![]() |
Fuar Nedir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fuar Nedir?Fuar Nedir? Fuar, ticaretle ilgili ürün ya da hizmetlerin, teknolojik gelişmelerin, bilgi ve yeniliklerin tanıtımı, pazar bulunabilmesi ve satın alınabilmesi, teknik işbirliği, geleceğe yönelik ticari ilişki kurulması ve geliştirilmesi için, belirli bir takvime bağlı olarak, düzenli aralıklarla genellikle de aynı yerlerde gerçekleştirilen bir tanıtım etkinliğidir ![]() Fuarlarda alıcı ve satıcılar çeşitli iş anlaşmaları gerçekleştirmek üzere biraraya gelmektedirler ![]() Zaman açısından sınırlandırılmış aktiviteler olup, çok sayıda katılımcı, bir veya birden fazla ekonomik dalın önemli ürünlerini sergilemekte ve ağırlıklı olarak sanayi toptancılarına, sanayi tüketicilerine ve büyük miktarlarda satın alanlara örnek ürünler tanıtmaktadır ![]() Fuar Türleri Nelerdir? Üretim sistemleri ve tanıtım olanaklarında meydana gelen gelişmelere bağlı olarak ürünlerin tanıtılması, pazarlanması ve dağıtım kanalının geliştirilmesi için en geçerli araçlardan biri olan fuarlar da bu gelişim süreci doğrultusunda daha farklı niteliklerdeki ürün ve hizmet grupların tanıtımı ve pazarlanmasını gerçekleştirmek amacıyla farklı gruplara ayrılmıştır ![]() Yatay (Genel) Fuarlar Tarım, endüstri ve her türlü tüketim mallarının birlikte ve çeşitleriyle (mamul, yarı-mamul ve hizmet) sergilendiği fuarlardır ![]() ![]() Dikey (İhtisas) Fuarları Düzenlendiği konuda üretilen ürün ya da hizmetlerin sergilenmesine izin verilen ve genellikle o sektörle ilgili hedef kitleler tarafından ziyaret edilen fuarlardır ![]() Yüksek teknolojilerin tanıtılması, transferi ve üretilmesinde, ticari ilişkilerin arttırılmasında, pazar yapısı ve potansiyeli konusunda bilgi akışı sağlanmasında ortam hazırlar ![]() İhtisas Fuarları aşağıdaki gibi ele alınabilir; Büyük İhtisas Fuarları: Sadece iş adamlarına açık olarak, sektör ve pazar dilimi bazında gerçekleştirilmektedir ![]() ![]() ![]() Küçük İhtisas Fuarları: Küçük kapsamlı ticaret fuarları içinde sayısı en fazla olan bu fuarlar, genellikle parekendecilere yönelik olarak düzenlenmekte ve fonksiyonları açısından büyük ihtisas fuarları ile benzerlik göstermektedir ![]() İhtisas Fuarlarıda Endüstriye göre ve pazar bölümüne göre 2'ye ayrılır; -Endüstriye Göre İhtisaslaşma: Bir endüstriye dayalı organize edildiği için konuyla ilgili olmayan kişilerin gelme olasılığı az olmakla beraber, bu tarzdaki fuarlar acente ve distribütör bulma açısından iyi bir araç olarak görülmektedir ![]() -Pazar Bölümüne Göre İhtisaslaşma: Parakendecilere yönelik olarak düzenlenmekte olup, parakende ticaretteki yenilikleri tanıtmak için olanak sağlamaktadır ![]() Tüketici Fuarları Toplumun her kesimine açık olan ve tüketim mallarının segilendiği fuarlardır ![]() ![]() Entegre Fuarlar Temel alınan bir ürünle ilgili diğer tüm ürün, mamul, yarı-mamul, ekipman ve hammadde gibi temel ve yan dalları kapsayacak şekilde entegre edilerek düzenlenen organizasyonlardır ![]() Solo Fuarlar Bir ülkenin başka bir ülkede tek başına organize ettiği fuarlardır ![]() Bölgesel Fuarlar: Belirli bir coğrafi bölge bazında düzenlenen ve içinde bulunulan bölgedeki ziyaretçiler tarafından ziyaret edilen fuar tipidir ![]() Ulusal Fuarlar: Düzenlendiği ülkenin kuruluşlarının katılmasıyla gerçekleştirilen ve başka bir ülke kuruluşunun katılımına izin verilmeyen fuarlardır ![]() Uluslararası Fuarlar: Birçok ülkenin katılımıyla gerçekleştirilen ve fuara katılan firmaların kendi ülkelerinin ekonomik, teknolojik, kültürel-sosyal düzeylerini ve imkanlarını ortaya koyarak uluslararası bir tanıtma stratejisi izlediği fuarlardır ![]() Expo Organizasyonları EXPO sözcüğü 'uluslararası sergi' anlamına gelmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Fuar Hazırlıklarının Planlanması Fuar Hazırlıklarının Stratejik Planlanması - Fuar ziyaretçi istatistikleri ve geçmiş yıllara ait performans raporları, - Fuara katılım amaçları, - Fuar için hazırlanan iletişim araç ve haberleşme araçları, - İletişim mesajını destekleyecek sergi ve planların ve özel grafikler, - Ürün sunum ve sergilemeleri, fuar alanında yapılacak gösteri tanıtım ve sunumları, - Söz konusu fuar için hazırlanmış tanıtım planları, - Bütçe tahminleri ![]() Stratejik planlar, genellikle fuarın misyon ve amaçlarını tanımlayıp bunların gerçekleştirilmesinde rol oynamakta ve şirketin uzun dönemli büyümesine katkıda bulunmaktadır ![]() Fuar Öncesi ve Sonrası Yapılan Çalışmalar - Fuara katılım kararının verilmesi ve doğru fuar seçimi - Fuar katılım amaçlarının belirlenmesi - Stand yeri ve dizaynı - Fuar personeli seçimi, eğitimi ve görevleri - Tanıtım aktivitelerinin planlanması - Fuar organizasyonunda destek alınacak bağımsız hizmet ajansının seçimi - Ürün transferlerinin nasıl yapılacağına karar verilmesi - Bütçe taslağının hazırlanması - Fuar sırasında yürütülecek çalışmaların planlanması - Stand yönetimi - Ziyaretçi kayıtlarının tutulması - Ürün gösterimleri ve prezentasyonları - Rekabette avantaj yaratabilecek bilgilerin toplanması - Ağırlama hizmetleri - Fuar sonrası çalışmaların yürütülmesi - Teşekkür ziyaretleri - Stand yöneticisinin raporu - Genel değerlendirme toplantılarının düzenlenmesi - Ziyaretçi bilgilerinin değerlendirilmesi - Stand personelinin performansının değerlendirilmesi - Bütçenin kontrol edilmesi Fuarların Önemi Katılımcı Firmalar Açısından Önemi Fuarlar mal ve hizmet üreticilerinin ve tüketicilerinin belli bir zaman ve mekân dilimi içerisinde buluştukları bir Pazar niteliği taşımakta ve fuarların belirli bir konuya yönelik olması katılımcı firmalara ‘ilgili talebi’ doğrudan, kısa sürede ve en etkili biçimde yakalama imkanı vermektedir ![]() ![]() ![]() Firmaların büyüklüğü ne olursa olsun, ticari ihtisas fuarlarına katılmak onlara, bundan sonraki çalışmalarında rehberlik edecek bilgileri toplamak, satış yapmak ya da yeni ilişkiler kurmak adına pek çok fırsat sunmaktadır ![]() Bir Kitle İletişim Aracı Olarak Önemi Fuarlar, dünya devletlerinin ticari, ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan birbirlerini tanıyıp aralarındaki ilişkileri ve dayanışmayı en üst seviyede gerçekleştirmeleri açısından önemli yararlar sağlamaktadır ![]() Bir ürün ve hizmet üreten işletmeler varlıklarını sürdürebilmek için ürün ve hizmetlerini satmak ve kar etmek zorundadır ![]() ![]() ![]() Fuar organizasyonları da günümüzde reklâm, halkla ilişkiler gibi çağdaş iletişim olanaklarından biri haline gelmiş ve hedef kitleye firma ve firmanın pazarlama bileşimi hakkında bilgi verme, tanıtımı sağlama ve imajı güçlendirme konusunda önemli aşamalar kaydetmiştir ![]() Düzenlendiği Alanda Sosyo-Kültürel Ortam Bakımından Önemi Fuarlar, farklı yöre, ülke ve kültürden insanları bir araya getirmesi, bunlar arasında iletişim kurulmasına ve kültürel paylaşımlar gerçekleştirilmesine yardımcı olması bakımından önem kazanmaktadır ![]() Fuar organizasyonları düzenlendikleri alanlara ciddi anlamda bir canlılık getirmektedir ![]() ![]() Katılımcı ve ziyaretçilerin konaklama, yeme, içme gibi temel ihtiyaçlarını fuarın düzenlendiği bölgede karşılama zorunluluğu o bölgede faaliyet gösteren birçok işletmenin gelirinin artmasına yardımcı olmaktadır ![]() Ayrıca bölge halkı fuar dönemi boyunca gerçekleştirilen aktivitelere katılma şansını elde etmekte, sosyal ve kültürel aktivitelere katılabilmektedir ![]() Pazarlama İletişimi Açısından Önemi Pazardaki mevcut şartlar altında bir firma, ne kadar iyi ve kaliteli ürün üretirse üretsin, o ürünü iyi ve doğru bir biçimde tanıtmayı başaramazsa, faaliyet gösterdiği sektörde başarı sağlayamamaktadır ![]() ![]() ![]() Bu aşamada ticari ihtisas fuarları da bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinin çok önemli bir parçasını oluşturmakta ve diğer iletişim çabalarının etkinliğinin artırılmasına yardımcı olmaktadır ![]() Fuarlara Devlet Desteği Hangi Giderleri Kapsamaktadır? Ulusal Katılım ve Türk İhraç Ürünleri Fuarlarında; Fuar katılım sözleşmesine istinaden kesilen fatura bedelinin yüzde 65’i, katılımcının Sektörel Dış Ticaret Şirketi (SDŞ) olması durumunda ise yüzde 75’i teşvik olarak ödenir (2005 yılı için) ![]() Fuar Katılım Ücretine Dahil (Kapalı Alan İçin) Hizmetler *Stand konstrüksiyonu, *Halı, *Aydınlatma, *Standların alınlık yazıları, *Masa 1 adet, *Sandalye 2 adet, *Çöp sepeti 1 adet, *Küllük 1 adet, *Nakliye–Gümrük dahil başvuranlar için sergilenecek ürün ve eşyaların Türkiye–fuar ülkesi–Türkiye nakliyesi (Nakliye fazlası için ekstra ücret talep edilecektir), *Sergilenecek ürünlerin gümrük işlemleri, *Nakliye sigortası, *Genel temizlik hizmetleri (stand içi temizlik hizmetleri katılımcıya aittir), *Genel güvenlik hizmetleri, *Türk katılımcılar kataloğunda firma bilgilerinin yer alması, *Ziyaretin sağlanması için tanıtım yapılması ![]() Katılımcıya fuar bazında ödenecek destek tutarı, yurtdışı fuarın genel nitelikli Milli Katılım veya Türk İhraç Ürünleri Fuarı olması halinde 10 ![]() ![]() ![]() Bireysel Katılımlarda (Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından belirlenen Yurtdışında düzenlenen ticari nitelikteki sektörel uluslararası fuarlar için): Boş stand kirasının yüzde 65’i ve nakliye harcamalarının yüzde 50‘si, toplam 15 ![]() ![]() Faturalarda Yer Alan ve Ödenmesi Zorunlu Kalemler; -Kayıt ücreti, -Kataloğa giriş, -Reklam katkı bedeli, -Çevre koruma vergisi, -Multimedya bedeli, -Ürün teşhir sigortası hesaplamaya dahildir ![]() Fuarı düzenleyen organizatör tarafından boş stand seçeneği sunulmadığı durumlarda veya standart donanımlı stand (shell scheme) kiralanmasının zorunlu olduğu hallerde, faturada yer alan stand bedelinin yüzde 80’i esas alınmak suretiyle belirlenen değer üzerinden 2004/6 sayılı Tebliğde belirtilen destek oranları uygulanır ![]() Fazla Nakliye Devlet Desteği Kapsamında mıdır? 2004/6 sayılı Tebliğe göre; aşağıda belirtilen sektörler için fazla nakliye destek kapsamındadır ( Kiralanan her m² stand için 0,15 m³ ve 40 kg ![]() ![]() Yurt dışı fuarlara iştirak eden komple tesis imalatı, makine ve otomotiv ana sanayii sektöründe faaliyet gösteren firmaların fuar nakliye masraflarının 10 ![]() ![]() ![]() Fuar ekstra malzemeleri devlet desteği kapsamın değildir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fuar Nedir? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fuar Nedir?Proforma Fatura Düzenlenmesi Ve Fuara Gidecek Malzemelerin Sandıklanması Proforma Faturada Bedelsiz Yazılabilen Ürünler Proforma faturada fuara götürülecek promosyon malzemeleri ile geri gelmeyecek broşürler bedelsiz yazılabilir ![]() ![]() Proforma Fatura ve Koli Listesi Doldurulması Proforma fatura ve koli listesi doldurulurken, koli listesinde gösterilen sandık numarası ile proforma faturalardaki numaraların aynı olmasına dikkat edilmesi gerekir ![]() ![]() Sandıklara konulan malzemelerin proforma faturaya yazılan değer üzerinden sigortalanacağı göz önüne alınarak, malzemelerin gerçek değerleri yazılmalıdır ![]() Fuarın düzenlendiği ülke Avrupa ülkesi ise, ürünlerin değerleri Euro cinsinden, diğer ülkelerde ise ABD Doları cinsinden yazılmalıdır ![]() Bedelli veya bedelsiz ürünlerin esas olan mal cinsi, adet, kg, ambalaj ve GTİP (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyon) numarası mutlaka belirtilmelidir ![]() Gönderilecek elektrikli ve elektronik cihazların, (motor, jeneratör, televizyon, video v ![]() ![]() ![]() Proforma fatura ve koli listesindeki ürünlerin ağırlığı ve hacmi (en x boy x yükseklik) gerçek değerleriyle yazılmalıdır ![]() Proforma faturalar ve koli listesi Türkçe-İngilizce, daktilo ya da bilgisayarda yazılmalı, firma yetkilisi tarafından imzalanmalı ve firma kaşesi basılmalıdır ![]() Fuara Gidecek Malzemelerin Sandıklanması Sandıkların sağlam olması, içinde bulunan malzemeye zarar vermeyecek nitelikte olması çok önemlidir ![]() ![]() ![]() Yapılan ambalajlar içerisine faturada belirtilenler haricinde hiç bir ürün ve malzeme konulmamalıdır ![]() Sandıkların içinde bulunan malzemeler listesi ve gönderici firmanın adı, fuarın adı okunaklı şekilde yazılmalı ve şeffaf bir dosya içine konulup sandığa yapıştırılmalıdır ![]() Sandıklar mutlaka kilitli olmalıdır ![]() Alınlık Yazısı Olarak Sözleşme Dışındaki Firma Veya Kuruluşların Adı Kullanılabilir Mi?
![]() Fuarlara KOSGEB Desteği Hangi Giderleri Kapsamaktadır? Ürün Sergileme Desteği Fuarın birim m² katılım ücretine yüzde 75 oranında, Her işletmeye en az 6 m² , en fazla 30 m² ürün sergileme alanı (stand) için destek sağlanır ![]() -Stand kirası, -Stand konstrüksiyonu, -Standart stand dekorasyonu, (halı, ışıklandırma, görüşme masası, en az 2 adet sandalye, işletme adı alınlık yazısı gibi malzemeler) -Sergi ürünlerinin Organizatör kuruluşun bildireceği nakliyecinin yurtiçindeki deposundan fuar alanına gidiş ve dönüşünü kapsayan yurtdışı nakliye ve depolama giderleri, -Sergilenecek ürünlerin gümrük işlem giderleri, -Yurtdışı Nakliye sigortası gideri ![]() Ulaşım Desteği Her işletmeden bir yetkili temsilcinin fuarın düzenlendiği yere havayolu, karayolu, demiryolu veya denizyolundan biri ile gidiş-dönüş ulaşım ücretine yüzde 50 oranında destek sağlanır ![]() Biletlerin -Gidiş-dönüş tarihlerinin en fazla fuar açılış tarihinden 7 gün önce ve fuar kapanış tarihinden 7 gün sonrası tarihli olması, -Gidiş ve dönüşün fuarın yapıldığı şehre en kısa rota üzerinden yapılmış olması, -Ekonomik tarife üzerinden alınmış olması, -Havayolu ile ulaşımda Türk işletmelerinin tarifeli seferlerinin kullanılmasının tercih edilmesi şartlarını taşıması ve gidiş-dönüş ulaşım giderleri dışında diğer harcamaları içermemesi gerekmektedir ![]() Fazla Nakliye KOSGEB Desteği Kapsamında mıdır? Her m² için hacim ve ağırlık sınırlamasının katılımcı tarafından aşılması durumunda, ilave nakliye ücretine KOSGEB tarafından destek sağlanmaz ![]() KOSGEB'in Diğer Destekleri Şunlardır: Yurtdışı Daimi Sergi (Show-Room) Katılım Desteği İhracat Amaçlı Yurtdışı İş Gezisi (İyig) Katilim Desteği İhracata Yönlendirme Desteği Marka Oluşturma ve Tanıtım Desteği Yurtdışı Pazar Araştırma Desteği Fuar M² Fiyatı Neleri Kapsamaktadır? Standlı fuar metrekare fiyatı içerisine; stand konstrüksiyonu, halı, masa, sandalye, çöp sepeti, küllük, spot, standların alınlık yazısı, fuar giriş kartı, sergilenecek ürünlerin Türkiye-fuarın yapıldığı ülke-Türkiye nakliyesi, handling hizmetleri, gümrük işlemleri, nakliye sigortası, Türk Katılımcılar Kataloğu'nda firma bilgilerine yer verilmesi, fuarın tanıtımı, genel temizlik ve güvenlik hizmetleri girmektedir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fuar Nedir? |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fuar Nedir?KOSGEB KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YURTİÇİ FUAR VERİTABI TEDARİKÇİORGANİZATÖR KURULUŞ BAŞVURU TAAHÜTNAMESİ T ![]() ![]() SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞIKOSGEB KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ SANAYİ GELİŞTİRME VE DESTEKLEME İDARESİ BAŞKANLIĞI PAZAR ARAŞTIRMA VE İHRACATI GELİŞTİRME MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜ’NE Fuarı Adı : Fuarın Başlangıç- Bitiş Tarihi : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fuarın Düzenlendiği il : Fuarın Düzenlendiği Yer : Fuarın Konusu : Fuarın Niteliği : Tedarikçi sıfatıyla Organizatör Kuruluşumuzca yukarıda bilgileri yer alan fuara, KOSGEB desteğinde katılacak olan işletmelere uygulanacak olan … ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KOSGEB desteğine ilişkin olarak; yaptığımız başvuru ile KOSGEB’in taahhüt altına girmediğini kabul ettiğimizi, herhangi bir şekilde KOSGEB’e sorumluluk yüklemeyeceğimizi, bu formu ve bu desteğe ilişkin KOSGEB Destekleri Yönetmeliği, Yönergesi ve eklerinin tamamını okuduğumuzu ve kabul ettiğimizi, sunmuş olduğumuz bilgilerin doğru ve geçerli olduğu ile bu taahhütnamede yer alan hususlara aykırı bir durumun oluşması halinde hiçbir şekilde KOSGEB’den talepte bulunmayacağımızı beyan ve taahhüt ederiz ![]() TEDARİKÇİ ORGANİZATÖR KURULUŞ Yetkili Adı Soyadı Ünvanı İmza, Kaşe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TEDARİKÇİ BAŞVURULARI-YURTİÇİ ULUS ![]() *** 19 ![]() ![]() Yurtiçi Uluslararası Sanayi İhtisas Fuarlarına Katılım Desteği ve Yurtiçi Sanayi Fuarlarına Katılım Desteği ile ilgili olarak Organizatör Kuruluş başvurularının; ekli YUrtiçi Fuar TEdarikçi Başvuru Taahhütnamesi'nin Başvuru Taahhütnamesi" nin eksiksiz olarak ve hiçbir değişiklik yapılmaksızın doldurularak Pazar Araştırma ve İhracatı Geliştirme Merkez Müdürlüğü'ne yapılması şarttır ![]() Bu Başvuruların, Şirket yetkilisinin Ad, Soyad, İmza ve Şirket Kaşesini taşıyan Antetli Yazı ekinde TOBB' nin Yıllık Fuar Takvimi ve Yıllık Fuar Takviminde Ekleme, Değişiklik ve İptallere İlişkin Listelerinin yayın tarihinden itibaren en geç 5 ( beş ) takvim günü içerisinde yapılması şarttır ![]() Bu şartlara uymayan başvurular kesinlikle değerlendirilmeyecektir ![]() SÖZKONUSU TAAHHÜTNAMENİN ŞİRKET ANTETİ İLE YAZILAN RESMİ YAZISI EKİNDE GÖNDERİLMESİ GEREKMEKTEDİR ![]() Ayrıntılı Bilgi İçin: Pazar Araştırma ve İhracatı Geliştirme Merkez Müdürlüğü Adres: Abdülhakhamit Caddesi No:866 06470 Altmışevler-Mamak ANKARA - pie@kosgeb ![]() ![]() Tel: 0 312 368 95 00 Fax: 0 312 368 07 15 |
![]() |
![]() |
![]() |
Fuar Nedir? |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fuar Nedir?Reklamcılardan halkla ilişkilere, tanzim ve teşhircilerden doğrudan pazarlamaya kadar pazarlama dünyasının bütün bileşenleri ilk defa bir fuar çatısı altında bir araya geliyor ![]() ![]() Klasik fuarlardan farklı olarak hem fuar, hem konferans şeklinde yapılandırılan organizasyon, bugüne kadar Türkiye’de gerçekleştirilen en büyük pazarlama etkinliği olacak ![]() ![]() Uluslararası pazarlama dünyasında İstanbul merkezli, entegre bir etkinlik olmayı hedefleyen MarketingIst, pazarlama sektöründeki 7 bin şirketten yaklaşık 30 bin ilgili profesyonel ziyaretçiyi B2B ortamında buluşturup, konferanslarla sektörde tanınmış yerel ve uluslararası konuşmacıların yer alacağı, 2 bin kişiye hitap eden bir bilgi platformu olma misyonunu üslenmiş ![]() MarketingIst, benzerlerinden farklı şekilde, gerçek bir fuar olarak niteleniyor ![]() ![]() Düzenlenecek eğitimler, içerik seviyesi olarak iki ana hatta sahip olacak ![]() ![]() Konferanslar "Araştırma sunuları", "Şirket Tanıtım Seminerleri", "Seminer ve Konferanslar", "Örnek Vakalar", "En İyi vakalar", "Çalışma Grupları" ve "Yarışma/Ödüller" başlıkları altında gerçekleştirilecek ![]() Fuarın ana teması "Pazarlama Zekası", sembolü ise İstanbul ile Marketing kelimelerinin arasındaki köprüyü temsil eden noktalar ![]() ![]() Pazarlama Zekası Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni ve fuarın konferans bölümünün organizasyonundan sorumlu olan Günseli Özen Ocakoğlu bu soruyu şöyle yanıtlıyor: "Düşündük ki, kurumların hayatta kalabilmesi için bir takım özelliklere, değişebilirliğe ve bir zekaya sahip olması gerek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Her ikisine de baktığımızda, bugüne kadar değişmeden yaşamını, neslini sürdürebilmiş tek canlı varlık olarak insanı görüyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ocakoğlu’na göre, bir kurumun varlığını sürdürebilmesi için en önemli şey, kuruluştan sonra, zeki olması ve kurumsal bir zekanın yaratılması gerekliliği ![]() ![]() ![]() İşte, Pazarlama Zekası’nın konsept olarak seçilmesinde bu gerçeklerden yola çıkıldı ![]() ![]() ![]() Günseli Özen Ocakoğlu, bunu yaparken, hem bilgi seviyesi olarak aşağıdaki KOBİ’lere, hem de daha üst seviyedeki sektör profesyonellerine ayrı ayrı seslenileceğini belirtiyor ![]() Giderek büyüyen daireler Pazarlamayı sadece reklam ve satış zanneden kişi ve kuruluşlara pazarlamanın bir süreç olduğunu anlatmalıyız ![]() ![]() Farkı neler? Peki, MarketingIst’te farklı olan ne? Günseli Özen Ocakoğlu’na göre, üretmek elbette önemli ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayrıca MarketingIst, girişimciyi, doğrudan pazarlamanın neden gerektiği konusunda bilinçlendirirken, var olan pazarlama etkinliklerini de kullanmayı öğretecek ![]() ![]() ![]() İNTERPRO Yürütme Kurulu Üyesi Erdem Özel, diğer farkları ise şöyle sıralıyor: • MarketingIst, benzerlerinden farklı olarak gerçek bir fuar olma özelliğini taşıyor ![]() • Aynı şekilde, marketing konusunda düzenlenen ilk B2B fuar olma özelliği var ![]() • MarketingIst, hizmetlerle, bu hizmetlerden yararlanacakların karşılaşacakları geniş bir kapsama sahip ilk fuar olacak ![]() • Düzenlenecek eğitim programları, seminerler, paneller ve uygulama deneyimlerinin paylaşıldığı konferanslarda, pazarlamanın kurumsal bir etkinlik olarak önemi ve süreçleri anlatılacak ![]() • Eğitimler, içerik seviyesi olarak iki ana hatta olacak ![]() ![]() Kim, ne için katılmalı? Günseli Özen Ocakoğlu ve Erdem Özel’e göre bu fuara, kurumların pazarlama süreçleri içinde kullandığı mal ve hizmetleri üreten, sunan veya satan tedarikçilerle bu tedarikçilere ürün satan üçüncü partiler katılmalı ![]() Konferanslar bölümüne katılması gerekenlerin başında ise, kurumlarında üretimle doğrudan ilişkisi olanlarla, bu ürünleri tüketicilerine satmak isteyenler; pek çok ürün ve hizmeti bir arada görüp birikimlerini güncellemek isteyenler; geleceğin hem teknolojileri hem de ürün anlamında trendlerini bilmek ve yakından izlemek isteyenlerle pazarlama konusunda henüz girişimde bulunmak isteyenler geliyor ![]() "Pazarlamanın altı tane temel fonksiyonu ve her birinin altında da yüzlerce alt fonksiyonu bulunuyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğitimin 1’inci Hattı’ndan ![]() ![]() ![]() Bu hatta pazarı büyütmeye yönelik çabaları karşılayan içerikler olacak ![]() ![]() • Müşteri odaklı şirket ne demek? • Pazarlamanın satıştan farkı nedir? • Pazarlama jargonunun anlaşılır kılınması, hatta Türkçeleştirilmesi ![]() • Üreticiler ürünlerini ne zaman pazarlamaya başlamalı? • Pazarlama departmanı ne işe yarar ve kimlerden oluşmalı? • Pazarlama yapmak isteyen kuruluşların öncelikleri neler olmalı? • Pazarlama için ne kadar para harcamak gerekir? • Reklam ve Halkla İlişkiler süreçleri nasıl işler? • Zor zamanlarda kriz yönetimi nedir? • Hangi ürün, nasıl pazarlanır; ya sizin ürününüz nasıl pazarlanmalı? • Marka olmadan çok satılan ürünler var mıdır, illa marka mı olmak gerekiyor? • Pazar payını büyütmek için stratejiler ![]() • Devlet desteği nerelerde var? • Pazarlamada en çok sorulan 10 soru ![]() Eğitimin 2’nci Hattı’ndan ![]() ![]() ![]() İkinci hatta, genel olarak üretici ve hizmet verenler kendi birikim ve ürünlerini paylaşacak ![]() • Çalıştay, örnek olay, panel ve konferansların yanı sıra kurumsal hizmet ve ürün tanıtımları, • Sektörel sorunların masaya yatırıldığı paneller, • Ünlü konuklardan deneyim ve ip uçları, • Kurumsal hizmet ve ürünler üreten firmaların kendilerini tanıttığı sunumlar, • Mecra büyütmeyle ilgili paneller, • Doğrudan pazarlama, mobile marketing, softwarciler tarafından verilecek konferanslar ![]() Fuarlar neden önemli? "Fuar aslında şu anda dünyada var olan en gelişmiş pazarlama platformudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fuarı temel olarak iki unsur oluşturuyor: Katılımcılar ve ziyaretçiler ![]() ![]() ![]() ![]() Katılımcıya maksimum fayda sağlaması açısından bakıldığında ise fuarlar beş başlık altında ele alınabilir: 1 ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|