![]() |
Başarıyı artırmanın yolları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarıyı artırmanın yollarıPerformans yönetimi sistemi uygulama sonuçlarının başarısını artırmaya yönelik pratik öneriler; İşten çıkarmayı hariç tutarsak yöneticilerin sevmedikleri süreçlerden biri performans yönetimidir ![]() ![]() Dikkatli bir performans değerlendirme süreci için harcanacak birkaç saat personelin performansının artması, kariyer gelişimi ve motivasyonu üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır ![]() Yıllık düzenli yapılan performans toplantılarına gösterilen özenin yanı sıra bir yönetici personeline günlük işlerini yaparken sürekli olarak ?performans koçluğu? yapmalıdır ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() Birçok yönetici performans beklentilerini oluştururken önemli bir adımı unutur; kendisine bağlı personel bu beklentilerle aynı fikirde mi ve bu beklentileri yerine getirebileceklerine inanıyorlar mı? Yöneticiler personeline beklentileri hakkında ön bilgi verirse personel hedeflerini gerçekleştirmek için daha fazla çaba sarf edecektir ![]() ![]() Can alıcı soru ? Bu hedefler birlikte ulaşabileceğimiz hedeflerdir, ne düşünüyorsunuz?? dur ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() Öncelikle personeliniz ondan ne beklendiğini net olarak anlamalıdır ![]() ![]() ![]() Hedefleri küçük başarılar elde edilebilecek şekilde parçalara bölmek süreci daha aaaifli ve başarılı kılacaktır ![]() ![]() ![]() Personelinizi yapmadıkları için eleştirerek özgüvenini incitmeyiniz; özgüveni yüksek bir çalışan kendisini hedeflerini yerine getirmek için daha rahat hissedecektir ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() Doğru beklentileri oluşturduktan sonraki adım personelinize onları gerçekleştirmek için yardım etmek, geribildirim vermek, yüreklendirmek ve eğitmektir ![]() ![]() ![]() ![]() Yöneticiler değerlendirme sürecini günlük olarak gözlemlemeli ve kayıt altına almalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Adaletli ve güvenilir bir yönetici olarak güven kazanmışsanız ?bundan daha iyisini yapabilirsiniz? demek zaman zaman doğru bir yönlendirme olarak kullanılabilecek olumlu bir eleştiri tarzıdır ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() Bu belki de en zor olan bölümdür, hem adil bir iş dağılımı yapmak hem de personelinizin kişisel ilgi alanlarına yönelik hedefler verebilmek oldukça sıkıntılı olabilir ![]() ![]() ![]() Motivasyon faktörlerini belirlerken motivasyon ölçüm sistemleri kullanabilir ve elde ettiğiniz sonuçlardan performans sisteminin yanı sıra işe alımda ve gelişimde yararlanabilirsiniz ![]() ?Problemimiz var? benzeri cümleler kuran ve hep sorunları gören, olumsuz dil kullanan yöneticiler yerine nelerin iyi gittiğini anlatan, nelerin korunması gerektiğini, nelerin gelişmesi gerektiğini, nelerden vazgeçilmesi gerektiğini net olarak ifade edebilen yöneticiler daha başarılı sonuçlar elde edecektir ![]() ![]() ![]() İşin ana sorumluluklarını belirlemek, tatmin edici bir profil oluşturmak, en uygun kişiyi işe almak, personelinizin günlük, aylık, yıllık iş planlarını yapmak ve takip etmek, motivasyon faktörlerini bilmek, ortaya çıkan sorunlarla başa çıkmak; ? personelinize işini en iyi şekilde yapabilmesi için? yardımcı olmaktır ![]() ![]() Başarıyı arttırmak istiyorsan bunun için bir şeyler yapman lazım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ALINTIDIR ![]() |
![]() |
![]() |
|