|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
çemberleri, çemberlerive, genel, kalite, özellikleri |
![]() |
Kalite Çemberleri - Kalite Çemberlerive Genel Özellikleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kalite Çemberleri - Kalite Çemberlerive Genel ÖzellikleriKalite Çemberleri - Kalite Çemberlerive Genel Özellikleri Kalite çemberi, genellikle sayıları 10’ u geçmeyen aynı alanda ya da benzer işlerde çalışanların oluşturduğu, gönüllü olarak bir araya gelen, düzenli olarak problem çözmek için toplanan ve yönetime çeşitli çözümler öneren, çalışma gruplarıdır ![]() Bir kalite çemberi, aynı organik ünitede (atölye, büro, ofis) çalışan ve ortak profesyonel uğraşılara sahip 5 ila 10 gönüllüden oluşan, homojen ve daimi bir küçük çalışma grubudur ![]() çalışmalarında karşılaştıkları, kalite, güvenlik, verimlilik gibi çalışma koşulları ile ilgili sorunlardan seçtiklerini incelemek ve çözümlemek üzere düzenli olarak toplanırlar ![]() ![]() Kalite ekipleri, bir insan kullanma yaklaşımından çok, insan oluşturma ve takım kurma yaklaşımıdır ![]() ![]() olarak sunar ve sonuçları izler 63 ![]() Ekipler, herhangi bir işyerinde, o işle doğrudan ilişkisi olan bir iş ekibinin tamamen gönüllülük ilkesine dayalı olarak, haftada ortalama bir kez toplanmak ve kalite, verimlilik, eşgüdüm gibi alanlarda karşılaşılan sorunları belirlemek, tartışmak ve çözümler getirmek amacı ile oluşturdukları kümeler olarak tanımlanabilir ![]() ![]() ![]() Katılımı teşvik edici bir yönetim tekniği ve insan kaynağı geliştirme aracı olan kalite çemberlerinin çok yaygın kullanım alanları bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ekipler, iş gücünde mevcut olan yaratıcı ve yeni gücü kavramaya yarayan bir yoldur ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|