Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Sinsi Eğlence > Bir Tutam Hikaye > Kıssadan Hisse

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
aleyhisselam, ismail

İsmaİl AleyhİsselÂm

Eski 06-24-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İsmaİl AleyhİsselÂm



İSMAİL ALEYHİSSELÂM



2


İsmail Aleyhisselâmın Soyu: 2


İsmail Aleyhisselâmın Doğuşu, 2


İsmail Aleyhisselâmın Şekil Ve Şemaili: 2


İsmail Aleyhisselâmın Peygamberliği Ve Bazı Faziletleri: 2


İsmail Aleyhisselâmın Bir Vasiyeti Ve Vefatı: 3


Hatim Kazılırken İsmail Aleyhisselâmın Tabutuna Rastlanışı: 3


İsmail Aleyhisselâmın Oğulları: 3


İsmail Aleyhisselâmdan Sonra Kabe Hizmetlerinin Kimler Tarafından İdare Edildiği? 3


Kaydar'ın Bazı Özellikleri: 4


İsmail Oğullarının Mekke'den Dağılışı Ve Yönetimin Cürhümîlere Geçişi: 4






İsmail Aleyhisselâmın Soyu: Başa Dön



İsmail Aleyhisselâm; İbrahim Aleyhisselâmın, HzHâcer'den doğan ilk ve bü-yük oğludur[1]




İsmail Aleyhisselâmın Doğuşu,



İsmail Aleyhisselâmın Annesiyle Birlikte Mekke'ye ***ürülüşü, İsmail Aleyhisselâmın Kurban Edilmek İstenilişi, İsmail Aleyhisselâmın Sünnet Oluşu, İsmail Aleyhisselâmın Arapça Öğrenişi, İsmail Aleyhisselâmın Ok Atıcılığı, İsmail Aleyhisselâmın Ata Biniciliği, İsmail Aleyhisselâmın Davarcılığı, İsmail Aleyhisselâmın Evlenişi;


İsmail Aleyhisselâmın Kabe'yi Babası ile birlikte yapışı bahisleri için, İbra-him Aleyhisselâma âid bölüme bakınız![2]




İsmail Aleyhisselâmın Şekil Ve Şemaili:



İsmail Aleyhisselâm: boylu, boslu, ak saçlı, güzel ve nurlu yüzlü, kırmızımsı ten-li[3], küçük başlı, büyük gözlü, uzun burunlu, kalın boyunlu, geniş omuzlu, uzun elli ve uzun ayaklı, çok güçlü ve kuvvetli idi[4]




İsmail Aleyhisselâmın Peygamberliği Ve Bazı Faziletleri: Başa Dön



İsmail Aleyhisselâm; Babası İbrahim Aleyhisselâmın vefatından sonra da, ge-rek Kabe ve gerek Hacc amellerine âid hizmetleri yürütmek ve yönetmekte de-vam etti[5]


İlk olarak Kabe'ye örtü örttü[6]


Yüce Allah, İsmail Aleyhisselâma Peygamberlik verdi[7]


Onu; Mekke'de ve Mekke çevresinde oturan Cürhüm ve Amalika halkı ile Ye-men kabilelerine[8], Me'rib ve Haciramevt taraflarına[9] Peygamber olarak gönderdi [10]


Elli yıl, onları, İslâmiyete davet etti [11]


Davet ettiği kimselerden bazısı iman, bazı inkâr etti [12]


İman edenler, pek az idi [13]


İsmail Aleyhisselâm, vazifesinde sabr ve sebat edenlerdendi [14]


Sözünde, sâdıktı [15]


Günahkârları, Mekke Hareminden, ilk sürüp çıkarandı [16]


Kendilerine üstün meziyetler verilenlerden[17], en hayırlı olanlardandı, [18]


Namazlarını, kılmalarını, zekâtlarını vermelerini Ev halkına ve kavmine emrederdi


Kendisi, Allah katında Rızâ'ya ermişti, [19]


İsmail Aleyhisselâm; Mekke'nin sıcaklığından şikâyetlenince, Yüce Allah:


"Ben, sana, Cennet'ten bir kapı (pencere), açacağım!


Kıyamet gününe kadar, oradan, sana serin serin yel esecektir!" buyurdu


Pencere açılacağı bildirilen yer, kendisinin, vefat ettiği zaman, gömüldüğü Hicr


İdi[20]




İsmail Aleyhisselâmın Bir Vasiyeti Ve Vefatı: Başa Dön



İsmail Aleyhisselâm, ölüm döşeğine düşünce, kızı Nesîme'yi, Ays'a nikahla-masını, kardeşi İshak Aleyhisselâma vasiyet etti [21]


İshak Aleyhisselâm da, Ağabeyinin bu vasiyetini, yerine getirdi [22]


Babası İbrahim Aleyhisselâmın vefatından sonra, İsmail Aleyhisselâm da, ve-fat etti [23]


Hicr'de gömülü bulunan annesi HzHâcer'in yanına gömüldü [24] İsmail Aleyhisselâm vefat ettiği zaman, yüz otuz yedi yaşında idi [25] Ona ve Âline ve gönderilen bütün Peygamberlere selâm olsun![26]




Hatim Kazılırken İsmail Aleyhisselâmın Tabutuna Rastlanışı: Başa Dön



Abdullah b Zübeyr; Haccac'ın, Mancınıkla attırdığı taşlarla yıkılan Kabe'yi, ye-niden yaptırırken (Hicrî: 64), Hatîm'i kazdırdığı sırada, orada, yeşil taştan bir Tâ-but buldu


Bunun hakkında Kureyşîlerden bilgi istedi İstediği bilgiyi, hiç birinde bulama-yınca, Abdullah b Safvan'a adam gönderip ondan sordurdu


Abdullah bSafvan:


"Bu, İsmail Aleyhisselâmın kabridir Onu, yerinden kımıldatma!" dedi


Abdullah bZübeyr de, Tâbut'u, olduğu gibi bıraktı [27]




İsmail Aleyhisselâmın Oğulları: Başa Dön



İsmail Aleyhisselâm, ilk zevcesini boşadıktan sonra[28], Cürhümîlerden Mudad bAmr'ül Cürhümî'nin kızı ile evlenmiş, kendisinin, ondan on iki oğlu doğmuştu [29]


Mudad'ın kızının ismi Ra'le idi [30]


İsmail Aleyhisselâmın, Ra'leden doğan oğullarının isimleri şöyle idi:


1) Nâbit,


2) Kaydar,


3) Ezbel veya Ezbil


4) Mebşa veya Menşâ,


5) Mişma' veya Meşmae,


6) Maşı,


7) Duma,


8) Ezer veya Ezür,


9) Tayma,


10) Yatur,


11) Nebiş veya Neyiş,


12) Kayzuma[31]




İsmail Aleyhisselâmdan Sonra Kabe Hizmetlerinin Kimler Tarafından İdare Edildiği? Başa Dön



İsmail Aleyhisselâmın vefatından sonra, Kabe hizmetini, oğlu Nabit, üzerine alıp yönetti [32]


Bu hizmetin, önce Kaydar, ondan sonra Nabit tarafından yönetildiği rivayet olun-duğu gibi|[33];


İsmail Aleyhisselâmın vefatından sonra Kabe hizmetiyle, önce, Kaydar'ın, sonra, Teymen b Nabt'ın, ondan sonra, Nabit b Hemeysa', b Teymen, b Nabt'ın meş-gul olduğu ve Nabit'in vefatı üzerine de, bu hizmetin, Cürhümîler tarafından gö-rüldüğü rivayet ve Nabit'in şeceresi de, Nabit b Hemeysa', b Teymen, b Nabt, b Kaydar, b İsmail Aleyhisselâm olarak kaydedilir [34]




Kaydar'ın Bazı Özellikleri: Başa Dön



1) İsmail Aleyhisselâmın oğullarından Kaydar'ın yüzünde Muhammed Aleyhis-selâmın Nûr'u parıldardı


2) Savaşçılık,


3) Güreşçilik,


4) Ok atıcılık,


5) Avcılık,


6) Ata binicilik gibi bir takım özellikleri de, vardı


Her gün, av silahının yanına vardığı zaman, silahından, ya dişi bir geyiğin, ya da, bir kuşun:


"Allah'ın ismini anmadıkça, beni, kesme! Besmele çekmedikçe de, yeme!" diye seslendiğini işitirdi [35]




İsmail Oğullarının Mekke'den Dağılışı Ve Yönetimin Cürhümîlere Geçişi: Başa Dön



Nâbıt vefat ettiği zaman, İsmail Aleyhisselâmın oğulları, geçim bolluğu olan yer-lere dağıldılar


İçlerinden bazısı ise;


"Biz, Allanın Hareminden ayrılmayız!" diyerek Mekke'de kaldılar


Mekke'de kalanlar arasında, İsmail Aleyhisselâmın küçük yaştaki çocukları da, bulunuyordu [36]


Bunun için, Kabe hizmetini, İsmail Aleyhisselâmın oğullarının ana tarafından babaları olan Mudad b Amr'elcühenî, üzerine aldı [37]






--------------------------------------------------------------------------------


[1] ibnSa'd-Tabakat c1,s48,49


M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/233


[2] M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/233


[3] Ebû Nuaym-Delâilünnûbüvve c1,s23, Beyhakî-Delailünnübüvve c1,s29, Süyûtî-Hasâisülkübrâ c2,s129, Di-yar Bekrî-Hamîs c1,s22


[4] Hâkim-Müstedrek C2S553-554


M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/233


[5] Yâkubî-Tarih c1,s221


[6] ibnHacer-Fethulbâri c3,s366


[7] En'am: 86, 89, Taberî-Tarih c1,s161


[8] Taberî-Tarih c1,s161, Ebülfida-Elbidaye vennihaye c1,s192-193


[9] Diyar Bekrî-Hamîs c1,s145


[10] Taberî-tarih c1,s161, Ebülfida-Elbidaye vennihaye c1,s192-193, İbnHaldun-Tarih c2,ks1,s39


[11] Diyar Bekrî-Hamîs c1,s145


[12] İbnHaldun-Tarih c2,ks1,s39


[13] DiyarBekrî-Hamîs c1,s145


[14] Enbiyâ: 85


[15] Meryem: 54


[16] Yâkubî-Tarihc1,s221


[17] En'am: 86


[18] Sâd: 48


[19] Meryem: 55


[20] Ezrakî-Ahbaru Mekke c1,s312, Taberî-Tarih c1,s162, Ebülfida-Elbidaye vennihaye c1,s193


M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/233-234


[21] Taberî-Tarih c1,s162, İbnEsîr-Kâmil c1,s125, DiyarBekrî-Hamîs C1S145


[22] İbnEsîr-Kâmil c1,s125, DiyarBekrî-Hamîs c1,S145


[23] İbnSa'd-Tabakat c1,s52


[24] İbnİshak, İbnHişam-Sîre c1,s6, İbnSa'd-Tabakat c1,s52, Ezrakî-Ahbaru Mekke c1,s86, İbnKuteybe-Maarif s17, Taberî-Tarih c1 ,s162, İbnEsîr-Kâmil c1 ,s125, Ebülfida-Elbidaye vennihaye c1 ,s193, IbnHaldun-Tarıh c2,ks1,s39


[25] İbnKuteybe-Maarif s16-17, Taberî-Tarih c1,s162, Mes'ûdî-Murucuzzeheb c2,s48, Ebülfida-Elbidaye ven-nihaye c1,s193


[26] M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/234-235


[27] Ezrakî-Ahbaru Mekke c1,s312


M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/235


[28] Buharî-Sahihc4,s115, Taberî-Tarih c1,s132, Sâlebî-Araiss83, İbnEsîr-Kâmil c1,s1O4, Ezrakî-Ahbaru Mekke c1,s58


[29] İbnİshak, İbnHişam-Sîre c1,s5, İbnSa'd-Tabakat c1,851, Ezrakî-Ahbaru Mekke c1,s81, İbnKuteybe-Maarif ş16 Yâkubî-Tarih c1,s222, Taberî-Tarih c1,8161, İbnEsîr-Kâmil c1,s125


[30] İbnSa'd-Tabakat c1,s51, Ezrakî-Ahbaru Mekke c1,s86


[31] İbnİshak, İbnHişam-Sîre c1 ,s5, İbnSa'd-Tabakat c1 ,s51, ibnHabîb-Muhabber s386, Ezrakî-AhbaruMekke c1,881, Yâkubî-Tarih C1S222, Taberî-Tarih c1,s161, Mes'udî-Murucuzzeheb c1,s62, İbnEsîr-Kâmil c1,s125, Ebülfida-Elbidaye vennihaye c1,s193, ibnHaldun-Tarih c2,ks1,s39


M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/235


[32] ibnSa'd-Tabakat c1,s52, Ezrakî-Ahbaru Mekke c1,s81-82, Yâkubî-Tarih c1,s222, Dîneverî-El'ahbar s9, ibnKuteybe-Maarif s16, Taberî-Tarih c2, s198, Mes'ûdî-Nurûcuzzeheb c2, s49 , İbnHaldun-Tarih c2,ks1,s3


[33] Yâkubî-tarih C1S222, İbnHaldun-Tarih c2,ks1,s331


[34] Belazürî-Ensabüleşraf c1,s8,12


M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/236


[35] DiyarBekrMHamîs c1,s146


M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/236


[36] Yâkubî-Tarih C1S222


[37] ibnİshak,İbnHişam-Sîrec1,s12O, Ezrakî-Ahbaru Mekke c1,s81, Yâkubî-Tarih c1,s222, Taberî-Tarih c2,s198


M Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları: 1/236



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.