![]() |
3 Yaş |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 3 YaşMOTOR GELİŞİMİ * Merdivenden yukarı ayak değiştirerek çıkar ve aşağı inerken her basamakta iki ayağını bitiştirir, * Alt basamaklardan atlayabilir, * Koşarken ve büyük oyuncakları iti çekerken önüne çıkan engelleri aşabilir, köşeleri dönebilir, * Pedalları kullanarak üç tekerlekli bisiklete binebilir, * Parmak ucunda durabilir ve yürüyebilir, * Ayak bileklerini çapraz koyarak oturabilir, * Her iki elini işbirliği içinde ustaca kullanabilir, * 9 ve daha fazla küple kule yapabilir, * İpliğe büyük tahta boncuklar dizebilir, * Makas kullanabilir, * Kalemi sık kullandığı eliyle başparmağı arasında ucuna yakın tutar ve el hareketlerine egemen bir biçimde ustaca kullanabilir, ALGISAL GELİŞİMİ * Konuşurken ses tonunu duruma göre değiştirebilir, * Adını, soyadını, cinsiyetini ve yaşını söyleyebilir, * Öyküleri büyük bir dikkatle dinler, * Bildiği birkaç çocuk şiirini ezbere okuyabilir, * 10’a kadar ya da daha fazla ezbere sayabilir, * 'Ne’, ‘nerede’, ‘kimle’ başlayan pek çok soru sorar, DİL GELİŞİMİ * Cümleleri daha gramatik hale gelmiştir, * 300 civarında kelime bilmekte ve kendi kendine uzun süren konuşmalar yapmaktadır, * Yeni kelimelere karşı büyük bir istek ve ilgi duyar, * ‘Ve’ kelimesini kullanmakta ve düşüncelerini ekleyebilmektedir, * Zamir ve bazı basit edatları uygun biçimde kullanabilir, SOSYAL GELİŞİMİ * Yemek yerken kaşık ve çatalı rahatça kullanabilir, * Ellerini yıkayabilir ancak tam olarak kurutamaz, * Pantolonunu ve şortunu indirebilir ve yeniden çekebilir ancak düğme ilikleme ve fermuar çekmede yardıma ihtiyaç duyar, * Geceleri altını ıslatmaz, * Çevresindekilere sevgi ve güvenle yaklaşır, * Ev işleri, bahçe işleri, alış-veriş gibi etkinliklerde yetişkine yardımcı olmaktan çok hoşlanır, * Çevreyi derli toplu tutmaya özen gösterir, * Oyun sırasında kendi kendine konuşma giderek azalır ve yerini başkalarıyla konuşma alır, * Başka çocuklarla uyum içinde oynayabilir |
![]() |
![]() |
|