Sendikası En İyi Film Ödülü" nü aldı[8]


Bu en kişisel yönetmenin en mükemmel filminin dinsel betimlemeleri, manevi alegorileri ve doğacı minimalist estetik tarzı eleştirmenlerce göklere çıkartılmıştı Bresson "Rastgele Balthazar" da, doğumundan ölümüne kadar bir eşeğin yaşam döngüsü içinde sahip değiştirdikçe şahit oldukları olaylar çerçevesinde insanlığa ait olan bütün duyguları,iyilik ve kötülük kavramlarını Katolik bir dünya görüşüyle 'resmeder' Resmeder demek gerekir, zira sinemaya "sinematograf" adını veren Bresson'un sineması fotoğraftan çok resim sanatına yakın durur[9]

Koyu bir Katolik olan Bresson bir kefaret öyküsü anlatmaz, çile çekene bir methiye yazarak ruhani inayete giden yolu işaret eder Çilekeş eşek Balthazar, sadece kendisi olmanın (yani ağzı dili olmayan basit bir yük hayvanı olmanın) ağırbaşlılığıyla, üzerinde hiçbir kontrolü olmadığı kendi zorlu yaşamını muhteşem bir asaletle kabullenmiştir Kendisine yapılan eziyetlere hiçbir tepki vermez Filmin birtakım dinsel altmetinler içereceğinin işaretleri, ilk sahneden itibaren görülür Eşeğin ilk sahibi küçük kız Marie ve arkadaşı yeni doğmuş olan Balthazar'ı vaftiz ederler

Filmde müzikten ziyade doğal sesler ön plandadır Filmin tema müziği Franz Schubert'in "20 No'lu Piyano Sonatı"dır
Notlar


Marie rolünde ilk filminde oynayan Anne Wiazemsky, ünlü Fransız romancı François Mauriac'ın torunudur Wiazemsky, filmlerinde her zaman amatör oyunculara yer vermeyi yeğleyen yönetmen Bresson'un "Au Hasard Balthazar" filminde oynadıktan sonra profesyonel olmuş ve diğer entellektüel yönetmenlerin filmlerinde de rol almıştı Bu filmlerden en önemlileri Pier Paolo Pasolini'nin Teorema (1968) ve Porcile (Domuz Ağılı) (1969) filmleriyle Jean-Luc Godard'ın La Chinoise (1967)'ıdır Wiazemsky 1967 yılında yönetmen Jean-Luc Godard'la evlenmiş ve yazarlığa da başlamıştı[11]
Oyuncu kadrosu

Marie rolünde Anne Wiazemsky ve eşek Balthazar
Oyuncu Rolü
Anne Wiazemsky Marie
François Lafarge Gerard
Philippe Asselin Marie'nin Babası
Nathalie Joyaut Marie'nin Annesi
Walter Green Jacques
Jean-Claude Guilbert Arnold
Pierre Klossowski Tacir
François Sullerot Fırıncı
Marie-Claire Fremont Fırıncının Karısı
Jean Rémignard Noter

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.