![]() |
Ambalaj Nedir |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ambalaj NedirGünümüz koşullarında her ürün kendi kendini satabilme özellikleriyle donatılmış olmalıdır ![]() ![]() Çağımızda reklam piyasasındaki rekabet ve hareketlilikte ambalaj tasarımı, ve ambalajın önemi tartışılmaz ![]() ![]() ![]() Ambalajın fonksiyonları açısından birkaç tanımı şöyle yapılmıştır; Ambalaj; malların iyi şekilde muhafaza edilmeleri ve taşınabilmeleri için konuldukları kap ve zarflardır ![]() Ambalajlama, bir malın son tüketiciye bozulmaksızın ve en az maliyetle ulaştırılmasını sağlayan bir araçtır ![]() Başka bir tanıma göre ise; Ambalajlama malların korunabilmesi, tanınabilmesi, sürüklenebilmesi ve kullanımlarının kolaylaştırılabilmesi için kaplanan, eklentilerden, süsleme veya etiketlemeden yararlanılmasıdır ![]() Ambalaj, bir satış yerinde reklam aracıdır ![]() ![]() İmaj ve tutumları güçlendirme işlevini yerine getirir ![]() Ambalaj görsel yolla yapılan bir satış görüşmesidir ![]() Ambalaj içine konan ürünün anlamını taşıyan bir araçtır ![]() Kısacası ambalaj "sessiz bir iletişim aracı"dır ![]() Kapsamlı olarak ise Ambalajlama, malların taşınmak ve satılmak üzere hazırlanması sanatı, bilimi ve teknolojisidir ![]() Günümüzde ambalaj, artık güçlü ve gerekli bir iletişim aracı olarak görülüyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ambalaj reklamda da rol oynayarak içindeki ürünün satışı için çalışıyor ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki tanımlar ve açıklamalarda bahsedildiği üzere ambalaj yüzyılımızın tanıtım ve reklam görevinin büyük bir kısmını omuzlamış ve koruma, taşıma, tanıtma gibi işlevleriyle de teknik ve estetik bir alan oluşturmuştur ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|